Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
05-08-2007, 16:30
[EAxx] Podłączenie Navi Blaupunkta
Autor Wiadomość
radex
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 09:02   [EAxx] Podłączenie Navi Blaupunkta

Witam all
Kilka dni temu kupiłem Navi Blaupunkta zintegrowane z Radiem DX-R52 :)

Niestety do prawidłowego działania i poprawnej kalibracji niezbędne jest doprowadzenie sygnału GAL (speed impuls) i Rev (wsteczny).

Jeżeli chodzi o wsteczny nie było problemu wystarczy zobaczyć jaki kolor kabelka idzie do żarówki wstecznego a potem wcinka przy słupku i sygnał REV już jest!! :)

MOja trauma zaczeła sie przy szukaniu Speed impulsu. Aż w końcu olśnienie :)

Sygnał ten (przynajmniej w moim galu (avans)) wyprowadzony był w kostce do orginalnego radia
ale pokoleji
należy wydłubac radio i wyciągnąć bebchy aż do białej 14 pinowej kostki 8 na górze i 6 na dole.
Ogólnie dostępne kostki (allegro czy sklepy car audio) dysponują przejściem z tej kostki na standardowe ISOwskie złącze tylę że nie wykorzystują wszystkich 14 pinów - 2 sa wolne :)

Jeden jest od ściemniania podświetlenia radia czyli ściemniamy pokrętłem.
Drugi to właśnie GALA - speed impuls - czy jak to jeszcze zwą :)

z tego co pamiętam SI jest 3 pinem na górze od lewej strony (napięcie przy włączonym silniku na poziomie 10,4v w momencie kiedy licznik rusza spada na 5,2v)
a podświetlenie 3 pinem na górzez od prawej strony (napięcie uzależnione od pozycji "ściemniacza")

Enjoy i powodzenia
Ostatnio zmieniony przez robertdg 07-01-2010, 12:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 07-01-2010, 10:26   

Witam!Też kupiłem to radio i prosiłbym o szczegółową instrukcję montażu.Jakich kabli należy użyć do podłączenia?Czy wystarczą te, które są przy radiu?Gdzie należy umiejscowić antenę GPS?Moje auto to EA2A 2.0 16V 136KM po lifcie.Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
_________________

 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 07-01-2010, 11:32   

yyy a możesz przybliżyć do czego służy ten gala speed impuls? może będzie można to jakoś inaczej wykorzystać ; )
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 07-01-2010, 11:58   

O ile dobrze zrozumiałem, to postaram się wyjaśnić:
"Speed impuls" i "reverse" są najczęściej używanymi sygnałami w jednostkach (piszę o jednostkach, bo w tej chwili radia to prawdziwe kombajny) gdzie mamy funkcję DVD/AV i kamerę cofania.
Speed impuls często wykorzystywany jest do blokady funkcji dvd w czasie jazdy. Zdarza się, że ta opcja jest wydzielona (osobny kabel sygnałowy oznaczony "parking").

Reverse to inaczej kamera cofania - najszęściej osobne wejście AV i osobny kabel zasilajacy na który podajemy +12V. I rzeczywiście najłatwiej pobrać napięcie z tylnych lamp ze światła cofania.

Dla ułatwienia walki z podłączaniem kombajnów proponuję zakupić przejściówki ISO na PC2-46-4. Kosztuje grosze, a można dowolnie sobie ciąć, lutować i rzeźbić z wiazką. To bazie własnych doświadczeń.

[ Dodano: 07-01-2010, 11:00 ]
piotrkor1 napisał/a:
Witam!Też kupiłem to radio i prosiłbym o szczegółową instrukcję montażu.Jakich kabli należy użyć do podłączenia?Czy wystarczą te, które są przy radiu?Gdzie należy umiejscowić antenę GPS?Moje auto to EA2A 2.0 16V 136KM po lifcie.Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.


