kontrolka Wheel lock |
Autor |
Wiadomość |
marcin-l200 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2007, 12:53 kontrolka Wheel lock
|
|
|
Witajcie
Jak juz wczesniej wspomnialem jestem tu nowy i auto czyli L200 98' jest dla mnie zupelnie nieznane.jednak jezeli chodzi o moje pytanie to mam ich wiele.za kazdym razem kiedy dopalam auto pali mi sie kontrolka Wheel Lock .gasnie po przejechaniu kilku kilometrow.czy to normalne??
Czy ktos posiada instrukcje obslugi do tega auta.
Czy moge jezdzic 4x4 bez reduktora po asfalcie czy musze czekac na deszcz lub snieg.Bo rozumiem ze reduktor tylko w extremalnych warunkach .
czy moge przelaczac napedy podczas jazdy?
na forum widzialem podobne tematy ale w wiekszosci chodzilo o auta mlodsze od mojego.Poza tym moje auto jest pokradziezowe i do konca nie wiem co w nim jest prawdziwe.posiadam jedynie nr z tab znamionoewj
Pozdrawiam.
MISIAKI GORA |
|
|
|
 |
wladek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2007, 14:06
|
|
|
miałem ten sam problem i jak wymieniłem przewód podciśnienia to teraz jest ok przewód jest pod autem taki cienki ja powymieniałem wszystkie takie przewody |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 07-10-2007, 23:38
|
|
|
Witaj marcin-l200,
marcin-l200 napisał/a: | za kazdym razem kiedy dopalam auto pali mi sie kontrolka Wheel Lock |
Normalne jest, że się zapala ale powinna po chwili zgasnąć, anie po kilku kilometrach. Może rada wladka, pomoże.
marcin-l200 napisał/a: | Czy moge jezdzic 4x4 bez reduktora po asfalcie czy musze czekac na deszcz lub snieg.Bo rozumiem ze reduktor tylko w extremalnych warunkach |
NIe, nie powinieneś (chyba że nie skręcasz ) nawet na deszczu. Śnieg, lód, piach, żwir - na takich powierzchniach możesz śmigać na 4 łapy. Na twardym raczej nie.
marcin-l200 napisał/a: | czy moge przelaczac napedy podczas jazdy |
Przód, podobnie jak reduktor powinieneś dołączyć stojąc. Z rozłączaniem jest podobnie. Dopiero w kolejnych wersjach L200, bodajże po 2001 lub 2003 jest możliwość przełączanie napędów podczas jazdy.
marcin-l200 napisał/a: | Czy ktos posiada instrukcje obslugi do tega auta |
Cóż, ja mam instukcję do modelu 2003. Coś powinna pomóc ale wsystko napewno nie będzie takie samo. NIedługo powinna pojawić się na forum w dziale download, tylko najpierw muszę ją wysłać (sry GENE jescze nie poszła).
Wiele rzeczy dotyczących tego motoru i skrzyni znajdziesz pod "Pajero", bo niektóre modele miały te same.
Miłego użytkowania autka Pzdr |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-10-2007, 07:46
|
|
|
Marcin-l200, nie radze bawic sie napedami na czarnym. Masz skrzynie rozdzilecza EasySelect jak wszystkie elki do "okraglaka" (nowe L200). Brak centralnego mechanizmu roznicowego powoduje brak mozliwosci smigania z zapietym przodem. Reduktor wlaczamy kategorycznie tylko stojac. Co do przelaczania 2H - 4H tez robimy to stojac (generacja do 96 roku) lecz procedura rozlaczania jest troche inna (sprzegielka mechaniczne w piastach). Ty masz juz model 98 wiec najprawdopodobniej mozesz zapinac i rozpinac przod jadac wolno chyba cos do 40km/h (nie pamietam dokladnie). |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 09-10-2007, 11:00
|
|
|
Więc, jeżeli chodzi o przełączanie napędów, tu jest coś, co znalazłem na ten temat w instrukcji z 2002 roku.
2H-4H przy zatrzymanym pojeździe (tylko w wybranych wersjach podczas jazdy, jednak nie szybciej niż 100km/h myślę, że chodzi tu o wersję GLS).
4H-4L tylko przy unieruchomionym pojeździe.
 |
_________________
 |
|
|
|
 |
eskapada [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 09:31
|
|
|
Gene napisał/a: | Marcin-l200, nie radze bawic sie napedami na czarnym. Masz skrzynie rozdzilecza EasySelect jak wszystkie elki do "okraglaka" (nowe L200). Brak centralnego mechanizmu roznicowego powoduje brak mozliwosci smigania z zapietym przodem. Reduktor wlaczamy kategorycznie tylko stojac. Co do przelaczania 2H - 4H tez robimy to stojac (generacja do 96 roku) lecz procedura rozlaczania jest troche inna (sprzegielka mechaniczne w piastach). Ty masz juz model 98 wiec najprawdopodobniej mozesz zapinac i rozpinac przod jadac wolno chyba cos do 40km/h (nie pamietam dokladnie). |
Nie Gene - L200 z 1998 roku aby włączyć 4 H musi sie zatrzymać - ES montowany był od 1991 roku a owszem ale w Pajero II - w L200 pojawił po 2001. ES daje Ci możliwośc zapiecia przodu bez sprzegła bez zatrzymywania sie do prędkości 100 km /h
@ Miczon L200 98 a 2002 to inne auta - inne skrzynie inne pompy wtryskowe |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-10-2007, 12:19
|
|
|
eskapada napisał/a: | Miczon L200 98 a 2002 to inne auta - inne skrzynie inne pompy wtryskowe |
Zgoda Ale nawet w niektórych modelach z 2002 nie można dopiąć przodu podczas jazdy (patrz wyżej zdjęcie instrukcji) i dlatego to przytoczyłem . Skrzynie, fakt inne, wtryski po 2001 są sterowane elektronicznie - stąd zwiększenie mocy o 15PS ale motor wciąż ten sam do 2005: 4D56
[ Dodano: 11-10-2007, 12:21 ]
eskapada napisał/a: | możliwośc zapiecia przodu bez sprzegła bez zatrzymywania |
Hmm... bez sprzęgła to się chyba nie da.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
eskapada [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 12:51
|
|
|
@ Miczon jeździłeś z super selectem czy nie - wiesz czy tak sobie polemizujesz ??
