[C58A 1.8] Słaba iskra w jednym cylindrze |
Autor |
Wiadomość |
Krissss [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2007, 12:56 [C58A 1.8] Słaba iskra w jednym cylindrze
|
|
|
Witam
Proszę o pomoc, bo mój Colt Kat 1.8 GTi 92r. doprowadza mnie juz do ... lekkiej nerwicy:)
Jakiś czas temu(TUTAJ) pisałem o problemie ze sterownikiem. Naprawiłem, ale przestał palić na 2 gary, wymieniłem świece, kable i po problemie. Tymczasem wczoraj przestał chodzić jeden gar, mechanik sprawdził świece, kabel i okazało się ,że daje za słabą iskre. Nie wiem czy powinienem wymienić moduł zapłonu czy może to wina ECU. Ktoś pomoże? |
Ostatnio zmieniony przez josie 18-09-2007, 10:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
burst [Usunięty]
|
Wysłany: 14-08-2007, 23:45
|
|
|
Jeżeli ecu nie zgłasza błędów to wygląda na aparat zapłonowy lub cewkę. Zacznij od wymiany kopułki i palca rozdzielacza nie są drogie, a ich wymiana na pewno nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 15-08-2007, 08:27
|
|
|
w tym silniku nie mam kopulki oraz palca.
zaplon jest bez stykowy moze sie myle co do nazwy.
mam taki modul mozemy zrobic tak ze wysle ci go i podmienisz i powiesz czy jest oki.a jesli nie bedzie dobrze to szukac przyczyny w ecu .
pozdrawiam |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-08-2007, 09:53
|
|
|
Trzeba najpierw trochę zrozumienia do tego układu :
masz tzw. dwie cewki a z nich po 2 wyjścia WN na świece czyli każdy cylinder dostaje iskrę 2 razy w cyklu
najprościej jest zamienić przewody jednej cewki między sobą i zobaczyć czy nadal jest kicha ( mówiąc inaczej jedna cewka odpowiada za iskrę w 2 cylindrach ) i nie ma cudów jak jest źle to na obu ( jak są kable i świece ok) cewka jednakowo podaje i nie rozróżnia!!!!
coś mi się zdaje że coś ten kabel do tego cylindra jest walnięty - proponuję wymienić !!!
przy okazji dobrze by było obejrzeć gniazdo WN tej cewki czy nie ma pęknięcia itd... |
|
|
|
 |
Krissss [Usunięty]
|
Wysłany: 20-08-2007, 13:44
|
|
|
więc...
Zrobiłem tak jak radził tom65, podłaczyłem kabel z drugiej cewki do nie działającego cylindra i nic, ba podłaczyłem kabel z tegoż cylibra do działającego i tez nie działał. Wnioski? aaa, swiece są dobre bo sprawdzone przez mechanika. więc o co chodzi? czyżby to ECU? Czy w takim razie pomoże zresetowanie? jak to sie robi?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-08-2007, 21:58
|
|
|
Krissss napisał/a: | Zrobiłem tak jak radził tom65, podłaczyłem kabel z drugiej cewki do nie działającego cylindra i nic, ba podłaczyłem kabel z tegoż cylibra do działającego i tez nie działał. |
Coś chyba nie do końca tak zrobiłeś.
Chodziło o to że z tej cewki pod którą podpięty jest niedziałający cylinder wychodzą 2 przewody - jeden do niedziałającego, drugi do działającego. Miałeś zamienić je między sobą, a nie podpinać pod drugą cewkę.
Krissss napisał/a: | podłaczyłem kabel z tegoż cylibra do działającego i tez nie działał. Wnioski? |
Z tego zdania mało rozumiem. Wziąłeś kabel z niedziałającego i wsadziłeś go w miejsce działającego na innym cylindrze i po tym zabiegu cylinder przestał działać? Jak tak to padnięty jest kabel. |
|
|
|
 |
Krissss [Usunięty]
|
Wysłany: 20-08-2007, 22:56
|
|
|
hehe
ok josie
więc tak
wziałem kabel działający do niedziałającego cylindra z tej samej cewki:) i cylinder tez nie działał
wzialem kabel niedziałający do działającego cylindra i nie zadziała.
więc jak ? jesli kabel zepsuty to dobry kabel powinien zadziałać, a nie zadziałał.
uprzedzając, sprawdziłem też kabel z drugiej cewki, to samo.
mam nadzieje ze opisałem wszystko zrozumiale |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-08-2007, 23:28
|
|
|
....lub też, weź omomierz do ręki i wsadż "elektrody" do cewki A a potem do cewki B
 |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Krissss [Usunięty]
|
Wysłany: 22-08-2007, 23:33
|
|
|
Juz was nie będę męczył, prosze tylko o wskazówki.
Czy jest możliwe, żeby przy moim aucie, które ma dwie cewki, z których wychodzą po dwa kable, jeden cylinder nie działał a drugi jak najbardziej?(więc to problem kabla(?)), ale jeśli podepnię się sprawny kabel cylinder nadal nie działa. Choliwka nie rozumiem o co chodzi. Czy to padnęty kabel czy cewka? czy cały moduł czy w końcu ECU? I tak pewnie oddam auto do warsztatu, ale chciałbym wiedzieć na co sie przygotować, czy aby nie na wymiane sterownika:(. |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 23-08-2007, 02:26
|
|
|
Mozemy zrobic tak ze ci wysle moja cewke oraz ecu i sprawdzisz czy dziala jesli bedzie oki to ci to sprzedam za normalna cene a jak wstawisz do warsztatu to cie plicza dosc wysoko. |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
|