 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Sprzęgło czy skrzynia? |
Autor |
Wiadomość |
termonti [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 10:01
|
|
|
Hej
Zeby nie zakladac nowego tematu, podlaczam sie tutaj.
Moj problem trapil mojego Colcika, juz jakis czas, ale w ostatnich dniach przybral na sile i chyba czas juz go rozwiazac, tym bardziej ze potrzebuje auta zeby do pracy dojezdzac i nie moge pozwolic sobie na to, zeby stana mi gdzies w trasie.
Ale do sedna.
Od jakiegos czasu halasowalo mi uklad przeniesienia napedu. Wydawalo mi sie, ze to bylo lozysko oporowe, ale teraz to nie wiem, czy to nie jest cala skrzynia.
Otoz objawy sa takie:
Auto pracuje na wolnych obrotach i jest na biegu jalowym - slychac ze skrzyni takie chropotanie jakby krecilo sie lozysko wczesniej wytaczane w piasku
Wciskam sprzeglo - halas ustaje, slychac tylko silnik
Dodam, ze sprzeglo bierze ok, chodzi lekko, nie ciagnie, ani nie szarpie
Ok, wlaczam jedynke i ruszam. Szumienie zaczyna sie w momemcie ruszenia autem i im szybciej tym szumi mocniej. Tak gdzies przy 4 tys obrotow sie ustala na okreslonym poziomie, i na kazdym biegu max. szumienie jest ok 4 tys obrotow..
Do tego podczas jazdy na biegu 3 i 4 kiedy lekko przesune wajche biegow w przod lub w tym slychac jakby borowanie trybow o siebie. Ten objaw wystepuje tylko na 3 i 4. 1,2,5 jest ok, tzn szumi skrzynia, ale nie boruje przy delikatnym ruszniau wajcha.
I teraz moje pytanie. Jechac od razu po skrzynie druga, czy narazie tylko sprobowac wymienic komplet sprzegla, czyli kosz, tarcze i doscik??
Nie chcial bym wyjmowac skrzyni dwa razy wiec pytam.
Dzieki za rady. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 28-08-2007, 11:24
|
|
|
termonti, Twoja skrzynia niestety umiera. Sama wymiana sprzęgła nic nie da |
|
|
|
 |
termonti [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 11:49
|
|
|
Na co zwracac uwage przy zakupie skrzyni na szrocie, jezeli samochod stoi na kolkach i nie odpala???
Jest jakis sposob, zeby ocenic jej stan, zeby nie wpasc znow w kupe....
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 28-08-2007, 12:51
|
|
|
...powiedziałbym że nie może być luzu na wałku zdawczym. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 28-08-2007, 16:53
|
|
|
ale zdawczego nie sprawdzisz...
tylko umieszczenie skrzyni w aucie odpowie czy ze skrzynka jest wszystko OK (pomijam patologie jak niemoznosc wrzucenia biegu czy halas przy kreceniu walkiek sprzeglowym)
wiec kupujac musisz zarzadac gwarancji na tydzien/dwa - na sprawdzenie |
|
|
|
 |
customGTI [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 20:52
|
|
|
przy przyspieszaniu hałasować może łożysko na układzie różnicowym.
Natwoim miejscu ściągnąć skrzynie wymienić 8 łożysk ( koszt około 480pln) i zobaczyć czy będzie hulać.
|
|
|
|
 |
|
|