[C58A 1,8] PROBLEM - okrutny... |
Autor |
Wiadomość |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:07 [C58A 1,8] PROBLEM - okrutny...
|
|
|
Mam pytanie... bo przyznaje że wymiękam
Może "burza mózgów" coś wniesie....
Mam problem z moim coltem 1,8 DOHC...
Postaram sie opisać co i jak - i co już zrobiłem/sprawdziłem
to tak od początku...
Problem dotyczy "zaników" mocy... bez szarpnięć, tylko płynne zmulenie...
Np: - jedziesz na jakimś kolwiek biegu - chcesz przyspieszyc -
wciskam gaz do końca - rwie do przodu jak głupek a nagle przy wyższych
obrotach zabiera mu z 40% mocy...
zdaża sie to w przedziale od 4000 - 6500rpm....
Jak zmuli odpuszczam gaz do zera i jeszcze raz do deski - jest OK -
ciągnie do 7000rpm...
Podłączyłem palm do złacza OBD... i okazałao sie że gdy zamula - to
sygnały z czujnika spalania stukowego sa na poziomie 35 jednostek...
od 20 jednostek ECU ma za zadanie cofać kąt wyprzedzenia zapłonu - no
i własnie tak robi - cofa do 6 stopni... i dlatego nie ma
przyspieszenia...
No i własnie probelm polega na wykryciu przyczyny powstawania spalania
stukowego...
Spostrzeżenia...
- na zimnym silniku jest nasilenie niedomagania (braku mocy) nawet
przy 3000obr potrafi zmulić...
i tu jest zagadka.... przecież na zimnym silniku nie będzie spalania
stukowego....praktycznie nie możliwe...
spalanie stukowe LUBI ciepełko... a wiadomo ciepełko pochodzi od
ubogiej mieszanki - np...
A tu gdy nie dogrzany to ma podwojona dawkę paliwa....dla mnie bez
sensu...
Co zrobiłem...
- zapłon sprawdzony - ustawiony idealnie na zmasowanym - 5 stopni
- założyłem drugi czujnik spalania stukowego i trzeci....
- sprawdziłem pompę paliwa (5,5 bar) - założyłem dla pewności inną
taka samą
- sprawdziłem wszystkie złącza, wtyczki
- sprawdziłem masę ECU
- Bartek prześwietlił ECU....
- filtry paliwa i powietrza OK (nowe)
- podmieniałem świece zapłonowe
- ustawienie TPS jest na 8,6% w/g palm
- sprawdziłem działanie czujnika zamknięcia przepustnicy
- wszystkie podciśnienia sa OK
- szczelność układu ssącego OK
- przewody WN... świeże NGK
- kondensatory w ECU były wymieniane rok temu
- sonda lambda działa poprawnie
- układ wydechowy szczelny
- ECU nie wskazuje żadnych błędów - poprostu jakby go nie było ....
- ciśnienie sprężania 14 - 14,5 na każdym z garnków
- regulator ciśnienia paliwa...sprawdzony i byl równiez podmieniany...
- cała listwa wtryskowa podmieniana
- przepływomierz podmieniany
Wszystko co powyżej nie usunęło problemu... praktycznie w żadnej
mierze...
Szlak mnie trafia bo tracę dużo czasu na szukaniu usterki ...
Do tego jeszcze zawracam gitare innym którzy chcą pomóc...
Bartek, Tomek, Wojtek, Dominik, Borecki, Hercu - dzięki im za cierpliwość...
Jak macie pomysły - to śmiało - jakie by nie były... z małym uzasadnieniem...
Z góry dziękuje...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:23
|
|
|
Kiedyś walczyłem z kumplem nad jego silnikiem i takim samym problemem spalania stukowego i ostatecznie problem zwalczyliśmy - nagar jednak proponuję najpierw:
Po pierwsze zmień paliwo - tankuj na innej stacji - możesz mieć lipne i samo się zapala zbyt wybuchowo bo może jest mieszane z gazoliną czy acetonem lub jakimś nitro itp.
