 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Zakochalem sie w Eclipse... |
Autor |
Wiadomość |
majki [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2005, 13:52 Zakochalem sie w Eclipse...
|
|
|
Witam,
Jezdze w tej chwili Coltem, ale chce go w najblizszym czasie (czyt. do kwietnia/maja, no chyba, ze kupiec bedzie szybciej) sprzedac i kupic sobie Eclipse.
Szalenie podobaja mi sie eclipse i wiem z cala pewnoscia, ze chce kupic Misiaka z rocznikow 95-99 (2G) z naciskiem chyba jednak na 97-99.
Teraz prosba do was...
Doradzcie mi co jak i gdzie mam kupic oraz z jakim kosztem mam sie liczyc (obiektywna cena) a takze kogo ewentualnie (nie jestem mechanikiem) moznaby wziac ze soba na ogledziny (odplatnie ofkoz).
Idealem dla mnie bylby 2G z 97-99 GT-S albo GSX (czy te dwa modele roznily sie tylko tym, ze GSX ma naped na 4?), licze sie z tym, ze bedzie drozszy, pytanie tylko brzmi - czy nie bedzie wiekszych problemow z ew. zawodnością tego typu silnika? Przepraszam, jesli glupie pytanie - ja sie po prostu nie znam
Najwiekszy poblem jest chyba jednak taki, ze jak slyszalem, takie auto bardzo, BARDZO ciezko znalezc w 'fair' cenie. Do USA lece jakos na dwa tygodnie niedlugo, ale nie ma sensu, zebym tam szukal, bo akcyza totalnie uniemozliwilaby mi racjonalne kupno.
Szukac w Europie zachodniej? Ma ktos jakies pomysly? Moze namiary na jakies portale internetowe, gdzie mozna znalezc?
Dzieki za wszelkie sugestie i pomoc,
M. |
|
|
|
 |
M a c [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2005, 17:36
|
|
|
Wersja GSX różni się tym od GS-T, że ma:
- napęd 4x4 (stosunek momentu przypadającego na oś):
a) przód = 40% mocy
b) tył = 60% mocy
*- GSX ma stały (nierozłączny) napęd na 4 łapki
WADY:
- większa masa o jakieś 150 - 200 kg
- GSX więcej pali (ale nowość <haha> => ok. 1-2 litry/100 więcej niż GS-T
- jest wyższy o ok. 2cm od GS-T
- ma krótszą skrzynię biegów (krótsze przełożenia = mniejsza prędkość max. )
- można się spotkać z uszkodzeniem synchronizatora 3-go biegu (jest poprostu delikatny i jego zużycie zależy od tego jak kto jeździ)
- no i chyba wyższe koszty eksploatacji
- w standardzie mniejsze przyspieszenie 0-100km/h
- gorsza elastyczność (poprzez większą masę, krótsza skrzynia i tak nieda rady tego zrekompensować, bo różnica mas jest zbyt duża )
- podobno ma minejszy bagaznik (jest ponoć płytszy -> do końca tego niewiem, bo nigdy na żywo bagażnika 2g nie widziałem)
- GSX ma o ok. 60cm wiekszy promień zawracania niż GS-T (no ale coto jest za różnica skoro oba modele potrzebują na zawrócenie prawie 20 metrów <lol>)
ZALETY:
- lepsza trakcja (lepsze prowadzenie w każdych warunkach poza suchym asfaltem )
- ma przeważnie lepsze wyposarzenie niż GS-T (w GS-T trzeba było więcej dopłacac za dodatkowe wyposażenie, które w GSX było w standardzie)
- przednie opony dłużej wytrzymają
- jeśli chodzi o Tuning powyżej 350-400KM, to się nadaje lepiej niż GS-T
- w standardzie ma lepsze hamulce (większa średnica -> układ chamulcowy od 3000GT, w GS-T przy dłuższej ostrej jeździe przednie standardowe tarcze hamulcowe maja skłonność do wichrowania się )
P.S. Ja mam teraz własnie taki problem - GSX czy GS-T??, bo kiedyś mażył mi się GS-T, a o GSX nie chciałem słyszeć z powodu jego niewielkich WAD ale zawsze to są wady , do momentu kiedy nie zobaczyłem co wersja 4x4 potrafi . Oj pojeździło by się, pojeździło bokami - to tylko ze względu na to GSX do mnie trafia. Ale jeśli chodzi o osiągi w czasie jazdy, to niema porównania => wówczas na suchym asfalcie GS-T króluje we wszystkich testach . I jednak Ja się chyba zdecyduję na GS-T (pierwsza miłość jest zawsze najlepsza ). I nie będę się już więcej wypowiadał co dlamnie jest lepsze, bo niechodzi oto w tym Temacie
= = = = = = = = = = = = = =
