Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E34A 1.8TD] Olej mineralny -> Olej półsyntetyczny
Autor Wiadomość
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 14-08-2007, 14:35   [E34A 1.8TD] Olej mineralny -> Olej półsyntetyczny

Witam

Chciałbym poruszyć sprawę mojego silnika

Na początku roku wymieniłem silnik w moim Galancie, na taki sam, gdyż poprzedni miał dosyć po przejściach jakie zafundowali mu poprzedni właściciele :)

Błędem moim było nie sprawdzenie jaki olej był lany wcześniej do niego, zanim przyjechał do mnie z Japonii. I od razu zalałem go mineralnym...

Jest to silnik z Turbodoładowaniem, więc powinien jeździć na syntetyku lub półsyntetyku. Zważywszy na przebieg w grę wchodzi tylko półsyntetyk.
Turbina w "nowym" silniku jest do regeneracji. Turbiny powinny działać też na syntetykach albo półsyntetykach, więc po regeneracji chciałbym by pochodziła dłużej, dlatego chcę przejść na półsyntetyczny olej.

Z tego co ludzie mówią i piszą, wynika, że po przejściu z oleju mineralnego na półsyntetyk lub syntetyk szybko padnie uszczelka pod głowicą.. czy tylko to ?

I teraz, jak przeprowadzić taką operacje ?
Czy po założeniu zregenerowanej turbiny od razu wymienić uszczelkę głowicy czy poczekać na symptomy jej zużycia ( olej w płynie chłodniczym czy inne ciekawe rzeczy ) ?

A co na to pierścienie ? Albo inne uszczelki ?

A na marginesie, cieknie mi olej albo z kolektora dolotowego albo z pokrywy silnika, jaką uszczelkę kupić ?
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 14-08-2007, 14:45   

a ja mam pytanie jak dlugo jezdzisz juz na tym mineralu ? jezeli dosc krotko to jak najszybciej zmieniaj olej na syntetyka, to wtedy nie powinna sie stac tragedia, jezeli juz jakis czas to no beda bęcki
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 14-08-2007, 15:10   

Dokładnie to od stycznia. Procedura była taka, że został wlany olej shell na 3000 km ( by wymieszac sie z resztkami starego) po czym zmieniłem na olej Mobila i dziś juz mam 7000 km na nim przejechane i szykuje sie do jego wymiany....

Czyli razem 10 000.... ale mowie, że nie wiem na jakim jeździł ten silnik w Japonii ...
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-08-2007, 20:05   

Kto Ci niby powiedzial ze na syntetyku? W instrukcji od Gala zalecaja wlasnie 15W40 czyli mineral. Sa tez minerale przeznaczone do aut z turbon np Mobil SuperM. Oczywiscie lepszzy jest syntetyk ale jak to bedzie smigac to trzeba sie przekonac.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 15-08-2007, 12:03   

W instrukcji Gala znalazłem tylko taką tabeleczkę:



Nikt mi nie mówił tylko sam gdzieś wyczytałem, że mineralny ma większe predyspozycje do przypalania na łożyskach turbiny co prowadzi do szybszego jej wyrobienia :) .
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 17-08-2007, 23:16   

Powinienes zalać 10W-40 czyli półsynettyk. Jeżeli masz hydrauliczne popychacze (przyznam, że nie znam konstukcji tego silnika) To wskazany jest nawet półsyntetyk, bo na mineralu popadają Ci. Co do turbiny to może chodzić i na mineralu, abyś tylko nie dawał jej ofnia zaraz po odpaleniu i po dłuższej jeździe poczekał przed zgaszeniem z minute, aby olej ją schłodził i żeby mogła spokojnie się zatrzymać (czeste uszkodzenia turbin wynikają z tych przyczyn, gdyż turbina, po nagłym zgaszeniu nie ma wystarczającego smaorwania i kręci sie na "sucho", to samo jak damy jej ognia zaraz po odpaleniu) Za krótko jeździsz, żeby cokolwiek się stało przez takowe przejście z jednego rodzaju oleju na drugi.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 23-08-2007, 15:23   

Hmm,

Jeśli chodzi o turbinkę to poczytałem dużo na temat i nie mogę się doczekać regeneracji swej turbiny, dbać będę :) .

A oto schemat silnika, zielony w sprawach popychaczy jestem, ale wydaje mi się że to nie hydrauliczne :roll:

_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.