[E34A 1.8TD] Olej mineralny -> Olej półsyntetyczny |
Autor |
Wiadomość |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 14-08-2007, 14:35 [E34A 1.8TD] Olej mineralny -> Olej półsyntetyczny
|
|
|
Witam
Chciałbym poruszyć sprawę mojego silnika
Na początku roku wymieniłem silnik w moim Galancie, na taki sam, gdyż poprzedni miał dosyć po przejściach jakie zafundowali mu poprzedni właściciele
Błędem moim było nie sprawdzenie jaki olej był lany wcześniej do niego, zanim przyjechał do mnie z Japonii. I od razu zalałem go mineralnym...
Jest to silnik z Turbodoładowaniem, więc powinien jeździć na syntetyku lub półsyntetyku. Zważywszy na przebieg w grę wchodzi tylko półsyntetyk.
Turbina w "nowym" silniku jest do regeneracji. Turbiny powinny działać też na syntetykach albo półsyntetykach, więc po regeneracji chciałbym by pochodziła dłużej, dlatego chcę przejść na półsyntetyczny olej.
Z tego co ludzie mówią i piszą, wynika, że po przejściu z oleju mineralnego na półsyntetyk lub syntetyk szybko padnie uszczelka pod głowicą.. czy tylko to ?
I teraz, jak przeprowadzić taką operacje ?
Czy po założeniu zregenerowanej turbiny od razu wymienić uszczelkę głowicy czy poczekać na symptomy jej zużycia ( olej w płynie chłodniczym czy inne ciekawe rzeczy ) ?
A co na to pierścienie ? Albo inne uszczelki ?
A na marginesie, cieknie mi olej albo z kolektora dolotowego albo z pokrywy silnika, jaką uszczelkę kupić ? |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 14-08-2007, 14:45
|
|
|
a ja mam pytanie jak dlugo jezdzisz juz na tym mineralu ? jezeli dosc krotko to jak najszybciej zmieniaj olej na syntetyka, to wtedy nie powinna sie stac tragedia, jezeli juz jakis czas to no beda bęcki |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 14-08-2007, 15:10
|
|
|
Dokładnie to od stycznia. Procedura była taka, że został wlany olej shell na 3000 km ( by wymieszac sie z resztkami starego) po czym zmieniłem na olej Mobila i dziś juz mam 7000 km na nim przejechane i szykuje sie do jego wymiany....
Czyli razem 10 000.... ale mowie, że nie wiem na jakim jeździł ten silnik w Japonii ... |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14-08-2007, 20:05
|
|
|
Kto Ci niby powiedzial ze na syntetyku? W instrukcji od Gala zalecaja wlasnie 15W40 czyli mineral. Sa tez minerale przeznaczone do aut z turbon np Mobil SuperM. Oczywiscie lepszzy jest syntetyk ale jak to bedzie smigac to trzeba sie przekonac. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 15-08-2007, 12:03
|
|
|
W instrukcji Gala znalazłem tylko taką tabeleczkę:
Nikt mi nie mówił tylko sam gdzieś wyczytałem, że mineralny ma większe predyspozycje do przypalania na łożyskach turbiny co prowadzi do szybszego jej wyrobienia . |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 17-08-2007, 23:16
|
|
|
Powinienes zalać 10W-40 czyli półsynettyk. Jeżeli masz hydrauliczne popychacze (przyznam, że nie znam konstukcji tego silnika) To wskazany jest nawet półsyntetyk, bo na mineralu popadają Ci. Co do turbiny to może chodzić i na mineralu, abyś tylko nie dawał jej ofnia zaraz po odpaleniu i po dłuższej jeździe poczekał przed zgaszeniem z minute, aby olej ją schłodził i żeby mogła spokojnie się zatrzymać (czeste uszkodzenia turbin wynikają z tych przyczyn, gdyż turbina, po nagłym zgaszeniu nie ma wystarczającego smaorwania i kręci sie na "sucho", to samo jak damy jej ognia zaraz po odpaleniu) Za krótko jeździsz, żeby cokolwiek się stało przez takowe przejście z jednego rodzaju oleju na drugi. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 23-08-2007, 15:23
|
|
|
Hmm,
Jeśli chodzi o turbinkę to poczytałem dużo na temat i nie mogę się doczekać regeneracji swej turbiny, dbać będę .
A oto schemat silnika, zielony w sprawach popychaczy jestem, ale wydaje mi się że to nie hydrauliczne
 |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
|