Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Aaaaaaaaaaaaa, piiiiiiiiiiiiii, no i BUM !!!! - Carisma.
Autor Wiadomość
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 04-09-2007, 07:39   

Z moich rozmow z Bartkiem wynika ze lepiej kupic caly silnik, wyjac co potrzebne i potem sprzedac pozostalosci. Za glowice mozna wziac spokojnie polowe tego co za caly silnik a jej nawet nie bedziesz dotykac. Generalnie wspolczuje bo przechodze dokladnie ten sam etap jesli chodzi o silnik
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-09-2007, 08:39   

harpagan napisał/a:
przechodze dokladnie ten sam etap jesli chodzi o silnik


Tylko w gorszym wydaniu, bo 1.8 GDi jest jak psów w porównaniu z 1.8 GTi...... ale sprawdziłem w CAPSie.......wał jest identyczny........ panewki niekoniecznie (znaczy są modele z identycznymi, a są też różne)

[ Dodano: 04-09-2007, 09:40 ]
Woxy - nie zastanawiaj się nawet.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 04-09-2007, 11:03   Odpisał mi gość - co o tym sądzicie ?

Pisałem do gościa na allegro, ma GDI na części,
za:
1. wał korbowy
2. panewki
3. jeden korbowód

chce 450zł.

Silnik cały, jak patrzyłem, to jakies 1500 tak +/-

Opłaca się kupić te części czy jednak dać drożej za cały silnik i potem sprzedawać pozostałości ?
Chodzi mi o to, że jak kupić silnik cały to myślałem tylko o przekładce całego, bo jak rozbierać i tylko same częsci wymieniać to może tam będzie kupa robocizny i dojdą koszty a wtedy to jeszcze mnie drożej wyjdzie, no i potem bujanie się z pozostałościami żeby sprzedać :(

Kurcze sam już nie wiem.
A silnik jak wyjęty to też ciężko sprawdzić co i jak, czy dobry się kupuje, po założeniu może też wyjdzie, że lipa i tylko roboty kupa, nerwów i jeżdżenia odwożenia silnika :(


Ehhh, proszę doradźcie coś bo nigdy nie miałem takich spraw na głowie i nie wiem co lepiej robić, i jak już kupić silnik to jak sprawdzić ?


EDIT: tak teraz pomyślałem, a moze kupić silnik ale nie GDI tylko zwykły żeby można było zagazować? Czy może byłby problem z podłączeniem wszystkiego (pewnie komputer inny itd prawda) ?
Woxy
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 04-09-2007, 11:22   

komputer i skrzynia biegow, przez co lapy tez moga sie roznic, zagadaj do geloo jedii jakie przerobki mocowan musial porobic jak zmienial z diesla na gdi jezeli zadnych to prawdopodobnie u ciebie bedzie podobnie ze wyjmiesz jedno i wlozysz drugie
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-09-2007, 11:27   

Z pewnego źródła nawet i ok. 2000 za silnik.
Jak za komplet który potrzebujesz ktoś chce 450 zł, to warto się zastanowić - dogadaj się tak, żebyś miał możliwość zwrotu w przypadku, gdy pomiary wału okażą się niepomyślne.... Wał wyjęty z silnika łatwiej ocenić, ale kupując cały silnik masz większą pewność, że będzie OK - oczywiście nie od pierwszego sprzedawcy, tylko od importera części.

Pomiary wału są proste, wystarczy mikrometr z zakresu 25-50 mm o dokładności 0.001 mm i wyważarka lub tokarka do wałów na której można ocenić osiowość (wszystkie szlifirenie mają takie urządzenie)

Nie GDi można swapować razem z kompem, immobiliserem i wiązką silnikową
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 04-09-2007, 12:41   jeszcze jedno pytanie o uszczelniacze

Witam ponownie,
dzwoniłem do mechanika no i oprócz wału io korbowodu potrzebny będzie komplet uszczelniaczy do silnika bo będzie robierany w "mak" jak powiedział mechanik.
Znalazłem taki komplet na cały silnik ale to ponad 500zł :(

http://www.moto-sklep.pl/...5&grupa=c111451

Czy jest z Was ktoś w stanie napisać mi co tak naprawdę potrzebne z tych uszczelek i jak one się nazywają jesli chodzi o wymianę wału korbowego, panewek + korbowodu ?

