Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże spalanie - wtryskiwacze?
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-09-2007, 09:24   

Niby dlaczego 125 koni ma palić mniej niż 115 koni? :twisted: Niby dlaczego automat ma palić mniej niż manual? :twisted:

Proszę zauważyć że oszczędności w spalaniu w GDI są tylko w trybie jazdy ospałej, leniwej, ekonomicznej, bez obciążenia, jednostajnie - zatem w zasadzie wyłącznie w trasie lub na długich przelotach.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2007, 18:16   

Takie było przynajmniej założenie że silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa będą bardziej wydajne, przez co zyskają na mocy i będą bardziej oszczędne. Z tego co czytam na forum tak też jest, choć trafiają się wyjątki. Tak szczerze mówiąc, dochodzę do wniosku że silnik który jest u mnie, to silnik najbardziej udany z wszystkich silników w cari. (wielki minus - francuska skrzynia)
1. Tania, zwykła instalacja gazowa.
2. Brak problemów z klekoczącymi popychaczami (żadnych specjalnych oleji silnikowych)
3. Można wlać każde paliwo, na każdej stacji i silnik tego nie odczuje (wielki + na polskich drogach).
4. Zywotny silnik (mało wyżyłowany) a porównując osiągi nie odstaje od GDI

Jeśli się jeszcze okaże że mniej pali to taka opcja silnikowa to strzał w dziesiątkę dla każdego kierowcy.

[ Dodano: 30-09-2007, 18:22 ]
Zresztą cały czas chodzi o problem kolegi - Moomin. Z tego co rozumiem on ma manualną skrzynię.
Z automatami też jest różnie, te 4ro biegowe powinny być w mieście oszczędniejsze od manualnych, za to w trasie bardfziej paliwo żerne. To kwestia przełożeń i ich ustawienia. To tyle co pamiętam ze szkoły, ale mogę się mylić.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 30-09-2007, 18:23   

Sebancisz napisał/a:
Z tego co czytam na forum tak też jest, choć trafiają się wyjątki. Tak szczerze mówiąc, dochodzę do wniosku że silnik który jest u mnie, to silnik najbardziej udany z wszystkich silników w cari

jak sam powiedziales, sa zle wyjatki jak w kazdym modelu. Ja moge mowic o GDI tylko w samych superlatywach, swietne osiagi, elastycznosc, zuzycie paliwa mmmmm :) , pod maska tydzien temu znalazlem pajeczyne :D , nie bierze oleju, popychacze delikatnie daja o sobie znac tylko niekiedy podczas wlaczenia silnika (na zimno) ale ogolnie jest cichuuutko :) , paliffko leje na shellu i jeszcze nigdy nie mialem z nim zadnych problemow, skrzynia biegow-igielka :P oraz takze żywotny silnik :)
Poprostu jak we wszystkim zawsze zdazaja sie jakies "troszke odstajace" egzemplarze...i tyczy sie to wszystkiego i Merca i (taz merca ale z wyzszej polki=>) Maybacha i Jaguara i malucha hehe :P
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-09-2007, 18:31   

Sebancisz napisał/a:
[ Dodano: 30-09-2007, 18:22 ]
Zresztą cały czas chodzi o problem kolegi - Moomin. Z tego co rozumiem on ma manualną skrzynię.
Z automatami też jest różnie, te 4ro biegowe powinny być w mieście oszczędniejsze od manualnych, za to w trasie bardfziej paliwo żerne. To kwestia przełożeń i ich ustawienia. To tyle co pamiętam ze szkoły, ale mogę się mylić.


Moomin tak jak i ja mamy automaty :-) i jest dokładnie odwrotnie - w mieście pala więcej a w trasie mało :mrgreen:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 30-09-2007, 18:41   

Acha. No to już nie wiem... Może faktycznie już tak ma być.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 02-10-2007, 19:40   

Sebancisz napisał/a:
Acha. No to już nie wiem... Może faktycznie już tak ma być.

Coś mi się wydaję, że jednak tak ma być. Ze względów finansowych odpuściłem na razie sprawdzanie tego tematu. Jak się wygrzebię z debetów to może podjadę na badanie tej lambdy. Ja owszem nie jeżdżę w górzystym terenie, za to niemal cały czas na ssaniu. :( Jak zapalam samochód i odczekuję chwilę zanim ruszę (jak za szybko wrzucę D to gaśnie) średnie spalanie (podkreślam średnie, nie chwilowe) skacze zaraz o 0.1. Potem przejeżdżam ze 2,5km , w tym 1/3 jeszcze na ssaniu i gaszę auto. Z powrotem to samo. To jest małe miasto, a jeszcze jeżdżę w obrębie jednej dzielnicy więc i tak chyba będzie. Jak tylko uda mi się przejechać jakieś 2 przecznice bez stania na światłach spalanie spada o te 0.1. Pan Michalak - mechanik klubowy, powiedział właśnie, że pod względem paliwożerności to te silniki nie są udane i to co było założeniem nie wyszło w praktyce. Także GDI wcale nie będzie oszczędniejsze od zwykłego 1.8, chyba, że w trasie przy jednostajnej jeździe.
Swoją drogą - jakie spalanie chwilowe wskazują Wam komputery na ssaniu? U mnie pierwszy odczyt spalania średniego po resecie kompa, kiedy silnik jeszcze pracował na ssaniu wykazał 17l.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-10-2007, 22:13   

Moomin na odcinku 2-3 km to nie ma się co dziwić że będzie wysokie spalanie i koniec kropka. Nie masz co kombinować. W zamian za małe przebiegi masz wyższe spalanie jednak per saldo i tak jesteś do przodu od tych do do roboty codziennie jeżdżą po 50km albo i lepiej a że ci pali 12/100 to co z tego skoro ty na jednym baku jeździsz cały miesiąc albo i dwa. Ci co jeżdżą po 50-100 km do/z roboty tankują bak co kilka dni :D zatem odpuść sobie kombinowania z lambdą itp. bo IMHO szkoda twojej kasy na to. GDI i to w automacie na tak krótkich odcinkach będzie ci palić koniec kropka szlus i basta. :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 04-10-2007, 19:55   

saphire napisał/a:
Moomin na odcinku 2-3 km to nie ma się co dziwić że będzie wysokie spalanie i koniec kropka. Nie masz co kombinować. W zamian za małe przebiegi masz wyższe spalanie jednak per saldo i tak jesteś do przodu od tych do do roboty codziennie jeżdżą po 50km albo i lepiej a że ci pali 12/100 to co z tego skoro ty na jednym baku jeździsz cały miesiąc albo i dwa. Ci co jeżdżą po 50-100 km do/z roboty tankują bak co kilka dni :D zatem odpuść sobie kombinowania z lambdą itp. bo IMHO szkoda twojej kasy na to. GDI i to w automacie na tak krótkich odcinkach będzie ci palić koniec kropka szlus i basta. :twisted:

Widzisz, tylko ja nie wiem czy mogę ufać komputerowi. On pokazuje poniżej 12l, ale coś na oko to mi za szybko tej benzyny ubywa, na pewno nie wyjeżdżę dwóch miesięcy na jednym baku. Muszę zatankować do pełna, wyjeździć to i sprawdzić ile ona rzeczywiście pali, ale obawiam się, że będzie to więcej niż 12l. W innym wątku pisałeś o zmianie filtra powietrza, czy to może mieć aż taki wpływ?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 04-10-2007, 20:21   

To czemu nie prowadzisz sobie ewidencji na spritmonitorze? Filtr powietrza jak zabity to moc spada a spalanie wzrasta.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.