Po drugie - masz za gorące świece (wykluczamy bo wymieniałeś)
Po trzecie - sprawdź czy czasem nie zdechł ci knock sensor (wykluczamy bo wymieniałeś)
Po czwarte - nagar w cylindrze lub w okolicy grzybków zaworów lub na nich. U kumpla świece były ok ale nagar był jak cholera i to od niego przy mocnym bucie nagle zaczynała się samoczynnie zapalać mieszanka - po prostu żarzył się w cylindrach. Po rozbiórce głowicy i wyczyszczeniu cylindrów, tłoków grzybków zaworów i kanałów - jak ręką odjął. Wszystko wróciło do normy. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
Ostatnio zmieniony przez saphire 14-09-2007, 21:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:26
|
|
|
ROMEL napisał/a: | - kondensatory w ECU były wymieniane rok temu |
Poprawka - we środę
ROMEL napisał/a: | - szczelność układu ssącego OK |
oo a jaką metodą sprawdzaleś???? chodzi o odcinek przepustnica-zawory |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:27
|
|
|
ROMEL false knock.
Cos stuka w silniku pod obciazeniem i czujnik wykrywa to jako spalanie stukowe.
Na Twoim miejscu poszukalbym przyczyny poza ukladem wtryskowym i elektronika bo moim zdaniem problem jest czysto mechaniczny. Niestety. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24338 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:28
|
|
|
moze cos u ukladzie korbowodowo-tlokowym (jeszcze z czasow pekniecia paska) - ujawnia sie czasem i jest nieregularne
ew. kiedys - identyczny silnik tylko w Lancerze:
przyczyna mulenia byla taka, ze klin w zebatce na wale przy rozrzadzie zrobil sobie calkiem ladna sciezke - takze podczas przyspieszania/zwalniania zebatka przemieszczala sie w granicach 1-1.5 zeba to w lewo, to w prawo - efekt: dynamiczna zmiana wyprzedzenia zaplonu
kompletnie niediagnozowalne bez rozebrania |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 14-09-2007, 21:35, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:29
|
|
|
saphire, jakbyś widział Colta Romela, to o nagary byś go nie posądzał.... a na dodatek bardzo niedawno miał robioną głowicę, polerkę tłoków itp....
ZARAZ ZARAZ......
Romku - nie wypolerowałeś sobie przypadkiem kanałów dolotowych i wydechowych??
[ Dodano: 14-09-2007, 21:31 ]
Hubeeert, phantom Knock..... Problem Eclipsów 1g po podpięciu czujnika stukowego z 2g. Tu nie występuje, bo Romel słyszy uchem spalanie stukowe...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:33
|
|
|
Bartek napisał/a: | polerkę tłoków itp.... | Jezeli krawedzie tloka sa "zaostrzone" moga lapac temeprature i sie zarzyc. Nie smiac sie - slyszalem takim problemie w DIESLU. Od Mastersa.
[ Dodano: 14-09-2007, 21:34 ]
Bartek, nie o tym pisze. Problemem moze byc jakis stuk w silniku. Wiem, ze Colt ROMELa jest w idealnym stanie ale moze jest to cos wynikajace ze zuzycia? |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:35
|
|
|
Przy polerce denek tłoków nie zostawisz żadnej krawędzi ostrej..... filc polerski jest dość miękki i wyobla wszystkie krawędzie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:38
|
|
|
Bartek ja wiem ale znasz powiedzenie o brzytwie. Zreszta - jak to wyglada wie najlepiej Roman.
BTW - ROMEL podaj mi na PW swoj numer stacjonarny razem z kierunkowym regionu |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 14-09-2007, 21:47
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | BTW - ROMEL podaj mi na PW swoj numer stacjonarny razem z kierunkowym regionu |
Teee admin from hill
pamiętasz:
Hubeeert w zasadach forum napisał/a: | 4. Sprawy prywatne załatwiamy przez PM |
A brzytwa... cóż - wydaje mi się, że o czymś ciągle zapominamy, żeby sprawdzić i silnik ma za sucho, więc stuka. ECU podłączone do mojego GTi też stukało, ale tylko na benzynie (bo program ma od 1.8, a moje portowane 2.0 stuka przy ori ECU od 2.0), na LPG max to 2 stuki przy rozpędzaniu auta na 5 biegu od 60 do 160 km/h |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 14-09-2007, 22:03
|
|
|
Jedyny dźwięk z silnika jaki sie wydostaje to mruczenie WYDEChU....
no i czasami popychacz jakis sie odezwie...
Żuzycie... 180kkm dla tego silnika teoretycznie to nic...
