Gaz w Colcie CZx. Kto poradzi ? |
Autor |
Wiadomość |
Masima [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2007, 13:23 Gaz w Colcie CZx. Kto poradzi ?
|
|
|
Witam ! Od dwoch tygodni jestem właścicielką Colcika CZ5 1.3 16V Invite, 2004. Ze względu na to że jeżdzę ponad 30 tys. km rocznie mam zamiar założyć instalację gazowa. Czy ktoś ma już doświadczenia w tym zakresie i napisze jaka instalacja byłaby najlepsza. Sekwencja czy wystarczyłby wtrysk ? i wogóle jaka ? Czy instalacja lovato nie jest za bardzo awaryjna ? Prawdę mowiąc mam trochę obawy co do zagazowania miśka, ale ze względu na koszty użytkowania nie mam innego wyjscia...
Interesuja mnie wasze opinie, problemy zwiazane z instalacja, koszty ponoszone przez was - chcialabym sie dowiedziec wszystkiego na ten temat..... |
|
|
|
 |
Gorzkim [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2007, 17:21
|
|
|
hmmm,
szczerze mowiac tez bym sie zastanawial czy warto. raz, że colt 1.3 to ekonomiczne auto. dwa, ze praktycznie pozbawisz sie bagażnika. a trzy, ze z gazem naprawde roznie bywa - niektorym sie udaje i bardzo chwala, a niektorzy maja same problemy.
pozdrawiam! |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-08-2007, 18:08
|
|
|
Masima napisał/a: | Colcika CZ5 1.3 16V Invite | MIVEC podobnie jak GDI wyklucza dluga i bezawaryjna eksploatacje na gazie.
Poleca pierscienie ale przede wszystim gniazda zaworowe...
Oczywiscie zrobisz jak zechcesz. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Masima [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2007, 20:16
|
|
|
Hubeeert trochę mnie przeraziłeś tym. Nie jestem co prawda kompletną ignorantka w sprawach motoryzacji , ale takie tematy już mnie troszkę przerastają Skąd wiadomo ze ten typ silnika wyklucza raczej jazdę na gazie no i czy w tym modelu jest właśnie ten? Poza tym czytałam gdzieś, że są montowane fabrycznie instalacje gazowe w holenderskiej fabryce Mitsubishi. A koncern Mitsubishi współpracuje z włoskim M.T.M. - BRC światowym liderem produkcji systemów zasilania gazem. Wiec wynika z tego ze pewnie taka instalacja jest w nich montowana. No i mam teraz niezłą zagadkę - co radzicie? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-08-2007, 20:50
|
|
|
Masima napisał/a: | Skąd wiadomo ze ten typ silnika wyklucza raczej jazdę na gazie | Za miekkie gniazda zaworowe - material uzyty do ich produkcji jest wymuszony przez MIVEC - system zmiennych faz rozrzadu z podparciem zaworu.
Masima napisał/a: | no i czy w tym modelu jest właśnie ten? | tak
Masima napisał/a: | Poza tym czytałam gdzieś, że są montowane fabrycznie instalacje gazowe w holenderskiej fabryce Mitsubishi. A koncern Mitsubishi współpracuje z włoskim M.T.M. - BRC światowym liderem produkcji systemów zasilania gazem. Wiec wynika z tego ze pewnie taka instalacja jest w nich montowana. | Do fabrycznie nowego i z gwarancja na 100000km. Po 130000km jest kaput. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Masima [Usunięty]
|
Wysłany: 26-08-2007, 20:56
|
|
|
czy chodzi tu o ceramiczne zawory ? takie właśnie są ? a skoro tak to ceramiczne zawory podobno oznaczają ze silnik jest przystosowany do wyższych temp. spalania i tutaj z wypalenie gniazd przy zasilaniu gazem, nie powinno występować. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-08-2007, 21:08
|
|
|
Masima napisał/a: | czy chodzi tu o ceramiczne zawory ? takie właśnie są ? a skoro tak to ceramiczne zawory podobno oznaczają ze silnik jest przystosowany do wyższych temp. spalania i tutaj z wypalenie gniazd przy zasilaniu gazem, nie powinno występować. |
