Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
28-05-2007, 23:43
[EAxx] Zegary indiglo EA
Autor Wiadomość
M4mooT
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2007, 16:18   

ee to mi sie nie podobaja i zostaje na razie przy tych co mam. poczekam moze za jakis czas cos sie wyjasni i w momanie zrobia do 260 :)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-09-2007, 12:43   

No więc, te niemieckie zegary INNOPARTSA zamontowane :lol: i wyglądają w nocy tak:


Sam konwerter jest cichy i nie buczy, zasilanie wziąłem ze ścieżek żaróweczki oświetlającej tarczę obrotomierza. Sam konwerter ma osobną regulację natężenia światła (wyprowadziłem na deskę pod kierę), więc można zarówno sterować podświetleniem zegarów (np. wskazówki) jak i intensywnością napisów.
No i dziura na GDI... :evil: To była jazda! No więc trzeba było się pozbyć nadruku TCL ON/TCL OFF. Po wycięciu przerażenie - dziura niczym krater. Trzeba było coś zrobić by ją oswoić, więc samą dziurę podciąłem na kształt trapezu (jak w Oplach na wyświetlacze) i dociąłem z folii samoprzylepnej (kolor "alu") obramówkę tej dziury. Przy wycinaniu dolną krawędź należy dociąć równo z linią zatopionego przewodu w tarczy, który widać na spodniej stronie, i uważać by go nie przeciąć. Samo cięcie wymaga tej samej techniki co cięcie pleksy. Tarcze są dość grube i najlepiej mi szło baaardzo cienkim i ostrym skalpelem. Ważne by ostrze było ostre, no i pierwsze "wcięcie" najlepiej wykonać gorącym ostrzem by równo przebić się przez tarczę. Acha, ciąć od spodniej strony.
Sama obwódka po naklejeniu już jako tako się komponuje z alu-ringami koło zegarów. Bez obramówki wycięty otwór wygląda tak sobie.
Same tarcze przychodzą z naklejoną folią ochronną, z czego zdałem sobie sprawę już po założeniu, gdy podejrzanie zaczęły mi się brzegi rozwarstwiać i całość przypominała kupę. No to dawaj - ponowny demontaż i zrywanie folii. Wygląda o niebo lepiej. Jednak wycinanie polecam przed zdjęciem folli, a naklejanie obwódki już po.

Uwaga na koniec: tarcze mają mniejsze otwory środkowe niż "łebki" wskazówek, więc zdejmowanie wskazówek i późniejsza kalibracja zegarów są nieuniknione. Czytać porady Simonesa.

Zastanawiam się jak zlikwidować podświetlenie tarcz nie likwidując świecenia wskazówek (te samo źródło). Podświetlenie jest jednak zbyt silne i odrobinę przebija.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 23-09-2007, 13:24   

swinks_UK napisał/a:
Zastanawiam się jak zlikwidować podświetlenie tarcz nie likwidując świecenia wskazówek (te samo źródło). Podświetlenie jest jednak zbyt silne i odrobinę przebija.


Podłóż lub podklej pod te tarcze coś nieprześwitującego.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-09-2007, 13:41   

Tylko, że podświetlenie przedostaje się albo spod "łebka" wskazówki, albo krawędziami tarcz. Same tarcze mam założone na pastę silikonową na oryginalne tarcze, więc same w sobie nie przebijają. No i ten cholerny licznik kilometrów/mil.
Muszę spróbować z tymi diodami jak pisał Simones. Jutro mam "offa", więc rano jeszcze raz je zdemontuję i bedę miał cały dzień na zabawy z lutownicą. :biggrin:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 23-09-2007, 22:26   

swinks_UK napisał/a:
tarcze mają mniejsze otwory środkowe niż "łebki" wskazówek, więc zdejmowanie wskazówek i późniejsza kalibracja zegarów są nieuniknione. Czytać porady Simonesa.

