 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Spostrzezenia dot. CZ3, jak sie ma do konkurencji |
Autor |
Wiadomość |
em [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2007, 16:59 Spostrzezenia dot. CZ3, jak sie ma do konkurencji
|
|
|
Witam
Jestem na co dzien uzytkownikiem Toyoty Yaris II 1,3 a od niedawna "od swieta" mam przyjenosc wozic sie rowniez nowiutkim Coltem CZ3 1,3 Invite.
Pol roku temu jak kupowalismy yarka bralismy rozniez po uwage colta, jednak jego wady okazaly sie dla nas zbyt powazne, teraz jak troche pojezdzilem i tym i tym to pozwole sobie na malutkie porownanie, moze sie przyda niezdecydowanym.
Zalety yarisa w stosunku Colta:
-zdecydowanie lepiej wyciszony - yaris ma powazny problem z jakoscia dzwieku przy ok 3000 obr, ale to co sie dzieje w colcie to masakra
- wygodniejsze zawieszenie, ale colt ma tutaj tez duzo do powiedzenia o czym pozniej
- Lepsze bezpieczenstwo bierne - yaris ma wiecej poduszek, dostal 5 gwiazdek, jest tez ciezszy
-wiekszy wybor kombinacji wyposazenie/silnik, zastanawialismy sie nad coltem 1,5 ale byl dostepny tylko w drogiej wersji wyp.
- yaris duzo lepiej jedzie z niskich obrotow, nawet pomimo wiekszej masy, ale:
Zalety Colta 1,3:
- doskonale osiagi silnika, fakt ze trzeba poczekac do 4 tysiecy, ale potem dzwiek glosny i lekko metaliczny przestaje przeszkadzac a zaczyna wybrzmiewac i wspolgrac z idaca szybko w kierunku czeronego wskazowka obrotomierza
- twarde zawieszenie, ktore jest jeszcze calkiem przyzwoicie komfortowe, po prostu zawieszenie obu aut jest dobre, colt jest dla tych mlodszych
- wyglad zew. - auto zdecydowanie bardziej oryginalne i chyba bardziej podatne na tuning wizualny
- bardzo duza ilosc miejsca z tylu, ma to zwiazek chyba z wiekszym zakresem regulacji tylne kanapy, pisze glownie o miejscu na nogi bo na glowe to miejsca trzeba szukac w CZ5
Problemy tych autek mozna opisac nastepujaco: yaris jest ok, wszystko robie bardzo dobrze, ale tylko bardzo dobrze, colt natomiast niektore rzeczy robi gorzej niz yaris, ale niektore robi zdecydowanie lepiej i to wlasnie nimi moze sobie zaskarbic moim zdaniem duza klientele.
Moje pytanie do was jest nastepujace: czy klima halasuje wam przy ok 1000 obr/min, w moim przypadku po wlaczeniu klimy czasem wydaje ona przy tych obrotach dziek podobny do tego jaki wydaja starepompy od wspomagania kierownicy jak sie skreci kola maksymalnie.
A co do wyciszenia kabinhy to wydaje mi sie, ze braki sa przede wszystkim na podszybiu, patrzac od komory silnika widac na glowica gole polacie blachhy, mysle ze gdyby wytlumic tem element bylobyduzo ciszej. |
|
|
|
 |
kaja123 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2007, 09:02
|
|
|
dosyc ciekawe porównania i spostrzeżenia, ale ja tam twardo obstaję przy Colcie CZ3! |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2007, 11:14
|
|
|
czy ten odgłos po włączeniu klimy
to po prostu nie wentylator chłodnicy ? |
|
|
|
 |
em [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2007, 17:41
|
|
|
nie, dzwiek wystepuje tylko w okolicy 1000obr(powiedzmy 1000-1200) wiec chyba ciezko to wiazac z wentylatorem ktory dziala caly czas. |
|
|
|
 |
kaja123 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2007, 13:02 Re: Spostrzezenia dot. CZ3, jak sie ma do konkurencji
|
|
|
[quote][quote][quote] Cytat: | Moje pytanie do was jest nastepujace: czy klima halasuje wam przy ok 1000 obr/min, w moim przypadku po wlaczeniu klimy czasem wydaje ona przy tych obrotach dziek podobny do tego jaki wydaja starepompy od wspomagania kierownicy jak sie skreci kola maksymalnie.
