[CA4A 1.6] Jaki akumulator do Colta |
Autor |
Wiadomość |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2007, 11:25 [CA4A 1.6] Jaki akumulator do Colta
|
|
|
Witam
Chcę kupić aukumulator to mojego Mitsu. W instrukcji jest napisane, że powinien mieć 36,48Ah lub 52Ah. To ile w końcu? Szczerze powiedziawszy to wolałbym 36, bo tańsze
Pozdrawiam |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 12-10-2007, 14:42, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-10-2007, 11:41
|
|
|
36Ah jak dla mnie może okazac się za słaby - szczególnie że idzie zima
ja osobiście wziąłbym ten 48
Tutaj już cos byłolink |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
rafamalk [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2007, 13:14
|
|
|
Tak, tylko nie padłą tam konkretna odpowiedź.
A 36Ah do czego może okazać się za słaby? Na rozruch? |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 07-10-2007, 13:45
|
|
|
rafamalk napisał/a: | Tak, tylko nie padłą tam konkretna odpowiedź. |
A jakiej odpowiedzi oczekujesz
Jest napisane że 40 parę powinno być, poza tym jest jak byk że odpowiednie dane są w FAQ, jest też skan z prospektu
rafamalk napisał/a: | A 36Ah do czego może okazać się za słaby? Na rozruch? |
Możesz mieć problem z rozruchem w zimie.
Też jest tam odpowiedź |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 07-10-2007, 16:25
|
|
|
Katalog Centry podaje 45Ah. Też bym w okolicach tej wartości celował |
|
|
|
 |
orh
Forumowicz

Auto: CA0 1.6 16v '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2007 Posty: 34 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 08-10-2007, 19:58
|
|
|
KAzdy kolejny aku po fabrycznym powinien byc kapke wiekszy niz oryginal montowany w japonii .... |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2010, 12:06
|
|
|
Cześć,
żeby nie zakładać nowego tematu mam pytanie.
Będe wymieniać akumulator, a zielony jestem w tej materii.
Z powyższego co napisane domyślam się że powinien mieć minimu coś koło 45 Ah, czy może miec więcej??
Czy jest coś oprócz daty pierwszego zalania na co powinienem zwrócić uwagę aby nie uszkodzić instalacji elektrycznej np za mocnym aku. Gdzieś pojawiało się też takie pojęcie jak prąd rozruchu czy coś w ten deseń? |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 20-12-2010, 12:50
|
|
|
tttwm napisał/a: | jak prąd rozruchu czy coś w ten deseń? |
im większy tym lepszy:)
Najlepiej weź lewego plusa
tttwm napisał/a: | czy może miec więcej?? |
Może, ale nie przesadzaj. Ja jeździłem cały czas na 60Ah, teraz kupiłem 55Ah, myślę że dla takiego silnika to maks 60-65Ah, później wzrasta ryzyko niedoładowania akumulatora jeśli jeździsz na krótkich odcinkach. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-12-2010, 12:56
|
|
|
Ja robię przymiarki do 50Ah i 400 A (te 400A to chyba prąd rozruchowy). Dokładnie będę kupowac chyba taki: http://moto.allegro.pl/ak...1377089077.html
Co myślicie.
Wiem że firma kszak, ale i mój misiek powoli odchodzi z tego świata i nie chce inwestować w bardzo drogie akumulatory bo przy moich przebiegach sądzę że to już ostatnia zima dla tego samochodu. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 20-12-2010, 17:13
|
|
|
Kupiłem tej samej firmy:] :] :] Tylko właśnie 55Ah i 430A z tym że lewy plus (bo taki jest w katalogu do naszego autka). Doszedłem do tego samego wniosku co Ty, więcej niż 2 lata tym samochodem na pewno nie pojeżdżę, a na 2 lata gwarancję mam więc przepłacał za centre czy bosha nie będę:] |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-12-2010, 18:02
|
|
|
tylko kto wam uzna gwarancje na akumulatorze? |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 20-12-2010, 18:28
|
|
|
Wiele razy się przekonałem, że tańszy nie zawsze = gorszy, a w przypadku dzisiejszej technologii wytwarzania akumulatorów to nawet te najlepszych firm są na 3-4 lata... Mnie wystarczy żeby do kolejnej zimy dociągnął, kto wie czy po wakacjach nie będzie nowego auta:P |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
j-rules
Mitsumaniak devil inside

Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 08 Sty 2009 Posty: 1422 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-12-2010, 20:09
|
|
|
Cytat: | Wiele razy się przekonałem, że tańszy nie zawsze = gorszy | tu sie zgodze z Toba
Cytat: | a w przypadku dzisiejszej technologii wytwarzania akumulatorów to nawet te najlepszych firm są na 3-4 lata... | tu bym polemizował i to mocno
A po za tym czepiłem sie tylko tej nieszczęsnej gwarancji Wiadomo, ze nie ma sensu kupowac najwyzszej polki skoro myslisz o zmianie auta w nie tak dalekiej znowu przyszlosci |
_________________ Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-12-2010, 08:24
|
|
|
idas napisał/a: | Najlepiej weź lewego plusa |
idas napisał/a: | że lewy plus (bo taki jest w katalogu do naszego autka). |
Nie możliwe (chyba że ja mam coś w samochodzi robione, bo u mnie na lewy plus nie starczy kabla. Musze mieć lewy minus. |
_________________
Chcesz skrytykowac gaz - przeczytaj!!!! |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 21-12-2010, 08:35
|
|
|
Weź pod uwagę że u nas akumulator jest ustawiony tyłem na przód więc porty masz po stronie grodzi. Co za tym idzie z lewego plusa robi się prawy plus (jak stoisz przed samochodem:]). Ja się właśnie obawiałem, że mi nie starczy kabla minusowego na prawy plus... Bo fabrycznie jest lewy (ale jak już wspomniałem obrócony o 180stopni).
Wczoraj podłączałem ten lewy plus i pasuje idealnie. |
_________________ Czasami jedynym wyjściem jest wyjście na piwo
 |
|
|
|
 |
|