Przesunięty przez: swinks_UK 08-02-2009, 02:37 |
[E88A 2.5 4WD] Przejściówka na stożek do Gala 2.5 V6 |
Autor |
Wiadomość |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 19-07-2007, 10:35
|
|
|
Dzięki wielkie za pamięć, ale po dyskusji na forum odnośnie stożka i wkładek, zdecydowałem się spróbować z wkładką. Jeżeli nie będzie mnie to satysfakcjonować odezwe się do Ciebie... Wkładka ma przyjść jutro, więc jeżeli wytrzymałbyś do przyszłego tygodnia będe wdzięczny. Dam znać co lepsze |
|
|
|
 |
laser28 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-07-2007, 11:37
|
|
|
Czego się nie robi dla kolegów z forum Nie ma sprawy. Czekam na info od ciebie. Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 26-07-2007, 09:38
|
|
|
Kolego laser28, dziękuje za cierpliwość i chęć pomocy, ale po tym jak forumowicze doradzili mi włożenie wkładki (co niezwłocznie uczyniłem) zostane przy tym rozwiązaniu. Nie ma może jakiejś super zauważalnej różnicy, ale zauważyłem, że spalanie zmalało (w zależności od jazy od 0,5l do 1,5l) Jeszcze raz wileki dzięki!
Pozdrawiam!
[ Dodano: 26-07-2007, 22:18 ]
Ponieważ obiecałem się pochwalić jak pójdzie na zapowiadanym rajdzie, więc tak tez uczynie. A chwalić się szczerze muwiąc nie ma czym..., bo jak to ktoś ują galanta można objechać dobrym koltem i tak też się działo... Mało nie przegrałem z maluchem Ale co tam, to była tylko zabawa i jeżeli o to chodziło doskonale się bawiłem. 17 miejsce na 24 załogi to też całkiem niezły wynik do tego dodać 3 miejsce w swojej klasie i powrót z pucharami = wynik satysfakcjonujący Musze jeszcze sporo popracować nad technika jazdy i lepie wyczuć galusia. Nie obeszło się też bez strat (wyjechałem z 3 kompletami kół: asfalt - alusy 17", szuter - blaszaki 15" oraz standardowy komplet alusów 15" na którym wróciłem do domciu) wszytko było dobrze, do pewnego momentu na odcinku w Ornecie (lotnisko pod Olsztynem) złapałem kapcia jadąc na 17", następnie we Frączkach (również pod olsztynam) na odcinku pseudo szutrowym (tu musze powiedzieć, że organizatorzy dali ciała, bo trasa w książce drogowej nie zgadzała się z rzeczywistością co skutkowało wysokimi lotami w pole) a więc łagodny zakręt okazał się mocno zacieśniający pod koniec co przyczyniło się do zderzenia z ok. pół metrową skarpą i lotem na pole. Skutki były takie: opona zdjęta z felgi (dojechałem na niej do końca - felga do wyrzucenia) pękniety zderzak (w sumie dokładka i to od spodu - juz połatałem), dośc mocno porysowany zderzak (się spoleruje) i to wszytko. Samochód okazał się niezniszczalny. Bałem się że zqwieszenie zgubiłem jednak po zmianie kół wszytsko wróciło do normy! Nik mi nie powie, że Mitsubishi to nie idiotoodporny samochód!
Pozdrawiam!
[ Dodano: 31-07-2007, 15:05 ]
http://www.mitsubishi-gra...hp?user_id=6791
pod tym linkiem możne azobaczyć fotki gala i jednocześnie fotki z rajdu... |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11149 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 09-02-2009, 21:18
|
|
|
Michał,jaki filtr kupiłeś,i ile kosztował?
Niebawem czeka mnie wymiana,więc miło by było kupić
jakiś sensowny.
|
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 10-02-2009, 09:33
|
|
|
Na początku zdecydowałem się na wkładke K&N i musze powiedzieć, że faktycznie dużo daje... teraz siedzi stożek simota chyba, czy cościk w tym rodzaju (razem z przejściówką oczywiście) pamiętam, że brałem z internetu, zestawik razem z metalową rurką, przejściówką, gumkami łączącymi itd. tylko nie pamiętam gdzie to było... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
michu_872
Mitsumaniak

Auto: Galant E39a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 14 Maj 2006 Posty: 342 Skąd: Fałkowo k. Gniezna
|
Wysłany: 10-02-2009, 12:13
|
|
|
i jak wypadł dedykowany k&n w stosunku do stożka na zewnątrz??? |
_________________ Galant E39a & Polski Fiat 2000DOHC 72r (czeka na natchnienie).
BMW E36 - "Brzydula"
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 10-02-2009, 12:49
|
|
|
stożka jeszcze nie testowałem, bo przód jeszcze nie zrobiony, ale fajnie drze pape z pod maski |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11149 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-02-2009, 17:15
|
|
|
Stożek daje fajny efekt,ale jednak się skłaniam w kierunku zwykłego filtra.