A co do wyciszenia kabinhy to wydaje mi sie, ze braki sa przede wszystkim na podszybiu, patrzac od komory silnika widac na glowica gole polacie blachhy, mysle ze gdyby wytlumic tem element bylobyduzo ciszej | .
klima hałasuje, pytałem w ASO ; mówią, że to norma.
...wyciszenie kabiny; poszperaj w postach to znajdziesz mnóstwo wiedzy na ten temat..
Gorzej, bo w moim CZ3 drugi raz będę wymieniał amortyzatory /Sachs/ - na gwarancji - ciekną .... pierwszy przy 40 tys. drugi po wymianie przejechał 6! tys.km. Spotkaliście się z czymś takim?? |
|
|
|
 |
max07 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2007, 15:06
|
|
|
Klima u mnie również tak hałasuje. Zwykle bardziej kiedy włączę ją zaraz po odpaleniu samochodu, póżniej jest lepiej. Co do amortyzatorów to na razie spoko, ale mam 7 tys. przebiegu. Poza tym auto spisuje się bardzo dobrze. W trasie pali średnio 6 - 6,2 l/100km, w mieście 7-9 (9 jak są korki + klima). |
|
|
|
 |
em [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 07:58
|
|
|
No to w takim razie do minusow Colta trszeba dopisac ta halasujaca klime, czasami na prawde glosno, ale w sumie skoro wiecej osob tak ma to pewnie faktycznie TTTM.
A co do wygluszenia to czytalem watek, ale tam bylo glownie o masce, a mi sie wlasnie wydaje ze najwiecej by dalo wygluszenie podszybia.
Pudumowujac Colt CZ3 to autko bardzo zywiolowe, zwinne, szybkie jak trzeba, ma wady i zalety jak wszystko na tym swiecie, ale mysle ze ci, co krytykuja ze to juz nie to co stare colty powinni sie najpierw przejechac, pewnie zmieniliby zdanie |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 07-08-2007, 15:08
|
|
|
em napisał/a: | A co do wygluszenia to czytalem watek, ale tam bylo glownie o masce, a mi sie wlasnie wydaje ze najwiecej by dalo wygluszenie podszybia.
|
Jak wrócę z wakacji to wam sfotografuję matę wygłuszającą w moim Colcie.
Jest zamocowana na ścianie odgradzającej silnik od kabiny, pod szybą.
Jak już kiedyś gdzieś pisałem - nie wiem jak duża jest poprawa, bo nie jechałem innym, niewygłuszonym CZx.
Generalnie - bardzo dobre porównanie z Żarisem. |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 07-08-2007, 15:27
|
|
|
nigdy nie mialem okazji przejechac sie nowym coltem, wiec nie bede sie wypowiadal na temat jego zalet i wad konstrukcyjnych.
chcialbym tylko powiedziec (i zastanwaia mnie, czy macie podobne spostrzezenia), ze Colt coraz bardziej brzydzieje (jest to moje zdanie subiektywne).
