Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2.4 MPi, rok 2003, wersja amerykańska, automat
Autor Wiadomość
rascall
[Usunięty]

  Wysłany: 27-08-2007, 13:14   Galant 2.4 MPi, rok 2003, wersja amerykańska, automat

Witam serdecznie!

Planuję zakup Galanta z 2003 roku z silnikiem 2.4 MPi (wcześniej pisałem GDi ale amerykańce takiego nie wsadzali do Gala).

Proszę zorientowanych użytkowników o odpowiedź na poniższe pytania:

1) Jakie spalanie "wykazuje" galant z tym motorem w jeździe po mieście, po trasie i w cyklu mieszanym (oczywiście z doświadczenia użytkownika a nie z suchych danych, ale oczywiście suche dane też możecie napisać)
2) Najczęstsze usterki, awarie, problemy..
3) Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
4) Jak z dostępnością części do tej wersji Galanta i jakie ceny w porównianiu z europejczykami?

Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź i wszelkie uwagi odnośnie Gala z tym silnikiem,

Pozdrawiam,
Łukasz
Ostatnio zmieniony przez rascall 28-08-2007, 17:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
drout
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2007, 13:49   

Jeśli amerykaniec to upewnij sie czy na pewno jest to silnik GDI.
Na zawieszenie, tylne nadkola i ogólny stan.
U mnie brak jakichkolwiek problemów.

Pozdrawiam. Ogólnie to polecałbym silnik 2,5 v6 i wersję europejską. Ale to tylko moje zdanie :mrgreen:
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 27-08-2007, 14:22   

drout napisał/a:
Jeśli amerykaniec to upewnij sie czy na pewno jest to silnik GDI.
wersje amerykańskie nie występują z tym silnikiem - koniec i kropka :)
Poza tym sprawdź to co napisał Piotrek - czyli nadkola etc.

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
rascall
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2007, 15:14   

Co to znaczy nie występują?? To jaki silnik jest w Galancie w wersji ameryk.??
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 27-08-2007, 15:18   

rascall napisał/a:
Co to znaczy nie występują??

np 2,4 16V .... (takie jak ma Marwis w Gdańsku) ale to nie to samo co europejskie GDI
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
rascall
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2007, 15:20   

Czyli co? Gorsze? Jak się to przekłada na osiągi, moc itp.?
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 27-08-2007, 15:34   

rascall napisał/a:
Czyli co? Gorsze? Jak się to przekłada na osiągi, moc itp.?
czy ja wiem że gorsze ;) Po prostu jest to silnik bez bezpośredniego wtrysku paliwa.
Dla porównania silnik 2,4 16v na rynek amerykański ma moc silnika 140 PS, natomiast 2,4 GDI 150 PS ;)
Jeżeli chcesz więcej poczytać o tej wersji (amerykańskiej) to zapraszam na >>TĄ STRONE<< w języku angielskim.

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
rascall
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2007, 15:36   

Czyli na chłopski rozum jest to zwykła rzędówka z wielopunktem do której bezproblemowo można założyć LPG??

Dzięki Panowie za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Łukasz
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 27-08-2007, 15:40   

rascall napisał/a:
jest to zwykła rzędówka z wielopunktem do której bezproblemowo można założyć LPG??
tak :D

ps. Od tego tu jesteśmy żeby sobie pomagać :D

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
m_zielaskowski
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2007, 19:30   

dorzucę swoje trzy grosze:

większość samochodów z ameryki jest po mniejszej lub większej stłuczce, kupione na aukcji od ubezpieczyciela. Te aukcje mają swoje strony i facet, który zakupił auto na aukcji powinien być w stanie pokazać ci stronę z tym właśnie autem. Tam powinny być zdjęcia jak to auto wyglądało, przebieg i takie tam...


...przynajmniej ja tak miałem

pozdrawiam
Michał

p.s.
amerykańskie auta (robione na rynek amerykaśnki) są INNE niż te dla europejczyków. Mają inny charakter - inna filozofia motoryzacji - dobrze żebyś sobie zdawał z tego sprawę przed zakupem...
 
 
rascall
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 10:59   

Znam historię tego samochodu ponieważ został on sprowadzony przez gościa którego znam. Faktycznie miał lekko uszkodzony tył i widziałem go jak jeszcze stał na warsztacie także można powiedzieć że znam ten samochód dość dobrze.
Co do "inności" amerykańców to nie mam wątpliwości ale nie bardzo wiem co sugerujesz?? Czyżbym miał się rozczarować??
 
 
m_zielaskowski
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 13:44   

nie wartościował bym tego - jest po prostu inny..
Choć jak się nastawiłeś na GDI i skrzynie INVEC (czy jakoś tam) to możesz się rozczarować.