Szukałem na alledrogo,i kosztują ok.120 zeta.
Sporo jak na mnie,ale zobaczymy |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 10-02-2009, 17:39
|
|
|
A nie jest ze stożkami tak samo jak w EC5xx?? Czyli jak nie obudujesz żaroodporną zasłoną i nie puścisz powietrza przez maskę to d***a blada?
Kieran i Nutter_John robili eksperymenty na hamowni z filtrami w 6A13TT.
No więc, stożek który zasysa powietrze z komory obniża performance silnika. W przypadku EC5xx niestety jest za gorąco pod maską. Wydaje mi się, że tak samo jest w E88x.
Póki co najlepsze noty miały filtry-wkładki wielowarstwowe HKS i K&N (HKS trochę lepszy), albo filtry "grzybkowe" HKS lub Apexi (jednak z izolowanym dolotem zimnego powietrza - went w masce) |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11149 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 10-02-2009, 18:11
|
|
|
O ile wiem,powietrze ma być zasysane z zewnątrz.
Jak jest w końcowej fazie,niech Michał się wypowie |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 10-02-2009, 19:40
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | A nie jest ze stożkami tak samo jak w EC5xx?? Czyli jak nie obudujesz żaroodporną zasłoną i nie puścisz powietrza przez maskę to d***a blada?
Kieran i Nutter_John robili eksperymenty na hamowni z filtrami w 6A13TT.
No więc, stożek który zasysa powietrze z komory obniża performance silnika. W przypadku EC5xx niestety jest za gorąco pod maską. Wydaje mi się, że tak samo jest w E88x.
Póki co najlepsze noty miały filtry-wkładki wielowarstwowe HKS i K&N (HKS trochę lepszy), albo filtry "grzybkowe" HKS lub Apexi (jednak z izolowanym dolotem zimnego powietrza - went w masce) |
dokładnie tak, dlatego miałem wkładkę u siebie, ale... Jak się okazywało, po każdym rajdzie trzebabyło ją prać! Syf niesamowity, cały ten kurz i inne brudy dostawały się do silnika, dlatego teraz sprubuję ze stożkiem, wlotem na masce i dostarczeniem wystrczającej ilości zimnego powietrza do układu.
jacek11 napisał/a: | O ile wiem,powietrze ma być zasysane z zewnątrz.
Jak jest w końcowej fazie,niech Michał się wypowie |
dokładnie tak, z zewnątrz czyli: im zimniejsze tym gęstsze i smaczniejsze dla silniczka, dlatego też w Turbo stosuje się Intercooler. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
gres
Forumowicz
Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009 Posty: 493 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-02-2009, 11:06
|
|
|
nie mam mitsubishi,
ale mam stożek:P Umieszczony pod maską , w miare zdala od silnika. W połączeniu z 2 przelotowymi tłumikami i mocno doprężoną głowicą daje bardzo dużo
Świetny efekt jak się stoi za rurą - mocno dmucha po spodniach a zderzak okopcony od ognia
Prolem w tym że nei ja go dobierałem. To zdaje się trzeba dobrze policzyć |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 19-02-2009, 19:51
|
|
|
Mój też lubi czasem sobie walnąć płomyczka, ale jednak dobrze by było, gdybyś jednak oddzielił stożek od ciepłego silnika, zobaczysz, że napewno będzie dla niego to zdowsze. W E88A, praktycznie nie ma możliwości tego zrobić, juz kltóryś dzień z kolei kombinuje jak mu tu nadmuch powietrza skierowac na stożek i jak wykombinować grodź międezy silnikiem i stożkiem, tak, żeby możnabyło jeszcze coś zrobić przy tym aucie... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
jacek11
Mitsumaniak Yatsu~eku
Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy Dołączył: 07 Lis 2007 Posty: 11149 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: 20-02-2009, 17:07
|
|
|
Michał,ja widzę tylko jedno wyjście.Wyciąć filtr powietrza u góry,gumę w koło niego,
co by szczelnie dolegała do maski(coś jak w polonezie) i wylot w tym miejscu.
Nie wydaje mi się,że jest lepsze wyjście.
Tylko stożek musi być zamocowany w filtrze,by nie łapał ciepłego powietrza z komory
silnika.
Problem w tym,że oryginalna obudowa filtra jest zbyt płytka,i stożek się nie zmieści.
Trzeba coś wyrzeźbić. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 20-02-2009, 20:52
|
|
|
Zobaczymy, nie pali się Narazie pierwszy rajdzik się szykuje w niedzielę w Łomży. Na śniegu może jakieś pucharki narazie 4 chętnych w naszej klasie jest .... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
|