Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kontrolka Wheel lock
Autor Wiadomość
marcin-l200
[Usunięty]

  Wysłany: 07-10-2007, 12:53   kontrolka Wheel lock

Witajcie
Jak juz wczesniej wspomnialem jestem tu nowy i auto czyli L200 98' jest dla mnie zupelnie nieznane.jednak jezeli chodzi o moje pytanie to mam ich wiele.za kazdym razem kiedy dopalam auto pali mi sie kontrolka Wheel Lock :?: .gasnie po przejechaniu kilku kilometrow.czy to normalne??
Czy ktos posiada instrukcje obslugi do tega auta. :?:
Czy moge jezdzic 4x4 bez reduktora po asfalcie czy musze czekac na deszcz lub snieg.Bo rozumiem ze reduktor tylko w extremalnych warunkach :?: .
czy moge przelaczac napedy podczas jazdy?
na forum widzialem podobne tematy ale w wiekszosci chodzilo o auta mlodsze od mojego.Poza tym moje auto jest pokradziezowe i do konca nie wiem co w nim jest prawdziwe.posiadam jedynie nr z tab znamionoewj
Pozdrawiam.
MISIAKI GORA
 
 
wladek
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 14:06   

miałem ten sam problem i jak wymieniłem przewód podciśnienia to teraz jest ok przewód jest pod autem taki cienki ja powymieniałem wszystkie takie przewody
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 07-10-2007, 23:38   

Witaj marcin-l200,
marcin-l200 napisał/a:
za kazdym razem kiedy dopalam auto pali mi sie kontrolka Wheel Lock

Normalne jest, że się zapala ale powinna po chwili zgasnąć, anie po kilku kilometrach. Może rada wladka, pomoże.
marcin-l200 napisał/a:
Czy moge jezdzic 4x4 bez reduktora po asfalcie czy musze czekac na deszcz lub snieg.Bo rozumiem ze reduktor tylko w extremalnych warunkach

NIe, nie powinieneś (chyba że nie skręcasz :wink: ) nawet na deszczu. Śnieg, lód, piach, żwir - na takich powierzchniach możesz śmigać na 4 łapy. Na twardym raczej nie.
marcin-l200 napisał/a:
czy moge przelaczac napedy podczas jazdy

Przód, podobnie jak reduktor powinieneś dołączyć stojąc. Z rozłączaniem jest podobnie. Dopiero w kolejnych wersjach L200, bodajże po 2001 lub 2003 jest możliwość przełączanie napędów podczas jazdy.
marcin-l200 napisał/a:
Czy ktos posiada instrukcje obslugi do tega auta

Cóż, ja mam instukcję do modelu 2003. Coś powinna pomóc ale wsystko napewno nie będzie takie samo. NIedługo powinna pojawić się na forum w dziale download, tylko najpierw muszę ją wysłać (sry GENE :oops: jescze nie poszła).
Wiele rzeczy dotyczących tego motoru i skrzyni znajdziesz pod "Pajero", bo niektóre modele miały te same.
Miłego użytkowania autka :D Pzdr
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-10-2007, 07:46   

Marcin-l200, nie radze bawic sie napedami na czarnym. Masz skrzynie rozdzilecza EasySelect jak wszystkie elki do "okraglaka" (nowe L200). Brak centralnego mechanizmu roznicowego powoduje brak mozliwosci smigania z zapietym przodem. Reduktor wlaczamy kategorycznie tylko stojac. Co do przelaczania 2H - 4H tez robimy to stojac (generacja do 96 roku) lecz procedura rozlaczania jest troche inna (sprzegielka mechaniczne w piastach). Ty masz juz model 98 wiec najprawdopodobniej mozesz zapinac i rozpinac przod jadac wolno chyba cos do 40km/h (nie pamietam dokladnie).
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 09-10-2007, 11:00   

Więc, jeżeli chodzi o przełączanie napędów, tu jest coś, co znalazłem na ten temat w instrukcji z 2002 roku.
2H-4H przy zatrzymanym pojeździe (tylko w wybranych wersjach podczas jazdy, jednak nie szybciej niż 100km/h :shock: myślę, że chodzi tu o wersję GLS).
4H-4L tylko przy unieruchomionym pojeździe.

_________________

 
 
eskapada
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 09:31   

Gene napisał/a:
Marcin-l200, nie radze bawic sie napedami na czarnym. Masz skrzynie rozdzilecza EasySelect jak wszystkie elki do "okraglaka" (nowe L200). Brak centralnego mechanizmu roznicowego powoduje brak mozliwosci smigania z zapietym przodem. Reduktor wlaczamy kategorycznie tylko stojac. Co do przelaczania 2H - 4H tez robimy to stojac (generacja do 96 roku) lecz procedura rozlaczania jest troche inna (sprzegielka mechaniczne w piastach). Ty masz juz model 98 wiec najprawdopodobniej mozesz zapinac i rozpinac przod jadac wolno chyba cos do 40km/h (nie pamietam dokladnie).


