 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Spostrzezenia dot. CZ3, jak sie ma do konkurencji |
Autor |
Wiadomość |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2007, 18:38
|
|
|
Raczej o charakterystyke silnika diesla i wysokoobrotwej benzynowki. Jakby stanac kolegi Rafala carisma i coltem 1.3 pod swiatlami to wygra colt (birac pod uwage ze obaj kierowcy wiedza jak to sie robi).
Saphire: ciezarowki, statki i pociagi tez maja potezny moment obrotowy, tyle ze mowimy tutaj o samochodach osobowych.
W ciezkich autach wlasnie dlatego ze masa jest duza montuja diesle aby polaczyc jako taka dynamike z ekonomia. Tyle ze diesle nigdy nie osiagna takiej charakterystyki jak benzynowki, zakres uzytecznych obrotow ma tam okolo 2-2,5 tys obr i dlatego tak czesto znajduja sie tam 6 biegowe skrzynie. Diesle to swietne silniki do jazdy autostradwej. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 23-09-2007, 19:12
|
|
|
Ali-En napisał/a: | Jakby stanac kolegi Rafala carisma i coltem 1.3 pod swiatlami to wygra colt (birac pod uwage ze obaj kierowcy wiedza jak to sie robi). |
szczeeeeeerze watpie |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 23-09-2007, 23:45
|
|
|
spoko, nie bede teoretyzowal, trzeba sprawdzic i tyle |
|
|
|
 |
Gorzkim [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2007, 09:39
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: |
szczeeeeeerze watpie |
Nie wiem jaka masz Cari, ale suche dane techniczne mowia tak:
Mitsubishi Carisma 1.9 DID HP 115 KM D hatchback 195 km/h 10,4 (0-100km/h)
Mitsubishi Carisma 1.9 DID MP 102 KM D hatchback 190 km/h 11,9 (0-100km/h)
Colt: 180km/h 11,1 (0-100km/h)
Natomiast faktycznie subiektywne odczucia w dieselu sa duzo lepsze niz w rzeczywistosci. Osobiscie sporo jezdze tez Megane 1.6 (115PS) w benzynie i jakis czas temu przez pewien okres mialem auto zastepcze z aso - identyczna meganka tylko ze diesel 1.5dci (85PS). Na poczatku sie przerazilem ze takim wolem to bedzie masakra jezdzic, ale juz po chwili bylem w szoku, ze tak mala moc a auto tak daje rade. Pamietam, ze baaaardzo mi sie spodobal ten silnik (dynamika i znakomite wyciszenie jak na ta klase), mimo ze na papierze jego osiagi marnie wygladaly.
Pozdrawiam! |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-09-2007, 10:08
|
|
|
To ja porównam CZ5 1.3 95KM (10,2 kg/KM) do 115-konnego Focusa 1.8 TDCi (12,5 kg/KM czyli o ponad 20% więcej czyli gorzej).
Subiektywne wrażenia z normalnej jazdy są o niebo lepsze w Foce, pewnie dlatego że po pierwsze: foka ma 280 Nm momentu o. (Colt 125 Nm), a dodatkowo jest on osiągalny od niskich obrotów. W praktyce wygląda to tak, że w dieslu wysoki moment mam pod noga cały czas, a w misiu (znacznie niższy) - jak się do tego przygotuję redukując bieg. Czyli jazda po polskich drogach foką jest nieco mniej uciążliwa (mniej redukcji). Tym samym - jest ciszej w kabinie.
Przy starcie od zera: w dieslu jedynka i dwójka są zazwyczaj bardzo krótkie, i żeby osiągnąć setkę trzeba przy 70-tce wrzucic trójkę, ale za to na każdym z biegów odnoszę lepsze (krótkookresowe!) wrażenie "że ciągnie" W misiu - na jedynce i dwójce ciągnie znacznie dłużej, silnik wchodzi płynnie na obroty i dopiero przy 80-90 wrzucamy trójeczkę. Też "ciągnie", ale płynniej i dłużej, a tym samym nie ma wrażenia gwałtownego przyspieszania.
Z 102-konną Cari Rafala_szczecin... no myślę, że moglibyśmy powalczyć, ale ktokolwiek zwyciężyłby - to bez dużej przewagi. Za to powyżej 120-130 km/h - raczej bym dostał baty. Na trasie - raczej ciszej i fajniej wyprzedzałoby się Cari.
Hehe słowo wycięte przez autocenzora to takie, które zaczyna się na "G" i mówi o czymś szybkim, raptownym, a pierwsze pięć liter tego słowa opisuje czynność seksualną, za którą grozi parę lat za kratami )))) |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2007, 19:36
|
|
|
No wlasnie, w dieslu tak to jest ze wtedy kiedy zaczyna sie robic fajnie trzeba zmienic bieg
A tutaj dowodzik jak ladnie 1.3 jedzie
 |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-09-2007, 20:06
|
|
|
na youtube wstukaj "CZ3" albo "CZT" - jest pare fajnych filmików. Nie takich, jak mpwr , ale całkiem przyzwoitych. |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
Ali-En [Usunięty]
|
Wysłany: 24-09-2007, 21:14
|
|
|
Powiem tylko ze CZ5 1.3 z opola do wawy przelecialem w 3 godz i 8 min |
|
|
|
 |
juras [Usunięty]
|
Wysłany: 15-11-2007, 10:04
|
|
|
michalp napisał/a: | em napisał/a: | A co do wygluszenia to czytalem watek, ale tam bylo glownie o masce, a mi sie wlasnie wydaje ze najwiecej by dalo wygluszenie podszybia.
|
Jak wrócę z wakacji to wam sfotografuję matę wygłuszającą w moim Colcie.
Jest zamocowana na ścianie odgradzającej silnik od kabiny, pod szybą.
Jak już kiedyś gdzieś pisałem - nie wiem jak duża jest poprawa, bo nie jechałem innym, niewygłuszonym CZx.
Generalnie - bardzo dobre porównanie z Żarisem. |
CO Z TĄ MATĄ |
|
|
|
 |
michalp
Mitsumaniak Moderator CZx

Auto: Colt CZ5 1.3, Focus II TDCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 25 Maj 2006 Posty: 512 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 15-11-2007, 11:57
|
|
|
juras napisał/a: | CO Z TĄ MATĄ |
link |
_________________ michalp
 |
|
|
|
 |
juras [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2007, 00:29
|
|
|
Ciekawy jestem czy ktos jezdzi automatem 1,3 |
|
|
|
 |
|
|