[ALL] Pomózcie mi naprawić szybę:) |
Autor |
Wiadomość |
PiotrekSL4
Mitsumaniak

Auto: Cari 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 347 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 25-07-2007, 21:52
|
|
|
Wlasnie skladam mechanizm elekt szyby w moim aucie. I tu pojawil sie problem. Oczywiscie z "zarobieniem" linki rowerowej na jednym koncu i na srodku. Czy wyprobowany sposob lacznika do przewodow elekt zdaje egzamin?? Bo jesli tak to wypróbuje. Mierzylem linke i ma dokladnie 2m. kupilem nowa tak samo dluga i zamierzam ten srodkowy zacisk umiescic dokladnie w takiej samej odleglosci co na starej lince.
Czy dobrze kombinuje i czy trafie tym samym w dokladne zamkniecie i otwarcie szyby?? Czy trzeba bedzie regulowac po zalozeniu?? |
_________________ Wspomnienie...
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 28-07-2007, 13:32
|
|
|
Cytat: | Czy wyprobowany sposob lacznika do przewodow elekt zdaje egzamin?? |
Tak-ale z tego co pamietam przecinalem gona pol.
Cytat: | Czy dobrze kombinuje i czy trafie tym samym w dokladne zamkniecie i otwarcie szyby?? Czy trzeba bedzie regulowac po zalozeniu?? |
Tak samo kombinowalem-ale musialem jeszcze troche regulowac. Troche czasochlonne. Ale jak zrbisz to jaka radosc
Ktorys zacisk mi sie przesuwal (bo silnik elektr. niezly power ma) i musialem go dodatkowo zalutowac palnikiem i lutem. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 28-09-2007, 23:09
|
|
|
A u mnie dzisiaj szyba kierowcy zaczęła ciężko się podnosić po opuszczeniu jej poniżej połowy. Co to znaczy? Jak minie połowę wysokości to już idzie normalnie. Warto nasmarować ten mechanizm? |
|
|
|
 |
Mateo567 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-09-2007, 23:31
|
|
|
Hugo wedlug mnie to wina uszczelki ze w pewnym momencie zwalnia a pozniej ok mam tak od strony pasazera szykuje sie na wymiane ale nie ma kiedy a wlasnie jak podnosisz szybe to przypatrz sie dokladnie czy nie idzie jakos krzywo ?? bo moga tez byc poluzowane srubki na prowadnicy te mocujace szybe, pozdro |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2007, 01:35
|
|
|
Hugo napisał/a: | A u mnie dzisiaj szyba kierowcy zaczęła ciężko się podnosić po opuszczeniu jej poniżej połowy. Co to znaczy? Jak minie połowę wysokości to już idzie normalnie. Warto nasmarować ten mechanizm? |
Mam identyczny problem.
Mateo567, o ktora uszczelke dokladnie chodzi i gdzie mozna ja dostac?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-09-2007, 09:24
|
|
|
Mateo567 napisał/a: | a wlasnie jak podnosisz szybe to przypatrz sie dokladnie czy nie idzie jakos krzywo ?? | Chyba idzie krzywo, bo odpycha tapicerkę u góry, szczególnie przy przednim słupku. Mateo567 napisał/a: | moga tez byc poluzowane srubki na prowadnicy te mocujace szybe | Dzisiaj to sprawdzę. A może jest coś czym można nasmarować uszczelkę, tak żeby nie brudziło szyby?
Jeśli chodzi o wymianę to chyba tylko na używkę, co? |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 29-09-2007, 09:52
|
|
|
1. sprawdzić jak szyba chodzi w prowadnicach i ewentualnie podregulować prowadnice
2. sprawdzić czy szyba nie przesuwa się w "windzie"; jeżeli się przesuwa tzn. że zmienia kąt względem prowadnic - trzeba to wyeliminować np. poprzez dokręcenie dwóch śrub w "windzie"
3. sprawdzić i ew. wyczyścić styki przycisków podnoszenia szyb po stronie kierowcy; bo wszystkie sterowania idą przez kierowcę. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 29-09-2007, 12:18
|
|
|
Zrobione!!! Prowadnice pionowe po bokach szyby spryskane WD-40, prowadnica metalowa na środku nasmarowana wazeliną techniczną. Kołowrotek potraktowany zdrowo WD-40. Nie zauważyłem żeby linka się rozwarstwiała (na szczęście). Wszystkie śruby od mechanizmu podokręcane (nie były luźne). Efekt: szyba idzie równo w górę i w dół z normalną prędkością. Uszczelka szyby wygląda na zupełnie nie zniszczoną.
Dzięki Panowie. |
|
|
|
 |
davido19pce [Usunięty]
|
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 09:43
|
|
|
Hugo napisał/a: | Zrobione!!! Prowadnice pionowe po bokach szyby spryskane WD-40, prowadnica metalowa na środku nasmarowana wazeliną techniczną. Kołowrotek potraktowany zdrowo WD-40. Nie zauważyłem żeby linka się rozwarstwiała (na szczęście). Wszystkie śruby od mechanizmu podokręcane (nie były luźne). Efekt: szyba idzie równo w górę i w dół z normalną prędkością. Uszczelka szyby wygląda na zupełnie nie zniszczoną.
Dzięki Panowie. |
u mnie niestety taka operacja nie przeszla dalej ciezko chodzi do gory. |
|
|
|
 |
lesiooo [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 16:52 linka
|
|
|
a ja jezdze juz polroku bez jednej szyby |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2007, 18:21
|
|
|
lesiooo napisał/a: | a ja jezdze juz polroku bez jednej szyby |
I co nie wieje Ci zamocno?? |
|
|
|
 |
|