Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] luz na zaworach
Autor Wiadomość
zawias
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 17:30   [CA1A 1.3] luz na zaworach

Regulacja zaworów w silniku 1.3 12V jaki ma byc luz???

[ Dodano: 19-07-2007, 17:36 ]
kupie obrotomierz prosze o pomoc w znalezieniu. :oops:


Jakie obroty na zimnym a jakie na gorącym???
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 19:56, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-07-2007, 20:26   

Jąkasz się? :mrgreen: Temat poruszany miliony razy na forum.

[ Dodano: 19-07-2007, 20:28 ]
http://www.mitsubishi-gra...=luzy+zawor%F3w 20 sekund szukania.
 
 
zawias
[Usunięty]

Wysłany: 19-07-2007, 21:14   

odnośnie linku http://img68.imageshack.u...ge=luzy1dl5.gif kto wyjasni blizej ten rysunek chodzi o kwestie ustawieia zaworów do regulacji (wału korbowego ) wynika ze wał ustawiamy na znaku aby ustawic zawory.......???? co dalej aby ustawic nastepne.....?
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-07-2007, 01:18   

zawias napisał/a:
co dalej aby ustawic nastepne.....?


Zrobić 360st wałem
 
 
zawias
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 18:57   

Jaką uszczelke pokrywy zaworów zastosować


Co powiecie o uszczelce firmy AJUSA warto kupic???

Czy po wyregulowaniu zaworów nadal mozliwy jest dzwiek klekotania zaworów ja ustawilem tak jak zaleca serwisówka link http://img68.imageshack.u...ge=luzy1dl5.gif ale nadal słychac jak klekocze oczywiscie nie tak jak przed regulacja.
 
 
funcolt
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 19:27   

Zaciąg ręczny,lub ustaw się pod górką.Jeśli pod obciążeniem zawory grają to powtórz regulację.
 
 
zawias
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 21:15   

Zrobilem jak pisałeś i nic :? ----silnik sie zamulał drgał :lol: ale zawory głasniej nie klekotały jedynie tak jak na wolnych obrotach.
 
 
termonti
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2007, 16:54   

Luz na zaworach w 4G13:

wydech - 0.25 mm
ssacy - 0.2 mm

Zawory regulujesz na GORACYM SILNIKU!!!!!
 
 
zawias
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2007, 17:16   

Dziwne wszedzie robi sie regulacje na zimnym :shock: wygodnie .Moje pytanie dlaczego nie w MITSUBISHI wiem ze serwis tak podaje a nie mogli podac ile ma byc na zimnym.
Osobiscie ustawiałem na goracym i zadna to przyjemność wszystko gorace :? :(
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 30-07-2007, 11:02   

oczywiscie, ze podaja tez luz na zimnym, tylko tak sie sklada, ze 99% swojej pracy silnik jest goracy i najlepiej aby wtedy zawory byly prawidlowo ustawione
 
 
zawias
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2007, 09:29   

Na gorąco cieżko cokolwiek zrobic (dobrze ustawic zawory) to taka uwaga.Luz zaworów to precyzyjna praca która pochłania troche czasu te ok 20-30min a temperatura spada z czasem i silnik juz nie ma swojej temperatury pracy. Luz podany jest ssacy 0,20 wydechowy 0,25 NA GORACYM -a goracy to on jest przez ile....??????? :idea: :?:
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 31-07-2007, 09:36   

Zawias ... spokojnie...

Zauważ że manual dotyczy warsztatu - lub serwisu... i tam regulacja zaworów odbędzie sie w ciągu 10min wraz z ściągnięciem pokrywy... różnica temperatur (spadek podczas regulacji będzie nie wielki) no niech będzie około 10% - bo trzeba pamietac że istnieje coś takiego jak inercja cieplna... i jak rozpoczniemy regulacje bezpośrednio po zgaszeniu silniczka ędzie wszystko OK....
Jeśli chodzi o temp. no owszem do przyjemności to nie należy, z jednej strony parzy a z drugiej opory oleju w gębę sadzą.... ale czegoż się nie robi dla Misia...
Regulacja na gorąco eliminuje wszelkie błędy, różnice od nominału wymiarowe czy inne poszczególnych elementów...
Jak napisał Krzyzak... silnik w swoim żywocie pracy w 99.9% jest gorący... więc wypadałoby go regulowac we wszelaki sposób an gorący...

To tak jakbyś poszedł do kliniki kardiologicznej i rozbił sobie test wyczynowy leżąc na kanapie przed telewizorem.... coś nie tak... chyba :roll:

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 31-07-2007, 09:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
termonti
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2007, 09:37   

Przeciez wiemy, ze nie bedziesz robil tak ze nagrzejesz do 90 st. zdejmiesz pokrywe, ustawisz dwa zawory, zalozysz pokrywe i znow bedziesz grzal do 90. :mrgreen: :mrgreen:

Bo nawet niech Ci przez 30 min. - bo tyle gdzies Ci zajmie ustawienie zaworkow - temperatura spadnie o te 25-30 stopni, to nadal jest to roznica ok 30% a nie 100% od optymalniej temperatury pracy.

Nie wiem, czy miales kiedys do czynienia z czym takim jak obrobka cieplna metali. Ale wiadomo, ze metal o wiele wolniej oddaje cieplo, niz je przyjmuje, a do tego chlodzenie powietrzem to jest najdluzszy proses chlodzenia, ze wszystkich stosowanych w metalurgii. Do czego zmierzam. To, ze nagrzales silnik do optymalnej temeratury pracy w 5 -10 min to nie znaczy, ze jak zgasisz silnik to po 10 min on bedzie zimny jak lod :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

[ Dodano: 31-07-2007, 09:38 ]
Hehehe dobre to bylo Romel :D :D :D

Co za timing :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 31-07-2007, 09:42   

Termonti...

Tak sie składa że odpowiadam w pracy między innymi za obróbkę cieplną stopu ENAC42200 - byłe AK7 - przesycanie i sztuczne starzenie - wiec coś troszkę wiem o temperaturkach i innych...


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
termonti
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2007, 09:49   

Bardziej mi chodzilo o to, ze post pojawil sie praktycznie w tym samym czasie. :D :D :D

Absolutnie nie podwazam Twoich kompetencji :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , bo mi to tylko cos tam w glowie z technikum i polibudy zostalo, bo namacalnie nie mam z tym juz do czynienia :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrowienia
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.