Przesunięty przez: Hubeeert 05-08-2007, 16:30 |
[EAxx] Podłączenie Navi Blaupunkta |
Autor |
Wiadomość |
radex [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 09:02 [EAxx] Podłączenie Navi Blaupunkta
|
|
|
Witam all
Kilka dni temu kupiłem Navi Blaupunkta zintegrowane z Radiem DX-R52
Niestety do prawidłowego działania i poprawnej kalibracji niezbędne jest doprowadzenie sygnału GAL (speed impuls) i Rev (wsteczny).
Jeżeli chodzi o wsteczny nie było problemu wystarczy zobaczyć jaki kolor kabelka idzie do żarówki wstecznego a potem wcinka przy słupku i sygnał REV już jest!!
MOja trauma zaczeła sie przy szukaniu Speed impulsu. Aż w końcu olśnienie
Sygnał ten (przynajmniej w moim galu (avans)) wyprowadzony był w kostce do orginalnego radia
ale pokoleji
należy wydłubac radio i wyciągnąć bebchy aż do białej 14 pinowej kostki 8 na górze i 6 na dole.
Ogólnie dostępne kostki (allegro czy sklepy car audio) dysponują przejściem z tej kostki na standardowe ISOwskie złącze tylę że nie wykorzystują wszystkich 14 pinów - 2 sa wolne
Jeden jest od ściemniania podświetlenia radia czyli ściemniamy pokrętłem.
Drugi to właśnie GALA - speed impuls - czy jak to jeszcze zwą
z tego co pamiętam SI jest 3 pinem na górze od lewej strony (napięcie przy włączonym silniku na poziomie 10,4v w momencie kiedy licznik rusza spada na 5,2v)
a podświetlenie 3 pinem na górzez od prawej strony (napięcie uzależnione od pozycji "ściemniacza")
Enjoy i powodzenia |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 07-01-2010, 12:54, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 07-01-2010, 10:26
|
|
|
Witam!Też kupiłem to radio i prosiłbym o szczegółową instrukcję montażu.Jakich kabli należy użyć do podłączenia?Czy wystarczą te, które są przy radiu?Gdzie należy umiejscowić antenę GPS?Moje auto to EA2A 2.0 16V 136KM po lifcie.Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mar111cin
Forumowicz
Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 30 Paź 2008 Posty: 982 Skąd: FSW
|
Wysłany: 07-01-2010, 11:32
|
|
|
yyy a możesz przybliżyć do czego służy ten gala speed impuls? może będzie można to jakoś inaczej wykorzystać ; ) |
_________________ Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 07-01-2010, 11:58
|
|
|
O ile dobrze zrozumiałem, to postaram się wyjaśnić:
"Speed impuls" i "reverse" są najczęściej używanymi sygnałami w jednostkach (piszę o jednostkach, bo w tej chwili radia to prawdziwe kombajny) gdzie mamy funkcję DVD/AV i kamerę cofania.
Speed impuls często wykorzystywany jest do blokady funkcji dvd w czasie jazdy. Zdarza się, że ta opcja jest wydzielona (osobny kabel sygnałowy oznaczony "parking").
Reverse to inaczej kamera cofania - najszęściej osobne wejście AV i osobny kabel zasilajacy na który podajemy +12V. I rzeczywiście najłatwiej pobrać napięcie z tylnych lamp ze światła cofania.
Dla ułatwienia walki z podłączaniem kombajnów proponuję zakupić przejściówki ISO na PC2-46-4. Kosztuje grosze, a można dowolnie sobie ciąć, lutować i rzeźbić z wiazką. To bazie własnych doświadczeń.
