Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] dźwignia przestawiacza potencjometru
Autor Wiadomość
lesnic
[Usunięty]

  Wysłany: 19-09-2007, 03:45   [Cari 1.9TD] dźwignia przestawiacza potencjometru

Po zbadaniu błędów silnika wg instrukcji w dziale FAQ -u wyskoczyły następujące:
12 - dźwignia przestawiacza potencjometru
31 - czujnik temperatury płynu chłodzącego
Jeśli chodzi o błąd 31 - prosta sprawa - wymiana czujnika bądź sprawdzenie przewodów (wtyczek).
Ale błąd 12 - co to takiego, gdzie tego szukać, co sprawdzić?

Proszę o pomoc
 
 
Werwolf 
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1.9TD '98 GLS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 17 Mar 2007
Posty: 180
Skąd: Krosno
Wysłany: 19-09-2007, 06:13   

Błąd 12 oznacza za małe napięcie na wyjściu z potencjometru, który informuje komputer o położeniu pedału gazu. Jest on umieszczony na pompie (taki czarny płaski).
Zakres napięcia (mierzony między środkowym pinem we wtyczce a obudową silnika, po załączeniu stacyjki oczywiście) powinien się zawierać w granicach 0.6 ... 4.5V DC. Między którymś skrajnym pinem a obudową silnika powinno być 5VDC (napięcie zasilania wystawiane przez komputer). 0.6 V jest w stanie spoczynku a 0k. 4.5V przy maksymalnym wychyleniu dźwigni (maksymalnym wciśnieciu pedału gazu).
Poluzuj śruby mocujące potencjometr i ustaw napięcie w stanie spoczynku na 0.6V, powinno pomóc (możesz całkiem wykręcić potencjometr i przed ustawieniem wyczyścić ropą).

Werwolf
 
 
 
lesnic
[Usunięty]

Wysłany: 20-09-2007, 23:14   

Sprawdziłem napięcie na potencjometrze podawane przez kompa - 4.95V
Napięcie spoczynkowe było 0.9V do max 3.85V
Poluzowałem trochę potencjometr i ustawiłem spoczynek na 0.6V. Takie ustawienie niestety ograniczyło max do 3.45V. czy tak może być?
Mam jeszcze jedno pytanie, po odpaleniu auta (na gorącym silniku) obroty wynoszą ok 700-800. Po ok 10s słyszę jakieś pyk (odgłos zadziałania jakiegoś przekaźnika) i obroty rosną do ok 900-950 i tak trzymają cały czas. Czym to może być spowodowane, czy może to powodować problem czujnika temperatury cieczy chłodzącej? (będę go wymianiał w sobotę)
Klimatyzację mam wyłączoną, wszystkie zbędne odbiorniki prądu też.
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 09:45   

.........nie szukajcie na siłe usterek, pyknięcie po 10 sekundach to przekaźnik świec żarowych odcina pobór prądu (dogrzewanie) powoduje odciążenie motoru ale że pobór prądu przez świeczki obniżają obroty az o tyle.to dziwne, klima bez speed iddle nawet tyle nie obniża -a pobór mocy jeste troooooszkę inny-. może msz zwalona regulację biegu jałowego, nie kręć wszystkim czym się da bo tę pompę bardzo łatwo ropzregulować i rozjeżdzają się istotne parametry które potem wprowadzają zamieszanie i mało kulturalną pracę ufffffff Pozdro
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 09-04-2008, 20:22   

a jaki wpływ potencjometr ma na spalanie? Któregoś pięknego popołudnia sprawdziłem sobie jakie u mnie są napięcia na tymże potencjometrze i okazało sie że na biegu jałowym było 0,8 - 0,9 V na max ok 4,1 V przestawiłem potencjometr tak że na wolnych miałem 0,6 gaz do spodu 3,85 V i zonk. Spalanie wzrosło mi do 8 - 9 litrów :shock: gdy wcześniej nie przekraczałem 7 jeżdżąc dynamicznie po mieście i nawet w klimie. Czy potencjometr ma wpływ aż taki na spalanie? Dziś przestawiłem tak jak było wcześniej i zobaczę czy to to czy coś się dzieje z pompą. Byłbym wdzięczny za sugestie bo chwilę potrwa zanim wyjeżdże zbiornik stwierdzając ile km na nim przejadę.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.