Miska olejowa sruba gwint |
Autor |
Wiadomość |
demo6 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 21:21 Miska olejowa sruba gwint
|
|
|
Mitsu.Lancer 1.3 99r (4G13)Witam wszystkich.mam mały albo duży problem (może jeszcze nie jestem swiadomy)
Chodzi o to że wczoraj zdecydowalem się na wymiane oleju Wszystko szło dobrze do czasu gdy stwierdziłem że sruba(korek spustowy)umieszczony na misce olejowej OBRACA SIĘ W NIESKONCZONOSC!! Nie moge go w zaden sposob wyciagnac.Podejrzewam zjechany gwint prawdopodobnie na misce choc wolal bym na srubie ale dlaczego sruba nie chce wyjsc??? Robie pare obrotow bez klucza po czym napotykam opór ktory przechodze kluczem i znowu reka i tak bez przerwy wszystko by bylo ok gdyby nie fakt ze teraz to samo sie dzieje w druga strone tzn przy dokrecaniu!!Czy ktos wie jak wyciagnac srube i ewentualnie nagwintowac miske albo chociaz uszczelnic ta srube(olej wyciągne przez bagnet) bo teraz zaczyna mi łzawic na tej srubie. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-09-2007, 22:35
|
|
|
Miska do zdjęcia.... potem sprytny ślusarz sobie poradzi, albo wymiana miski..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
demo6 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 22:52
|
|
|
[quote="Bartek"]Miska do zdjęcia.... potem sprytny ślusarz sobie poradzi, albo wymiana miski.....[/quote
Wszystko pieknie tylko znalezc w Irlandii "sprytnego slusarza" to jest dopiero problem a o mechaniku to zapomnij!!! Oni ze znajomoscia samochodow sa DALEEEKOO W TYLEE ZA POLSKA!!! |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-09-2007, 23:02
|
|
|
To pozostaje stara zasada płacz i płać za nową miskę..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-09-2007, 23:19
|
|
|
Nie jest to takie proste - Lancer '99 ma silnik po przeciwnej stronie, przez co micha jest inna niż w 99% rozbieranych w PL samochodów.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 11-09-2007, 23:26
|
|
|
Szukałem dla znajomego przez rok (równo rok) strzelonego inaczej niż przodem..... Niestety w CK bardzo oszczędzono na strfach zgniotu i jako jeden z elementów umieścili silnik...... po nawet niewielkim dzwonie silnik jest do wyrzucenia, bo trzaska blok, co za tym idzie micha też się nie nadaje..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 12-09-2007, 10:07
|
|
|
Witam,
Przerabialem temat z poprzednim samochodem. Najpierw najlepiej upewnij sie czy to nie jest czasem wina korka spustowego. Jesli bedzie to gwint w misce to mechanik przegwintowal mi ladnie miske i dotoczyl odpowiedni korek. Zabawa kosztowala mnie 60 pln i nie bylo koniecznosci demontazu miski olejowej.
Pozdrawiam
Lukasz921 |
|
|
|
 |
SZOG
Forumowicz

Auto: LANCER 1991 SPACE GEAR 1996
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Wrz 2005 Posty: 53 Skąd: GDAŃSK-OKOLICE
|
Wysłany: 12-09-2007, 10:46
|
|
|
Witam
Miałem kiedyś podobny problem w fordzie sierra, poradziłem sobie po prostu rozwiercając korek, początkowo wiertłem o małej średnicy potem stopniowo coraz większym aż pozostało około2-3 milimetry ścianki na stronę, potem to już tylko zbić korek. Zdjąć miskę wymienić olej filtr. Jeśli gwint zerwany w misce to najprościej tulejować.
Pozdrawiam |
_________________ Mówię im Space Gear a słyszę Spice Girls?
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
demo6 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 20:45
|
|
|
Dzieki za rady ale najbardziej dziwi mnie to ze tego sie nie da wyciagnac(wykrecic) bo kreci sie w kolko nie mam nawet jak wlozyc srubokreta zeby ewentualnie podwazyc bo ta sruba wyglada jak by byla z podkladka i z ta wlasnie podkladka sie obraca a to wszystko jest w oslonie z blachy od miski.Tak sie zastanawiam czy tu(irlandia)juz doszli do wyciagania oleju przez bagnet czy tez beda majsterkowac przy srubie.Chyba w sobote wskocze do warsztatu "wymienic olej" Ps Lukasz921 jak jest roznica miedzy korkiem spustowym a ta sruba ktora wychodzi z miski olejowej od spodu silnika? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-09-2007, 21:00
|
|
|
Jeżeli jest walnięty gwint na korku to spoko, gorzej jak jest zerwany na misce. Jeżeli będziesz kręcił i lekko ciągnął, może odkręcisz bez zdejmowania miski. Może gwint jest zerwany w jednym miejscu na korku. Do tej pracy najlepsze będą szczypce ViseGrip. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
lukasz921
Mitsumaniak
Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Cze 2007 Posty: 186 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-09-2007, 21:15
|
|
|
demo6 napisał/a: | Ps Lukasz921 jak jest roznica miedzy korkiem spustowym a ta sruba ktora wychodzi z miski olejowej od spodu silnika? |
Zaznaczam,że moja wiedza pochodzi tylko z własnych doświadczeń i jestem zupełnym laikiem ale korek spustowy = śruba która wychodzi spod miski. Przyznam że w lancerku nie widzialem jeszcze dokladnie miski ale w moim poprzednim samochodzie Hondzie Civic tak to było rozwiązane miska olejowa i od spodu niej śruba (korek spustowy) i skrecone na podkladce miedzianej. Mysle ze w lancerku jest tak samo .
PZdr Lukasz921 |
|
|
|
 |
demo6 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2007, 20:08
|
|
|
bylem na wymianie sprzegla i przy okazji oleju niestety sytuacja od strony podnosnika wyglada troche gorzej z ta sruba!Jakis pazdzioch ktory mial tego lancera przede mna grzebal i przekrecil korek i zalepil jakims gownem mechanik mowi ze on tego nie rusza bo nie wyjade dzisiaj z garazu a ze bylo juz pozno i zamykali to kazal mi przyjechac na zmiane oleju przez "wysysacz" a z tej srubki az tak nie leci tylko kapie tak ze rano jak zagladam pod samochod to jest plamka wielkosci 2cm czyli nie tak zle. Dzieki za rady pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|