| schemat rozrządu Carismy 1.9TD '97 - pomocy | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | lukasl81 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2007, 19:34   schemat rozrządu Carismy 1.9TD '97 - pomocy |   
 |  
               | 
 |  
               | Czy ma ktoś instrukcję/schemat rozrządu tego modelu? Dokładniej, chodzi mi o wymianę paska (Jak ustawić silnik). |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 22-01-2007, 19:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | na początek ściągnij sobie service manuala do silników z działu downloads (konkretnie do F8QT), a ja do wieczora jeszcze zerkne czy czegoś Ci nie dołożyć |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-01-2007, 00:15 |   
 |  
               | 
 |  
               |   
 Informacje ogólne
 
 UwagaPrzed zdjęciem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia
 
 
 Demontaż
 
 Odłączyć akumulator
 Zdjąć dolną pokrywę silnika
 Zdemontować podporę silnika
 Podeprzeć silnik
 Zdjąć pomocniczy pasek napędowy
 Zdemontować koło pasowe wału korbowego
 Zdjąć obie pokrywy paska rozrządu
 Powoli obracać wał korbowy do zwrotnego położenia odkorbowego i unieruchomić go
 Dopasować oznaczenia na zespole rozrządu
 Oznaczyć wspornik koła zębatego pompy paliwowej
 Wymontować pasek rozrządu
 
 
 Instalacja
 
 Sprawdzić oznaczenia rozrządu
 Przymocować pasek rozrządu
 Przy pomocy miernika naprężenia sprawdzić naprężenie (7.5 mm)
 Dokręcić naprężacz
 Wyjąć kołek zabezpieczający
 Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu i naprężenie
 Ponownie zamontować wszystkie pozostałe części w kolejności odwrotnej do demontażu
 
 
 Ustawienia momentu obrotowego
 Naprężacz:50 Nm
 Koło pasowe wału korbowego:120 Nm
 
 pozdrawiam
 |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | lukasl81 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-01-2007, 18:52 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dzięki wielkie! Przepraszam, że wcześniej nie sprawdziłem FAQ, ale dużo zdrowia już mnie auto kosztuję  więc odruchowo napisałem tutaj. Jeszcze raz dzięki. Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ppiotr   Forumowicz
 Ppiotr
 
  
 Auto: Carisma 19TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Kwi 2007
 Posty: 320
 Skąd: Gorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2007, 21:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | A ja mam ten silnik i gdy  ustawię w ten sposób to zawór uderza w tłok i co wy na to? a na pompie nie mam znaków
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 21-06-2007, 22:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | od razu jest kolizja czy dopiero po obrocie ? albo któraś z zębatek jest obrócona o ząbek, albo o cały obrót. |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ppiotr   Forumowicz
 Ppiotr
 
  
 Auto: Carisma 19TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Kwi 2007
 Posty: 320
 Skąd: Gorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-06-2007, 11:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie w ten sposób nawet nie mogłem ustawić bo przed tymi pkt już uderza ustawiłem tak że górne wałek na pkt pompa tak jak była bo gdy przestawię o ząbek w lewo lub w prawo to źle chodzi na przyspieszonym wywala błąd elektrozaworu a wał o ząbek lub dwa w prawo zgodnie z ruchem zegara tak jak tylko mogłem ustawić aby się nie uderzały i nie wiem czy jest dobrze dodam że na przyspieszonym zapłonie wywalał błąd ale bardzo równo chodził i rewelacyjnie palił nawet świec nie musiałem grzać
 