Krzyzak... Ten silnik jest cnotliwy jesli chodzi o pasek... pasek strzelił w srebrnym 1,6 Gti
Polerki dolotu u wylotu nie mam na błysk - to nie ma znaczenia w tej sprawie....
zawory sa na błysk...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-09-2007, 22:08
|
|
|
Jest jeszcze takie coś jak wyprzedzająca iskra - przy uszkodzeniu zapłonu to możliwe jest takie coś że zbyt wcześnie jest mała słaba iskra i wywołuje zapłon za wcześnie po niej dopiero następuje właściwa iskra - to się diagnozuje poprzez podpięcie pod oscyloskop przez sondę wysokiego napięcia albo nawiniętą małą kilku-zwojową cewkę na kabel wysokiego napięcia podpięty do danej świecy. Widziałem masę lat temu jak mój ojciec z sąsiadem takie coś robili na silniku w sąsiada aucie bo tez miał stukowe i tez niby wszystko było ok a w końcu okazało się że moduł był walnięty i miał jakieś przebicie które wyzwalało po dwie iskry - jedną zbyt wcześnie i dopiero drugą w odpowiednim momencie zapłonu ale to było widać na oscyloskopie na pikach - zresztą w workshopie od 4g93 czy może od 6g72 kiedyś to widziałem opisane z wykresami (nie pamiętam gdzie dokładnie ale widziałem) - może warto to sprawdzić jak macie jakiś oscyloskop pod ręką... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-09-2007, 22:27
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | identyczny silnik tylko w Lancerze:
przyczyna mulenia byla taka, ze klin w zebatce na wale przy rozrzadzie zrobil sobie calkiem ladna sciezke - takze podczas przyspieszania/zwalniania zebatka przemieszczala sie w granicach 1-1.5 zeba to w lewo, to w prawo - efekt: dynamiczna zmiana wyprzedzenia zaplonu |
Nom, masakrycznie to wyglądało...
A objawy Wojtek opisywał praktycznie takie same - łapie muła, odpuści mu - zębatka się ustawi OK - depnie i idzie już OK.
Ja bym jeszcze sprawdził TPS (podmienił) - jakoś tak mi się widzi nie wiem czemu |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 14-09-2007, 23:17 Re: [C58A 1,8] PROBLEM - okrutny...
|
|
|
ROMEL napisał/a: |
Co zrobiłem...
....
....
- kondensatory w ECU były wymieniane rok temu
- sonda lambda działa poprawnie
- układ wydechowy szczelny
- ECU nie wskazuje żadnych błędów - poprostu jakby go nie było ....
- ciśnienie sprężania 14 - 14,5 na każdym z garnków
- regulator ciśnienia paliwa...sprawdzony i byl równiez podmieniany...
- cała listwa wtryskowa podmieniana
- przepływomierz podmieniany
|
czyli do sprawdzenia - żeby mieć czyste sumienie - zostają: cewki (z tacho interface o ile go masz) + power transistor unit;
na 4g61t.org wspominają "there was some talk about the out of phase signal from the a tach filter causing some phantom knock issues" więc może coś jest z tym na rzeczy
ja również |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 15-09-2007, 01:11
|
|
|
zostały u Bartka łącznie z modułem. Będą przekazane Romelowi. Bardzo dziwny przypadek akurat twój. A jak podmieniłeś czujnik położenia wału coś się zmieniło?
Nie obstawiam uszkodzenia mechanicznego. Raczej elektronika i układ zapłonowy (cewki+moduł)
Romel twój silnik tak pięknie wygląda że można byłoby z niego spożywać posiłki. Wiem że w kwestiach mechanicznych jesteś bardzo dokładny. Stawiałbym dalej na elektornikę. Może podmiana kompa pomoże? Jaki masz parametry pracy najważniejszych czujników w trakcie odpalenia?
ROMEL napisał/a: | Do tego jeszcze zawracam gitare innym którzy chcą pomóc...
Bartek, Tomek, Wojtek, Dominik, Borecki, Hercu - dzięki im za cierpliwość... |
żaden problem, po to jesteśmy aby sobie nawzajem pomagać. Jak coś mam cały silnik jeszcze z głowicą po niezłym strzale z paska (aż zawory się urwały i jakiś palant poprawiał gniazdo flexem) l) |
|
|
|
 |
|