Mruga Inspekcja po zamontowaniu LPG |
Autor |
Wiadomość |
GregP [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2007, 11:16 Mruga Inspekcja po zamontowaniu LPG
|
|
|
witam
po zamontowaniu gazu w moim autku od czasu do czasu zapala sie inspekcja kontrolka z silniczkiem na desce
wygląda to tak zapalam silnik gasną kontrolki i po jakichś 3 s zapala się kontrolka i po 5 s gaśnie czasem krócej czasem dłużej ale gaśnie dodam że to dzieje sie od czasu do czasu
czym to może być spowodowane ?? |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2007, 11:28
|
|
|
O ile to nie zbieg okoliczności - co jest mało prawdopodobne... nastąpiła jakaś awaria.
Można łatwo sprawdzić kod błędu.
Ale na 99% źle założona instalacja LPG ! |
|
|
|
 |
GregP [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2007, 12:24
|
|
|
mało prawdopodobne ze to zbieg okoliczności bo jak przełączę na benzynę to nie świeci
ale autko jeździ ok
poza tym kontrolka zapaliła sie może z 4 razy a jeż ponad tydzień
jak można sprawdzić te kody błędów ? |
|
|
|
 |
Sylwia
Forumowicz
Auto: Chrysler 3,8 v6 LPG- PRINS
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 14 Gru 2006 Posty: 145 Skąd: tychy
|
Wysłany: 02-08-2007, 12:46
|
|
|
podjedź do zakładu co montował, niech sprawdzą skład mieszanki gazowej, ogólnie ze swojej strony czy to nie wina instalacji, a dobrze by było gdyby mieli tester i odczytali te błędy. |
_________________ Sylwia |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2007, 13:44
|
|
|
GregP napisał/a: | mało prawdopodobne ze to zbieg okoliczności bo jak przełączę na benzynę to nie świeci |
Sam sobie odpowiedziałeś !
W naszym pięknym kraju mało osób potrafi dobrze założyć instalację LPG.
A przez debilnych pseudofachowców są problemy na każdym kroku
i więcej strat niż korzyści.
GregP napisał/a: |
jak można sprawdzić te kody błędów ? |
tu znajdziesz opis:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=1981 |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2007, 15:36
|
|
|
źle dobrali emulator wtrysku lub działa on wadliwie |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 02-08-2007, 15:40
|
|
|
coś jest nie tak, zapewne właśnie z dobraniem tego emulatora, ale to trzeba w warsztacie sprawdzić. Jedz do tego warsztatu co Ci zakładali i niech szukają. Auto na gazie ma działać tak jak na benzynie, Jak się na benzynie nie świeci to na LPG też nie ma prawa.
U mnie przez 4 lata nie wiem czy 4 razy się zapaliła (jak zdusiłem samochód, to zapaliła się na chwilę i zgasła).
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 02-08-2007, 21:52
|
|
|
GregP Jaką masz instalację? Jeśli tą prostą gdzie gaz jest podawany prosto do kolektora ssacego z pominięciem wtrysku to jest to normalny objaw gdyz sonda lambda sprawdza skład mieszanki i nie zgadza się on z zaprogramowanym takim jaki jest przy benzynie. Na benzynie jest ok bo Ci kontrolka gaśnie a na gazie raz świeci raz nie. Miałem to samo w polonezie z wtryskiem Lukasa i w Oplu Vectrze gdzie miałem takie właśnie proste tanie instalacje. Nie przeszkadzało mi to i z tego co wiem opel do tej pory tak jeżdzi ( znam terazniejszego właściciela). No chyba że masz lepszą instalację to najlepiej jedż do fachowców co Ci to wsadzili do autka. |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2007, 10:21
|
|
|
kielurkk,
na żadnej instalacji (nie ważne czy 1, 2, 3 , 4, 5 generacja)
przy poprawnym podłączeniu NIE MA PRAWA świecić się Check Engine.
A jeżeli się świeci i gazownicy nie potrafią sobie dać z tym radę,
to jest tylko tłumaczenie partaczy! |
|
|
|
 |
krzysio1972
Mitsumaniak
Auto: Galant EA5W, Carisma 4G92
Pomógł: 11 razy Dołączył: 29 Sie 2005 Posty: 469 Skąd: Józefów
|
Wysłany: 03-08-2007, 10:23
|
|
|
Nie jest to normalny objaw, jest to standardowa obdpowiedz nr 123 gazownika, jak nie wie co sie dzieje z samochodem. Po to sie montuje emulacje wtryskow i lambdy, aby takich przypadkow nie bylo i aby ecu nie przechodzilo w tryb awaryjny. Odnosnie opla to zupelnie inna historia, takze nie ma co odnosic jej do mitsu.
Gazownicy maja poprawic to co zle zrobili, byc moze zla emulacja(inny opor na wtryskiwacze dla japonczykow sie daje), byc moze zwyczajnie zla regulacja, albo wada urzadzenia. |
_________________ Krzysio
Carisma 1.6 GL '96
Galant 2.5 V6 '97 |
|
|
|
 |
phixius
Mitsumaniak Gotów do lotu ;)
Auto: Carisma 1,8 GLS, CJO 1,3 Jazz
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 181 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 03-08-2007, 14:44
|
|
|
Na 90procent źle dobrany emulator wtryskiwaczy. Rezystancja prawidłowego do Carismy z tego co dobrze pamiętam wynosi 56 ohm. |
_________________
 |
|
|
|
 |
GregP [Usunięty]
|
Wysłany: 03-08-2007, 21:47
|
|
|
Wielkie dzieki
w poniedziałek jade do gazowników
w sumie przez ostanie dni zapaliła sie raz ale to znaczy że jednak coś jest nie tak
a i zaobserwowałem że jak już sie zapali to wystarczy żeby zwolnić i jak obroty spadną tak poniżej 2 tys to gaśnie |
|
|
|
 |
|