Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Carisma 1.9TD muli się i dymi na czarno!
Autor Wiadomość
Endriuu1
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2007, 12:18   [Cari 1.9TD] Carisma 1.9TD muli się i dymi na czarno!

Witam,

Mam problem z moja Carisma ponieważ muli sie i kopci. Ostatnio wymieniłem koncowki wtrysków oraz rok temu zawór sterujący z przodu poompy wtryskowej i problem nadal wystepuje. Ktos wie co moze byc tego przyczyna ?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-08-2007, 12:41   

A turbawka była sprawdzana?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Endriuu1
[Usunięty]

Wysłany: 19-08-2007, 14:58   

Może zle napisałem ze sie muli... ale tak ! : w ogole nie odczuwam spadku mocy, na 15 tyś km nie wzieła ani grama oleju, turbo sparwne ! tylko tyle że kopci :/ CPN zmieniałem :)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-08-2007, 16:04   

Jak stale kopci a nie łyka oleju to może wtryskiwacze ma już na ukończeniu - leją zamiast rozpylać czy coś w tym stylu. Bo skoro nie łyka oleju i przez uszczelnienia w turbawce lub na zaworach go nie pije to dym nie pochodzi ze spalania oleju silnikowego zatem obstawiał bym na wtryski lub lambdę.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2007, 07:25   .

opisz dokładniej, z tym muleniem to znaczy co? czy nie ma siły przy ruszaniu a potem nagle dostaje kopa dymiąc przy tym jak lokomotywa?
 
 
Endriuu1
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2007, 17:37   

Nie muli nic ! Kopci cały czas, oleju nie bierze, spadku mocy nie ma.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 20-08-2007, 17:52   

W dizlach jak ostro kopci to zwykle wina końcówek wtryskiwaczy.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Endriuu1
[Usunięty]

Wysłany: 20-08-2007, 18:25   

Pisałem wtryski były wymieniane. Juz sam nie wiem co to moze byc.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 20-08-2007, 21:01   

Czasami powodem nadmiernego dymienia jest zbyt mało powietrza które silnik dostaje. Może masz zapchany filtr powietrza. Miałem raz taki problem w nissanie, po wymianie filtra problem znikł. A spalanie nie wzrosło? Może LDA zacięła się w miejscu gdzie dozowana jest największa ilość paliwa i silnik nie jest w stanie go spalić
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
loidd 
Mitsumaniak
KMM


Auto: carisma 1,9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 07 Lip 2006
Posty: 71
Skąd: pomorskie
Wysłany: 20-08-2007, 23:01   

Pompa wtryskowa do kompleksowego sprawdzenia.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 21-08-2007, 07:35   

....... a jak wymieniłeś końcówki oraz zawór korekcji wtrysku to jakaś zmiana była? i rozumien że wymiana ww elementów była próbą usunięcia dymienia?. Acha no i opisz czy dużo Ci łyka ropki, a ile nią pomykasz czy był czas że jeździła dobrze? bo mówiąc że nie odczuwasz spadku mocy musisz mieć porównanie....Nie zapomnę znajomego który też pomyka identyczną Carisma jak moja który zaniemówił jak przejechał się moją. Był przekonany że tak każda ma........czyli dużo hałasau i mało mocy. Pozdro
 
 
Endriuu1
[Usunięty]

  Wysłany: 21-08-2007, 20:21   

Wiec tak zawór wymieniłem rok temu bo był padniety potem wszystko było ok. Teraz znowu nowy problem bo dopiero po chwili reaguje na gaz a przy tym strasznie kopci jak juz załapie to jedzie ładnie ale tez kopci. Wymieniłem koncówki wtryskiwaczy i poprawy nie widze zadnej. Nie jest to tez ten zawór bo objawy były inne. Autko zawsze paliło mi 6L/100 a terazokoło 8 jezdze tak do 130km/godzine. Filtry i oleje wymienione.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2007, 12:09   ..wszystko jasne

..czyli muli się -słaba reakcja na gaz- a potem dostaje kopa, wsio jasne, masz zacinajacy się kołeczek w zaworze LDA czyli korektorze dawki wtrysku. trzaa go wykręcić, rozebrać uważając aby nie uszkodzić membranek- bo paliwko pójdZIE DO INTERCOOLERA I MOTOR cI SI E ROZBIEGA-sorry CAPS LOOK.......wybić kołeczek, wypolerować go i gniazdo, skręcić spowrotem- pamiętać o tym ile była wykręcona śruba regulująca, tak około 1,5 zwoju powinna wystawać od kontry.oj rozpisałem się . pozdro
Niektórzy fachowcy nazywają ten zawó Boosterem.
 
 
Endriuu1
[Usunięty]

Wysłany: 22-08-2007, 13:26   

Dzieki wielkie za podpowiedz z tego co przeczytałem na temat zaworu Boostera to rzeczywiście wydaje sie zo to będzie to. Popołudniu zabieram sie do działania i wieczorem napisze czy pomogło. Pozdrawiam :biggrin:

[ Dodano: 22-08-2007, 19:37 ]
A więc po rozkreceniu zaworu boster okazało się ze kołeczek był zatarty, po wyczyszczeniu i po wypolerowaniu, złozyłem i autko znowu chodzi jak należy. Dziekuje za pomoc i pozdrawiam!!!
 
 
MAłY 
Forumowicz
MAŁY

Auto: carisma 1.9 TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Mar 2007
Posty: 240
Skąd: Bierutów
Wysłany: 22-08-2007, 20:48   

ma ktos moze jakies foty jak ten zawór wyglada i gdzie sie znajduje?

[ Dodano: 15-09-2007, 12:22 ]
wkoncu znalazłem ten nieszczesny zawór.
szukałem przyczyny dymienia i mulenia sie silnika. sprawdziłem oba zawory na pompie, wtryskiwacze,wymieniłem filtr paliwa i świece żarowe-efekt;żadnych zmian :cry:
co sie wkoncu okazało to padł mi czujnik położenia pedału gazu(dzwignia przestawiacza potencjometru czy cos takiego). odpiałem go i samochód śmiga aż chce sie jezdzic,tyle ze CE sie swieci-dlatego musze kupic nowy czujnik.
pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.