 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 14-05-2014, 13:29 |
Poszukuję Mitsubishi Carisma |
Autor |
Wiadomość |
FxJ [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2007, 23:13 Poszukuję Mitsubishi Carisma
|
|
|
Witam wszystkich, poszukuję właśnie Mitsubishi Carisma (1.8-2.0) w necie na stronach internetowych ale nic nie mogę znaleźć porządnego do 13.000zł. Jeśli możecie polecić jakąś mało odwiedzaną stronę z używanymi Carisma’mi to bym prosił o link.
Jeszcze jedno jestem raczej lamerem jeśli chodzi o samochody więc jeśli by ktoś mógł mi wytłumaczyć oznaczenia: MSX, GDI, oraz DI-D, to wiem Turbo Diesel.
Od razu piszę że będzie to pierwsze autko w mojej rodzinie (co najmniej od 20 lat) |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-07-2007, 00:05
|
|
|
Hymm no za 13tys to nie kupisz full wypasu ale coś z poczatku produkcji powinno się dostać.Co do silnika nie ma 2.0 są 1.6 ,1.8 no i diesle 1.9.Oznaczenia MSX-jest to najmocniejsza wersja silnika 1.8 ma 140kucy i obrotmierz wysaklowany do 9k.GDI-to silnik z bezpośrednim wtyrskiem paliwa,bardzo fajny i ekonmiczny silnik jak na benzyne. DI-D to nowszy diesel w Carismach na wtyrsku common rail o ile się nie mylę.Co do jako takich stron to nie ma z użwyanymi Carismami,możesz poszukać na allegro,grtace,otomoto czy trader.Najlepiej kupować od prywtnych osób bo w komisach i od handlarzy sobie czasem za dużo cenią i mają niepewny towar(większość samochodów albo bita albo skecany licznik).
Tutaj masz jakieś przykładowe linki do aukcji:
http://moto.allegro.pl/it...pcja_ideal.html
http://moto.allegro.pl/it...ny_zobacz_.html
http://moto.allegro.pl/it...uper_stan_.html |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24-07-2007, 00:50
|
|
|
Pamietaj tez ze tylko w silniku GDI (benzyna z bezposrednim wtryskiem) skrzynia biegow jest produkcji Japonskiej ....w reszcie lezy skrzynia z Reno
mlun napisał/a: | GDI-to silnik z bezpośrednim wtyrskiem paliwa,bardzo fajny i ekonmiczny silnik jak na benzyne |
dynamiki tez raczej nie brakuje (sporo jest miejsca pod prawym pedalem)
FxJ napisał/a: | oraz DI-D, to wiem Turbo Diesel |
jest jeszcze turbo diesel bez systemu common rail o mocy 90KM
ogolnie bardzo polecam ten samochodzik/model
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 24-07-2007, 08:07
|
|
|
Nie mając doświadczenia, to MSXa odpuść. Po pierwsze, wiele osób kupowało te samochody nie po to, żeby grzecznie jeździć. Po drugie 140, kucy pod nogą to moim zdaniem za dużo na początek (nie to, żebym umniejszał twije umiejetności).
Na początek poszukaj w swojej okolicy dobrego mechanika od mitsu (najlepiej polecanego na forum, a nie takiego, co twierdzi, że się zna), i koniecznie niech obejrzy samochód przed zakupem.
Krótko - 1.6 ekonomiczny, mocy też wystarczy do spokojnej jazdy
1.8 SOHC - ma tochę miejsca pod prawą nogą , za to potrafi też spalić swoje.
1.8 MSX - zapomnij, że kupisz za takie pieniądze w przyzwoitym stanie
1.8GDI - oszczedniejszy od 1.8SOHC , silniejszy, i niestety pionierska konstrukcja. Trudniej o mechanika, który sobie poradzi, bardziej od pozostałych wrażliwy na jakość paliwa. Wymaga nieskomplikowanej (czyszczenie przepustnicy itp), ale regularnej obsługi.
