Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pajero I a jazda po czarnym
Autor Wiadomość
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2007, 11:05   Pajero I a jazda po czarnym

Powiedzcie bo szukam i szukam i różne opinie znalazłem.
Czy Pajero I może jechac po czarnym z napędem 4x4 czy nie?
Nie chciałbym w zimie odpinać 4x4 jak tylko śnieg się straci i pojawi się czarne na dystansie 500m np.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-08-2007, 13:39   

he he
Nie jestem pewny ale chyba sa Pojarki I ze skrzynia SS. Jesli masz taka to bez problemu smigasz 4x4 po czarnym. Jesli masz ES (3 pozycje na lewarku) to niestety nie polecam. Sam sie kiedys o to martwilem nabywajac Sporta. Potem rowniez tu na forum dokladnie byl temat przerabiany. Generalnie jesli masz SuperSelect w pozycji 4H spokojnie mozesz po czarnym zapodawac. Jesli nadal nie jestes pewny to poszukam opisu co i jak.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2007, 14:34   

Nie ukrywam, że trochę mnie postraszono.
Dokładniejsze dane to 2,5TD '87 LONG, automat, Skrzynia L,2,DNRP (widziałem też 1,2,DNRP),
Model L049GW.

Wszystko ładnie działa ale jesli mam go skatować zimą jadąc po śniegu 4H a potem trochę po czarnym to będzie bida.
Słyszałem, że nie posiada on centralnego mechanizmu różnicowego i ma stały rozkład 50/50. To by nie było takie fajne jak chciałem, żeby było :D
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-08-2007, 15:44   

No to juz wiemy wszystko. Acinski, sprawa ma sie tak. Jesli nie masz centralnego mechanizmu roznicowego to nie mozesz smigac po czarnym na cztery lapy (4WD). To nie jest kwestia straszenia czy nieszczescia. Po prostu konstrukcja Pojarki I jest taka i juz... trzeba sie z tym pogodzic i dostosowac styl jazdy do mozliwosci auta. Generalnie:
W kazdym chyba nomralnym samochodzie jest instalowany mechanizm roznicowy. W Twojej Pojarce jest w tylnej osi (niestety jeden). Jak działa mechanizm różnicowy na jedną oś?
Zapobiega naprężeniom pomiędzy kołami. Chyba wiesz, ze podczas skretu kazde kolo w aucie porusza sie innym torem. Latwo to zaobserwowac np wykonujac manewr na sniegu. Zostaja 4 slady. Gdyby nie ten mechanizm naprezenia wywolane jego brakiem uszkodzilyby os lub w najlepszym wypadku niszczyly (scieraly) opony. Tak samo centralny mechanizm roznicowy zapobiega naprężeniom pomiędzy osiami, ważne gdy masz np. różne wielkości opon no i przy dłuższej jeździe po twardym podłożu (np. asfalt) bo zawsze istnieje minimalna różnica w wymiarach która w końcu może spowodować takie naprężenie, że padnie któryś z elementów przeniesienia napędu. Tak wiec zapinanie przodu bez mechanizmu roznicowego i spinanie obu osi bez centralnego mechanizmu roznicowego czyli na sztywno powoduje, ze nie zaleca sie takich dzialan na nawierzchniach o dobrej przyczepnosci. Mozesz sprawdzic sam co i jak. Zapnij 4x4 gdzies na placu asfaltowym. Skrec kola i powoli rusz. Zobaczysz co sie dzieje z samochodem. Bedzie jechal tak jakby cos go hamowalo. To efekt braku mechanizmu roznicowego. Moze teraz bedziesz wiedzial czemu Cie strasza...
_________________
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2007, 15:56   

Zasady są mi jak najbardziej znane ale, ze samochód czeka na wymianę zimmeringu na wałku rozrządu który to samodzielnie wykonać zamierzam toteż sprawdzać nie bardzo jest jak bo oleum się leje. Pytałem czy CMR u mnie występuje i niestety jak widzę nie ;( Szkoda trza będzie pamietac o rozpinaniu i małżowinkę uczulić na ten fakt bo pojazd jej się bardzo podoba.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-08-2007, 16:07   