CA0 bylo sliczne i ponadczasowe, CJ0 troszke mniej (choc na pewno oryginalne), ale CZX zostal skiepszczony po calosci i zatracil ten charakter, ktore posiadaly poprzednie generacje... taki, bez obrazy, ford fiesta.
i co jeszcze ciekawe - pamietam (zdaje sie chyba to bylo jeszcze na forum MKP), kiedys porownywalo sie colty do civicow.
najnowszych generacji, to nawet chyba nie ma co porownywac, bo sie dosc mocno rozjechaly... |
_________________
 |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 19:37
|
|
|
Colt niestety zaczyna się przekształcać z fajnego sportowego autka na miłe przyjemne auto na zakupy dla Pań:) |
|
|
|
 |
Grasshopper [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 19:41
|
|
|
Sruba napisał/a: | chcialbym tylko powiedziec (i zastanwaia mnie, czy macie podobne spostrzezenia), ze Colt coraz bardziej brzydzieje (jest to moje zdanie subiektywne). |
Jak sam zauważyłeś Twoje zdanie jest subiektywne tak samo jak opinie każdej innej osoby wypowiadającej się na temat wyglądu. Moim zdaniem Colt w wersji CZ3 jest bardzo ładny na tle konkurencji co było jednym z czynników, które kierowały mną przy podejmowaniu decyzji o zakupie samochodu.
Jedno w mojej opinii pozostaje bezsporne - właściwości trakcyjne i silniki (mimo swoich małych pojemności) mają sportowego ducha. Żaden samochód w tej klasie nie może się pochwalić 11 s do setki z silnika 1,3-1,4 l bez turbo. Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.
Czerwien napisał/a: | Colt niestety zaczyna się przekształcać z fajnego sportowego autka na miłe przyjemne auto na zakupy dla Pań:) |
Miałeś przyjemność podróżować CZ3 jako kierowca? Wygląd nie świadczy o walorach "ukrytych".
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 19:46
|
|
|
Nie miałem okazji i napewno jeżdzi się przyjemnie:)...chodzi mi tutaj tylko o wygląd...bo silniki tak jak wspomniałeś mają świetne osiągi:) |
|
|
|
 |
Raffix [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 20:52
|
|
|
jeśli o mnie chodzi to zdecydowałem się na colta bo przede wszystkim to auto mi się PODOBA. przy podejmowaniu decyzji walory użytkowe były na drugim miejscu. co z tego, że fiesta ma lepsze zawieszenie, clio ma więcej gwiazdek euro ncap a fabia jest tańsza skoro te auta po prostu mi się nie podobają. chciałem auta oryginalnego a bycie n-tym użytkownikiem peugeota 206 w okolicy nie wchodziło w rachubę. tak jak napisał grasshopper - kwestia czysto subiektywna. w klasie b trudno o prawdziwie 'męski' samochód. jeśli jednak już to na pewno bardziej męski jest colt niż landrynkowy yaris. |
|
|
|
 |
sruba
m3m&mitsumaniak football is a drug
Auto: Toyota Auris II TS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 14 Wrz 2005 Posty: 5702 Skąd: Wolne Miasto Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2007, 11:26
|
|
|
tak jak juz napisalem, moja opinia jest czysto subiektywna.
spojrzcie tylko, w jaka strone poszla honda - mam tu na mysli model civic 2006
natomiast stylistyka colta, to fiesta, corsa... |
_________________
 |
|
|
|
 |
lucasil [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 21:00
|
|
|
Raffix napisał/a: | jeśli o mnie chodzi to zdecydowałem się na colta bo przede wszystkim to auto mi się PODOBA. przy podejmowaniu decyzji walory użytkowe były na drugim miejscu. co z tego, że fiesta ma lepsze zawieszenie, clio ma więcej gwiazdek euro ncap a fabia jest tańsza skoro te auta po prostu mi się nie podobają. chciałem auta oryginalnego a bycie n-tym użytkownikiem peugeota 206 w okolicy nie wchodziło w rachubę. tak jak napisał grasshopper - kwestia czysto subiektywna. w klasie b trudno o prawdziwie 'męski' samochód. jeśli jednak już to na pewno bardziej męski jest colt niż landrynkowy yaris. |
Popieram w 200% spostrzeżenia Raffixa - wygląd i unikalność były kluczowymi kryteriami przy wyborze auta. A że przy okazji mają dynamiczne silniki... |
|
|
|
 |
|
|