Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Dziwne spalanie Colta 1.3
Autor Wiadomość
Sparco84
[Usunięty]

  Wysłany: 18-07-2007, 00:36   [CA1A 1.3] Dziwne spalanie Colta 1.3

Witam. To mój pierwszy post na tym forum no i niestety zaczynający się od dziwnej usterki raczej rzadko spotykanej.
Otóż posiadam Colta 1.3 z '93, po wlaniu w niego 40 l paliwa zrobiłem nim 370 km i zaczęła mi się świecić rezerwa, po wlaniu 24 l zrobiłem nim niecałe 300 km i dopiero zaświeciła mi się znów rezerwa. Czym to może być spowodowane??? I tu cały szkopuł, ponieważ jeździłem tak samo w obu przypadkach, no może podobnie. Mam co prawda wyjęty katalizator ale przed wyjęciem było tak samo na 40 l robiłem około 400 km, kwestia "wciskania" pewnie. Dwa poprzednie pomiary są po wydłubanym katalizatorze, aha i tłumik tylni jest zastąpiony tłumikiem przelotowym, aczkolwiek przy seryjnym wydechu auto paliło jak już wspomniałem na 40 l +- 400 km więc tak samo. Czy ktoś mi może pomóc w tej sprawie??? Dziękuję z góry.
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 19:48, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 06:10   

Sprawdz sonde lambde.
Domniemam ze przeplwomierza nie masz, wiec od strony dolotu nie ma co raczej sprawdzac.
Pozdrawiam
 
 
Sparco84
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 08:46   

No dobrze, rozumiem że ta sonda jest zaraz za portkami tak? Mam te autko od miesiąca no i niestety jeszcze tak dobrze go nie znam, dopiero zaczynam się w nim dłubać. Dokładnie nie wiem właśnie gdzie ona się znajduje i w jaki sposób mam ją sprawdzić. Jeżeli chodzi o ten przepływomierz to go nie ma ? Gdzie on powinien się znajdować? Proszę o wskazówki :) . Dzięki
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 18-07-2007, 08:54   

Cytat:
Jeżeli chodzi o ten przepływomierz to go nie ma ? Gdzie on powinien się znajdować?


U ciebie nie ma. Ale jak jest to za filtrem powietrza-w strone przepustnicy.

Sprawdz sonde lambda i zczytaj bledy. Moze czujniki temp. ci padly i stad tez takie spalanie.
BO naprawde cos duzo pali-jak na silnik 1,3.
Chociaz to mozliwe bo to zalezy takze od stylu jazdy, warunkow eksploatacji, cisnienia w oponach itd.
 
 
Sparco84
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 09:28   

Rozumiem przez to aby zczytać błędy z sondy należy podłączyć auto w ASO pod komputer? Dobrze rozumiem? Tak w ogóle jeżeli podłączają auto u siebie to są w stanie stwierdzić co może być łącznie ze zdiagnozowaniem sondy ? Jeżeli chodzi o moją jazdę to nie katuje mojego auta bo również służy mi w pracy. Silnik ma przejechane 92000 więc na pewno wtryski nie są jakieś zajeżdżone, a i za granicą jeździła tym autem kobietka. Jeżeli chodzi o te czujniki temp. to jak to sprawdzić aby je ew. wykluczyć. Pozdrawiam
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-07-2007, 10:55   

podlacze sie do tematu bo swoim colciakiem zrobilem 340km w miescie i trasie i spalil 40L... A jezdzilem zupelnie normalnie, do 3000rpm bez butowania. Bledow nie ma (CE mruga w nieskonczonosc po spieciu pinow 1 i 4), filtr powietrza czysty. Czy blad sondy wyskoczylby poprzez sekwencje migniec CE? Dziwi mnie to spalanie, bo jeszcze niedawo jaral mi srednio 8 litrow, a teraz srednio wychodzi ponad 11.... :(

A i jeszcze jedno. Za namowa przyszlego tescia wlalem z miesiac temu SHELLowski dodatek do paliwa (0,075L na pelny zbiornik) niby czyszczacy wtryskiwacze. Czy to moze byc bezposrednia przyczyna klopotu?? Zrobilem od tej pory kilka tankowan wiec powinien sie juz calkiem wypalic..
_________________
 