Tak czy owak nie ma potrzeby używania sprzęgła aby zmienić położenie lewarka z 2H na 4H podczas jazdy BASTA |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 11-10-2007, 19:39
|
|
|
eskapada napisał/a: | Miczon jeździłeś z super selectem czy nie - wiesz czy tak sobie polemizujesz |
A jak sądzisz, jaką mam skrzynię w "elce" z 2003?
eskapada napisał/a: | Tak czy owak nie ma potrzeby używania sprzęgła aby zmienić położenie lewarka z 2H na 4H podczas jazdy BASTA |
Wybacz ale wolę zaufać instrukcji producenta w tej kwestji (jeszcze raz odsyłam 4 posty w górę) |
_________________
 |
|
|
|
 |
eskapada [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 20:20
|
|
|
Jak tam sobie stryjenka życzy - ufasz instrukcji obsługi przetłumaczonej z angielskiego na polski przez kogoś kto skończył kilka fakultetów na humanistycznej uczelni ale nie ma bladego pojęcia co to jest skrzynia full time / part time to OK. jedno jest pewne używając sprzęgła na pewno nic nie popsujesz
OK mowie Ci, nie z jednym miskiem miałem odczynia - sam jeżdżę autem z ES i czasami włączam 4H ze sprzęgłem -zdrowy odruch kierowcy a czasami nie
BTW zapraszam Cie na zlot Mitsubishi:
http://www.rajdy4x4.pl/fo...t=46773&start=0
i przekonam Cię w moim wlasnym aucie
|
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2007, 09:22
|
|
|
miczon napisał/a: | eskapada napisał/a:
Miczon jeździłeś z super selectem czy nie - wiesz czy tak sobie polemizujesz
A jak sądzisz, jaką mam skrzynię w "elce" z 2003? |
Miczon poplynales albo dokonales powaznej przerobki w swoim aucie nic nam nie mowiac.
Nie produkowano nigdy L200 ze skrzynia Super Select az do "okraglaka".
a jak sie myle to juz moge zwijac manatki...
Cytat: | Jak tam sobie stryjenka życzy - ufasz instrukcji obsługi przetłumaczonej z angielskiego na polski przez kogoś kto skończył kilka fakultetów na humanistycznej uczelni |
Barteczku przeciez to nie jest zabawa. Mysle, ze MMC jednak nieco bardzie powaznie traktuje sprawe obslugi swoich samochodow i powierza przygotowanie rzeczonej instrukcji zawodowcom. Ta instrukcja ma nauczyc przecietnego uzytkownika poprawnej obslugi a nie przygotowac do wyczynu.
Jakby wlascicele salonow wiedzieli do czego syfy sa wykorzystywane i jak katowane to nigdy by nie uwierzyli, ze te auta to znosza. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 12-10-2007, 09:37
|
|
|
Gene napisał/a: | Miczon poplynales albo dokonales powaznej przerobki w swoim aucie nic nam nie mowiac.
Nie produkowano nigdy L200 ze skrzynia Super Select az do "okraglaka".
a jak sie myle to juz moge zwijac manatki... |
Przecież nie twierdzę, że mam SuperSelect, a kolega eskapada powinien to wiedzieć po moim avatarze i roczniku samochodu . Poza tym nie wiem, do czego miało się odnosić Jego pytanie, stąd również odpowiedziałem pytająco
Natomiast nie zamieżam polemizować z kimś bardziej doświadczonym. Może i można bez sprzęgła (dobrze wiedzieć ) Ja jestem tylko biednym amatorem i chętnie dowiem się czegoś nowego, bo nauki nigdy za wiele
P.S. 1. eskapada, dzięki za zaproszenie na rajdy, niestety chyba nie uda mi się przyjechać . Praca... Może innym razem skożystam z Twego doświadczenia.
P.S.2. Jeździłem sporo samochodami z centralną różnicówką (Jeep GrandCheeroke, Comander, Chrysler Pacyfica- ta akurat ma stały 4x4) i wiem co nieco, jak to robi na twardym |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-10-2007, 09:52
|
|
|
|
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
eskapada [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 10:13
|
|
|
OK Gitara - mnie tylko w kilku posatch wyżej w pytaniu czym kto jedził pomylił SS z ES Tak czy owak ES i SS nie potrzebuje używania sprzęgła do zmiany z 2H na 4H. Starsze L200 do 2001 takiej możliwości nie maja - jeśli chodzi o kontrolki to jest pięta achillesowa wszystkich kilkulatków i to zawsze ale to zawsze sie pier...niczą i nie sygnalizują stanu faktycznego |
|
|
|
 |
|