Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z hamulcami - proszę o opinie
Autor Wiadomość
seteman
[Usunięty]

  Wysłany: 04-08-2007, 23:07   Problem z hamulcami - proszę o opinie

Jestem posiadaczem Mitsubishi Carisma 1.9 DID
W dniu 21.04.2007 ASV LIDER we Wrocławiu zamontował mi oryginalne przednie klocki i tarcze hamulcowe, przewidziane do tego typu samochodu - dobrane według katalogu CAPS. Po powrocie do Białegostoku stwierdziłem bicie w kierownicy podczas hamowania. Udałem się wiec do ASO Mitsubishi GRAFIX, gdzie stwierdzono przegrzanie tarcz hamulcowych i zwichrowanie ich. Poinformowano mnie przy tym, że do założonych tarcz należało założyc klocki hamulcowe "LUCAS", gdyż te które założono wypaczają tarcze. Po przeszlifowaniu tarcz założono klocki hamulcowe "LUCAS" i układ hamulcowy samochodu spisuje sie bez jakichkolwiek zastrzeżeń.

Dział techniczny MMC CAR POLAND sp. z o.o. poinformował mnie że:
- nie posiada informacji jakoby klocki hamulcowe montowane w CARISMIE powodowały wichrowanie tarcz hamulcowych
- nie ma zgłoszeń z Polski dotyczących problemów z hamulcami wywołanymi klockami hamulcowymi
- prawdopodobną przyczyną zwichrowania nowych tarcz hamulcowych było zbyt mocne i gwałtowne hamowanie w fazie docierania hamulców

Nie moge pogodzić się ze stwierdzeniem że prawdopodobną przyczyną zwichrowania tarcz było zbyt mocne i gwałtowne hamowanie, gdyż takiego faktu ani w drodze powrotnej z Wrocławia do Białegostoku, ani podczas dalszego użytkowania tego samochodu po prostu nie było i stwierdzam to z całą stanowczością.
Jest to moim zdaniem unikanie odpowiedzialności wynikającej z użycia w tym przypadku niewłaściwych klocków hamulcowych, czego potwierdzeniem jest naprawa wykonana w ASO GRAFIX w Białymstoku po której układ hamulcowy spisuje się bez jakichkolwiek zastrzeżeń.

Mając powyższe na uwadze, proszę o kontakt użytkowników Mitsubishi Carisma w których występowały tego typu usterki.

Zamierzam wystąpić na drogę sądową

Pozdrawiam
 
 
deadly
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2007, 10:02   

:) niestety ja także obstawałbym przy tym że żle dotarłeś tarcze i klocki.
Ważne żeby na początku po wymianie nie hamowac gwałtowanie i unikac opadów deszczu i śniegu bo to powoduje hartowanie tarcz i istnieje prawdopodobieństwo że dojdzie do wypaczenia tarcz. Ważne żeby na nowych hamulcach (tarcza + kolcek) nie zostawiac nogi na pedale hamulca po zatrzymaniu, tylko ja zdjąc bo to także doprowadza do miejscowego zagrzania tarczy i jej wykrzywienia.
Istnieje także możliwośc że masz zamienniki niskiej jakośc i dlatego doszło do wykrzywienia.
pozdro
 
 
seteman
[Usunięty]

Wysłany: 07-08-2007, 18:08   

hmmm widzisz zeby to dotyczyło mnie i mojej jazdy byłbym w stanie w to uwierzyc. ale cała sytuacja miała miejsce w aucie mego ojca i z nim jako kierowcą. i skoro on tak to opisal to nie mam powodów mu nie wierzyc. ale jest to conajmniej dziwne ze nowe tarcze i klocki były w stanie ulec zwichrowaniu na dystansie z wrocławia do białegostoku. to co to jest ? jednorazówka na 100km?

pozdrawiam i w dalszym ciągu prosze o kontakt osoby które miały podobne przejscia z hamulcami
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 07-08-2007, 20:26   

czy bicie tarcz występuje na dwóch czy na jednej tarczy??? byłeś na diagnostyce hamulcow??

[ Dodano: 07-08-2007, 20:31 ]
czy bicie wystepuje tylko podczas hamowania??? i jak z elementami typu drazek kierowniczy, piasta (może krzywa), luzy na łożysku??
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
seteman
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2007, 00:50   

bicie jest ewidentnie od tarcz i klocków. zawieszeniowo jest perfekcyjnie bo ojcicec z byle pierdołą jeździ do ASO. skoro wstawiają nowe tarcze i nowe klocki we wrocławiu i po dojechaniu do białegostoku zaczyna trzepac przy hamowaniu to nic innego raczej nie wchodzi w grę...
a wiadomo nam że były takie już usterki.
zamontowane klocki w ASO we wrocławiu były nieodpowiednie i nie potrafią się do tego przyznac.

pozdrawiam
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 08-08-2007, 08:05   

deadly napisał/a:
Ważne żeby na początku po wymianie nie hamowac gwałtowanie
Co to znaczy nie hamować gwałtownie? To jest przecież pojęcie względne.
Do jasnej, ciasnej .... albo coś jest wykonane z odpowiednich materiałów i powinno spełniać warunki użytkowania (a czymś takim jest hamowanie samochodu nawet z prędkości do której potrafi się on rozpędzić czyli max. jaką podaje producent), albo nie. To jakaś kpina :!: :roll: :evil:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
paleoas
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2007, 08:10   

