Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[4G63] naprawiłem silniczek krokowy
Autor Wiadomość
pawulec
[Usunięty]

  Wysłany: 21-03-2007, 19:49   [4G63] naprawiłem silniczek krokowy

Drodzy Mitsumaniacy!

Moje problemy z obrotami przeszły w zapomnienie :lol:
Byłem uparty i sie opłacało. Po długich poszukiwaniach, wnikliwych analizach, dogłębnych badaniach naukowych cel został osiągnięty, przyczyna zlokalizowana. :wink:
SILNICZEK KROKOWY ZOSTAŁ NAPRAWINY. Nowa "bladzia" kosztuje od 700pln do 1250pln
Narazię zrobiłem 100km i jest git, zobaczę jutro na zimnym silnku, myślę że będze ok.

Pozdrawiam w swej nieograniczonej radości i służę pomocą
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 31-05-2007, 23:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2007, 20:12   

A co Ci się popsuło w Twoim silniczku??
 
 
pawulec
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2007, 21:41   

Witaj!

Znasz moją historię z poprzednich postów.
Cyber powiedział mi jak padalca sprawdzić, więc przekazuję posiadaną wiedzę.
W krokowcu są dwa rzędy pinów, 1-2-3 góra
4-5-6 dół
Za pomocą miernika ustawionego na om musisz mieć, zwierając kolejno 1+2=około 30om
2+3=........30om
1+3=........60on
analogicznie w następnym rzędzie pinów na dole.
Oporność wacha sie w stosunku do temperatury, jeżeli jest ok 25-28 jet ok na skrajnych pinach możesz mieć 55-56-58 (zależy od temperatury)
Ale jak masz brak oporności między pinami na górze lib na dole, albo i tu tu to silniczek jest "piardnięty" to oznacza że cewki które są w jego wnętrzu są SPALONE.
Więc trzeba je wymienić. Nie udało mi się znależć zamienników wiec znalazłem specjalistę który mi je produkuje i wymienia. ( w moim krokowcu były spalone)
Mechanika nie ma prawa sie zepsuć, chyba że fura jest po powodzi.
I wten prosty sposób można pier.... cwaniaczków któży chcą nam wcisnąć krokowce po kilkaset złotych.( minimum 700pln)
Mitsumaniaki górą :wink:
Czy masz już cewkę?
Zobaczę jeszcze jak mi jutro zapali na zimnym silniku.

Pozdrawiaw
RTS Królem jest :P
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-03-2007, 22:57   

pawulec, a powiedz kolego drogi po ile te cewki masz ?? i czy możesz załatwić ??
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 21-03-2007, 23:58   

Ja mam wszystkie cewki w silniczku po 36 Ohm (moze mój miernik jest taki dokladny).Z cewka to sprawa stoi tak:po kombinowaniu i podmienianiu cewek okazalo sie ze jednak moje sa najlepsze,zaplony wypadaja na zimnej benzynie na wolnych obrotach i na gazie na wolnych bez znaczenia jaka temperature ma silnik.Narazie jestem goły (w sensie pieniedzy) wiec robota stanela,pomyslalem sobie ze po prostu zmniejsze przerwe na swiecach i moze cos sie okaze.Stąd moje pytanie:co jesli przerwa bedzie za mala? teraz mam 0.8mm ale zmniejsze na 0.6,taka podobno jest norma na LPG ale co jesli bym zrobil np 0.4mm?? czy swieczka zalewala by sie jak to w gażnikowcach bywalo?Jak tylko budżet mi sie ruszy to cos dalej pokombinuje ale do konca miesiaca chyba leze i kwicze.
PS.Oficjalne podziekowania dla Adaho_krak-a za podeslanie mi cewek,wporządku gość,dzieki.
 
 
pawulec
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 07:11   

ceny cewek jeszcze nie znam.
Sprawa wygląda tak, magik robił mi eksperymentalnie dwie cewki(oporności nie są idealne) które wymieniłem i powiedział ze jak będzie działać to mu zapłace. A ile mu zapłacę to zobaczymy jak wróci w poniedzialek. :wink:
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-03-2007, 14:31   

mitutoyo napisał/a:
PS.Oficjalne podziekowania dla Adaho_krak-a za podeslanie mi cewek,wporządku gość,dzieki.


No problem :)

pawulec, jakbyś miał jakieś wiadomości w sprawie tych cewek do krokowca to napisz, temat interesujący dla sporej grupy user'ów
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
pawulec
[Usunięty]

Wysłany: 22-03-2007, 21:16   

Właśnie dlatego o tym piszę. :wink:
Cewka którą zamontowałem to prototyp i prawdę mówiąc ma wygląd daleki od poprawnego,(dla niewprawnego usera nie do zamontowania) magik musi jeszcze popracować nad opornościami, a ja nad jej obudową (bladż jest mała i obudowa musi być bardzo precyzyjna żeby weszła do metalowego koszyczka.
Od wczoraj machnąłem ponad 250km i wszystko ok.
 
 
lelo
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 18:14   

Witam Wszystkim
Z tego co piszecie to ja mam chyba silniczek krokowy padniety ale nie wiem co zrobic jestem noga w te sprawy jak czytam nie ktore posty to tak jak lacine moze nzacie jakiegos dobrego elektromechanika z okolic Płocka albo gdzies blisko bo juz mi psycha siada i ten moj Laser mnie nie dlugo wykonczy
Z gory dzieki
p.s w razie jakis czesci napewno pomoge
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 03-09-2007, 20:26   

skontaktuj się przez PW lub gg z użytkownikiem forum Bartek (Junior Admin).

napewno pomoże. Używamy silniczek sprawny kosztuje ok. 150 zł :)
 
 
Maniu 
Forumowicz

Auto: Galant 1,8
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Sie 2007
Posty: 53
Skąd: ~Włocławek
Wysłany: 09-09-2007, 16:01   

Witam
A co jesli opornosci bede inne? Bo ostatnio tez przewijalem ze znajomym jedna z cewek i na koncu okazalo sie ze zamiast 30om jest ok 24 :? Nawinelismy tyle ile sie dalo ale nie mialem identycznego drutu-jedynie nadzieje ze moze zadziala. I niestety efekt taki sam jak wczesniej. Jest jakas dopuszczalna granica bledu?
 
 
lelo
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2007, 21:59   

Witam silniczek jest ok jeszcze musze zobaczyc bledy w kompie moze sie wszystko wyjasni.Dzisiaj zauwazylem dziwna rzecz ze temp. na wskazniku nie jest taka jaka powinna tylko mniejsza i prawie nigdy nie dochodzi do srodka tak jak powinna ktos moze zna przyczyne czy to moze byc czujnik?????????
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 09-09-2007, 22:14   

lelo napisał/a:
prawie nigdy nie dochodzi do srodka tak jak powinna ktos moze zna przyczyne czy to moze byc czujnik?????????


raczej nie czujnik, bo widać że działa i przekazuje wskazania. Stawiam na temrostat.
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2007, 05:27   

Lelo, wentylator Ci się załącza kiedyś?? Jeśli tak to zbyt jest czuły czujnik od niego i chlodzi niedostatecznie nagrzaną chlodnice.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.