Galant 2.4 MPi, rok 2003, wersja amerykańska, automat |
Autor |
Wiadomość |
rascall [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 13:14 Galant 2.4 MPi, rok 2003, wersja amerykańska, automat
|
|
|
Witam serdecznie!
Planuję zakup Galanta z 2003 roku z silnikiem 2.4 MPi (wcześniej pisałem GDi ale amerykańce takiego nie wsadzali do Gala).
Proszę zorientowanych użytkowników o odpowiedź na poniższe pytania:
1) Jakie spalanie "wykazuje" galant z tym motorem w jeździe po mieście, po trasie i w cyklu mieszanym (oczywiście z doświadczenia użytkownika a nie z suchych danych, ale oczywiście suche dane też możecie napisać)
2) Najczęstsze usterki, awarie, problemy..
3) Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
4) Jak z dostępnością części do tej wersji Galanta i jakie ceny w porównianiu z europejczykami?
Będę bardzo wdzięczny za odpowiedź i wszelkie uwagi odnośnie Gala z tym silnikiem,
Pozdrawiam,
Łukasz |
Ostatnio zmieniony przez rascall 28-08-2007, 17:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
drout [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 13:49
|
|
|
Jeśli amerykaniec to upewnij sie czy na pewno jest to silnik GDI.
Na zawieszenie, tylne nadkola i ogólny stan.
U mnie brak jakichkolwiek problemów.
Pozdrawiam. Ogólnie to polecałbym silnik 2,5 v6 i wersję europejską. Ale to tylko moje zdanie |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 27-08-2007, 14:22
|
|
|
drout napisał/a: | Jeśli amerykaniec to upewnij sie czy na pewno jest to silnik GDI. | wersje amerykańskie nie występują z tym silnikiem - koniec i kropka
Poza tym sprawdź to co napisał Piotrek - czyli nadkola etc.
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
rascall [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 15:14
|
|
|
Co to znaczy nie występują?? To jaki silnik jest w Galancie w wersji ameryk.?? |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
rascall [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 15:20
|
|
|
Czyli co? Gorsze? Jak się to przekłada na osiągi, moc itp.? |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 27-08-2007, 15:34
|
|
|
rascall napisał/a: | Czyli co? Gorsze? Jak się to przekłada na osiągi, moc itp.? | czy ja wiem że gorsze Po prostu jest to silnik bez bezpośredniego wtrysku paliwa.
Dla porównania silnik 2,4 16v na rynek amerykański ma moc silnika 140 PS, natomiast 2,4 GDI 150 PS
Jeżeli chcesz więcej poczytać o tej wersji (amerykańskiej) to zapraszam na >>TĄ STRONE<< w języku angielskim.
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
rascall [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 15:36
|
|
|
Czyli na chłopski rozum jest to zwykła rzędówka z wielopunktem do której bezproblemowo można założyć LPG??
Dzięki Panowie za odpowiedzi,
Pozdrawiam,
Łukasz |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 27-08-2007, 15:40
|
|
|
rascall napisał/a: | jest to zwykła rzędówka z wielopunktem do której bezproblemowo można założyć LPG?? | tak
ps. Od tego tu jesteśmy żeby sobie pomagać
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
m_zielaskowski [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 19:30
|
|
|
dorzucę swoje trzy grosze:
większość samochodów z ameryki jest po mniejszej lub większej stłuczce, kupione na aukcji od ubezpieczyciela. Te aukcje mają swoje strony i facet, który zakupił auto na aukcji powinien być w stanie pokazać ci stronę z tym właśnie autem. Tam powinny być zdjęcia jak to auto wyglądało, przebieg i takie tam...
...przynajmniej ja tak miałem
pozdrawiam
Michał
p.s.
amerykańskie auta (robione na rynek amerykaśnki) są INNE niż te dla europejczyków. Mają inny charakter - inna filozofia motoryzacji - dobrze żebyś sobie zdawał z tego sprawę przed zakupem... |
|
|
|
 |
rascall [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 10:59
|
|
|
Znam historię tego samochodu ponieważ został on sprowadzony przez gościa którego znam. Faktycznie miał lekko uszkodzony tył i widziałem go jak jeszcze stał na warsztacie także można powiedzieć że znam ten samochód dość dobrze.
Co do "inności" amerykańców to nie mam wątpliwości ale nie bardzo wiem co sugerujesz?? Czyżbym miał się rozczarować?? |
|
|
|
 |
m_zielaskowski [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 13:44
|
|
|
nie wartościował bym tego - jest po prostu inny..