Istnieje prawdopodobieństwo, że po wymianie nie wyczyścili prowdnic kolcków, co mogło doprowdzić na delikatmego zblokowania ich i przgrzania tarcz. Kolejna sprawa to, że raz przgżane tarcze (jak zmianiły kolor, nawet częściowo) to nawet po prztoczeniu są już mniej sprawne. A od rodzaju klocków bardziej zależy skutecznośc chamaowania niż zużycie tarcz (ale to też ma wpływ).
 
 
seteman
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2007, 08:32   

jak tylko ojciec wróci z wakacji to napisze jakie klocki zamontowali. tato próbował z nimi się dogadac ze zwrócą kasę za klocki a on i odesle te felerne i zeby zwrócili za przetoczenie tarcz. powiedzieli ze nie widzą powodów zeby to zrobic.
nie chodzi o to ze jest on upierdliwym klientem ale skoro zapłacił masę kasy (czesci w ASO są dużo droższe od zamienników - czesto lepszych od tych z ASO) to chyba ma prawo wymagac zeby były to cześci pełnowartosciowe.
 
 
czekoladka_1981 
Mitsumaniak


Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy
Dołączyła: 07 Maj 2007
Posty: 3375
Skąd: wrocław
Wysłany: 08-08-2007, 12:32   

seteman ja miałam też do czynienia z ASV LIDER ul. Obrońców Poczty Gdańskiej i też same kłopoty szkoda że nie poradziłeś się na forum napewno otrzymałbyś odmowę z propozycji korzystania tego ASO
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 08-08-2007, 17:21   

seteman napisał/a:
nie chodzi o to ze jest on upierdliwym klientem ale skoro zapłacił masę kasy
płącisz wymagasz wiec nie ma sie z czego tłumaczyć :D ... po kilu przygodach z różnymi mechanikami sam wymieniam tarcze i klocki i sam spokojnie wszystko przeczyszcze a dodatkowo nasmaruje zaciski...pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
seteman
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2007, 19:55   

czekoladka_1981 napisał/a:
seteman ja miałam też do czynienia z ASV LIDER ul. Obrońców Poczty Gdańskiej i też same kłopoty szkoda że nie poradziłeś się na forum napewno otrzymałbyś odmowę z propozycji korzystania tego ASO


no nie było to uzależnione od mego ojca. poprostu pojechał w tamta czesc kraju i zaczęło mu tzrąśc autem na starych tarczach. wiec pojechał do jakby nie patrzec ASO LIDER i po diagnozie wymienił klocki i tarcze na nowe

maxwell61 napisał/a:
płącisz wymagasz wiec nie ma sie z czego tłumaczyć


wydaje się to logiczne

maxwell61 napisał/a:
... po kilu przygodach z różnymi mechanikami sam wymieniam tarcze i klocki i sam spokojnie wszystko przeczyszcze a dodatkowo nasmaruje zaciski


tez mu to powiedziałem ale był daleko od domu i nie miał możliwosci

maxwell61 napisał/a:
pozdrawiam


również pozdrawiam
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 08-08-2007, 20:59   

seteman, jest coś takiego jak ASSISTANCE na głównej stronie...zaloguj się tam i kiedykolwiek jak bedziesz mial problem na trasie to mozesz do najblizszej osoby zadzwonic...nikt ci nie odmowi :D ...szczegóły na stronie głównej mitsumaniaków...pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
seteman
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2007, 23:27   

maxwell61 napisał/a:
seteman, jest coś takiego jak ASSISTANCE na głównej stronie...zaloguj się tam i kiedykolwiek jak bedziesz mial problem na trasie to mozesz do najblizszej osoby zadzwonic...nikt ci nie odmowi ...szczegóły na stronie głównej mitsumaniaków...


thx maxwell61:) ale jak pewnie się domyslasz nie chodzi o to. nie po to ludzie wydają tyle pieniedzy na nowe auta zeby ich potem olewac jakimis czesciami watpliwej jakosci za duże pieniądze.

mojemu tacie chodzi o to zeby miec się czym podeprzec w ewentualnej sprawie w sądzie. bo z tego co wiem badania przez rzeczoznawce już chyba były zlecone.

pozdrawiam
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 08-08-2007, 23:39   

seteman, dokładnie cie rozumiem....zachęcałem tylko do skorzystania z tej opcji na przyszłośc :D
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Ppiotr 
Forumowicz
Ppiotr


Auto: Carisma 19TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Kwi 2007
Posty: 320
Skąd: Gorzów
Wysłany: 12-08-2007, 22:38   

Kolego ktoś cię wydymał delikatnie mówiąc tarcz się nie przetacza a z tego co mówisz to faktycznie przegrzałeś tarcze więc nie hamuj po przetoczeniu tym bardziej. Miałem przypadek że tarcze przegrzałem bo lubię szybko pojechać i ostro hamować aż klocki dymią może że tanie bo ok70 pln nie raz tarczę przegrzałem i chodzi o różne samochody chyba z 3 razy i nie miałem żadnego problemu aby w sklepie wymienić bo kupowałem u nich komplet więc mają katalogi aby dobrać klocki do tarcz a przy 180 km/h hamujesz na max to co zakaz? tarcza musi wytrzymać chyba że jest do tył.....
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.