Ogromny plus, to japońska skrzynia
Jesli nie trafi Ci się rodzynek z fabryczną inst gazową (a nie trafi za tą kasę), to zapomnij o zagazowaniu tego samochodu w Polsce. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
FxJ [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 17:16
|
|
|
Nie będę szaleć - jestem spokojnym kierowcą. Jeździć też będę w miarę możliwości ekologicznie-oszczędnie (na szarżowanie mnie nie stać).
Czyli muszę poszukać modelu z silnikiem 1.9 dizla lub 1.8 GDi (4G93 1.8 L I4 GDi; 1.9TD)
A na co powinienem zwracać (szczególną) uwagę kupując Carisma'e?
zwolin napisał/a: | Na początek poszukaj w swojej okolicy dobrego mechanika od mitsu |
No raczej w Żyrardowie chyba ciężko speca będzie znaleźć Prędzej gdzieś bliżej Warszawy.
To możecie mi kogoś polecić. Bo jeśli nie Mitsubishi (to była by jednak szkoda) to mój główny inwestor proponuje mi Golfa 3ke lub Nissana Primere. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 24-07-2007, 19:39
|
|
|
co do silnika 1.8 SOHC (moc 115KM) to jeśli trafisz na zadbany egzemplarz, to silnik jest praktycznie bezobsługowy. Przynajmniej nie słychać żeby coś komuś się w nim psuło. Minusem jest ta skrzynia francuska, ale... jak na tylu użytkowników to też 2-3 miało jakieś problemy. Na pewno trzeba na to zwrócić uwagę przy kupnie czy wszystko jest ok. Poczytaj o słynnych tulejkach na forum, kosztują 90PLN (wymiana jest banalnie prosta) a jak ktoś nie wie że trzeba je wymienić to biegi potrafią wchodzić niezbyt płynnie (co może zaciemnić obraz oglądanego pojazdu). A po zabiegu wymiany jak ręką odjął.
CO jeszcze.... zaletą 1.6 jak i zwykłego 1.8 SOHC jest taka, że te silniki możesz zagazować "zwykła", niesekwencyjna instalacją (ja mam już 3 lata i jakies 70-80 tyś km i nic się nie dzieje) tylko wiadomo, warunek że zrobisz to u dobrego gaziarza (ale to się tyczy gazowania wszystkich autek).
1.8 GDI jest bardziej oszczędny (ale tylko jak sie oszczędnie jeździ), ma japonska skrzynie, i totalnie nie nadaje sie do gazu (więc podczas kupna musisz być pewien, że tego silnika już nie zagazujesz) a poza tym to to samo co inne modele
A i tak najważniejszy jest stan techniczny przy tyluletnim aucie. Po tylu latach ten teoretycznie lepszy model może być w gorszym stanie technicznym, niż ten co z fabryki wyjeżdżał niby jako gorszy.... Także tak jak pisali wyżej, znajdź zaufanych ludzi co CI doradza przy kupnie
Ja niestety/stety swojego będę sprzedawał najwcześniej na przełomie września i października a i to na razie jeszcze nie jest pewne na 100%.
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 24-07-2007, 21:50
|
|
|
No daj spokój. Ja myślałem, że my o samochodach rozmawiamy.
Subiektywnie ciasniejszy w środku. Na mój gust gorsze blachy. Za to silniczek sr20de to poezja. Dobra baza do tuningu. Spalanie oczywiście odpowiednie do mocy
Co do mechanika, to pomijając namiary, które znajdziesz na forum jak pobawisz się szukajką, to ja polecam jeszcze p. Krzysztofa Śmigierę ul. Cyprysowa tel. 022 435 34 05 w Wawie oczywiście. Nie sprawdzi ci tylko zawieszenia, bo nie ma naczym (pomijając oczywiscie to co sie da organoleptycznie sprawdzić) |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 00:17
|
|
|
FxJ napisał/a: | Nissana Primere. |
Bierz nissana. Zanim kupilem carisme jezdzilem primera p10 i nissan to duzo fajniejsze auto. |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 25-07-2007, 08:59
|
|
|
Cytat: | Bierz nissana. Zanim kupilem carisme jezdzilem primera p10 i nissan to duzo fajniejsze auto.
