[Cari 1.9DI-D] Piszczenie i nierówna praca przy przyspieszan |
Autor |
Wiadomość |
Lancymon [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2007, 19:17 [Cari 1.9DI-D] Piszczenie i nierówna praca przy przyspieszan
|
|
|
Witam!
Czym może być spowodowane (przy gwałtownym przyspieszaniu) piszczenie - gwizd w silniku, drugim dziwnym "zachowaniem" jest nierówna praca (nierówne przypływy mocy) przy powolnym przyspieszaniu.
Wspomniene "bujanie" występuje przy ok. 2tys obrotów (może coś z turbiną )??
Przede wszystkim - czy mam się czym martwić, nie znam się na tym - stąd moje obawy. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-09-2007, 19:42
|
|
|
Jak masz tego mocniejszego DID'a i turbawkę z ruchomymi kierownicami strug to czasem takie coś jest efektem zapieczenia tych kierownic - ponoć się ciut zacinają stąd to falowanie mocy - tak zeznał kumplel z renówki który podobne efekty doświadczył a ustąpiły po wyczyszczeniu i wymyciu turbawki (czy były wymieniane przy okazji w niej jakieś graty od uszczenień itp. to nie wiem) |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Lancymon [Usunięty]
|
Wysłany: 27-09-2007, 22:17
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź, ale co może powodować gwizd przy nagłym przyspieszaniu ??? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-09-2007, 12:28
|
|
|
Wiele spraw - pasek, rolki, łożyska, turbawka - zależy jaki gwizd i skąd dokładnie dobiega. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-09-2007, 20:25
|
|
|
Lancymon jeżeli wyraźnie słychać ten gwizd przy niskich i średnich obrotach a słabiej przy wysokich to prawie na pewno niestety świst z turbiny. Jest to objaw początku końca sprężarki. Sprawdzaj częściej poziom oleju w silniku ale dopóki nie dymi na niebiesko i nie wciąga oleju to ja bym jej nie ruszał. Obserwuj równiez połączenia rur dolotu czy nie cieknie olej spod cybantów. Regeneracja z roczną gwarancją to koszt około 700-800 PLN plus montaż i demontaż.
Pozdrawiam. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
Grześku
Mitsumaniak groźny oboźny

Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 2722 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 01-10-2007, 08:55
|
|
|
Jak jeszcze masz ten problem to z objawów wnioskuję na pęknięty przewód powietrza przed turbiną. Oryginał to koszt ok 250pln, zamienniki na pewno są tańsze, na upartego możesz zamienić to na zbrojony przewód gumowy a wymiana zajmie Ci góra 0,5h.
Załapałem się na to w środę, objawy identyczne z Twoimi. Szum (gwizd) który słyszysz to powietrze wylatujące pod ciśnieniem przez szczelinę (pęknięcie) w rurze.
Tak to wyglądało u mnie:
W razie pytań dotyczących sposobu wymiany - pisz, pomogę. |
_________________ "nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin
strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia |
|
|
|
 |
|