 [ Dodano: 23-06-2007, 12:22 ]
 a na pompie nie mam znaków
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-06-2007, 14:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Ppiotr napisał/a: |  	  | Nie w ten sposób nawet nie mogłem ustawić bo przed tymi pkt już uderza ustawiłem tak że górne wałek na pkt pompa tak jak była bo gdy przestawię o ząbek w lewo lub w prawo to źle chodzi na przyspieszonym wywala błąd elektrozaworu a wał o ząbek lub dwa w prawo zgodnie z ruchem zegara tak jak tylko mogłem ustawić aby się nie uderzały i nie wiem czy jest dobrze dodam że na przyspieszonym zapłonie wywalał błąd ale bardzo równo chodził i rewelacyjnie palił nawet świec nie musiałem grzać
 
 | 
 
 wybacz poległem
    pisownia skrótowa i brak interpunkcji JAKIEJKOLWIEK powoduje, że rozumiem ten post tylko szczątkowo... |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ppiotr   Forumowicz
 Ppiotr
 
  
 Auto: Carisma 19TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Kwi 2007
 Posty: 320
 Skąd: Gorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 23-06-2007, 20:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | Poprawiam  nie mam możliwości ustawienia rozrządu na wskazane znaki, bo jak ustawię wałek rozrządu to nie ustawię wału korbowego i na odwrót. Przy każdej kombinacji ustawienia uderza mi tłok o zawór więc wałek rozrządu ustawiłem na znaku a wał korbowy przekręciłem o jeden ząbek w prawo od znaku zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Ustawienie pompy to druga sprawa bo nie mam na niej znaków i pozostawiłem bez zmian to znaczy że tak samo jak była przed demontażem oczywiście sprawdzałem czy mogę przestawić pompę o ząbek w prawo lub lewo i było źle bo  na przyspieszonym zapłonie wywalał błąd elektrozaworu ale bardzo równo chodził i rewelacyjnie palił nawet świec nie musiałem grzać ale był głośniejszy a jak opóźniłem to nie chciał palić. Niestety nie wiem jak był wał ustawiony przed demontażem paska bo nie zaznaczyłem ale pompę i rozrząd zaznaczyłem. Pozdrawiam |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | koras1979 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 08:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | czesc mam pytanie czy schemat  rozrzadu carismy1,9TD 97 rok bedzie sie różnił od schematu[carismy1.6GLX 97 rok |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ppiotr   Forumowicz
 Ppiotr
 
  
 Auto: Carisma 19TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Kwi 2007
 Posty: 320
 Skąd: Gorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 16:02 |   
 |  
               | 
 |  
               | pewnie tak mam motor 1.9td 97 rok i u mnie się różni |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 21:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | przecież jest schemat na forum do diesla też. |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ppiotr   Forumowicz
 Ppiotr
 
  
 Auto: Carisma 19TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Kwi 2007
 Posty: 320
 Skąd: Gorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 21:15 |   
 |  
               | 
 |  
               | Choper jak ustawię według znaków to mam po tłokach lub zaworach całe szczęście że z przyzwyczajenia jak ustawię kręcę wałem bo jak bym zakręcił rozrusznikiem to bym coś rozwalił może mam jakieś koło od innego modelu założone na wale lub gdzieś inndziej bynajmniej od żadnego modelu silnika jaki jest w książce bo sobie ściągnołem nie nie dopasowałem do swojego silnika układu rozrządu nie dziwna sprawa co? Pozdrawiam Piotr
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Chooper   Mitsumaniak
 
  
 Auto: MZR 2.0 DOHC
 Zaproszone osoby: 3
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 98 razy
 Dołączył: 08 Kwi 2005
 Posty: 4814
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 21:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | a to pierwsza wymiana czy już kolejna ? 
 może ktoś pozmieniał oznaczenia ???
 |  
				| _________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
 Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Ppiotr   Forumowicz
 Ppiotr
 
  
 Auto: Carisma 19TD
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 19 Kwi 2007
 Posty: 320
 Skąd: Gorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 24-09-2007, 21:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie wiem wymieniałem na 120000 ja pierwszy raz i  żaden znak nie pasował 
 [ Dodano: 24-09-2007, 22:56 ]
 pierwszy w tym samochodzie ale za ok 2-3 mc będę wymieniał to dam do mechanika który pracował w Mitsu serwisie ustawi od razu pompę bo podobno trzeba przy wymianie paska tylko że kasuje 250pln dużo
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |