Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-02-2007, 17:11
[CA4A 1.6] pare pytan, pare problemow, kto rozwiaze temu bro
Autor Wiadomość
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 10-12-2005, 02:02   [CA4A 1.6] pare pytan, pare problemow, kto rozwiaze temu bro

kupilem miska w czerwcu, bylo z nim wszystko ok. w lipcu padla mi uszczelka pod glowica, wymienilem uszczelke+ simering na wale. i mniej wiecej z 2 tygodnie pozniej zaczely mi sie dziac cyrki z obrotami. mianowicie jade np 70 km/h wrzucam luz obroty mi spadaja do 200. jade 90 km/h wrzucam luz obroty spadaja ze silnik gasnie. druga sprawa z obrotami to: odpalam , odjerzdzam na ssaniu okolo 1500 obrotow, po 2-3 mnutach podjerzdzam do swiatel , zatrzymuje sie obroty spadaja do 300-400 a nwet i dwustu , az maska skacze. czekam na zielone , jade dalej podjerzadzam do nastepnych swiatel obroty dobre tzn 800-900, jade dalej zatrzymuje sie obroty 200-400 i tak w kolko. tak samo przy wlaczaniu elektryki od szyb, podgrzewania tylnej szyby, wlaczania swiatel itp odrazu obroty spadaja w dol i to duzo bo zapale swiatla drogowe + tylna szyba okolo 400 obrotow w dol. probowalem ze strony krzyzaka zrobic regulacje itp wszystko bylo by ok tylko ze tpsa niemoge zrobic , niedaje sie ustawic rozwarcia- krecac czujnikiem od lewej do prawej mam wartosci od 3,70 do 4,70 a przeciez powinno byc 0 tzn rozwarcie- sprawdzalem na drugim czujniku od colta 1.8 gti i bylo to samo. wymienilem swiece na ngk, przewody wysokiego napiecia na ngk,kopulke , palec rozdzielacza, przepustnica rozkrecona i wyczyszczona i zadnej poprawy, jezdze na gazie i na benzynie i na tym i na tym mam te same obroty, przez pol roku mialem 5 strzalow gazu , niewiem jak sprawdzic przeplywoierz ale mysle ze tu nie o niego chodzi. doradzcie cos , bo mi to wyglada nie ciekawie , dostaje czasmi szalu itp itd. licze na fachowa pomoc , bo udzielam sie na innym forum jednak tam chlopaki mimo to ze pewnie znaja odpowiedzi to im sie poprostu niechce pisac . pozdrawiam p0gr0m

edit: zawor pcv czyszczony, check engine sie niezapala. czasami misiu jeszzcze dostaje jakiejs dziwnej jazdy jak jest deszcze czy wilgoc , ze ja mu gazu a on zamist jechac to hamuje tzn im ja wiecej gazu tym on bardziej sie duzi i staje, ale po okolo 5 min wszystko wraca do normy, gdzie szuakc przyczyny ? i co wymienic, dodam ze go nieoszdzedzam jezdze czesto na 2 prawie ze do odciecia czyli 6000 obrotow , redukcje przy 100 na godzine do 3 itp. oleju nie bierze , swiece stare ladnie wygladaly, plynu chlodzacego nie ubywa...
olej zmieniony, filtr powietrza, filtr oleju tez.

niechce nic sugerowac ale czy od jazdy na luzie i spadku obrotow wina moze lezec po stronie silniczka krokowego ?

a hustawki obrotow na gazie i benzynie czy to moze byc wina tpsa i przeplywomierza? jesli tak to doradzcie jakto posprawdzac bo ja laik jestem.
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 01:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 10-12-2005, 09:56   

Sprawa wygląda dość prosto...

- silnik krokowy padaczke zalicza
- przepustnica zaje... przepraszam - brudna - znaczy sie wymyć i wyczyścić do błysku trzeba
- na koniec zabawy łapnie wyregulować potencjometr przepustnicy i będzie - git...

kolejnośc prac...

najpierw wyczyść przepustnice i ustaw TPS... jak nic nie da (a powinno) wtedy zastanówsie nad wymianalub konkretnym przetstowaniem silnika krokowego)

EDIT: nie doczytałem do końca - będe złośliwy i to bardzo - załuż jeszcze jedna instalacje LPG i będzie cacy.... uszczelka pod głowicą - na 100% przypisuje to LPG.... cuda z obrotami itd... źle wpięta instalacja albo porostu wymaga regulacji... powyższe rady również do wykonania....

ale tak czy inaczej LPG zabija przyjemność z czystej niekulawej, cichej i bez najmniejszych zastrzeżeń PRACY SILNIKÓW Mitsubischi....

Znowu nie wytrzymałem... :oops:

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 10-12-2005, 11:25   

romel a wiec tak , przepustnica byla czyszczona jakies 5000 km temu , przy czym nie byla przeczyszczona tylko poprzez spryskanie tej takiej membrany ale byla rozkrecona i przeczyszczona , tpsu niemoglem zlapac rozwarcia , ale czy to moze byc wlasnie ten problem ? jak sprawdzic czy silniczek krokowy jest ok >?
no i te obroty na benzynie tak samo skacza, przy wlaczaniu swiatel , ogolnie co bym nie zalaczyl z elektryki obroty leca w dl, jak rowniez bez zadnego zalaczania elektryki , tak jak pisalem przejade kawalek obroty ok , przejade dalej obroty male help
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2005, 11:36   

miałem podobne problemy w Gieteju + przy dużej wilgoci powietrza auto zdychało całkowicie -> nie dało się przekrocvzyć 3000 rpm na 5 biegu.
wymieniłem moduł zapłonowy i jest ok.
mój był caly zielony (prawdopodobnie zalany przy myciu silnika lub gdzieś indziej się kąpał).
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 10-12-2005, 15:27   

a wiec tak mitsumaniaki, dzisiaj wkoncu zrobilem diagnoze bledow na diodzie. no i oczywiscie bledy sa i jest tak, podlaczam diode , wlaczam stacyjke na on no i odrazu po wlaczeniu jest 1 szybkie migniecie(rowno z przekreceniem kluczyka) rozumiem ze tego mam nie liczyc, dalej jest 1 dlugi synal+ 2 krotkie czyli blad 12 , pozniej jest znowu 1 dlugi i cztery krotkie czyli 14 , i pozniej znowu sa 4 dlugie i jeden krotki czyli 41. Reasumujac to wszystko daje nam to :

wedlug strony krzyzaka:

12-przeplywomierz
14-czujnik przepustnicy (czy chodzi tu o tps?)
41-wtryskiwacze

jako ze moj problem polega na spadajacych obrotach na postoju, falujacych obrotach przy wlaczaniu elektryki swiatel itp. , czy wymiana tych rzeczy zlikwiduje mi ten problem ?

blad czujnika przepustnicy czy oznacza ze czujnik jest zepsuty czy moze sie objawiac np zlym ustawieniem? ile kosztuje nowy ?

wtryskiwacze- czy mozna jakos sprawdzic czy oby napewno sa zle ?w razie czego to wymienia sie wszystkie czy mozna tez sztukowac? ile kosztuja nowe ?

przeplywomierz czy mozna go jakos sprawdzic i ewentualnie jakos zreanimowac?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-12-2005, 15:49   

12 - przepływomierz

2 możliwości:

1) strzelił Ci gaz w dolot w którym nie miałeś klapki zabezpieczającej (montują takie w dobrych zakładach) i zabił przepływomierz - jak zdejmiesz deko filtra to wskaże na to pogięty "plaster miodu"

2) zdjąłeś wtyczkę przepływomierza (z puchy filtra powietrza) podczas pracy samochodu albo wtyka ta jest zasyfiała w środku.