Z różnic (ciekawostek), które zauważyłem:
Nie wszystkie galanty z amer. mają abs co dla europejczyków jest szokiem - widocznie amerykanie odśnieżają drogi czy co?

Nie wszystkie galanty mają na płasko składane tylne siedzenia - może amerykanie kupują meble z dostawą do domu a nie w IKEI ;-)

Amerykanie nie mają RDS w radio !!!! - to naprawdę bywa irytujące w trasie :evil:

ogólnie, zasadniczo to mam takie wrażenie:
...amerykanie stawiają na prostotę i traktują samochód jako rzecz, która ma dowieźć z miejsca na miejsce - nie dostarczając żadnych wrażeń (z zewnątrz :mrgreen: ).
 
 
rascall
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 17:42   

Z tego co czytałem na >TEJ< stronie to amerykański Galant również posiada INVECT II.
Co do ABS-u to nie narzekam jeżdżąc nawet w zimie jakąś starą "paścią" bez ABS-u więc myślę że to nie problem.
Bardziej interesuje mnie temat spalania. Widziałem też że środek jest zupełnie inny niż w europejskiej wersji.
Jeszcze jedno pytanie: czy wymiary zewnętrze auta się różnią i czy np zderzak jest taki sam czy inny?
 
 
m_zielaskowski
[Usunięty]

Wysłany: 28-08-2007, 20:53   

co do invecs (tak to się pisze ;-) ) to były montowane w najmocniejszej wersji galanta vr-4 ósmej generacji
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant
tu jest jeszcze napisane, że INVECSII jest pięcio biegowa a mój galant ma 4 biegi (to mogę zaręczyć :-)
http://www.asvlider.com.p..._techniczne.php
napewno specjaliści mitsumaniaki zaraz nam wszystko objaśnią i wyprostują

...jednak czterobiegowy automat jest bardzo przyzwoitą skrzynią: działa, że nie ma się do czego przyczepić i podobno jest trwała. No tylko że ma cztery biegi (z czego 4. to jest tzw. nadbieg służący raczej do utrzymania prędkości nie przyśpieszania) stąd raczej marna prędkość maksymalna...

spalanie mi wychodzi 10,5 (150km miasto 450km trasa) średnio. Ci co palą 8 litrów w trasie to liczą 1mila=2km ;-)

środek - kwestia gustu. Moim zdaniem (podkreślam moim zdaniem i nie będę w tym temacie polemizować ;-) ) prosta elegancja, przestronnie i jasno - baaardzo przyjemnie.

jęsli chodzi o blachy to na 90% są zamienne. Ktoś się tutaj chwalił że wymieniał grill na europejski (bo mu się bardziej podoba(?!?)). Ja zmieniałem z tyłu lampy i tylko wtyczka nie pasowała.

pozdrawiam
ciepło
Michał
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 28-08-2007, 21:33   

m_zielaskowski napisał/a:
co do invecs (tak to się pisze ;-) ) to były montowane w najmocniejszej wersji galanta vr-4 ósmej generacji
błąd :!: były również w innych wersjach silnikowych i modelach ( min. w Elegance, Avance)
m_zielaskowski napisał/a:
jest jeszcze napisane, że INVECSII jest pięcio biegowa
zależy jak kto podaje ;)
Generalnie w opisie (broszurach od dealera) jest opis 4A/T i tu by się zgadzało.
Jednak w niektórzy podają 5 biegów dlatego, że skrzynia posiada następujące przełożenia 1-2-3-4-D-R-P ;) - podejrzewam że właśnie "D" jest przez nich traktowane jako 5-ty bieg.
m_zielaskowski napisał/a:
spalanie mi wychodzi 10,5 (150km miasto 450km trasa) średnio.
masz inny silnik niż reszta ;)
Jak już było napisane 2,4 MPI jest inny niż 2,4 GDI i 2,5 V6 - na korzyść tych pozostałych :P
m_zielaskowski napisał/a:
środek - kwestia gustu. ............ prosta elegancja, przestronnie i jasno ........
właśnie również nie będę polemizował ale jak już pisałem wcześniej wnętrze prosto rodem z aut koreańskich :P w dodatku ten kolor tapicerki skórzanej :roll: poza tym brak klimatronika ;)
IMHO - Jedyną wersją do przyjęcia z wyglądu zewnętrznego jest model GTZ z 2003 roku ;)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.