 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Czarne świece |
Autor |
Wiadomość |
swistak81 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2007, 21:17
|
|
|
polls napisał/a: | nie mogę znaleźć łopatologicznego opisu ustawienia zapłonu |
Silnik ma być rozgrzany.
Bierzesz kawałek kabla i podłączasz do minusa akumulatora i do złącza ustawiania zapłonu. Złącze myślę że wiecie gdzie jest. Po prawej od zbiornika spryskiwacza, taka brązowa wtyczka, może być zaślepiona zatyczką.
Na kole wału musisz znaleźć znak (nabity powinien być) i oznaczyć go na biało (lepiej go będzie widać po oświetleniu lampą). Aha koło to to najniższe, nad nim znajduje się taki "grzebyk" z literką T i kreskami. Stojąc przodem do auta, wyprzedzenie 5st będziesz miał na pierwszej kresce poniżej literki T.
Lampę chyba bez problemu podłączysz . Na pierwszą świecę od rozrządu.
Dobra to do dzieła.
Złącze zmasowane, lampa podłączona - odpalasz silnik (kontrolka CE ma się świecić!).
I świecisz po kole, patrzysz gdzie jest biały znak względem podziałki. Jeśli nie na 5st, zatrzymujesz silnik, luzujesz aparat zapłonowy i delikatnie go obracasz (nie wiem w którą stronę - zobaczysz po znaku. Ale nic się nie bój, nic się nie stanie jak przekręcisz w drugą stronę). Ten znak MUSI stać w jednym miejscu gdy złącze jest zmasowane. Jeśli skacze - to coś jest nie tak.
I to wszystko. Gdy ustawisz na 5st odłącz wszytko i tyle.
Nawet jeśli nie zrobisz tego sam, to weź ten opis i jedź do mechanika. Patrz co robi i jak coś inaczej niż ci pisałem to mów mu co i jak ma być . Głównie chodzi o to zmasowanie złącza. Wtedy ecu przechodzi w stan "uczenia się" i ma jakiś poziom odniesienia od czego ma później regulować wyprzedzeniem zapłonu. |
|
|
|
 |
bear007 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-08-2007, 08:59
|
|
|
widziałem swego czasu dokładny opis ustawiania zapłonu, ze zdjęciami! nie wiem czy nie na www Krzyżaka..na forum napewno
wbrew pozorom banalna sprawa..5 min dosłownie. |
Ostatnio zmieniony przez bear007 13-08-2007, 11:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-08-2007, 09:39
|
|
|
musze zrobic chyba manual dla Was - lampa kurcze lezy w bagazniku i sie obija na zakretach, to niech sie do czegos przyda |
|
|
|
 |
polls
Forumowicz

Auto: Colt CA1A 1.3 12V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Sty 2006 Posty: 43 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-08-2007, 19:34
|
|
|
Dzięki teraz nastała jasność
pozdrawiam |
_________________ Colt CA0 |
|
|
|
 |
11Bogdan11 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-02-2008, 10:23
|
|
|
Narzekasz że pali Ci 9l.Klaszcz w ręce.Mój kotłuje 30!!! po wymianie uszczelki pod głowicą .Swiece jak wyciągiete po tygodniu z komina. |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 25-08-2009, 01:55
|
|
|
Odkopię post ponieważ temat pasuje do mojego problemu. Po wymianie sondy lambda na uniwersalną NGK/NTK zauważam czarny osad na świecach, sugerujący zbyt bogatą mieszankę (czyli lambda nie do końca prawidłowo działa), natomiast spalanie po wymianie spadło... teraz pali mi około 7l/100. Zapłon mam ustawiony na około 6stopni po TDC, spadku dynamiki nie zauważam. Oprócz nalotu na świecach jest również delikatny na rurze wydechowej (aczkolwiek to już nawet wcześniej zauważałem-może to przez brak kata). Co mogę zrobić, aby świece znowu przybrały jasnobrunatny kolor? Dodam jeszcze że auto nie spala mi prawie w ogóle oleju (od wymiany do wymiany -15000- maksymalnie 200ml). |
|
|
|
 |
|
|