[ Dodano: 07-01-2010, 11:00 ]
piotrkor1 napisał/a: | Witam!Też kupiłem to radio i prosiłbym o szczegółową instrukcję montażu.Jakich kabli należy użyć do podłączenia?Czy wystarczą te, które są przy radiu?Gdzie należy umiejscowić antenę GPS?Moje auto to EA2A 2.0 16V 136KM po lifcie.Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki. |
Antene GPS możesz dać albo w rogu przedniego podszybia (ja tak mam, w wolnej chwili zrobię zdjęcie), albo na tylnej półce (i ciągnać kabel antenowy przez całą kabinę). Te sposoby wydają się najprostsze. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
costa brawa
Mitsumaniak

Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 15 Sty 2009 Posty: 563 Skąd: mielec
|
Wysłany: 07-01-2010, 22:42
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Antene GPS możesz dać albo w rogu przedniego podszybia |
rowniez polecam to miejsce bo bardzo latwo jest tam kabelek dociagnac ( jest nie widoczny) i sama antena rownie sie chowa pod szyba elegancko ze jej nie widac jesli ktos nie wie ze tam jest |
_________________ Mój misiek
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 10-01-2010, 10:02
|
|
|
http://www.allegro.pl/ite...ot_dx_r_52.html to to radyjko tak? Ono mapy czyta z płyty cd? jest w nim możliwość, aby radio obsłuzyło nawigację i odtwarzało muzykę ( rozumiem że oczywiście potrzeba zmieniarki)? |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 17-01-2010, 16:50 Re: Podłączenie Navi Blaupunkta
|
|
|
Cytat:"Niestety do prawidłowego działania i poprawnej kalibracji niezbędne jest doprowadzenie sygnału GAL (speed impuls) i Rev (wsteczny).
Jeżeli chodzi o wsteczny nie było problemu wystarczy zobaczyć jaki kolor kabelka idzie do żarówki wstecznego a potem wcinka przy słupku i sygnał REV już jest!!
MOja trauma zaczeła sie przy szukaniu Speed impulsu. Aż w końcu olśnienie
Sygnał ten (przynajmniej w moim galu (avans)) wyprowadzony był w kostce do orginalnego radia
ale pokoleji
należy wydłubac radio i wyciągnąć bebchy aż do białej 14 pinowej kostki 8 na górze i 6 na dole.
Ogólnie dostępne kostki (allegro czy sklepy car audio) dysponują przejściem z tej kostki na standardowe ISOwskie złącze tylę że nie wykorzystują wszystkich 14 pinów - 2 sa wolne
Jeden jest od ściemniania podświetlenia radia czyli ściemniamy pokrętłem.
Drugi to właśnie GALA - speed impuls - czy jak to jeszcze zwą "
Witam ponownie!
Dzisiaj wyjąłem stare radio z mojego rekina i podłączyłem blaupunkta DX-R52, na tych samych kablach.Chodzi tylko jedna stacja w radiu i elektrycznie wysuwana antena.Nie działa natomiast podświetlenie i głośność radia i inne bajery.Czy winę za ten stan rzeczy ponoszą wspomniane 2 piny, których w standardowej przejściówce nie ma??Mam też pytanie odnośnie kostki przy oryginalnej wiązce.Czy możliwe jest że jet tam wyodrębniony na osobnej kostce sygnał REV?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-01-2010, 17:24 Re: Podłączenie Navi Blaupunkta
|
|
|
piotrkor1 napisał/a: | Nie działa natomiast podświetlenie i głośność radia i inne bajery.Czy winę za ten stan rzeczy ponoszą wspomniane 2 piny, których w standardowej przejściówce nie ma?? |
Możliwe, ale osobiście wątpię. Sygnał "dimmer" na kostce MMC (biała) jest do ściemniania podświetlenia gdy zapalone są światła.
Brak w ogóle podświetlenia, zero regulacji głośności i syntezy FM to moim zdaniem wina radia (jego usterka).
