Problem z hamulcami - proszę o opinie |
Autor |
Wiadomość |
seteman [Usunięty]
|
Wysłany: 04-08-2007, 23:07 Problem z hamulcami - proszę o opinie
|
|
|
Jestem posiadaczem Mitsubishi Carisma 1.9 DID
W dniu 21.04.2007 ASV LIDER we Wrocławiu zamontował mi oryginalne przednie klocki i tarcze hamulcowe, przewidziane do tego typu samochodu - dobrane według katalogu CAPS. Po powrocie do Białegostoku stwierdziłem bicie w kierownicy podczas hamowania. Udałem się wiec do ASO Mitsubishi GRAFIX, gdzie stwierdzono przegrzanie tarcz hamulcowych i zwichrowanie ich. Poinformowano mnie przy tym, że do założonych tarcz należało założyc klocki hamulcowe "LUCAS", gdyż te które założono wypaczają tarcze. Po przeszlifowaniu tarcz założono klocki hamulcowe "LUCAS" i układ hamulcowy samochodu spisuje sie bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Dział techniczny MMC CAR POLAND sp. z o.o. poinformował mnie że:
- nie posiada informacji jakoby klocki hamulcowe montowane w CARISMIE powodowały wichrowanie tarcz hamulcowych
- nie ma zgłoszeń z Polski dotyczących problemów z hamulcami wywołanymi klockami hamulcowymi
- prawdopodobną przyczyną zwichrowania nowych tarcz hamulcowych było zbyt mocne i gwałtowne hamowanie w fazie docierania hamulców
Nie moge pogodzić się ze stwierdzeniem że prawdopodobną przyczyną zwichrowania tarcz było zbyt mocne i gwałtowne hamowanie, gdyż takiego faktu ani w drodze powrotnej z Wrocławia do Białegostoku, ani podczas dalszego użytkowania tego samochodu po prostu nie było i stwierdzam to z całą stanowczością.
Jest to moim zdaniem unikanie odpowiedzialności wynikającej z użycia w tym przypadku niewłaściwych klocków hamulcowych, czego potwierdzeniem jest naprawa wykonana w ASO GRAFIX w Białymstoku po której układ hamulcowy spisuje się bez jakichkolwiek zastrzeżeń.
Mając powyższe na uwadze, proszę o kontakt użytkowników Mitsubishi Carisma w których występowały tego typu usterki.
Zamierzam wystąpić na drogę sądową
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 10:02
|
|
|
niestety ja także obstawałbym przy tym że żle dotarłeś tarcze i klocki.
Ważne żeby na początku po wymianie nie hamowac gwałtowanie i unikac opadów deszczu i śniegu bo to powoduje hartowanie tarcz i istnieje prawdopodobieństwo że dojdzie do wypaczenia tarcz. Ważne żeby na nowych hamulcach (tarcza + kolcek) nie zostawiac nogi na pedale hamulca po zatrzymaniu, tylko ja zdjąc bo to także doprowadza do miejscowego zagrzania tarczy i jej wykrzywienia.
Istnieje także możliwośc że masz zamienniki niskiej jakośc i dlatego doszło do wykrzywienia.
pozdro |
|
|
|
 |
seteman [Usunięty]
|
Wysłany: 07-08-2007, 18:08
|
|
|
hmmm widzisz zeby to dotyczyło mnie i mojej jazdy byłbym w stanie w to uwierzyc. ale cała sytuacja miała miejsce w aucie mego ojca i z nim jako kierowcą. i skoro on tak to opisal to nie mam powodów mu nie wierzyc. ale jest to conajmniej dziwne ze nowe tarcze i klocki były w stanie ulec zwichrowaniu na dystansie z wrocławia do białegostoku. to co to jest ? jednorazówka na 100km?
pozdrawiam i w dalszym ciągu prosze o kontakt osoby które miały podobne przejscia z hamulcami |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 07-08-2007, 20:26
|
|
|
czy bicie tarcz występuje na dwóch czy na jednej tarczy??? byłeś na diagnostyce hamulcow??
[ Dodano: 07-08-2007, 20:31 ]
czy bicie wystepuje tylko podczas hamowania??? i jak z elementami typu drazek kierowniczy, piasta (może krzywa), luzy na łożysku?? |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
seteman [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 00:50
|
|
|
bicie jest ewidentnie od tarcz i klocków. zawieszeniowo jest perfekcyjnie bo ojcicec z byle pierdołą jeździ do ASO. skoro wstawiają nowe tarcze i nowe klocki we wrocławiu i po dojechaniu do białegostoku zaczyna trzepac przy hamowaniu to nic innego raczej nie wchodzi w grę...
a wiadomo nam że były takie już usterki.
zamontowane klocki w ASO we wrocławiu były nieodpowiednie i nie potrafią się do tego przyznac.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 08-08-2007, 08:05
|
|
|
deadly napisał/a: | Ważne żeby na początku po wymianie nie hamowac gwałtowanie | Co to znaczy nie hamować gwałtownie? To jest przecież pojęcie względne.