Nie wiem, jak w tych tarczach, ale w tych od Momana tez otwory sa mniejsze niz lepki wskazowek, dlatego nalezy je zakladac w dosc specyficzny sposob - po nawleczeniu przez wskazowke, podlozyc jeden brzeg tarczy POD LEPEK wkazowki, tak zeby tarcza doszla do samej tej cienkiej oski na ktorej jest osadzona wskazowka. Wtedy szerokosc otworu, okazuje sie wystarczajaca i nie trzeba sciagac wskazowek - co moze byc uciazliwe.

swinks_UK napisał/a:
Muszę spróbować z tymi diodami jak pisał Simones.

Diody tez przebijaja, szczegolnie te specjalne mocniejsze, ktore zastosowalem (wymagaja sporych bodajze 5W opornikow), ale widac to tylko gdy sie patrzy na zegary pod katem, a poza tym ta czerwona poswiata (bo mam czerwone LEDy) nie drazni oka, a wrecz wkompnowuje sie z czerwonymi wskazowkami i skala. Wada jest jedynie to, ze i podswietlenie licznka km tez jest czerwone :doubt: ale ma to i swoj jakis urok :)
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 23-09-2007, 23:21   

Simones: Też próbowałem z tym nawlekaniem. Wcześniej chyba cały dzień spędziłem na studiowaniu Twych postów "jak zrobić by nie spartolić". No niestety, te "niemieckie" tarcze są zbyt sztywne i można je załamać/zagnieść nieodwracalnie.
Poza tym mają dziurki na te czarne dzyndzle do podtrzymywania wskazówek, więc chyba docelowo były przewidziane na nałożenie na oryginały a nie samodzielne istnienie. Lepiej więc zdjąć wskazówki - w końcu kalibracja obrotomierza nie jest taka trudna, a przy prędkościomierzu dzyndzel pomaga w ustawieniu wskazówki.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 24-09-2007, 00:59   

W tych tez sa te dziurki na dzyndzle i tez wydawaly mi sie na poczatku, ze sa zbyt sztywne i je zlamie albo zgniote. Jak sie okazalo nie tak latwo je zlamac (zachowuja sie podobnie jak plyta CD tylko taka minimalnie ciensza), ale jak kto woli.
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 24-09-2007, 17:52   

No i znalazłem sposób na latarnię zegarkową. Zastosowałem wskazówki z Toyoty MR2. Ta sama technologia, a światło jest skierowane tylko na wskazówkę. Łepki szersze i lepiej zabezpieczone prze prześwitywaniem. Tylko wskazówki trzeba odrobinę przyciąć na długość. Poza tym są krwisto czerwone i ładnie się komponują.
Zegary wyglądały tak przed zmianą wskazówek:

By swinks_uk, shot with DMC-FZ8 at 2007-09-24
po zmianie:

By swinks_uk, shot with DMC-FZ8 at 2007-09-24
efekt końcowy w nocy:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
M4mooT
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2007, 22:27   

jak swieca w nocy to nie najgorszy efekt ale strasznie mi sie nie podobaja w dzien te biale, dlatego juz wole miec zle wyskalowane. zreszta nie wiem czy dobrze patrzylem na GPSie i na ile on dokladny jest ale zeby bylo smiesznie to przy 200km/h zegary do 240 pokazywaly blizsza prawdy wartosc nie jezelibym mial oryginalne do 260 :) .
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
  Wysłany: 07-11-2009, 22:31   Wymiana poświetlenia zegarów

Witam.
Temat może wertowany przez wiele osób więc chciałbym skorzystać z doświadczenia osób które już zmieniły podświetlenia w swoim miśku.
Efekt jaki chciałbym osiągnąć:
-Podświetlone na czerwono wskazówki a reszta na niebiesko, coś takiego :mrgreen:



Z tego co poczytałem to do podświetlania jest używanych tylko 5 żarówek.
4xT10 i 1xT5
Nie wiem jak są rozmieszczone, ale raczej wymiana ich na kolorowe diody nie załatwi sprawy??
Może ktoś pamięta gdzie dokładnie te żarówki się znajdują i czy dało by się to osiągnąć zamierzony efekt podobnie jak zrobił to Sampler za pomocą większej ilości diod 3mm 12v diody
Kupować diody zwykłe czy szerokokątne. Może jakaś informacja co przydałoby się dokupić przed rozpoczęciem prac ( zapasowe oprawki czy coś innego).
Każda rada się przyda.
Z góry dzięki za pomoc.