Antene GPS możesz dać albo w rogu przedniego podszybia (ja tak mam, w wolnej chwili zrobię zdjęcie), albo na tylnej półce (i ciągnać kabel antenowy przez całą kabinę). Te sposoby wydają się najprostsze.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
costa brawa 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 563
Skąd: mielec
Wysłany: 07-01-2010, 22:42   

swinks_UK napisał/a:
Antene GPS możesz dać albo w rogu przedniego podszybia

rowniez polecam to miejsce bo bardzo latwo jest tam kabelek dociagnac ( jest nie widoczny) i sama antena rownie sie chowa pod szyba elegancko ze jej nie widac jesli ktos nie wie ze tam jest :)
_________________
Mój misiek :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 10-01-2010, 10:02   

http://www.allegro.pl/ite...ot_dx_r_52.html to to radyjko tak? Ono mapy czyta z płyty cd? jest w nim możliwość, aby radio obsłuzyło nawigację i odtwarzało muzykę ( rozumiem że oczywiście potrzeba zmieniarki)?
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 17-01-2010, 16:50   Re: Podłączenie Navi Blaupunkta

Cytat:"Niestety do prawidłowego działania i poprawnej kalibracji niezbędne jest doprowadzenie sygnału GAL (speed impuls) i Rev (wsteczny).

Jeżeli chodzi o wsteczny nie było problemu wystarczy zobaczyć jaki kolor kabelka idzie do żarówki wstecznego a potem wcinka przy słupku i sygnał REV już jest!! :)

MOja trauma zaczeła sie przy szukaniu Speed impulsu. Aż w końcu olśnienie :)

Sygnał ten (przynajmniej w moim galu (avans)) wyprowadzony był w kostce do orginalnego radia
ale pokoleji
należy wydłubac radio i wyciągnąć bebchy aż do białej 14 pinowej kostki 8 na górze i 6 na dole.
Ogólnie dostępne kostki (allegro czy sklepy car audio) dysponują przejściem z tej kostki na standardowe ISOwskie złącze tylę że nie wykorzystują wszystkich 14 pinów - 2 sa wolne :)

Jeden jest od ściemniania podświetlenia radia czyli ściemniamy pokrętłem.
Drugi to właśnie GALA - speed impuls - czy jak to jeszcze zwą :) "

Witam ponownie!
Dzisiaj wyjąłem stare radio z mojego rekina i podłączyłem blaupunkta DX-R52, na tych samych kablach.Chodzi tylko jedna stacja w radiu i elektrycznie wysuwana antena.Nie działa natomiast podświetlenie i głośność radia i inne bajery.Czy winę za ten stan rzeczy ponoszą wspomniane 2 piny, których w standardowej przejściówce nie ma??Mam też pytanie odnośnie kostki przy oryginalnej wiązce.Czy możliwe jest że jet tam wyodrębniony na osobnej kostce sygnał REV??
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 17-01-2010, 17:24   Re: Podłączenie Navi Blaupunkta

piotrkor1 napisał/a:
Nie działa natomiast podświetlenie i głośność radia i inne bajery.Czy winę za ten stan rzeczy ponoszą wspomniane 2 piny, których w standardowej przejściówce nie ma??

Możliwe, ale osobiście wątpię. Sygnał "dimmer" na kostce MMC (biała) jest do ściemniania podświetlenia gdy zapalone są światła.
Brak w ogóle podświetlenia, zero regulacji głośności i syntezy FM to moim zdaniem wina radia (jego usterka).
piotrkor1 napisał/a:

Mam też pytanie odnośnie kostki przy oryginalnej wiązce.Czy możliwe jest że jet tam wyodrębniony na osobnej kostce sygnał REV??

