czy silnik 4g15 8v jest silnikiem kolizyjnym? |
Autor |
Wiadomość |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 20:01 czy silnik 4g15 8v jest silnikiem kolizyjnym?
|
|
|
Koledzy mam sprawe. czy silnik 4g15 8v jest silnikiem kolizyjnym gdy peknie pasek rozrzadu lub sie przestawi? Otoz jechalem pekl mi pasek klinowy. pozniej wziolem rajstope i tez nie wytrzymala tylko zakrecila sie na kole zebatym pod paskiem rozrzadu. niemoge go odpalic. niemoge odkecik kola na wale zeby sie wogole do niego dostac. Dwa tygodnie temu wlozylem nowy silnik. Same problemy z nim ale i tak go nie sprzedam. |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 20:20
|
|
|
każdy silnik Mitsubishi jest kolizyjny. Sprawdź czy pasek rozrządu nie pękł lub nie przeskoczył
A pali się check engine? |
|
|
|
 |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:15
|
|
|
wlasnie o to chodzi ze rajtuza zawinela sie na zebach od walu i pasek nie mial o co sie zaprzec wiec pewnie przeskoczyl. Ale mam druga glowice po kapitalce. poradz mi jak odkrecic ta srube od dolnego kola. juz wiele rzeczy probowalem. i niechce puscic. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:18
|
|
|
Włożyłeś nowy silnik a nie wymieniłeś rozrządu i paska? No i jeszcze ta kombinacja z rajstopą - toż to motyw z prehistorii aut z demoludów... W najlepszym przypadku mogło rozwalić czujnik położenia wału (o ile tam jest - niech ktoś zweryfikuje) a w najgorszym mógł przeskoczyć pasek i masz po głowicy, zaworach itp. Co do odkręcania kółka to pewnie na motyw z długą wajchą i strzałem z rozrusznika. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
Ostatnio zmieniony przez saphire 06-09-2007, 21:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:18
|
|
|
Darek napisał/a: | poradz mi jak odkrecic ta srube od dolnego kola. juz wiele rzeczy probowalem. i niechce puscic. | Klucz udarowy. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:52
|
|
|
Nasadka, długi klucz, zaprzeć odpowiednio, wyjąć bepiecznik w komorze silnika "ECI", albo odpiąć aparat zapł., "strzelić" z rozrusznika |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-09-2007, 23:16
|
|
|
josie napisał/a: | Nasadka, długi klucz, zaprzeć odpowiednio, wyjąć bepiecznik w komorze silnika "ECI", albo odpiąć aparat zapł., "strzelić" z rozrusznika |
Oraz pomodlić się żeby zadziałało |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-09-2007, 07:49
|
|
|
josie napisał/a: | Nasadka, długi klucz, zaprzeć odpowiednio, wyjąć bepiecznik w komorze silnika "ECI", albo odpiąć aparat zapł., "strzelić" z rozrusznika |
Absolutna ostateczność..... przestrzegam przed tą metodą, bo łatwo zniszczyć wał korbowy
gigantyczny moment obrotowy z rozrusznika przy zablokowaniu drugiego końca wału prowadzi do utraty osiowości.....norma w Hondach.....
TYLKO klucz udarowy...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24296 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 07-09-2007, 15:32
|
|
|
cy_cek napisał/a: | każdy silnik Mitsubishi jest kolizyjny |
nie kazdy - wlasnie niektore 4G15 i 4G37 nie sa
tym niemniej zdarzaly sie przypadki spotkania zaworow i tlokow takze i w tych silnikach
edit - Bartku, ale przeciez sruba na wale pusci po przekroczeniu pewnego momentu, ktory taki klucz udarowy tez daje - pozniej sie po prostu obraca, wiec nie ma jakiegos specjalnego niebezpieczenstwa w tej metodzie
a czujnik walu jest w aparacie zaplonowym |
|
|
|
 |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2007, 19:06
|
|
|
Bylem dzisiaj u kolegi w warszatcie i pistolet udarowy nie dal rady. Bede musial przyspawac rurke to kola pasowego i zablokowac. A drugie kolo wezme z drugiego silnika. Krzyzak to ktore silniki 4g15 nie sa kolizyjne? Bo ja nieslyszalem zeby mi cos walnelo w silniku, a teraz jak krece oddzielnie walem lu rozrzadem to nic sie nie opiera. Tak jakby zawory z tlokami sie nie spotykaly |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-09-2007, 22:25
|
|
|
Darku dwie duże nieścisłości:
po pierwsze - WSZYSTKIE 4g15 są kolizyjne (8v i 12v), 4G13 również - sprawdzone własnoręcznie i organoleptycznie.
po drugie - klucz udarowy działa na zupełnie innej zasadzie - moment skręcający nie przenoszony jest przez wał (przynajmniej nie cały), tylko luzowanie odbywa się dzięki bezwladności całego elementu.
[ Dodano: 07-09-2007, 22:28 ]
Darek napisał/a: | pistolet udarowy nie dal rady. |
niestety klucz musi być porządnej jakości (chińszczyzna odpada) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 07-09-2007, 22:29
|
|
|
Silnik 4 g15 jest kolizyjny - ale malo tzn moze sie zdazyc ze przy malej szybkosci jak padnie pasek wszystko bedzie ok ale przy duzej na bank kolizyjny.
Darek, wystarczy sprawdzic luzy zaworowe jezeli sa ponad norme zdecydowanie np wyloty powyzej 0,5-7 to do wymiany /2-3 razy normatywny luz/ zawory bo trzonki ulegly udarowi
Moja metoda na odkrecenie sruby walu korbowego mocny klucz /twardy/ oczkowy lub nasadka i duze ramie i mlotek 1,5 kg ewentualnie troche wiekszy wazne by moment zrywowy byl max duzy. |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
Darek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2007, 02:09
|
|
|
Wkoncu poszla ta przekleta sruba. Ustawilem wal na znaki i rozrzad. 3 razy przestawiamlem sam rozrzad myslac ze poprostu moze przestaowil sie prozrzad o jeden obrot w stosunku do walu. Nic to jednak nie zmienia. Rozrusznik kreci sie bez zadnego oporu, tak jakbym go wyjol i podlaczal sobie bezposrednio pod akumulator. Brak kompresji na cylidrach. Z rana mam zamiar wyciagac glowice i zmieniac na moja ze starego silnika. Tam byla po kapitalnym remoncie |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-09-2007, 11:16
|
|
|
Uszczelka pod głowicą może poszła? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-09-2007, 12:04
|
|
|
Raczej zawory siem pogły..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|