 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Rozrząd |
Autor |
Wiadomość |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 02-08-2007, 19:22 Re: Rozrząd
|
|
|
niwi napisał/a: | jutro zadzwonie do innego sklepu może w tym nie wiedzą dokładnie
pozdrawiam |
Jak masz możliwość to popytaj w paru sklepach dla pewności, będziesz miał szerszą wiedzę, podaj model,rok,vin , by najmiej ja tak robię. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6100 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-08-2007, 20:58 rozrząd
|
|
|
Zadzwoń pod ten numer jak jesteś z Wrocławia tak jak ja to dobrze zaopatrzony sklep z częściami do Japończyków numer tel.7845915 firma Henpol ulica Zaporowska . A jeśli chodzi o komplet rozrzadu to w skład wchodzi pasek rozrządu pasek balansowy napinacz paska rozrządu i napinacz paska balansowego wymiana co 90 tyś km . jak chcesz tanio i solidnie wymienić to dzwoń pod ten numer 0605854903 |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 02-08-2007, 21:29
|
|
|
niwi - na ul. łęczyckiej20. tel: 790-15-60 polecany przez kochajja |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
mobilmarek [Usunięty]
|
Wysłany: 03-09-2007, 22:24
|
|
|
Witajcie, mam problem z moim galantem po wymianie rozrządu.
Wymieniłem paski i napinacze, koła ustawiłem na znaki, a po wymianie galant zrobił się słabiutki. (tak właściwie to wymieniliśmy z bratem mojej narzeczonej, z którym zawsze robiliśmy nasze samochody - on jest mechanikiem (młody po szkole tuż) ja tylko pomagam i trochę się uczę, bo lubię)
Wprawdzie jedzie ale odczułem znaczący spadek mocy.
Postanowiliśmy rozebrać rozrząd raz jeszcze i raz jeszcze go złożyliśmy. Skutek minimalna poprawa, ledwie odczuwalna.
Pojechałe do warsztatu specjalizującego się w samochodach japońskich, powiedzieli mi że się tego nie podejmą, bo w katalogu mają informację że potrzebna jest specjalna blokada rozrządu.
PYTANIE: co z tym fantem dalej robić, czy sądzicie że mogliśmy zrobić coś źle i jak tępaki tego niezauważamy, a może to jednak coś innego. I na końcu, gdybym jednak się poddał czy znacie jakiś warsztat w Szczecinie, który podejmie się takiego zadania?
Z góry dzięki za pomoc. |
|
|
|
 |
kojot128
Forumowicz
Auto: Colt CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Paź 2006 Posty: 104 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-09-2007, 08:04
|
|
|
może problem tkwi w zapłonie?! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2007, 09:05
|
|
|
mobilmarek napisał/a: | Pojechałe do warsztatu specjalizującego się w samochodach japońskich, powiedzieli mi że się tego nie podejmą, bo w katalogu mają informację że potrzebna jest specjalna blokada rozrządu. |
na Twoje szczescie - tam nie potrzeba blokad, wszystko ustawia sie na znaki (a na szczescie, bo jak tacy z nich "fachowcy", to jeszcze bardziej by zepsuli)
na mojej WWW masz pokazane jak ustawic rozrzad w tym silniku - bardzo prosta czynnosc (szczegolnie jak sam to robiles)
w kazdym razie slabniecie wskazuje na przestawiony zaplon (jesli nic innego nie bylo ruszane) a ten mogl sie przestawic poprzez zle ustawienie rozrzadu (wystarczy 1 zabek pomylki)
latwo to zrymbac podczas napinania paska balansowego - wtedy wal moze sie przestawic o zabek |
|
|
|
 |
mobilmarek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2007, 09:20
|
|
|
Dzięki za odpowiedź.
OK, czyli raz jeszcze rozbierzemy i będziemy postępować krok po kroku wg opisu na Twojej stronie, później jeśli będzie to potrzebne poruszamy też aparatem zapłonowym.
Czy do ustawiania aparatu zapłonowego potrzebny jest stroboskop? czy można to robić w jakiś sposób na wyczucie? Ostatnio słyszałem, że najlepiej na strobo to robić?
GDYBYM palnął jakieś głupstwo lub dał znać o sobie jako totalny ignorant mechaniki samochodowej, to proszę o cierpliwość, dopiero się uczę.
DZIĘKI. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2007, 09:22
|
|
|
stroboskop bardzo sie przydaje - ustawianie na ciociagwe nie zawsze sie sprawdza |
|
|
|
 |
mobilmarek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2007, 09:26
|
|
|
Czy taki sprzęt jest drogi, gdzie ewentualnie mogę go kupić. Pytałem znajomych i nikt nie ma.
Jeszcze jedno, skoro będę rozbierał rozrząd raz jeszcze to chyba wymienię także uszczelki i pompę, jekieś sugestie co do firmy?
Wiecie coś o sklepach w Szczecinie sprzedających częśći do miśków po rozsądnych cenach?
Może jest jakiś sklep interntowy, który znacie? |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2007, 09:37
|
|
|
mobilmarek napisał/a: | Czy taki sprzęt jest drogi, gdzie ewentualnie mogę go kupić. Pytałem znajomych i nikt nie ma. |
Lampa stroboskopowa to podstawowe wyposażenie (narzędzie) porządnego warsztatu samochodowego. Wynika na to że w twoich okolicach nie ma takiego
Na alledrogo powinny być takie lampy ... i w każdym porządnym sklepie z narzędziami warsztatowymi. Nie jest to droga sprawa. |
|
|
|
 |
mobilmarek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2007, 09:40
|
|
|
Dzięki wielkie, zaraz szukam i zamawiam. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2007, 09:40
|
|
|
najtansza stroboskopowa na Allegro (na palniku a nie na diodach) kosztuje nieco ponad 100 zl
uszczelniacze - oryginalne lub NOK
pompa - GMB lub Koyo lub SKF
wiesz, ze pasek trzeba zakladac aby sie krecil dokladnie tak jak do tej pory? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 04-09-2007, 10:18
|
|
|
Znaczy w tą samą stronę
Musi się kręcić w tą samą stronę w którą się kręcił przed zdjęciem ?? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-09-2007, 10:19
|
|
|
dokladnie tak |
|
|
|
 |
mobilmarek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-09-2007, 10:25
|
|
|
Nie przypuszczałem, że możliwe jest aby się kręcił w drugą stronę. Ale w sumie sam pasek nie ja zakładałem tylko Michał (wspominałem o nim wcześniej), ja tylko podaję klucze i robię drobniutkie prościutkie rzeczy.
Tym razem jednak poproszę o większy udział w pracy.
Wracając, do pytania i kierunku paska. Mam nadzieję że on wie, oraz mam nadzieję że się nie obrazi jak go o to zapytam ("znalazł się specjalista" pomyśli pewnie).
A gdyby kręcił się w drugą stronę, to co by się stało - silnik w rozsypkę? |
|
|
|
 |
|
|