 
 
Sparco84
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 11:19   

Widzę że kolega ma podobny problem do mojego...Widzę że sprawdzałeś swoją sondę więc jeżeli możesz to napisz mi w jaki sposób to zrobić aby sprawdzić te tzw. "błędy"
 
 
Stanleydebik
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 12:14   

Witam
Spalanie to raczej proponowałbym sprawdzić tankując auto do pełna i wtedy naprawdę można uzyskać dokładne wyniki. A co do przebiegu autka (93 tyś.) w takim wieku to raczej podchodziłbym z dystansem (po co wycinka katalizatora ?).
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-07-2007, 12:35   

Sparco84 napisał/a:
Widzę że kolega ma podobny problem do mojego...Widzę że sprawdzałeś swoją sondę więc jeżeli możesz to napisz mi w jaki sposób to zrobić aby sprawdzić te tzw. "błędy"


Ja mam po prawej stronie kierowcy, obok skrzynki z bezpiecznikami 16 pinowe gniazdo. Wzialem kabelek, wsadzilem w 1 i 4 gniazdo od lewego przodu (logiczne 13 i 16 od ciebie) przekrecilem stacyjke na ON zaczalem liczuc migniecia CE. Migala bez przerwy wiec ok. Musisz sprawdzic czy masz te wtyczke bo kolega w colcie z 93 nie ma jej. Jest jeszcze inny sposob, tez opisany na forum, podobnie jak wskazania CE na odpowieni blad.

[ Dodano: 18-07-2007, 12:36 ]
Stanleydebik napisał/a:
Witam
Spalanie to raczej proponowałbym sprawdzić tankując auto do pełna i wtedy naprawdę można uzyskać dokładne wyniki.


Ja tak zrobilem, i sadzac po tym ze kolega tez zalal 40L i zapalila sie rezerwa tez zatankowal na full. Tak tez obliczlem spalanie.
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-07-2007, 17:54   

Sparco84 napisał/a:
Silnik ma przejechane 92000
1993 rok produkcji. Zapomij. Raczej 193 000 km. Przy takim przebiegu lubi paść sonda lambda.
 
 
Levyspor
[Usunięty]

Wysłany: 18-07-2007, 18:40   

Mój Colciak też tydzień po zakupie zacząl jarać JEDENASTKĘ !!!! Ale wymieniłem świece i przewody wysokiego napięcia i spadło do 7-8 litrów na 100 km - to i tak dużo, ale to dlatego że miałem pęknięty kolektor wydechowy, po wymianie kolektora padła mi Sonda "Lambada" i auto zaczęło mi palić za mało !!! od 5 w trasie do max 6 w mieście !!!! Ale przeczytałem, że jazda na zbyt ubogiej mieszance może doprowadzić do rozje... zaworów, wypalenia elektrod świec, miałem sporo przebić także na przewodach WN - więc wymieniłem nieszczęsną sondę na uniwersalną 4 przewodową NTK/NGK z allegro - teraz średnie spalanie w cyklu mieszanym równiutkie 6,5 l /100km !!! I TAK MA ZOSTAĆ !!!
 
 
Sparco84
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 00:06   

Czyli jednym słowem widzę że będę musiał wymienić sobie przewody wysokiego napięcia bo były na pewno nie wymieniane, tak jak i świece. Sonda pewnie też poleci. Przed chwilą wróciłem z traski i mam w zbiorniku z jakieś 7-8 l paliwka, ruszyłem ze świateł szybko wykręcając jedynkę na wysokie obroty i oczom moim ukazała się piękna pomarańczowa lampka z rezerwą. Czy jest to możliwe gdyż ma się jeszcze paliwo w baku ? :) . Hehe trochę to dziwne, było tak na każdym po kolei biegu jak go ciągnąłem na obrotach (oczywiście to była chwila uniesienia bo jak bym tak cały czas jeździł to chyba by mi palił ze 20l), jaki musiał być w tym momencie zasys paliwa.......to pozostawiam bez komentarza. Może to coś pomoże w rozwikłaniu mojego problemu...Pozdrawiam

[ Dodano: 19-07-2007, 00:23 ]
Stanleydebik napisał/a:
Witam
Spalanie to raczej proponowałbym sprawdzić tankując auto do pełna i wtedy naprawdę można uzyskać dokładne wyniki. A co do przebiegu autka (93 tyś.) w takim wieku to raczej podchodziłbym z dystansem (po co wycinka katalizatora ?).



