Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[ALL] Odciecie zapłonu - bezpieczna jazda - co odcina?
Autor Wiadomość
METODA
[Usunięty]

Wysłany: 25-09-2007, 19:18   [ALL] Odciecie zapłonu - bezpieczna jazda - co odcina?

Witam mam 2 pytanka 1 to takie czy jesli silnik jest rozgrzany moge cisnac do odciecia czy jest to szkodliwe dla silnika? Lubie czasem dac w piec ale dzis gadalem z Browarem i nie doszlismy do zadnego wniosku bo ile ludzi tyle opinii. Zatem pytanie czy jazda do odciecia jest zdrowa dla silnika?. Drugie pytanie co jest odcinane przy idcieciu doplyw paliwa, prad na cewke czy cos innego?. Jest to istotne bo chce zrobic wskaznik odciecia i musze wiedziec z jakiego obwodu mam wziac sygnal :)
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez karolgt 25-10-2007, 22:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 25-09-2007, 21:46   

nie masz co krecic silnika powyzej 6000 obrotow bo wtedy drastycznie spada wykres mocy i momentu, rosnie tylko zuzycie paliwa i obciazenie elementow silnika. zeby w pelni wykorzystac silnik 4G92 najlepiej smigac miedzy 5 a 6 tys obrotow bo przy
5000 rpm osiaga max moment a przy 6000 osiaga max moc. powyzej tych obrotow zdzialasz g**** choc odcinka zadziala dopiero przy 7200rpm. odcinane wtedy jest paliwo.
_________________
CA0
Galant II
 
 
METODA
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 11:13   

Dzieki za info wlasnie tak mi sie wydawalo a jesli chodiz o odciecie paliwa to w jaki sposob jest odcicnane? jakis elektrozawor czy blokada po pompie?
 
 
mugen
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 15:51   

METODA napisał/a:
Dzieki za info wlasnie tak mi sie wydawalo a jesli chodiz o odciecie paliwa to w jaki sposob jest odcicnane? jakis elektrozawor czy blokada po pompie?


jak masz wtrysk to chyba najprosciej jest zeby wtryskiwacz nie lal paliwa :)
 
 
METODA
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 16:38   

zgadza sie ale sam wtryskiwacz jest sterowany 2 kablami wiec pytanie czy nie jest podawane paliwo na liswte wtryskiwaczy czy moze sa one jakos inaczej blokowane oto jest pytanie:)
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-09-2007, 16:49   

sygnal podaje ECU a ono juz dobrze wie jakie sa obroty i kiedy sobie odpuscic otwarcie wtrysku
 
 
METODA
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 17:48   

hmm dzieki ale w ECU nie bede grzebal myslalem ze jest to bardziej analogowa sprawa :) no nic zamykam temat
Dzieki wszystkim za wypowiedzi
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-09-2007, 00:26   

Jogurt napisał/a:
nie masz co krecic silnika powyzej 6000 obrotow bo wtedy drastycznie spada wykres mocy i momentu, rosnie tylko zuzycie paliwa i obciazenie elementow silnika. zeby w pelni wykorzystac silnik 4G92 najlepiej smigac miedzy 5 a 6 tys obrotow bo przy
5000 rpm osiaga max moment a przy 6000 osiaga max moc. powyzej tych obrotow zdzialasz g**** choc odcinka zadziala dopiero przy 7200rpm. odcinane wtedy jest paliwo.


masz racje, ale z drugiej strony, zmieniając bieg przy 7000 a nie 6000, na następny bieg wskakujesz "bliżej" tego max momentu i max mocy.

Chociaż tak naprawde cięzko powiedzieć czy strata mocy jaka jest po 6tys (aż do 7tys) będzie nadrabiana tym że na następnym biegu odrazu będziemy mieć maksymalną moc a nie że będziemy musieli do niej dopiero dochodzić z np. 4tys obrotów. Różnice pewnie są niewielkie, więc może faktycznie szkoda silnika :)
 
 
 
DjVentyl
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 07:41   

żeby szybko jechać coltem to niestety trzeba jechać do odcinki moc ze 113 seryjnych powyżej 6000 spada przy odcince jedynie do 108km, moment spada poniżej 120nm a przy 4000obr dysponujemy zaledwie 70paroma kucykami co prawda moment jest blisko max ale to daje i tak gorsze efekty niz jazda na czerwonym polu tak jest przynajmniej do 3biegu bo powyżej to sam zmieniam juz max przy 6000
 
 
zapor
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 14:44   

Jogurt napisał/a:
odcinka zadziala dopiero przy 7200rpm. odcinane wtedy jest paliwo.


A odcinka nie jest przypadkiem przy 6750?
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 27-09-2007, 15:17   

zapor napisał/a:
A odcinka nie jest przypadkiem przy 6750?

Z tego co pamietam
1.3 - 6500
1.6 - 6750
1.8 - 7800
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
METODA
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 17:26   

najciekawsze jest to ze mialem WRAZENIE ze na 1 odciecie zalozmy 6800 ale na 2 przechodzilo ponad 7000 czy to mozliwe czy raczje jakies moje zludzenie?
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 27-09-2007, 17:52   

Obrotomierz to oszust :)
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
Pawell
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 19:25   

A nie wiecie jak sprawa ma sie z C50 (max moment, odcinka) :?:
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 27-09-2007, 19:36   

zapor napisał/a:
Jogurt napisał/a:
odcinka zadziala dopiero przy 7200rpm. odcinane wtedy jest paliwo.


A odcinka nie jest przypadkiem przy 6750?

faktycznie jest przy 6750 ale w prawie kazdym colcie 1.6 pokazuje ponad 7.
_________________
CA0
Galant II
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.