brak ssania |
Autor |
Wiadomość |
nicka1313 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 16:28 brak ssania
|
|
|
Witam! Nie wiem dlaczego w moim autku nie włącza się ssanie. Z zapalaniem nie ma problemu, oczywiście jak jest ciepły, bo w chłodniejszy dzień bez ssania jest problem. Muszę trzymać cały czas lekki gaz. Co to może być? |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 18:04
|
|
|
silniczek krokowy Ci padł. Sprawdź także czujnik informujący komp o temperaturze silnika |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-10-2007, 00:36
|
|
|
cy_cek napisał/a: | silniczek krokowy Ci padł |
A co to w fusach wyczytane?
Ja bym zaczął od czyszczenia i regulacji przepustnicy. |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 11:59
|
|
|
josie napisał/a: | A co to w fusach wyczytane? |
stwierdzenie. Przpeustnica nie odpowieda za ssanie. Ona tylko otwiera przeływ powietrza i nie ma znaczenia czy jest czysta czy brudna. Ssanie musi być. Odpowieda za to silniczek krokowy, który uchala przpustnicę, leją wtedy bardziej wtryski oraz musi działać prawidłowo czujnik temperatury silnika.
Pewnie jakieś uzwojenie padło. Sprawdź oporność między PIN-ami. U mnie ssanie wogóle nie działało ponieważ do silniczka dostała się woda i cały zardzewiał. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-10-2007, 18:43
|
|
|
cy_cek napisał/a: | stwierdzenie. Przpeustnica nie odpowieda za ssanie. Ona tylko otwiera przeływ powietrza i nie ma znaczenia czy jest czysta czy brudna. Ssanie musi być. Odpowieda za to silniczek krokowy, który uchala przpustnicę, leją wtedy bardziej wtryski oraz musi działać prawidłowo czujnik temperatury silnika. |
Regulacja przepustnicy to regulacja również TPS i IPS (w tym przypadku zabudowanego w TPS) - jak to nie będzie ustwione to silniczek może być super sprawny a ECU nie wyśle do niego żadnego sygnału żeby podbić obroty. |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 19:52
|
|
|
josie napisał/a: | TPS i IPS |
muszą być prawidłowo ustawione. IPS nie powinno się tykać bo tego nie powinno się regulować. Powinnno być tak jak fabryka ustawiła chyba że ktoś nie miał wiedzy i grzebał. Ten czujnik widzi czy noga z gazu zdjęta (przepustnica zamknięta) i wtryski nie leją.
Pytanie było czemu nie ma ssania. Stawiam na silniczek krokowy. Trzeba podłączyć Palma sprawdzić czy TPS ustawiony praiwłowo i czy silniczek działa. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-10-2007, 21:21
|
|
|
cy_cek, mylisz chyba IPS ze śrubką zgrubną, która to jest fabrycznie i nie powinno się nią kręcić. W tym silniku IPS jest zintegrowany z TPS i sam TPS ustawiany jest przez ustawienie IPS.
Trochę zagmatwanie może napisałem ale tutaj ładnie krok po kroku:
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=2316
[ Dodano: 02-10-2007, 20:23 ]
cy_cek napisał/a: | Ten czujnik widzi czy noga z gazu zdjęta (przepustnica zamknięta) i wtryski nie leją. |
Nie tylko. Powiedziałbym, że podstawowa funkcja to "noga z gazu - zadbaj o wolne obroty" |
|
|
|
 |
|