[CA4A 1.6] filtr stożkowy - jak zamontować? |
Autor |
Wiadomość |
jimodg [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2007, 18:57 [CA4A 1.6] filtr stożkowy - jak zamontować?
|
|
|
kupilem filtr stozkowy i chce go zalozyc ale na drodze stoi przeplywomierz
wiem zeniemoge go usunac wiec potrzebuje przejscie z przeplywomierza na filtr...
da sie cos takiego kupic czy musze sobie sam zrobic tą "przejsciówke" |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 12:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mugen [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2007, 19:02 Re: filtr stożkowy
|
|
|
szukaj na allegro wpisz " adapter filtra " |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2007, 19:03
|
|
|
Z tego co slyszlaem to nie powinno sie zakladac stozka jak jest przeplywomierz bo latwo o jego awarie |
|
|
|
 |
jimodg [Usunięty]
|
Wysłany: 14-09-2007, 19:05
|
|
|
hmm wiec teraz sam nie wiem... |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 14-09-2007, 19:21
|
|
|
tak to powinno wygladac |
_________________
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 15-09-2007, 08:45
|
|
|
pawela napisał/a: | tak to powinno wygladac | Ale bez sensu... Dokładnie w tym miejscu gdzie jest założony stożek miałem kiedyś zamocowany czujnik zewnętrznego termometru (pod bocznym kierunkiem). Wiesz jaką temperaturę wskazywał po przejechaniu kilku km? Prawie 40 st. C |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-09-2007, 18:43
|
|
|
no nie bez sensu. Dokladnie ten uklad mial u siebie Kleju i na hamowni pokazalo mu +2,5KM i +7 Nm a to juz cos. Teraz tak ma zamontowane kolega maklakus i zarowno po rozmowie z nim a przede wszystkim po przejazdze jego colciakiem czuc roznice szczegolnie w nizszych i srednich partiach obrotow. Przeciez wiadomo ze aby moc byla wieksza powietrze doprowadzane powinno byc chlodne. Jak walniesz filtr przy samym kolektorze to na bank moc spadnie, wiec gdzie indziej go umiescic jak nie w miejscu skad bierze powietrze fabryczny dolot, bez robienia dodatkowych otworow doprowadzajacych powietrze... |
_________________
 |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-09-2007, 18:56
|
|
|
kiedys widzialem (ale to bylo ponad rok temu wiec szczegółów nie pamietam), jak ktos mial zrobiony caly dolot w Colcie, ale zimne powietrze doprowadzal rurą, która była wstawiona w otwór na halogen. Odpuściłem własnie ze wzgledu na to ze mam halogeny i nie chcialem ich wyrzucać. Specjalista nie jestem,ale jesli wszyscy mowia ze powietrze dostarczane do silnika nie powinno być ciepłe, tzn ze powinno być brane jak najbardziej z zewnatrz. Jeśli nie halogen to moze po prostu w miejscu gdzie znajduje się stożek (jak u Kleja kiedyś) zrobić mały wlot w błotniku, pare "nacięć" powinno dać całkiem niezły dopływ chłodnego powietrza.
bt.w zresztą jedna osoba na zrobiony taki wlot:
Zdjecie
Zdjęcie wziałem z wątku: Colt to moja pasja |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
|
|
|
 |
Kleju
Forumowicz Mivec Power

Auto: Mitsubishi Mirage Cyborg-R
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 08 Wrz 2006 Posty: 1171 Skąd: Opole
|
Wysłany: 15-09-2007, 21:54
|
|
|
Taki temat i bez mojej wiedzy
Hugo nie wiem jak tam Twoj czujnik ale zapewniam Cie ze zimne powietrze jest doprowadzane z nadkola (jesli zdemontujesz puszke wytlumiajaca do seryjnego dolotu) Oczywiscie mozna tez doprowadzic zimne powietrze przez jakas rurke, badz jak ktos pokazal zdjecie przez naciecie blotnika badz wspawanie oryganlnego wlotu z mercedesa sprintera. Sam zobacz na zdjeciu ze filtr jest odgrodzony akumulatorem i chlodne powietrze zasysa z nadkola i ze szpar z miedzy lampa
SlaVkoEg dobrze slyszales ale nie do konca przepllywke mozna uszkodzic gdy filtr jest za bardzo naoliwiony albo gdy sie kupi stozek z allegro nie oryginalny z jakims dziwnym materialem filtrujacym ktory przepuszcza kazdy syf!!! Albo jeszcze lepiej stozek z siatka metalowa zamiast bawelny
Tylko bawelniany i oryginalny!!!
aha a oryginalnych adapterow do colta nie ma. Mozna zrobic. I widze ze Tomasz82 link juz wkleil |
_________________
  |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2007, 23:04
|
|
|
ja nie mam przeplywomierza przy silniku 1.3 to jak bym chcial zalorzyc stozek to musze kupic ten przeplywomierz?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 17-09-2007, 08:04
|
|
|
davido19pce napisał/a: | jak bym chcial zalorzyc stozek to musze kupic ten przeplywomierz?? | Nie. |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
|
|
|
 |
mikae [Usunięty]
|
Wysłany: 17-09-2007, 16:52
|
|
|
jak dla mnie to daje tyle samo co naklejka GTi...
nie słyszałem aby bło to stosowane ani w seryjnych autach ani w sporcie więc raczej wątpliwe efekty |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 17-09-2007, 17:17
|
|
|
Jak dla mnie to niezła ściema
Aby rozpędzić łopatki tego wirnika wpadające przez filtr powietrze zostanie wyhamowane a nie przyspieszone....tak wiec efekt będzie pewnie odwrotny - powietrze zostanie spowolnione...chyba, że fizyka od czasów mojej podstawówki się zmieniła |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
|