Do jasnej, ciasnej .... albo coś jest wykonane z odpowiednich materiałów i powinno spełniać warunki użytkowania (a czymś takim jest hamowanie samochodu nawet z prędkości do której potrafi się on rozpędzić czyli max. jaką podaje producent), albo nie. To jakaś kpina |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
paleoas [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 08:10
|
|
|
Istnieje prawdopodobieństwo, że po wymianie nie wyczyścili prowdnic kolcków, co mogło doprowdzić na delikatmego zblokowania ich i przgrzania tarcz. Kolejna sprawa to, że raz przgżane tarcze (jak zmianiły kolor, nawet częściowo) to nawet po prztoczeniu są już mniej sprawne. A od rodzaju klocków bardziej zależy skutecznośc chamaowania niż zużycie tarcz (ale to też ma wpływ). |
|
|
|
 |
seteman [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 08:32
|
|
|
jak tylko ojciec wróci z wakacji to napisze jakie klocki zamontowali. tato próbował z nimi się dogadac ze zwrócą kasę za klocki a on i odesle te felerne i zeby zwrócili za przetoczenie tarcz. powiedzieli ze nie widzą powodów zeby to zrobic.
nie chodzi o to ze jest on upierdliwym klientem ale skoro zapłacił masę kasy (czesci w ASO są dużo droższe od zamienników - czesto lepszych od tych z ASO) to chyba ma prawo wymagac zeby były to cześci pełnowartosciowe. |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 08-08-2007, 12:32
|
|
|
seteman ja miałam też do czynienia z ASV LIDER ul. Obrońców Poczty Gdańskiej i też same kłopoty szkoda że nie poradziłeś się na forum napewno otrzymałbyś odmowę z propozycji korzystania tego ASO |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 08-08-2007, 17:21
|
|
|
seteman napisał/a: | nie chodzi o to ze jest on upierdliwym klientem ale skoro zapłacił masę kasy | płącisz wymagasz wiec nie ma sie z czego tłumaczyć ... po kilu przygodach z różnymi mechanikami sam wymieniam tarcze i klocki i sam spokojnie wszystko przeczyszcze a dodatkowo nasmaruje zaciski...pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
seteman [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 19:55
|
|
|
czekoladka_1981 napisał/a: | seteman ja miałam też do czynienia z ASV LIDER ul. Obrońców Poczty Gdańskiej i też same kłopoty szkoda że nie poradziłeś się na forum napewno otrzymałbyś odmowę z propozycji korzystania tego ASO |
no nie było to uzależnione od mego ojca. poprostu pojechał w tamta czesc kraju i zaczęło mu tzrąśc autem na starych tarczach. wiec pojechał do jakby nie patrzec ASO LIDER i po diagnozie wymienił klocki i tarcze na nowe
maxwell61 napisał/a: | płącisz wymagasz wiec nie ma sie z czego tłumaczyć |
wydaje się to logiczne
maxwell61 napisał/a: | ... po kilu przygodach z różnymi mechanikami sam wymieniam tarcze i klocki i sam spokojnie wszystko przeczyszcze a dodatkowo nasmaruje zaciski |
tez mu to powiedziałem ale był daleko od domu i nie miał możliwosci
maxwell61 napisał/a: | pozdrawiam |
również pozdrawiam |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 08-08-2007, 20:59
|
|
|
seteman, jest coś takiego jak ASSISTANCE na głównej stronie...zaloguj się tam i kiedykolwiek jak bedziesz mial problem na trasie to mozesz do najblizszej osoby zadzwonic...nikt ci nie odmowi ...szczegóły na stronie głównej mitsumaniaków...pozdrawiam |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
seteman [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2007, 23:27
|
|
|
maxwell61 napisał/a: | seteman, jest coś takiego jak ASSISTANCE na głównej stronie...zaloguj się tam i kiedykolwiek jak bedziesz mial problem na trasie to mozesz do najblizszej osoby zadzwonic...nikt ci nie odmowi ...szczegóły na stronie głównej mitsumaniaków... |
thx maxwell61:) ale jak pewnie się domyslasz nie chodzi o to. nie po to ludzie wydają tyle pieniedzy na nowe auta zeby ich potem olewac jakimis czesciami watpliwej jakosci za duże pieniądze.
mojemu tacie chodzi o to zeby miec się czym podeprzec w ewentualnej sprawie w sądzie. bo z tego co wiem badania przez rzeczoznawce już chyba były zlecone.
pozdrawiam |
|
|
|
 |
maxwell61
Mitsumaniak (****><****)

Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 12 Lip 2006 Posty: 1729 Skąd: wrocław/wołów
|
Wysłany: 08-08-2007, 23:39
|
|
|
seteman, dokładnie cie rozumiem....zachęcałem tylko do skorzystania z tej opcji na przyszłośc |
_________________ CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl
 |
|
|
|
 |
Ppiotr
Forumowicz Ppiotr

Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Kwi 2007 Posty: 320 Skąd: Gorzów
|
Wysłany: 12-08-2007, 22:38
|
|
|
Kolego ktoś cię wydymał delikatnie mówiąc tarcz się nie przetacza a z tego co mówisz to faktycznie przegrzałeś tarcze więc nie hamuj po przetoczeniu tym bardziej. Miałem przypadek że tarcze przegrzałem bo lubię szybko pojechać i ostro hamować aż klocki dymią może że tanie bo ok70 pln nie raz tarczę przegrzałem i chodzi o różne samochody chyba z 3 razy i nie miałem żadnego problemu aby w sklepie wymienić bo kupowałem u nich komplet więc mają katalogi aby dobrać klocki do tarcz a przy 180 km/h hamujesz na max to co zakaz? tarcza musi wytrzymać chyba że jest do tył.....
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
|