Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jak podkręcić 3,0 w sigmie by zwiększyć moc np. o 50 kM
Autor Wiadomość
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
  Wysłany: 21-08-2007, 17:14   jak podkręcić 3,0 w sigmie by zwiększyć moc np. o 50 kM

chciałbym zapytać ... o to w jaki sposób normalny bez chip,owania dodać sigmusi parę koni więcej i tak ze 163kW /226kM/zrobić 260 kM czy ktoś podkręcał owe 3.0 sigmy?pozdrawiam
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-08-2007, 12:42   

Podejrzewam ze w Polsce nikt sie w takie rzeczy nie bawil :-) .Osobiscie moge Cie odeslac do forum Aussie Magna www.aussiemagna.com - tam ten samochod jest bardzo popularny wiecej ludzi sie nim zajmuje i bawia sie w rozne mody, swapy itd. Wiem ze jeden gosc zamontowal do swojej Magny V6 (silnik 12V SOHC - fabrycznie 160 km :/ ) doladowanie mechaniczne i ma cos kolo 160 KW (215 KM) wiec takie rzeczy sa mozliwe :-) - pytanie tylko czy sie to oplaca czy ktos to robi dla sportu
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 28-08-2007, 16:59   podkręcić?

witam łukasz.osobiście koników mi wystarczy ale ...jakbybyło więcej tanim kosztem to czemu nie.wiem tez ze można włożyć szybszą skrzynię np. od 3000 gt ale czy to ma sens?jak podliczę koszty to wychodzi ze dwa koła za skrzynkę .auto moze być szybsze ale nie musi...ryzyko?no i czy wytrzyma .sam dodałem sportowy filter i strumienice ale ...moc jest chyba ta sama.orientujesz sie może jak to jest że w sigmie jest 205/226 kM a w 3000 gt jest 286kM a motor z wyglądu taki sam/jednostka wolnossąca/bez turbinek.pozdrowionka
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 28-08-2007, 19:55   

Ja sie tuningiem nie zajmuje i tylko na papierze sobie snuje plany,w sumie Sigma 24 nie jeździ mi sie źle choć są momenty żeby przydał sie chociaż tiptronic albo jednak 5 biegowy automat [jedziesz załadowany pod górę z 450 kg bagażu] i musisz go trzymac na wyłączonym OD bo tak to zbiera sie powyżej 130 jak Vectra C 1.8 (choć vectra sie tak zbiera nawet przy 80 na 5tce ;)
Co do silników.Z tego co czytałem na forach to różnica między silnikami w Sigmie i nie doładowanym 3000GT to wydech i [co jest nie potwierdzone] wtryskiwacze - wg opinii nie ma nawet rożnicy w dostrojeniu ECU.To jest wlasnie te 222 HP vs 205 w sigmie.
Silnik 286 konny to było właśnie twin turbo z 3000GT - później go podkręcili do 320 hp (w wersji amerykańskiej).W wersji europejskiej 3000GT miało chyba tylko 306. Te informacje trzeba by sprawdzić.
Sam osobiscie snuje niecny plan kupienia manualnej Sigmy 24V i zafundowania jej właśnie silnika z 3000GT Twin Turbo - ale to jak wygram w totolotka :-)
Wg testów i symulacji programem Car Test daje to jakies 5,5 sekundy od 0 do 100 kmh
PS.
Zauważył ktoś dziwną tendencje że nie sposób dostać manualną Sigme 24V z późniejszych roczników? Ostatnio na mobile.de i autoscoucie jest nawet 3 fajne Sigmy 24V z 1995 - wszystkie kurcze są 24V automaty w tym 2 zielone [mój ulubiony kolor ;) ] i jedna bordowa

PS.
Tutaj masz dokładne informacje co i jak
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitsubishi_3000GT
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 01-09-2007, 15:44   dalszy...

witam łukasz. tak się stało że przy zakupie trafiła mi się w manualu i tak sobie tez plany snuje że jak bym miał deko zbędnej kasy ... to chciałbym dodać jej kopa chociaz swoje serducho ma dobre bo zbiera sie raz dwa :o no ale zawsze zostaje ten niedosyt...pozdrowionka
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2007, 16:59   

Z ktorego roku ta Sigma? Jest na rynku kabel tactix i oprogramowanie ECUflash. Kabel kosztuje $89 a soft jest za darmo. Jak chcesz to sciagnij i zobacz czy jest szansa dla Ciebie zeby cos zyskac.

Wiele z wiekszych silnikow ma osiogi przystosowane na samochody osobowe a nie parametry sportowe. Wiele razy jest tam ukryta moc.

Jest kilku gosci w USA co 3G Eclipse V6 3.0 zamienili silnikiem 6g74 z Diamante 98-03 czy jakos tak (3.5L V6) i uzyskali gdzies okolo ~240 KM na kola. Moze warto to przejzec.
 
 
setko
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2007, 15:15   

A znalazłem sigmusie do kupienia dla tych co kochają ten model i chcą miec coś
orginalnego
http://www.blocket.se/vi/13085968.htm?ca=11_s
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 02-09-2007, 15:25   

What The F Is That ? !!!! :O : O : O
coto za silnik z miska?



yo apropo tej aukcji
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2007, 16:00   

3.0L DOHC... super jednostka. Wielu 3G Eclipsy marzy o czyms takim. Tylko ze orientacja silnika jest jest o 180 st. :(
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 02-09-2007, 16:25   

Wygląda jak V8 lub V12
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
setko
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2007, 18:16   

Tak jak napisał allias 3.0 na 24 zaworkach, mam taki w sigmie tylko nie az tak
odpicowany :(
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 02-09-2007, 20:17   cd..

witajcie .sigma jest z 93,roku z przebiegiem teraz 236.000.chyba nie dużo bo w niemczech widziałem z przebiegami powyżej 600.000 . a propo tego kabla ile można zyskać mocy <<i gdzie to idzie,stosuje się>> a co się traci .jak długo pochodzi motorek ?kumpel ma honde 1.6 /160 kM/ no i niestety ponad 200.000 i motor padł? czy wysilając serducho miśka o te 50 kM nie będzie tak że pojeżdze jakieś 20.000 i coś klęknie? a czy wymiana wałeczków na wyczynowe i przestawienie zapłonu coś by dała i czy ktoś w polsce podkręca 3,0 dohc sigmuś?pytania proste a częsci kosztowne więc chciałbym coś nie coś wiedzieć na przyszłość.pozdrowionka
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 03-09-2007, 04:25   Re: cd..

zbyszek05 napisał/a:
witajcie .sigma jest z 93,roku z przebiegiem teraz 236.000.chyba nie dużo bo w niemczech widziałem z przebiegami powyżej 600.000 .


Szczerze mówiąc to cięzko mi uwierzyć w taki przebieg (600 000 km) bo pomimo że to jest solidny samochód i z czasów kiedy nie było jeszcze takiego dziadostwa jak teraz to nie ma możliwości przejechania benzynowym silnikiem tylu kilometrów bez remontu (a wątpię żeby ktoś chciał sie bawić w remont silnika w Niemczech)
Sam mam 235 000 km i silnik chodzi nieźle, nie bierze za dużo oleju (wlałem mu koło litra od wymiany przy 230 000) ale na przykład regulatory luzu zaworowego na zimnym silniku stukają jak szalone - przygotowałem się juz do wymiany - udało mi się zakupić komplet na ebayu za 123$ z wysyłką (link dla zainteresowanych > http://cgi.ebay.com/ebaym...m=150147044767)

Cytat:
a propo tego kabla ile można zyskać mocy <<i gdzie to idzie,stosuje się>> a co się traci .jak długo pochodzi motorek ?kumpel ma honde 1.6 /160 kM/ no i niestety ponad 200.000 i motor padł?


A jaki to był silnik w tej Hondzie? Honda Civic od początku lat 90 miała seryjny silnik o takiej mocy. Bardzo wiele zalezy od stylu jazdy bo nawet seryjny silnik zajedziesz szybko jak go będziesz żyłował :-)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 11:26   Re: cd..

zbyszek05 napisał/a:
witajcie .sigma jest z 93,roku z przebiegiem teraz 236.000.chyba nie dużo bo w niemczech widziałem z przebiegami powyżej 600.000 . a propo tego kabla ile można zyskać mocy <<i gdzie to idzie,stosuje się>> a co się traci .jak długo pochodzi motorek ?kumpel ma honde 1.6 /160 kM/ no i niestety ponad 200.000 i motor padł? czy wysilając serducho miśka o te 50 kM nie będzie tak że pojeżdze jakieś 20.000 i coś klęknie? a czy wymiana wałeczków na wyczynowe i przestawienie zapłonu coś by dała i czy ktoś w polsce podkręca 3,0 dohc sigmuś?pytania proste a częsci kosztowne więc chciałbym coś nie coś wiedzieć na przyszłość.pozdrowionka


Wiecej info na temat tego "kabelka" tutaj.
http://www.mitsubishi-gra...547&view=newest
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 03-09-2007, 20:06   

panowie,wielkie dzieki za wiedzę ,być może skorzystam ale nie teraz ,wszystko skomplikowane...wolałbym od mechanicznej strony rozbroic serducho...kiedyś.bo tak szczerze to jak podepnę i coś padnie ?doczytam i...uzbieram kasy może lepiej będzie kupic 3,0 twin turbo? pozdrowionka i dzięki za czas poswięcony.../ a co do sigmuś to stały takie na autohausie w hamburgu i troszkę dalej ponad 600.000 i w dobrym stanie co prawda troszke z rur buchało ale.../
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.