Metalowe. Z miekkiego stopu. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Masima [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 13:01
|
|
|
Troche trudno było mi sie z tym pogodzić ponieważ kupowałam to auto od razu z nastawieniem że pakuję do niego gaz, a tu sie okazuje że niestety ale masz rację. Dzwoniłam dzisiaj jeszcze do Grafix - Dealer Mitsubishi Białystok i dokładnie to potwierdzili. Właśnie przypadek takiego colcika na gazie mają teraz na tapecie, przejechane coś koło 100 tyś. km tylko a wypalone gniazda zaworowe, poleciały pierścienie, nie wiadomo co z głowicą i co jeszcze do tego. W każdym bądź razie dość dużo uszkodzeń, Nie mówiąc o tym że auto straciło gwarancje na elektronikę z powodu montażu gazu. W takiej sytuacji rezygnuję z zakładania instalacji i pomyślec że jeszcze wczoraj zastanawiałam się która instalacja byłaby najlepsza a nie czy wogóle montować. |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-08-2007, 14:41
|
|
|
Mamy nadzieję, że przyjemność z jazdy CZ5 wynagrodzi Ci ból kosztów benzynki. Przy delikatnej jeździe forumowicze spokojnie osiągają tu wyniki rzędu 6l/100 km, a to już nie tak strasznie.
A teraz poprosimy o fotki misia. |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
Raffix [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 21:40
|
|
|
tak samo sobie pomyślałem. Masima, masz auto dopiero od dwóch tygodni. pojeździj a przekonasz się że colt to bardzo oszczędne auto. pomijając fakt barier technicznych - nie ma sensu tracić zalet benzyniaka na rzecz zaoszczędzonych paru złotych, takie moje zdanie. |
|
|
|
 |
Masima [Usunięty]
|
Wysłany: 28-08-2007, 20:18
|
|
|
Oto miś trochę kiepska jakość, ale w przyszłości może mi wyjdą lepsze. Dzieki wszystkim za pomoc. |
|
|
|
 |
MPP [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 20:26
|
|
|
Wybaczcie że się wtrące ale wydaje mi się, idąc tokiem wypowiedzi Hubeeerta, że wszytskie silniki typu VVTi (Toyota),VVT (Siuziuki), V-TEC (Honda) i inne o zmienej fazie rozrządu nie nadają się do zakładania gazu.
.... a prospos nowej Hondy Civic nie wiem czy bym nie zdradził Trzech Diamentów dla tego UFO jest wg. mnie boski , zwłaszcza 1,8 ale cena jest przytłaczająca trochę |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-08-2007, 20:58
|
|
|
No do Corolli VVTi serwis zakłada LPI za 9tys zł więc można tylko pewnie tak jak z GDI czyli za drogo i się nie opłaca. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2007, 21:12
|
|
|
MPP napisał/a: | Wybaczcie że się wtrące ale wydaje mi się, idąc tokiem wypowiedzi Hubeeerta, że wszytskie silniki typu VVTi (Toyota),VVT (Siuziuki), V-TEC (Honda) i inne o zmienej fazie rozrządu nie nadają się do zakładania gazu.
.... a prospos nowej Hondy Civic nie wiem czy bym nie zdradził Trzech Diamentów dla tego UFO jest wg. mnie boski , zwłaszcza 1,8 ale cena jest przytłaczająca trochę |
Winowajca w Mitsu jest system MIVEC a wlasciwie to (jak mi tlumaczono) jak zawory sa mocowane. Stad "miekkie" (relatywnie) gniazda zaworowe. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
em [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 06:32
|
|
|
saphire napisał/a: | No do Corolli VVTi serwis zakłada LPI za 9tys zł więc można tylko pewnie tak jak z GDI czyli za drogo i się nie opłaca. |
Od jakiegos czasu juz nie, nawet takie instalacjie sie nie sprawdzaly, jedni twierdza, ze przez polski kijowy gaz, inni ze silniki tego nie lubialy, tak czy inaczej prawda jest, ze jak normalnie nie reguluje sie luzow zaworowych do powiedzmy 200kkm, tak tutal bylo co robic prawie co przeglad. |
|
|
|
 |
|