Proponuje jezdzic po czarnym na 2H i raczej zapinac 4x4 tylko w terenie o gorszej przyczepnosci: szuter, piasek, bloto, trawa, zwir, snieg i lod. Jesli jedziesz szosa i czasami jest troche nawiane sniegu to nie przelaczaj tylko spokojnie przejedz. 4H i 4L to sa tryby naprawde terenowe i niestety nie polecam na asfalt. Pamietac tez trzeba o oszczednosci bo jesli auto bez potrzeby smiga z napedem na obie osie spalnie wzrasta.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2007, 16:13   

Co racja to racja. Klasyk piękny stąd pytania. Szkoda byłoby go zepsuć przez niewiedzę kierowcy. Zresztą jak na takiego staruszka (20 lat - 323000 przebiegu bez kłopotu "pędzi 130km/h". Nie katuję go taka prędkością oczywiście, tylko wyprzedzałem :P
 
 
fotam
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2007, 13:07   

Pamiętaj też że instrukcja mówi:
Można przełączać w czasie jazdy z 2H na 4H i odwrotnie.
Jeszcze tego nie próbowałem, ale w teorii wystarczy mieć zapięte sprzęgiełka i jak się śnieg zacznie wrzucić 4H :D
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2007, 13:20   

Własnie i teraz pytanie. Sprzęgiełka mam automatyczne i jesli można (też tak słyszałem) zapiąć w czasie jazdy 4H to co po przepięciu na 2H? Sprzęgiełka teoretycznie powinny się rozpiąć ale to tylko teoria bo z reguły mielą przednim mostem bez cofnięcia o parę obrotów kołem.
Jak to jest w końcu?
 
 
fotam
[Usunięty]

Wysłany: 08-08-2007, 17:30   




Tyle teoria :roll: czyli że niby powinny się rozłączać.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-08-2007, 21:58   

acinski napisał/a:
Własnie i teraz pytanie. Sprzęgiełka mam automatyczne i jesli można (też tak słyszałem) zapiąć w czasie jazdy 4H to co po przepięciu na 2H? Sprzęgiełka teoretycznie powinny się rozpiąć ale to tylko teoria bo z reguły mielą przednim mostem bez cofnięcia o parę obrotów kołem.
Jak to jest w końcu?

Po co kombinować, nie możęsz jeździć z zapiętym przodem po czarnym, bo pieeprznie łańcuch albo co innego w reduktorze, aby zapiąc musisz się zatrzymać, i rozpiąc też, tyle, że musisz cofnąć dwa metry.
Po to wymyślono superselekt, żeby można było zapinać w czasie jazdy i jeździć po czarnym.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
fotam
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2007, 17:00   

Można przełączać w czasie jazdy z 2H na 4H i odwrotnie, sprawdziłem w praktyce przy prędkościach do 40 km/h nie było żadnego problemu :D jedyne warunki to jazda na wprost i pełna przyczepność wszystkich kół.
Czyli zimą nie ma problemu, jak się śnieg zacznie można włączyć a po powrocie na czarne rozłączyć.
A jeśli nawet się sprzęgiełka potem nie rozepną to co :roll: mało to razy robiłem trasę na zapiętych(mam manuale) bo zapomniałem rozłączyć...
 
 
Arnold
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2007, 22:47   

Witam
Też jestem nowym posiadaczem ale Miśka II 94r 2,5tdi i mam taki sam napęd. Przeczytałem dokładnie instrukcję umieszczoną na tym forum w innym dziale i producent podaje że można jeżdzić z napędem zapiętym na 4H po drogach twardych ale nierównych czyli chyba w Polsce po wszystkich.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-09-2007, 07:17   

Panowie sprawa jest prosta macie skrzynie rozdzielcza EasySelect (2H -> 4H ->4L) nie mozecie a raczej nie powinniscie jezdzic z zapietym przodem po czarnym. W II generacji byly montowane (nie zawsze) skrzynie SuperSelect (2H -> 4H -> 4HLC -> 4HLLC) i w takim przypadku smialo mozna po czarnym jezdzic z napedem na obie osie (4H).
p.s. jesli faktycznie instrukcja dopuszcza przy ES jazde po czarnym w trybie 4H to cos musi byc nie tak albo zle przeczytales, bo wlasnie brak centralnego mechanizmu roznicowego powoduje, ze nie powinno sie przy twardej, dobrej (asfalt nawet gorszej jakosci) drodze smigac z napedem 4x4. Oczywiscie nie widzialem twojego auta i nie znam instrukcji do niego. Moge sie mylic w tym przypadku ale zasady jestem pewien.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.