Pozdrawiam
Woxy
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-09-2007, 12:59   

Kpl. uszczelek oryginalnych (innych nie polecam) kosztuje ok. 900 zł do GDi...... Pytanie dlaczego mechanik chce wymieniać korbowód - bez jego wymiany sprawa upraszcza się do uszczelniaczy wału (ok. 50 zł) + tuby dobrego silikonu
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 04-09-2007, 13:03   

Bartek napisał/a:
Kpl. uszczelek oryginalnych (innych nie polecam) kosztuje ok. 900 zł do GDi...... Pytanie dlaczego mechanik chce wymieniać korbowód - bez jego wymiany sprawa upraszcza się do uszczelniaczy wału (ok. 50 zł) + tuby dobrego silikonu


Mechanik powiedział, że 3 ci korbowód licząć od strony rozrządu jest ruszony po wypadku i trzeba wymienić.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-09-2007, 13:16   

No mówiłem że niestety tanio nie będzie po takiej przygodzie. IMHO może ci z tym silnikiem jeszcze wyjść parę innych kwiatków i wcale niekoniecznie na tym koniec. Ja bym szukał innego silnika a ten po kraksie zostawił awaryjnie na części do ewentualnych napraw czy coś.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 04-09-2007, 13:23   

saphire napisał/a:
No mówiłem że niestety tanio nie będzie po takiej przygodzie. IMHO może ci z tym silnikiem jeszcze wyjść parę innych kwiatków i wcale niekoniecznie na tym koniec. Ja bym szukał innego silnika a ten po kraksie zostawił awaryjnie na części do ewentualnych napraw czy coś.


:( (((((((((
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-09-2007, 13:34   

Co znaczy "ruszony po wypadku"????????Jak to ocenił????????
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 04-09-2007, 13:36   

Bartek napisał/a:
Co znaczy "ruszony po wypadku"????????Jak to ocenił????????


Dzisiaj się do niego wybieram, dokładnie zobaczę i popytam o co chodzi.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6990
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-09-2007, 13:39   

Korbowód to nie zderzak, który przy byle uderzeniu się psuje...... Jak zatarcie panewki jestem w stanie sobie wyobrazić wskutek wypadku (wystarczy podczas utraty panowania nad autem zaprzeć się o sprzęgło i gaz - wtedy silnik wkręca się do odcięcia, a układ smarowania przeżywa ciężkie chwile z powodu przeciążeń działających na olej), tak uszkodzenia korby nie bardzo......

[ Dodano: 04-09-2007, 14:54 ]
Dobra, sprawa korby wyjaśniona - po obrocie panewki, korba obligatoryjnie do wymiany
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
woxy 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Kwi 2006
Posty: 204
Skąd: okolice Chełma
Wysłany: 04-09-2007, 17:51   

[ Dodano: 04-09-2007, 14:54 ]
Dobra, sprawa korby wyjaśniona - po obrocie panewki, korba obligatoryjnie do wymiany[/quote]

Ano właśnie, byłem u mechanika i powiedział że się panewka obróciła w korbowodzie :( Ma jeszcze myśleć nad uszczelniaczami czy wszystkie trzeba będzie wykorzystać, bo przy kosztach rzędu 500-900zł za komplet to sie zupełnie nie opłaca naprawiać tylko używany silnik kupić.
_________________
<?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>

Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ.
 
 
wolgaster 
Mitsumaniak


Auto: Carisma
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Lis 2006
Posty: 276
Skąd: Jelenia Góra City
Wysłany: 06-09-2007, 13:44   

Masz idealna bazę do zmiany silnika :) . Może coś mocniejszego jak np. 2.0 od volvo. Silnik kupisz z osprzętem i reszta powinna sprowadzić się do przekładki. Masz GDI więc układ hamulcowy masz lepszy jak w 1.6 i przygotowany do większych przeciążeń bo w 1.6 hamulce wymagałyby wymiany na mocniejsze. Sam wspominałeś o zmianie silnika na inny i założeniu gazu więc przemyśl taką opcję.
http://moto.allegro.pl/it..._na_czesci.html
http://moto.allegro.pl/it...gwarancja_.html
Jak dobrze poszukasz to można znaleźć 2.0 turbo od T4 :D
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.