Przesunięty przez: Hubeeert 31-08-2007, 18:51 |
[C62A 1.5] Problem z sygnałem dzwiękowym i Check Engine |
Autor |
Wiadomość |
marjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2007, 10:19 [C62A 1.5] Problem z sygnałem dzwiękowym i Check Engine
|
|
|
Witam wszystkich na forum, zarejestrowałem się wczoraj i jestem w szoku, że takie fajne forum istnieje.
Mój pierwszy problem polega na tym, że nie wiem jak dostać się do styków od sygnału dzwiękowego w kierownicy lansera 1,5GLX 12v r.91. Nie ma tam żadnych śrubek a nie chciałbym czegoś złamać. Chciałbym wyczyścić tam styki.
Drugi to opisywana tu często kontrolka Check Engine która w moim przypadku po uruchomieniu silnika zamiast gasnąć jeszcze przez jakieś 20s. się żarzy
proszę o podpowiedzi i pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 31-08-2007, 18:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2007, 13:03
|
|
|
Co do sygnału to w dziale manual masz wszystko ładnie napisane - tutaj jest link, pobierz sobie i sciągnij - jest w języku niemieckim (jak nie znasz to po obrazkach dojdziesz o co chodzi ) klik
Co do palącego się CE to przyczyn może być naprawdę wiele.............. |
|
|
|
 |
marjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2007, 17:43
|
|
|
Dzięki serdeczne
co do instrukcji to coś przetłumaczyłem ale za cholerę nie wiem jak ściągnąć tą osłone
niby ten Abdecung pisze że od tyłu ale nie wiem, może ktoś to ściągał to niech da znać
jeśli chodzi o kontrolkę Check Engine to odczytałem z komputera 9 krótkich mignięć czyli wszystko powinno być OK, jednak kontrolka żarzy się zamiast wyłączyć się całkowicie
dzięx i proszę o jeszcze jakieś sugestie
pzdr. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 26-08-2007, 21:56
|
|
|
marjusz napisał/a: | dczytałem z komputera 9 krótkich mignięć czyli wszystko powinno być OK, jednak kontrolka żarzy się zamiast wyłączyć się całkowicie |
A kondensatory w ECU (komputerze silnika) zmienione? To obowiązkowa czynność |
|
|
|
 |
marjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 07:23
|
|
|
kondensatory jeszcze nie zmienione narazie jestem na etapie przekopywania forum gdzie mieści się ECU w Lancer 1,5 12v EXE. 91r
pzdr.
[ Dodano: 28-08-2007, 17:59 ]
Więc tak
1. znalazłem ECU było po prawej stronie pod słupkiem szyby przedniej na wysokości głośnika.
2. po rozkreceniu na wygląd kondensatory są zdrowe,
natomiast tranzystor TR8 pomiędzy oporami R88 i R120 jest spalony
Proszę o pomoc w naprawie tego uszkodzenia jestem elektronikiem lub namiary na kogoś kto mógłby to naprawić.
pzdr. |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 22:28
|
|
|
w moim starym dobrym colcie też wyglądały na zdrowe i po sprzedaży padły siakiś miesiąc potem ,ponieważ Kobitka fajna kupiła taksówke to pomogłem jak mogłem ,nie radze jednak lekceważyć,znalazło się wielu asów domorosłej mechaniki i naciągaczy ,jeden z lepszych stwierdził że można ganiać na Check bijącym po oczach na czerwono o zgrozo --krowy doić - |
|
|
|
 |
marjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 11:22
|
|
|
Czy ktoś z forum orientuje się jaki jest symbol tranzystora T8 w ECU jest on pomiędzy oporami R88 i R120?
dzięki za odpowiedz i pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 31-08-2007, 16:11
|
|
|
O co chodi z tymi konsensatorami? ze co powinno sie otworzyc ecu , lutownice w dlon i powymieniac kondensatory? |
_________________
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 31-08-2007, 18:20
|
|
|
Powymieniać spuchnięte elektrolityczne kondensatory bo jak są spuchnięte to wyleją i zeżrą ci ścieżki na płytce i będziesz miał QQ a nie ECU |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-09-2007, 01:22
|
|
|
saphire napisał/a: | Powymieniać spuchnięte elektrolityczne kondensatory bo jak są spuchnięte to wyleją i zeżrą |
Mogą nie być wcale spuchnięte i zleją się pod siebie |
|
|
|
 |
Pawel`85
Forumowicz Lancerniety

Auto: Lancer 1,6 2005 Kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Lut 2007 Posty: 295 Skąd: 3 Miasto
|
Wysłany: 02-09-2007, 17:56
|
|
|
no dobra a powiedzcie czy duzo jest tego do wymieniania? tzn ile jest tych kondensatorow i czy ma ktos moze jakies foty i szczegolowy opis jak to zrobic
normalnie mnie zmartwiliscie a do tego lutowanie nigdy mi za dobrze nie szlo |
_________________
 |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2007, 18:41
|
|
|
szukajcie na forum - wichura1 gdzieś to opisał jak to ładnie zrobić |
|
|
|
 |
marjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2007, 16:02
|
|
|
Czy ktoś z forum orientuje się jaki jest symbol, oznaczenie tego elementu w ECU
pzdr. |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 13:23
|
|
|
marjusz napisał/a: | Proszę o pomoc w naprawie tego uszkodzenia jestem elektronikiem lub namiary na kogoś kto mógłby to naprawić. |
Bartek użytkownik forum napewno go naprawi i ma kilka kompów na części. Skontaktuj się z nim napewno pomoże |
|
|
|
 |
marjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 21-09-2007, 08:52
|
|
|
-tak też zrobiłem
Dzięki kolego @cy_cek
pzdr. |
|
|
|
 |
|