[CA4A 1.6] Komputer |
Autor |
Wiadomość |
piotrektoyota [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 15:10 [CA4A 1.6] Komputer
|
|
|
witam mam problem ponieważ zajmuje się elektro mechaniką samochodową i mam problem mianowicie znajomy przywiózł colta z niemiec i jest problem ponieważ niema iskry po przeszukaniu instalacji sprawdzeniu cewki itp skończyły mi się pomysły i postanowiłem poszukać komputera a tu zonk niemam pojęcia gdzie on moze być znalazłem dwie wtyczki pod konsolą środkową wygladaja tak jak od komputera czy ktoś mi powie co jest grane boje się że ktoś zwinął komp masakra!prosze o pomoc w rozwiązaniu tematu1jest to colcik 16. 16v 94 r glxi 4G92 |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 25-10-2007, 20:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 15:19
|
|
|
Komputer znajduje się w słupku od strony pasażera na wyskości schowka.Jeśli nie ma kompa to nie będzie iskry... |
|
|
|
 |
piotrektoyota [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 15:22
|
|
|
Oki ide patrzeć:)zaraz dam znac co udało mi sie zrobić!narazie dzięki!
[ Dodano: 06-09-2007, 15:29 ]
oki komputer jest troche przesadziłem ale problem niestety jest dalej bo iskry jak nie było tak niema !aparat sprawdzałem cewka jest dobra moduł chyba też bo jak wyciągne aparat i nim przekręce tu uruchamia się pompa paliwa do tej podwójnej kostki dochodzi impuls co moge jeszcze zrobić?? |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 15:38
|
|
|
Wobec tego wejdź na strone Krzyżaka ---- > http://mitsubishifan.webpark.pl/ wejdź w dane regulacyjno naprawcze i zapoznaj się z działem diagnoza błędów ECU , zczytaj błąd i zobacz w tabelce może coś wyjdzie.
Pozdro |
|
|
|
 |
piotrektoyota [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 16:15
|
|
|
hmm jest problem bo niby robie wszystko tak jak pisze ale po podłączeniu takiego malutkiego piszczka jak do drzwi po włączeniu stacyjki na on zaczyna pikać ale licze i licze az do 80 i myśle że coś jest nie tak bo cały czas jest krótki sygnał bez przerwy to samo!po włączeniu stacyjki za pare sekund gasnie CE!niewiem jak mam z tego coś odczytać:(! |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 16:23
|
|
|
piotrektoyota napisał/a: | stacyjki na on zaczyna pikać ale licze i licze az do 80 i myśle że coś jest nie tak bo cały czas jest krótki sygnał bez przerwy to samo! |
To oznacza że nie ma żadnego błędu w komputerze
piotrektoyota napisał/a: | po włączeniu stacyjki za pare sekund gasnie CE |
dokładnie tak powinno być. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2007, 16:26
|
|
|
padl aparat zaplonowy - nie bedzie iskry
jest to dosyc czesta usterka w 4G9x
sprobuj pokrecic dluzej jak 5 sekund i zobacz czy sie CE zapali - jak tak, to zdechl czujnik polozenia walu w aparacie, jak nie, to juz przetwornik (cewka + tranzystor) spalony
tak czy siak - poszukaj na podmiane sprawny aparat zaplonowy (narazie do testow - nie kupuj w ciemno) |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 06-09-2007, 16:32, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 16:28
|
|
|
Czyli wkońcu jakie masz sygnały?Krótki sygnał przerwa krótki sygnał przerwa . . . . itd czy ciągły bez żadnych przerw ?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2007, 16:32
|
|
|
domniemam, ze ma krotkie sygnaly - skoro naliczyl ich 80 |
|
|
|
 |
Kuczan [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 16:36
|
|
|
No właśnie też tak myśle ale piotrek pisał różnie :
piotrektoyota napisał/a: | po włączeniu stacyjki na on zaczyna pikać ale licze i licze az do 80 |
piotrektoyota napisał/a: | i myśle że coś jest nie tak bo cały czas jest krótki sygnał bez przerwy to samo! |
Swoją drogą doliczyć do 80 gratuluje cierpliwości |
|
|
|
 |
piotrektoyota [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 16:37
|
|
|
nio krótkie sygnały cały czas!jak kręce rozrusznikiem to nie zapala się CE !przy włączeniu stacyjki się pali przez pare sekund a potem już nie!wiem że cewka w tym aparacie jest sprawna bo byłem u kolegi podpieliśmy tą cewke na stole pomiarowym wzbudziliśmy ruch i iskra była!jak sprawdzić ten tranzystor?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-09-2007, 16:39
|
|
|
teoretycznie mozna za pomoca bateryjki, ale nie jest to metoda 100%
lepiej badac caly aparat - wpiac sie w odpowiednie kable i sprawdzac przebiegi na oscyloskopie
cala instrukcja do testu podzespolow aparatu jest w FAQ->Downloads
ponadto iskra iskrze nie rowna - czasem jest zbyt slaba
najlatwiej jednak miec sprawny aparat na podmiane |
|
|
|
 |
piotrektoyota [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 16:48
|
|
|
Kurde to jest problem bo niemam skąd wziąc takiego aparatu!nie znam nikogo kto ma takiego colta 1.6 mam znajomych paru ale każdy ma 1.3 hmm co tu zrobic??
[ Dodano: 06-09-2007, 18:06 ]
Sprawdziłem omomierzem pomiędzy pinem 11 a 12 i jest 01.6 niewiem co oznaczają te rozpiski bo to jest po angielsku
[ Dodano: 06-09-2007, 18:09 ]
tylko jeszce niewiem jak z tą bateryjką to zmierzyć bo rozumiem że jeden koniec bateri do 5 drugi do 6 miernik pomiędzy 12 a 6 tylko jaką wartośc mierzyć miernikeim i jak ma byc??
[ Dodano: 06-09-2007, 18:24 ]
nio i zmierzyłem to i na mierniku pojawia mi się 0.5 V pomiędzy pinem 12 a 5!dobrze przynajmniej to mierze??
[ Dodano: 10-09-2007, 16:59 ]
Witam ponownie czy jest może ktoś na forum kto miałby taki aparat do sprzedania??bo niestety do dnia dzisiejszego się z tym nie uporałem!pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|