Nie, kostki MMC nie mają wyprowadzonego sygnału "reverse". Najłatwiej ciągnąć z wiązki tylnych świateł.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 17-01-2010, 17:57   

To w takim razie co to za kostka przy tej głównej(białej)wyprowadzona przy wiązce na 2 cienkich kabelkach(białym i niebieskim)??Odnośnie podświetlenia to w starym radiu wyświetlacz działał a w nowym już nie,chyba że coś pokręciłem z kablami?Sprzedawca zapewniał mnie że z radiem wszystko jest ok.Jutro jadę do elektryka ciekawe co on na to powie?
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 17-01-2010, 18:24   

Ta mała kostka to pewnie zasilanie wbudowanego wzmacniacza antenowego. Nie powiem na 100% póki nie zobaczę o którą ci chodzi na zdjęciu :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 18-01-2010, 19:30   

swinks_UK napisał/a:
Ta mała kostka to pewnie zasilanie wbudowanego wzmacniacza antenowego. Nie powiem na 100% póki nie zobaczę o którą ci chodzi na zdjęciu :wink:

Okazało się,że radio ma zepsuty wyświetlacz i nie wiem czy radio nadaje się do naprawy,sprzedający twierdzi, że wysyłał sprawne.Jutro kolega elektronik mi powie.Kostka o której wspomniałem ma jeden kabel biały z czarnym paskiem.Nie wiem czy będę w stanie dodać zdjęcie.Zrobiłem je cyfrówką tylko nie pamiętam ja je dodać?
http://img704.imageshack.us/i/122gp.jpg
I coś dla potomnych kostka z przejściem na ISO
http://img704.imageshack.us/i/123jpg.jpg/
http://img704.imageshack.us/i/124f.jpg/

Mam jeszcze jedno pytanie.Czy możliwe jest, że jakieś źle podpięte kabelki w kostce powodują to,że w radiu działa tylko przycisk PAWER i jedna stacja radiowa???
_________________

 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 18-01-2010, 22:52   

Zdjęcie tej małej kostki mi się nie wyświetla, ale z opisu zgaduję, że jest to właśnie zasilanie na wbudowany wzmacniacz antenowy.

Co to wyświetlacza... może się tylko taśma zasilająca ekran wypięła, lub zimny lut. Często taśmy zasilające ekran padają, szczególnie jeśli ekran jest wysuwany.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
piotrkor1 
Forumowicz
piotrkor1


Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Mar 2008
Posty: 601
Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
Wysłany: 19-01-2010, 15:03   

[quote="swinks_UK"]Zdjęcie tej małej kostki mi się nie wyświetla, ale z opisu zgaduję, że jest to właśnie zasilanie na wbudowany wzmacniacz antenowy.

Może teraz się wyświetli http://img704.imageshack.us/i/122gp.jpg/ ?Radio zaniosłem do kolegi i nie ma dla mnie dobrych wieści, przypuszcza, że od początku było spalone i ten ktoś co mi je wysłał dobrze o tym wiedział.
Próbował mi też wmówić, że to ja je uszkodziłem i że zakładanie radia powinienem zlecić elektrykowi.Myślałem, że mnie szlak jaśnisty trafi i nie mogłem wytłumaczyć imbecylowi, że kostek nie można inaczej podłączyć bo mają inny kształt!!!
Chyba będę musiał kupić inne radio?

[ Dodano: 02-02-2010, 19:36 ]
radex napisał/a:
Niestety do prawidłowego działania i poprawnej kalibracji niezbędne jest doprowadzenie sygnału GAL (speed impuls) i Rev (wsteczny).

Jeżeli chodzi o wsteczny nie było problemu wystarczy zobaczyć jaki kolor kabelka idzie do żarówki wstecznego a potem wcinka przy słupku i sygnał REV już jest!!

Radex mam prośbę do Ciebie.Potrzebuję dokładnej informacji na temat sygnału od biegu wstecznego rev gdzie dokładnie zrobić tą wcinkę??
_________________

 
 
emefe 
Mitsumaniak
02152/KMM


Auto: Van Niemitsubiszi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009
Posty: 91
Skąd: Kato
Wysłany: 24-04-2010, 08:33   

Czy ktoś ma podłączony do DX R52 czytnik CF przez złącze DIN? Ja posiadam ale brakuje mi plików jakie mają być nagrane na kartę żeby można było słuchać nagarnych mp3. Posiada ktoś i może przesłać na maila?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.