_________________ |
Wszystko, jak zwykle jest kwestią gustu, bo mi się lepiej jeździ miskiem niż kolegi nysą. Może dlatego, że jest duzo twardszy i lepiej prowadzi się w zakretach. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 25-07-2007, 11:38
|
|
|
zwolin napisał/a: | Cytat: | Bierz nissana. Zanim kupilem carisme jezdzilem primera p10 i nissan to duzo fajniejsze auto. |
Wszystko, jak zwykle jest kwestią gustu, bo mi się lepiej jeździ miskiem niż kolegi nysą. Może dlatego, że jest duzo twardszy i lepiej prowadzi się w zakretach. |
Ja mam w domu Almere `99, Carisme `95 i Mondeo `95.
Najwygodniejsza jest Carisma, Mondeo ma super pracujace zawieszenie (no i brat nia dachowal i z tego wyszli tylko z zadrapaniami) a Almera, podobnie jak Carisma jest bezobslugowa - biorac poprawke na to, ze poprzedni wlasciciel Carismy srednio o nia dbal i sa rzeczy przy ktorych dal ciala wiec troszke w nia kasy wlozylem zeby teraz jezdzila dobrze.
Wada Carismy ponad w/w jest to, ze wszelkiego rodzaju stuki sa upierdliwe podczas jazdy na nierownosciach. Mondeo mimo, ze bardziej dobite, po dachowaniu i remoncie, po jakims wczesniejszym wypadku (znalezlismy miejsca w ktorych byl ostro robiony) jest CICHE, almera jest dosc toporna ale na nierownosciach jest przyjemniejsza od Carismy.
Nie wiem jak komfort jazdy Primera bo okazji nie mialem, ale o wspomnianym wyzej silniku slyszalem bardzo duzo dobrego. |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 11:48
|
|
|
zwolin napisał/a: |
Wszystko, jak zwykle jest kwestią gustu, bo mi się lepiej jeździ miskiem niż kolegi nysą. Może dlatego, że jest duzo twardszy i lepiej prowadzi się w zakretach. |
Carisma jest sztywniejsza niez primera? Niech kolega lepiej sobie zawieszenie wyremontuje. Primery sa znane z tego ze maja sztywne zawieszenie. Ale jak pisza we wszystkich testach jest sprezyste. Super prowadzi sie po zakretach, a silnik SR20.. to naprawde udana konstrukcja. Dodam ze p10 przednie zawieszenie ma takie samo jak p11. |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 25-07-2007, 20:35
|
|
|
dylson napisał/a: | Carisma jest sztywniejsza niez primera? Niech kolega lepiej sobie zawieszenie wyremontuje. |
Własnie jest po remoncie. I to raczej nie na gratach no name.
Byłbym ogromnie wdzięczny, gdybyś przed wydaniem takich osądów spróbował zorientować się w temacie. Tą samą metodą mogę zaocznie stwierdzić, ża może Ty w cari masz zawias do remontu. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 23:26
|
|
|
W p10 i p11 zawias z przodu jest dokladnie taki sam. P10 jezdzilem prawie 3 lata. Jest to wielowahaczowe zawieszenie, ktore jest naprawde sztywne, duzo sztywniejsze niz w carismie. W tym momencie stwierdzam tylko fakty. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 26-07-2007, 02:38
|
|
|
tak wracajac do tematu wg mnie nie kupi sie carismy nawet z 95roku w dobrym stanie za 13 tys. jesli ktos bedzie wiedzial co sprzedaje to nie wystawi auta za 9 tys, tylko za 15tys, ale tu jest polska tu lepiej kupic auto za 13tys. i dolozyc 3000zl i wiecej niz kupic dobre za 15tys i nic nie wkladac |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
|
|