piotrkor1 napisał/a: |
Mam też pytanie odnośnie kostki przy oryginalnej wiązce.Czy możliwe jest że jet tam wyodrębniony na osobnej kostce sygnał REV?? |
Nie, kostki MMC nie mają wyprowadzonego sygnału "reverse". Najłatwiej ciągnąć z wiązki tylnych świateł. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 17-01-2010, 17:57
|
|
|
To w takim razie co to za kostka przy tej głównej(białej)wyprowadzona przy wiązce na 2 cienkich kabelkach(białym i niebieskim)??Odnośnie podświetlenia to w starym radiu wyświetlacz działał a w nowym już nie,chyba że coś pokręciłem z kablami?Sprzedawca zapewniał mnie że z radiem wszystko jest ok.Jutro jadę do elektryka ciekawe co on na to powie? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 17-01-2010, 18:24
|
|
|
Ta mała kostka to pewnie zasilanie wbudowanego wzmacniacza antenowego. Nie powiem na 100% póki nie zobaczę o którą ci chodzi na zdjęciu |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 18-01-2010, 19:30
|
|
|
swinks_UK napisał/a: | Ta mała kostka to pewnie zasilanie wbudowanego wzmacniacza antenowego. Nie powiem na 100% póki nie zobaczę o którą ci chodzi na zdjęciu |
Okazało się,że radio ma zepsuty wyświetlacz i nie wiem czy radio nadaje się do naprawy,sprzedający twierdzi, że wysyłał sprawne.Jutro kolega elektronik mi powie.Kostka o której wspomniałem ma jeden kabel biały z czarnym paskiem.Nie wiem czy będę w stanie dodać zdjęcie.Zrobiłem je cyfrówką tylko nie pamiętam ja je dodać?
http://img704.imageshack.us/i/122gp.jpg
I coś dla potomnych kostka z przejściem na ISO
http://img704.imageshack.us/i/123jpg.jpg/
http://img704.imageshack.us/i/124f.jpg/
Mam jeszcze jedno pytanie.Czy możliwe jest, że jakieś źle podpięte kabelki w kostce powodują to,że w radiu działa tylko przycisk PAWER i jedna stacja radiowa??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-01-2010, 22:52
|
|
|
Zdjęcie tej małej kostki mi się nie wyświetla, ale z opisu zgaduję, że jest to właśnie zasilanie na wbudowany wzmacniacz antenowy.
Co to wyświetlacza... może się tylko taśma zasilająca ekran wypięła, lub zimny lut. Często taśmy zasilające ekran padają, szczególnie jeśli ekran jest wysuwany. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
piotrkor1
Forumowicz piotrkor1

Auto: Mitsubishi Galant 2,5 TT typ S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 601 Skąd: OSIEK NAD NOTECIĄ
|
Wysłany: 19-01-2010, 15:03
|
|
|
[quote="swinks_UK"]Zdjęcie tej małej kostki mi się nie wyświetla, ale z opisu zgaduję, że jest to właśnie zasilanie na wbudowany wzmacniacz antenowy.
Może teraz się wyświetli http://img704.imageshack.us/i/122gp.jpg/ ?Radio zaniosłem do kolegi i nie ma dla mnie dobrych wieści, przypuszcza, że od początku było spalone i ten ktoś co mi je wysłał dobrze o tym wiedział.
Próbował mi też wmówić, że to ja je uszkodziłem i że zakładanie radia powinienem zlecić elektrykowi.Myślałem, że mnie szlak jaśnisty trafi i nie mogłem wytłumaczyć imbecylowi, że kostek nie można inaczej podłączyć bo mają inny kształt!!!
Chyba będę musiał kupić inne radio?
[ Dodano: 02-02-2010, 19:36 ]
radex napisał/a: | Niestety do prawidłowego działania i poprawnej kalibracji niezbędne jest doprowadzenie sygnału GAL (speed impuls) i Rev (wsteczny).
Jeżeli chodzi o wsteczny nie było problemu wystarczy zobaczyć jaki kolor kabelka idzie do żarówki wstecznego a potem wcinka przy słupku i sygnał REV już jest!! |
Radex mam prośbę do Ciebie.Potrzebuję dokładnej informacji na temat sygnału od biegu wstecznego rev gdzie dokładnie zrobić tą wcinkę?? |
_________________
 |
|
|
|
 |
emefe
Mitsumaniak 02152/KMM

Auto: Van Niemitsubiszi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 91 Skąd: Kato
|
Wysłany: 24-04-2010, 08:33
|
|
|
Czy ktoś ma podłączony do DX R52 czytnik CF przez złącze DIN? Ja posiadam ale brakuje mi plików jakie mają być nagrane na kartę żeby można było słuchać nagarnych mp3. Posiada ktoś i może przesłać na maila? |
|
|
|
 |
|