A co do zawodności silnika => jednostka 4G63 Turbo lub jak inni mówią 4G63T należy do najlepszych modeli silników jakie korporacja Mitsubishi stworzyła. Silnik jest bardzo odporny na modyfikacje i zwiększanie mocy (standardowy silnik, zadbany, który trzyma wszędzie oryginalne parametry pracy i ciśnienia -> "nie zakuty" wytrzymuje bezproblemowo moce do ok. 380KM). W sumie jedyną skazą tego silnika jest to, że w bardzo małym procencie produkcji tej jednostki napędowej występuje zjawisko tzw. "Crankwalk", w którym przy odpalaniu silnika na sprzęgle (inaczej się nieda, bo przy pedale jest czujnik wciśnięcia sprzęgła przy odpalaniu -> ten problem odpalania można obejść -> niejestem do końca pewny, ale chyba odłancza się jeden z dwóch kabelków przy pedale sprzęgła i chyba jeszcze coś trzeba zrobić ale nie jestem pewny , bo już nie pamiętam ;p, aha - chyba trzeba wywalić czujnik położenia wału korbowego ) może dojść do wyrobienia panewej => wał dostaje stopniowo w czasie bocznych bić => a następnie dochodzi do uszkodzenia czujnika położenia wału korbowego, co w konsekwencji unieruchamia silnik ;/. Warto więc przed kupnem zwrócić uwagę na ten drobiazg => ponoć można to wykryć w czasie jazdy, ustawiając lewarek biegów na "luz" i wchodząc w lewy zakręt => wówczas powinny dochodzić z silnika inne od normalnych odgłosy. Jest jeszcze druga metoda sprawdzenia Crankwalk, ale już nie pamiętam. Wejdź na stronę Chikeen-a (była strona Leoul-a) i poczytaj na temat Crankwalk
Ogólnie silnik w bdb stanie jest super => był montowany w wyczyniowych wersjach Mitsubishi Lancer EVO 3 bodajże, aha i wytrzymałość tego silnika (w ekstremalnym wydaniu tuningu) jest szacowana na ok. 800KM !!, dodam, że silnik ma 2L pojemności
A jeśli chodzi o jego naprawy, to mając podstawowe wiadomości o silniku i jego instrukcję, to silnik nie stważa żadnych poważnych trudności w jego naprawie.
Timo z forum MKP sprowadził Eclipse-a z USA. Po odebraniu go z portu chyba w Polsce, okazało się, że na silniku od zasolonej pary wodnej Oceanu osadził się nalot rdzy. I trzeba było silnik rozebrać na czynniki pierwsze, doprowadzić do kultury, złożyć i ustawić. Timo to zrobił sam, więc samodzielna naprawa takiego silnika niejest niemożliwa .
A jeśli chodzi o Mechaników, to inni muszą się wypowiedzieć . Bo ja też jeszcze niemam wymażonego Eclipse-a i dokładnie się nie orientuję jeśli chodzi o mechaników.
= = = = = = = = = = = = = =
Co do szukania Eclipse-a GS-T lub GSX. Najsęsowniejsze jest jego ściąganie z USA, bo jest tam największy wybór z racji usytuowania fabryki produkującej ten samochód i tego, że wersje Turbo i wolnossąca z silnikiem 420A (silnik Chrysler-a) były od początku przeznaczone wyłącznie na rynek Amerykański. Wszystkie wersje z Turbo (GS-T i GSX),które są w Europie, były ściągane z USA indywidualnie przez właścicieli lub firmy zajmujące się ściąganiem na zlecenie klienta.
W Europie jest poprostu trudniej znaleść interesujący Ciebie model (GS-T lub GSX) w jak najlepszym stanie.
A co do firm ściągających auta z USA:
UsaAutoSystem => prawdopodobnie będę kożystał z ich usług na początku 2006r jeśli nie znajdę kogoś znajomego, który się zajmuje ściąganiem aut z USA lub Kanady i ściągnie mi po niższych kosztach
AutoKanada -> ściągają przedewszystkim samochody powypadkowe, ale jest możliwość ściągnięcia na zamówienie klienta samochodu bezwypadkowego.
I stronka członka klubu MKP => możesz też z nim pogadać o ewentualnym ściągnięciu Eclipse-a z USA.
Podobno też dobrze się opłaca ściąganie Eclipse-a z Kanady jeśli chodzi o bezwypadkowego.
P.S. Ja się dopiero teraz zaczynam na poważnie interesować zakupem Eclipse-a. I najprawdopodobniej będę ściągał z USA lub Kanady, ponieważ trudniej jest znaleźć niebitego GS-T lub GSX w Europie, niemówiąc już o Polsce
No, to żem się ładnie rozpisał
Pozdrawiam i życzę bezproblemowego i szybkiego zakupu bezwypadkowego Eclipse-a (GS-T lub GSX) |
|
|
|
 |
majki [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2005, 17:45
|
|
|
O ja pierdziule, ales mi referat walnal - naprawde bardzo wdzieczny jestem!
Popatrz tylko, ze akcyze przy sciaganiu z usa auta z 97-98 roku zaplacisz ogromna... nie wiem, czy to+shipping nie przedrozy calej inwestycji...
M. |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 30-11-2005, 20:19
|
|
|
M a c napisał/a: | Ogólnie silnik w bdb stanie jest super => był montowany w wyczyniowych wersjach Mitsubishi Lancer EVO 3 bodajże, aha i wytrzymałość tego silnika (w ekstremalnym wydaniu tuningu) jest szacowana na ok. 800KM !!, dodam, że silnik ma 2L pojemności Very Happy |
jezeli mowimy o silnikach z 2g eclipse'a to sa to przewaznie 7bolt
w evo I-III byly montowane 6bolt, czyli takie jak w eclipse'ach 1g
ps. kazde evo mialo silnik 4G63T
niektore lancery GSR w japonii mialy silnik 4G93T |
|
|
|
 |
|
|