A tu inna wersja może komuś się spodoba:
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-11-2009, 22:43   

Jednym słowem chcesz uzyskać efekt grupy VW, wertowałeś ten temat >>KLICK<<
Jak przerabiałem zegary w nissanie na taki efekt, jaki Ty oczekujesz to musze przyznać, ze zrobiłem to na zwykłych diodach dajacych niebieskie światło, obecnie nie pamiętam mocy, jednak powiem Ci że efekt nie był tak piorunujący jak w VW, podświetlenie było takie troche nie do końca jaskrawe, a na analogowym wyświetlaczu przebiegu kilometrów było mało co widać. Jak chcesz postaram Ci się załatwić fote efektu i wlepic na forum.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 07-11-2009, 22:48   

Temat wertowałem.
Podoba mi się połączenie czerwonego i niebieskiego, a wskazówka jest pomarańczowa więc musi być raczej na czerwono. Może pokuszę się o efekt z drugiego zdjęcia i podświetlę na czerwono na obrotomierzu od 6500 i na prędkościomierzu od 200.
Paliwo (rezerwa czerwono pełny na niebiesko), a temperatura na odwrót(zimny niebiesko ciepły na czerwono) byłoby fajnie :mrgreen:
Z chęcią bym obejrzał te zdjęcia.
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-11-2009, 00:55   

Kolego nie ma możliwości przerobienia podświetlania tak ja w VW bez zmiany tarczek poniewaz w VW tarczki mają malowane podświetlanie na niebiesko + czerwony na obrotomierzu , a wskazówki są czerwono malowane a OGÓLNIE podświetlane jest na biało !!! W miśku musiał byś wskazówki przemalować na czerwono i tarczki wymienić na niebieskomalowane
_________________
ff
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23645
Skąd: KSSE
Wysłany: 08-11-2009, 09:59   

Damooo, mialem dokladnie napisac dzisiaj to samo, dlatego przy zmianie samego podwietlenia na kolor, bedzie slaby efekt, ze wzgledu na chocby analogowy licznik przebiegu, jak zapukasz do dobrej firmy tuningowej, ktora zajmuje sie wyrobem akcesoriow tuningowych do aut, maja wlasna produkcje tarczek, wystarczy powiedziec im, ze potrzebujesz tarcze do swojego Gala (Typ EAO) wedle danego wzoru, dorobia Ci jakkolwiek bedziesz chcial, pasowaloby jeszcze wskazówke zmienic na taka wykonana z materialu swiatlowodowego, mialbys wtedy zabojczy efekt swiecacej wskazowki. jedyna firmw jaka na obecny czas kojarze ze sie zajmowala takim wyrobem akcesoriow to Panthaler w Wałbrzychu.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Damooo 
Forumowicz
golas

Auto: MITSUBISHI GALANT VI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 109
Skąd: Łańcut
Wysłany: 08-11-2009, 11:52   

No właśnie jeśli chodzi o takie drobiazgi jak podświetlanie to sie japońce nie postarali w naszych miśkach , ale kolega ma jeszcze jedno wyjście >>>Indiglo<<< szukać takich tarczek koło 150 zł zupełnie inna technika podświetlania . Jeśli chodzi o same tarczki to gdzieś w zakładkach TUNING na allegro były tarczki o różnych kolorach , podświtlaniach :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
_________________
ff
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.