Choć jak się nastawiłeś na GDI i skrzynie INVEC (czy jakoś tam) to możesz się rozczarować.
Z różnic (ciekawostek), które zauważyłem:
Nie wszystkie galanty z amer. mają abs co dla europejczyków jest szokiem - widocznie amerykanie odśnieżają drogi czy co?
Nie wszystkie galanty mają na płasko składane tylne siedzenia - może amerykanie kupują meble z dostawą do domu a nie w IKEI
Amerykanie nie mają RDS w radio !!!! - to naprawdę bywa irytujące w trasie
ogólnie, zasadniczo to mam takie wrażenie:
...amerykanie stawiają na prostotę i traktują samochód jako rzecz, która ma dowieźć z miejsca na miejsce - nie dostarczając żadnych wrażeń (z zewnątrz ). |
|
|
|
 |
rascall [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 17:42
|
|
|
Z tego co czytałem na >TEJ< stronie to amerykański Galant również posiada INVECT II.
Co do ABS-u to nie narzekam jeżdżąc nawet w zimie jakąś starą "paścią" bez ABS-u więc myślę że to nie problem.
Bardziej interesuje mnie temat spalania. Widziałem też że środek jest zupełnie inny niż w europejskiej wersji.
Jeszcze jedno pytanie: czy wymiary zewnętrze auta się różnią i czy np zderzak jest taki sam czy inny? |
|
|
|
 |
m_zielaskowski [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 20:53
|
|
|
co do invecs (tak to się pisze ) to były montowane w najmocniejszej wersji galanta vr-4 ósmej generacji
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_Galant
tu jest jeszcze napisane, że INVECSII jest pięcio biegowa a mój galant ma 4 biegi (to mogę zaręczyć
http://www.asvlider.com.p..._techniczne.php
napewno specjaliści mitsumaniaki zaraz nam wszystko objaśnią i wyprostują
...jednak czterobiegowy automat jest bardzo przyzwoitą skrzynią: działa, że nie ma się do czego przyczepić i podobno jest trwała. No tylko że ma cztery biegi (z czego 4. to jest tzw. nadbieg służący raczej do utrzymania prędkości nie przyśpieszania) stąd raczej marna prędkość maksymalna...
spalanie mi wychodzi 10,5 (150km miasto 450km trasa) średnio. Ci co palą 8 litrów w trasie to liczą 1mila=2km
środek - kwestia gustu. Moim zdaniem (podkreślam moim zdaniem i nie będę w tym temacie polemizować ) prosta elegancja, przestronnie i jasno - baaardzo przyjemnie.
jęsli chodzi o blachy to na 90% są zamienne. Ktoś się tutaj chwalił że wymieniał grill na europejski (bo mu się bardziej podoba(?!?)). Ja zmieniałem z tyłu lampy i tylko wtyczka nie pasowała.
pozdrawiam
ciepło
Michał |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 28-08-2007, 21:33
|
|
|
m_zielaskowski napisał/a: | co do invecs (tak to się pisze ) to były montowane w najmocniejszej wersji galanta vr-4 ósmej generacji | błąd były również w innych wersjach silnikowych i modelach ( min. w Elegance, Avance)
m_zielaskowski napisał/a: | jest jeszcze napisane, że INVECSII jest pięcio biegowa | zależy jak kto podaje
Generalnie w opisie (broszurach od dealera) jest opis 4A/T i tu by się zgadzało.
Jednak w niektórzy podają 5 biegów dlatego, że skrzynia posiada następujące przełożenia 1-2-3-4-D-R-P - podejrzewam że właśnie "D" jest przez nich traktowane jako 5-ty bieg.
m_zielaskowski napisał/a: | spalanie mi wychodzi 10,5 (150km miasto 450km trasa) średnio. | masz inny silnik niż reszta
Jak już było napisane 2,4 MPI jest inny niż 2,4 GDI i 2,5 V6 - na korzyść tych pozostałych
m_zielaskowski napisał/a: | środek - kwestia gustu. ............ prosta elegancja, przestronnie i jasno ........ | właśnie również nie będę polemizował ale jak już pisałem wcześniej wnętrze prosto rodem z aut koreańskich w dodatku ten kolor tapicerki skórzanej poza tym brak klimatronika
IMHO - Jedyną wersją do przyjęcia z wyglądu zewnętrznego jest model GTZ z 2003 roku
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
|