Ja tam się nie upieram że ono ma 92 000 ale jak był przeglądany w zeszłym roku w niemczech to w mojej wspaniałej książeczce serwisowej Pan wbił przebieg 80 000 bo był nawet wymieniany wtedy rozrząd. Tak więc 12 000 to przez rok jest to jak najbardziej możliwe. Ja tankowałem do pełna i ze stanu "pod korek" osiągałem stan "komornika" po 370 km tam więc smutek ogarnął moje serce. Auto z pojemnością 1.3 nie może tyle palić bo mojego ojca bemka E36 1.6 pali 7.5 l a w trasie 6.2 l. i jest o wiele cięższa. Wycinka kata jest po to aby spaliny szybciej wylatywały z wydechu, po raz bo ja sobie robie układ wydechowy na sportowo, po 2 teoretycznie dodaje to coś mocy ale na to nie patrze bo odrzutowca z niego nie zrobie :)

[ Dodano: 19-07-2007, 02:08 ]
Właśnie zamówiłem sobie sonde. Mam jedno krótkie pytanie, czy po jej wymianie co będę robił w weekend w jakiś specjalny sposób trzeba zresetować komputer? A jeżeli tak to czy wystarczy np. odpiąć klemy od akumulatora. Czy może nic nie trzeba robić? Pozdrawiam
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 07:05   

Sparco84 napisał/a:
Czyli jednym słowem widzę że będę musiał wymienić sobie przewody wysokiego napięcia bo były na pewno nie wymieniane, tak jak i świece. Sonda pewnie też poleci. Przed chwilą wróciłem z traski i mam w zbiorniku z jakieś 7-8 l paliwka, ruszyłem ze świateł szybko wykręcając jedynkę na wysokie obroty i oczom moim ukazała się piękna pomarańczowa lampka z rezerwą. Czy jest to możliwe gdyż ma się jeszcze paliwo w baku ? . Hehe trochę to dziwne, było tak na każdym po kolei biegu jak go ciągnąłem na obrotach (oczywiście to była chwila uniesienia bo jak bym tak cały czas jeździł to chyba by mi palił ze 20l), jaki musiał być w tym momencie zasys paliwa.......to pozostawiam bez komentarza. Może to coś pomoże w rozwikłaniu mojego problemu...Pozdrawiam


kontrolka zapala się jak jest około 15 % paliwa w zbiorniku. miałeś mało paliwa i po
ruszeniu przelewało się w baku uruchamiając na chwile czujnik.dlatego kontrolka się zapalała. przy hamowaniu pewnie gasła
 
 
swistak81
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 08:18   

Sparco84 napisał/a:
oczom moim ukazała się piękna pomarańczowa lampka z rezerwą. Czy jest to możliwe gdyż ma się jeszcze paliwo w baku ?

A czy kolega by chciał żeby kontrolka się zapalała gdy bak jest już pusty? :shock:
Kontrolka ma ostrzagać przed małą ilością paliwa a nie informować o jego braku :roll:
W instrukcji jest napisane że zapala się przy ok. 8 litrach...
Sparco84 napisał/a:
Tak więc 12 000 to przez rok jest to jak najbardziej możliwe

Tak oczywiście, ale nie zastanawia cię pozostały okres czasu? 80tyś w 13 lat? Daje ci około 6tyś na rok... To deczko podejrzane, lecz nie mówię że niemożliwe.
Pozdrawiam
 
 
Sparco84
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 09:18   

Może to prawda prawda z tym przebiegiem, a może i nie. W sumie jak na 13-sto latka to bardzo mało :) . Ale nic ile by nie było to chciałbym wiedzieć czy po wymianie tej sondy muszę w jakiś sposób zresetować komputer czy to już automatycznie się zmieni po wymianie sondy, no i może ktoś z użytkowników 1.3 wie dokładnie gdzie ona jest wsadzona i dokładnie gdzie jest kostka? Bo jak patrze że u kolegi spalanie wskoczyło na 6.5 l w mieście to aż mi się oczy świecą :) . Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.