[CA1A 1.3] Jak zdemontować rozrusznik? |
Autor |
Wiadomość |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2007, 18:08 [CA1A 1.3] Jak zdemontować rozrusznik?
|
|
|
Jak w temacie. Zlokalizowałem dwa wkręty. Niestety jeden trzyma na zabój, a ma już wyrobione rowki. Macie jakiś patent, by wymontować starter? Dostęp jest tam fatalny... |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 19:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-07-2007, 23:58
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Jak w temacie. Zlokalizowałem dwa wkręty. Niestety jeden trzyma na zabój, a ma już wyrobione rowki. Macie jakiś patent, by wymontować starter? Dostęp jest tam fatalny... |
Hmmm...
Wkręty? Rozrusznik trzyma się na 2 śrubach na klucz 14mm. Myślę że pisałeś o demontażu elektromagnesu (narośli rozrusznika) mocowanej na śrubki na wkrętak krzyżowy. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-07-2007, 12:08
|
|
|
josie napisał/a: | gregorbu napisał/a: | Jak w temacie. Zlokalizowałem dwa wkręty. Niestety jeden trzyma na zabój, a ma już wyrobione rowki. Macie jakiś patent, by wymontować starter? Dostęp jest tam fatalny... |
Hmmm...
Wkręty? Rozrusznik trzyma się na 2 śrubach na klucz 14mm. Myślę że pisałeś o demontażu elektromagnesu (narośli rozrusznika) mocowanej na śrubki na wkrętak krzyżowy. | Nie dopatrzyłem się żadnego innego mocowania niż te dwie nieszczęsne śruby z łbem na wkrętak krzyżakowy. W "jajku" dostęp i widoczność jest niemalże zerwowa. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-07-2007, 16:49
|
|
|
josie, ma rację. Te śruby od mocowania rozrusznika prawdopodobnie są również dwoma śrubami mocującymi obudowę sprzęgła do silnika. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 27-07-2007, 17:10
|
|
|
Rozrusznik trzymają 2 śruby (na rysunku nr 2), klucz 14mm.
Nie zapomnij o akumulatorze najpierw bo będzie bieda |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2007, 12:40
|
|
|
josie napisał/a: | Rozrusznik trzymają 2 śruby (na rysunku nr 2), klucz 14mm.
Nie zapomnij o akumulatorze najpierw bo będzie bieda | Akumulator, rzecz jasna, odpinałem. Co do śrub - obawiam się, że u mnie wygląda to jednak inaczej. W wolnej chwili znów spróbuję się do tego dobrać. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-07-2007, 12:58
|
|
|
gregorbu napisał/a: | Co do śrub - obawiam się, że u mnie wygląda to jednak inaczej. |
Na pewno masz tak samo - rysunek z serwisówki. Zresztą ostatnio z Krzyzakiem robilismy sprzęgło w 1,3 CA0 i tak właśnie było. Demontujesz trąbe słonia i jest ładny dostęp do tych śrub. Ma się wrażenie że przykręcają skrzynię do bloku ale trzymają tylko rozrusznik. Pod jedną z nich jest kabel masowy. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2007, 13:17
|
|
|
josie napisał/a: | gregorbu napisał/a: | Co do śrub - obawiam się, że u mnie wygląda to jednak inaczej. |
Na pewno masz tak samo - rysunek z serwisówki. Zresztą ostatnio z Krzyzakiem robilismy sprzęgło w 1,3 CA0 i tak właśnie było. Demontujesz trąbe słonia i jest ładny dostęp do tych śrub. Ma się wrażenie że przykręcają skrzynię do bloku ale trzymają tylko rozrusznik. Pod jedną z nich jest kabel masowy. | A u mnie właśnie są te dwie śruby z łbem na wkrętak krzyżakowy. |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 29-07-2007, 13:35
|
|
|
Kiedy planujesz dlubac w tym temacie ?
Moze wpadne i pomoge, a przy okazji klasycznie pozawracam glowe hehe |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2007, 13:40
|
|
|
harpagan napisał/a: | Kiedy planujesz dlubac w tym temacie ?
Moze wpadne i pomoge, a przy okazji klasycznie pozawracam glowe hehe | Pewnie w któryś weekend. Zapraszam. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-07-2007, 13:51
|
|
|
gregorbu napisał/a: | A u mnie właśnie są te dwie śruby z łbem na wkrętak krzyżakowy. |
Źle patrzysz. Rozrusznik przenosi bardzo duże siły, nie może być przykręcony na śruby na wkrętak . Patrzysz pewnie na drugą stronę rozrusznika (stoisz po lewej stronie auta) i chcesz odkręcić pokrywkę rozrusznika, od tej strony gdzie są wkręcone przewody.
Musisz stanąć przy prawym błotniku i stamtąd odkręcać śruby na klucz 14mm.
Tak jak pisałem - na rys z nr 2. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 29-07-2007, 17:56
|
|
|
josie napisał/a: | Źle patrzysz. Rozrusznik przenosi bardzo duże siły, nie może być przykręcony na śruby na wkrętak . Patrzysz pewnie na drugą stronę rozrusznika (stoisz po lewej stronie auta) i chcesz odkręcić pokrywkę rozrusznika, od tej strony gdzie są wkręcone przewody.
Musisz stanąć przy prawym błotniku i stamtąd odkręcać śruby na klucz 14mm.
Tak jak pisałem - na rys z nr 2. | Stoję po prawej stronie auta (czyli po stronie pasażera). Dla lepszego dostępu demontowałem obudowę filtra, trąbę słonia, przepustnicę oraz przewód masowy pod rozrusznikiem. Przewody są przykręcone po stronie lewej (czyli kierowcy) i nie ma tam absolutnie żadnego dostępu. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-07-2007, 20:06
|
|
|
Patrzałem na wymontowany rozrusznik bo mam w garażu - odkręcić próbujesz elektromagnes który jest przykręcony do rozrusznika.
Jeśli przewód masowy który odkręciłeś był pod śrubą na klucz 14mm to odkręciłeś jedną ze śrub co trzyma rozrusznik.
Więcej nie poradzę |
|
|
|
 |
|