Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] klima
Autor Wiadomość
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2007, 15:22   

zycho, grzybki są mrożone na zamkniętym.
Z czyszczeniem parownika to chyba grubsza robota. U nas to pół auta prawdopodobnie trzeba rozebrać, szczerze to nie zagłębiałem się w temacie dotarcia do parownika :wink:

Adaho, ten link co podałem jest walnięty później dokonam edycji posta.

Pozdrawiam
------
Link już poprawiony
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 11-07-2007, 17:13   

conti64, dzięki bardzo :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
SAMAEL
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2007, 22:06   

mrożenie grzybków ?? :finga: :finga: :finga: grzybową ktoś przyrządza ?? ...... czy ten gość wie co mówi ? :shock: to rozumiem że przez tydzień masz cały czas jeździć na zamkniętym obiegu i auta nie wyłączać ?? tylko dolewać benzyny ? starcza cały zbiornik na noc ?? :axe: ...... :? na klimie wogóle nie powinno jeździć się na zamkniętym .... wtedy oddychamy cały czas tym samym ..... nasz złuszczony naskórek oraz inne pyły, brudy, bio para wodna itp osadzają sie na najzimniejszym elemencie przez który przelatują czyli parowniku którego temperatura bliska jest zeru..... i im niska temperatura nie szkodzi .... uwież mi ..... wilgotno i dużo jedzonka .... mniam..... :twisted: a wiesz co sie dzieje jak po tym całym dniu jeżdżenia i pocenia się zostawiasz samochód na noc ?? :finga: jak "chłodzenie grzybków" nie działa ? masz dwa razy więcej przetrwalników ..... myślisz że dlaczego grzyby wyrastają po zimie znowu z ziemi ?? ............ kogo baran chce oszukać ...... po co niby te wszystkie czynniki chemiczne ? i czemu po PROFESJONALNYM spryskaniu tym parownika brzydki zapach znika na długo .... ponad rok .... odgrzybienie jest u mnie przy okazji napełnienia które kosztuje 200zł ...... aaaalllleeee drogo .... no i nie trzeba chłodzić grzybków ...... jak słysze takie historie to muszę uważać żeby nie narobić sobie zmarszczek od śmiechu :finga:
 
 
zycho
[Usunięty]

Wysłany: 11-07-2007, 23:26   

SAMAEL, no więc jak wygląda sprawa profesjonalnego wyczyszczenia parownika w 1G? Pytam poważnie. Zależy mi na wyczyszczeniu go - kto wie co się tam zgromadziło od 1990 roku... Przypuszczam, ze starczyłoby na niejedną zupę grzybową!
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2007, 09:54   

SAMAEL, po umieszczeniu Twoich celnych uwag i przeczytaniu ich podpisuje się również pod prośbą zycho, abyś napisał jakie są Twoje rady w temacie czynników chemicznych i profesjonalnego spryskania parownika aby brzydki zapach znikł na rok lub dłużej. :wink:
Pozdrawiam
 
 
SAMAEL
[Usunięty]

Wysłany: 12-07-2007, 11:33   

obecnie do tego celu używamy preparatu Forch'a, poprzednio używaliśmy Wurth'a ale nie był aż tak skuteczny

http://www.allegro.pl/ite...acji_wurth.html

najlepsze na allegro jakie znalazłem... innych preparatów nie znam. więc nie będe polecam. my używamy baniek 5l i specjalnego rozpylacza z długą rurką.

procedura wygląda tak: włączyć kluczyk na ON, nawiew na max'a i psikać środkiem tam gdzie dmuchawa zasysa powietrze, potem przez godzinę ani nie włączać klimy ani wentylatora nic. i powinno być ok. choć najskuteczniejsze było by wyjęcie parownika, umycie mechaniczne a potem chemiczne.

w eclipsach 1g nie wyciągałem nigdy parownika bo nie było potrzeby ale powinien być za schowkiem i powinno dać się go wyjąć bez wyjmowania deski, w końcu to japoniec a nie skoda ..... :finga:
 
 
MaxDamage
[Usunięty]

Wysłany: 14-07-2007, 23:29   

Witam
Znalazłem troche informacji o klimatyzacji

Nagromadzenie się zanieczyszczeń na elemencie schładzającym powietrze (parowniku) w połączeniu z wykraplającą się tam wodą prowadzi do rozwoju pleśni i grzybów. Objawem jest nieprzyjemny zapach z kratek nawieu powietrza.
Konieczne jest wtedy wykonanie dezynfekcji parownika przy użyciu chemicznych środków antybakteryjnych i antygrzbicznych.
Bywa i tak że najsilniejsze środki nie pomagają i konieczny jest kosztowny demontaż parownika, kanałów nawiewu i ich ręczne czyszczenie i odkażanie.
Aby tego uniknąć należy kontrolwać i wymieniać w porę filtr kabiny.
http://www.autowis.com.pl/foto.php?i=139

Brudny filtr kabiny może być przyczyną alergi.
W samochodzie oddychmy tym co jest na filtrze. Gdy jest on zbyt zanieczyszczony stężenie pyłków i grzybów w kabinie samochodu będzie kilka razy większe niz na zewnątrz.
W samochodach bez filtra kabiny dla uniknięcia rozwoju pleśni na parowniku należy 5 minut przed zakończeniem jazdy wyłączyć klimatyzację nie wyłączjac nawiewu. Osuszyć parownik z wilgoci.
http://www.autowis.com.pl/foto.php?i=159

Odradzamy tzw dopełnianie klimatyzacji. Oczywiście gdy czynnika chłodzącego jest za mało, dodanie go zwiększa chłodzenie. Ale ubytki najczęściej spowodowane są nieszczelnością i uzupełnianie trzeba będzie niebawem powtarzać. Ilość czynnika i oleju przy uzupełnieniu dodawana jest na wyczucie i nie wiadomo ile ich będzie w układzie. A powinna być ściśle określona ilość z dokładnością do 5%. Zbyt mała i zbyt duża ilość (zwłaszcza oleju) prowadzi do awari.

Pozdrawiam
MaxDamage
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 15-07-2007, 23:02   

Jakbym kotwicę rzucił, takie mam odczucie jak sprężarka wkracza do akcji :evil: Czy macie podobne objawy, a może jakieś sugestie? Aha, nie wspomnę o spalaniu. Więcej 1 L/100km to OK, ale 3 L/100km to już lekka przesada. Ja dużo :drinkers: ale żeby misiek na klimie, bez przesady ;)
 
 
Chicken
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 11:03   

Mnie w sumie też ta "kotwica" wkurza więc staram się w ostateczności używać klimy, a spalania jeszcze nie sprawdzałem, ale zbytnio mi się nie różni - w ten weekend przejechałem 600km na baku z prawie non stop włączoną klimą (trasa łączona A4 + standardowe drogi) a taki wynik osiągam rónież na podobnych trasach bez klimy.

Mam pytanie z również z tematu klimy - jak się dostać do filtra kabinowego - czy on jest pod kratką przedniej szyby z lewej strony stojąc od strony silnika? Jeśli tak to czy ta kratka jest na jakiś zatrzaskach?
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 15:38   

w 2g chyba nie ma filra kabinowego
 
 
SAMAEL
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2007, 18:48   

nie ma.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.