14 - czujnik przepustnicy (TPS):

1)walnięty (przy większych przebiegach wycierają się ścieżki potencjometru) - ja mam 250kkm i jeszcze działa.
2)zdjęta wtyczka podczas pracy auta.
3)złe ustawienie - wydaje mi się że też zaświeci

41-wtryskiwacze:

Na 90% źle dobrany emulator wtryskiwaczy przy zakładaniu gazu - pewnie masz 100Ohm oporniki w szereg na wtryskiwacz i ECU wykrywa to jako błąd. Zmień lub daj do elektronika i niech wlutuje zamiast 100Ohmowych 56Ohm 5-watowe.
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 10-12-2005, 18:38   

no mialem strzaly z gazu , mam 3 plastry miodu w srodku i jeden z nich jest mocno pogiety , troche prostowalem go i z takim jezdze. czy jezeli ten plaster jest pogiety to znaczy ze caly przeplywomierz jest zly ?
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 10-12-2005, 18:44   

p0gr0m napisał/a:
czy jezeli ten plaster jest pogiety to znaczy ze caly przeplywomierz jest zly


Wydaje mi się że nie i że przepływomierz głupieje przez pogięty plaster bo powietrze nie jest zawirowywane jak powinno. Ktoś kiedyś się bawił i to prostował i było niby OK.
Ale samego plastra raczej i tak nie kupisz.
Załóż klapkę antystrzałową. Ze strzałami się nie jeździ tylko od razu do regulacji bo to objaw za ubogiej mieszanki, czego konsekwencją jest pad uszczelki.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-12-2005, 21:55   

Przepływomierz to bardzo prosta a jednoczesnie skomplikowana konstrukcja. Zalezy z której strony na temat popatrzeć.
Mamy plastry miodu przez które przepływa powietrze i ulega zawirowaniu. mamy nadajnik i odbiornik ultradźwiekow które mierzą przepływ. Jak instalacja gazowa spowoduje "strzał" blaszki sie gną i jest do dupy.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
endriu
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2005, 17:02   

Sorki, że się wtrącę...
... i w zasadzie poza tematem ale proszę powiedzcie mi jak się robi taki "test diodowy" i czy w każdym miśku można zrobić to samemu ( jak i co potrzebne?)
Pozdrawiam kolegów !!!
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 12-12-2005, 17:31   

Poszukaj na stronce Krzyzaka. Adres do stronki jest w jego profilu.
_________________

 
 
 
p0gr0m 
Forumowicz

Auto: colt CA0 4G92 93r. LPG
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 248
Skąd: olsztyn
Wysłany: 12-12-2005, 23:05   

endriu a wiec tak: kupujesz diode 12 V swiecaca ciaglym swiatlem (nie mrugajaca), kupujesz opornik 1-2 omowy (ja mam 2) no i 2 kabelki+najllepiej zaciski do kabelkow co by w kostke z pinami podlaczyc.
koszt wszystkiego w granicach 2 zl
jak mi ktos powie jak mozna wkleic obrazek to ci wkleje narysowany i zapisany w jpg
_________________
MITSUBISHI COLT 1.6 16V 4G92 + LPG
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-12-2005, 01:54   

przy 12v diodzie nie jest potrzebny opornik - powinna ona bez problemu wytrzymać napięcie około 12,5-13v bez uruchomionego silnika.
Zamiast diody 12V można zastosować zwykłą ~3V i opornik 1-1,2kOhm
 
 
endriu
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2005, 19:00   

...dzięki panowie... (Dla pOgrOma) - obrazek trzeba wysłać na serwer klubowy i z tamtąd zapakować na stronę (mnie się raz udało)
chm... tylko czy kody błędów (mrugnięcia) odpowiadają tym co jest na stronie krzyżaka? tzn czy, w miśku jest tak samo jak w colcie?
Pozro !!!
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 13-12-2005, 19:15   

kody sa jednolite dla wszystkich mitsubishi ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.