Nie Gene :wink: - L200 z 1998 roku aby włączyć 4 H musi sie zatrzymać - ES montowany był od 1991 roku a owszem ale w Pajero II - w L200 pojawił po 2001. ES daje Ci możliwośc zapiecia przodu bez sprzegła bez zatrzymywania sie do prędkości 100 km /h

@ Miczon L200 98 a 2002 to inne auta - inne skrzynie inne pompy wtryskowe :D
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-10-2007, 12:19   

eskapada napisał/a:
Miczon L200 98 a 2002 to inne auta - inne skrzynie inne pompy wtryskowe

Zgoda :wink: Ale nawet w niektórych modelach z 2002 nie można dopiąć przodu podczas jazdy (patrz wyżej zdjęcie instrukcji) i dlatego to przytoczyłem :P . Skrzynie, fakt inne, wtryski po 2001 są sterowane elektronicznie - stąd zwiększenie mocy o 15PS ale motor wciąż ten sam do 2005: 4D56 :D

[ Dodano: 11-10-2007, 12:21 ]
eskapada napisał/a:
możliwośc zapiecia przodu bez sprzegła bez zatrzymywania

Hmm... bez sprzęgła to się chyba nie da.... :wink:
_________________

 
 
eskapada
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 12:51   

@ Miczon jeździłeś z super selectem czy nie - wiesz czy tak sobie polemizujesz ?? 8)

Tak czy owak nie ma potrzeby używania sprzęgła aby zmienić położenie lewarka z 2H na 4H podczas jazdy BASTA :D
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-10-2007, 19:39   

eskapada napisał/a:
Miczon jeździłeś z super selectem czy nie - wiesz czy tak sobie polemizujesz

A jak sądzisz, jaką mam skrzynię w "elce" z 2003?
eskapada napisał/a:
Tak czy owak nie ma potrzeby używania sprzęgła aby zmienić położenie lewarka z 2H na 4H podczas jazdy BASTA

Wybacz ale wolę zaufać instrukcji producenta w tej kwestji (jeszcze raz odsyłam 4 posty w górę) :wink:
_________________

 
 
eskapada
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 20:20   

Jak tam sobie stryjenka życzy - ufasz instrukcji obsługi przetłumaczonej z angielskiego na polski przez kogoś kto skończył kilka fakultetów na humanistycznej uczelni ale nie ma bladego pojęcia co to jest skrzynia full time / part time to OK. jedno jest pewne używając sprzęgła na pewno nic nie popsujesz
:D


OK mowie Ci, nie z jednym miskiem miałem odczynia - sam jeżdżę autem z ES i czasami włączam 4H ze sprzęgłem -zdrowy odruch kierowcy a czasami nie
BTW zapraszam Cie na zlot Mitsubishi:
http://www.rajdy4x4.pl/fo...t=46773&start=0
i przekonam Cię w moim wlasnym aucie
:D
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2007, 09:22   

miczon napisał/a:
eskapada napisał/a:
Miczon jeździłeś z super selectem czy nie - wiesz czy tak sobie polemizujesz

A jak sądzisz, jaką mam skrzynię w "elce" z 2003?


Miczon poplynales albo dokonales powaznej przerobki w swoim aucie nic nam nie mowiac. :D
Nie produkowano nigdy L200 ze skrzynia Super Select az do "okraglaka".
a jak sie myle to juz moge zwijac manatki...
Cytat:
Jak tam sobie stryjenka życzy - ufasz instrukcji obsługi przetłumaczonej z angielskiego na polski przez kogoś kto skończył kilka fakultetów na humanistycznej uczelni

Barteczku przeciez to nie jest zabawa. Mysle, ze MMC jednak nieco bardzie powaznie traktuje sprawe obslugi swoich samochodow i powierza przygotowanie rzeczonej instrukcji zawodowcom. Ta instrukcja ma nauczyc przecietnego uzytkownika poprawnej obslugi a nie przygotowac do wyczynu.
Jakby wlascicele salonow wiedzieli do czego syfy sa wykorzystywane i jak katowane to nigdy by nie uwierzyli, ze te auta to znosza. :D
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
miczon 
Mitsumaniak


Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Lut 2007
Posty: 330
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-10-2007, 09:37   

Gene napisał/a:
Miczon poplynales albo dokonales powaznej przerobki w swoim aucie nic nam nie mowiac.
Nie produkowano nigdy L200 ze skrzynia Super Select az do "okraglaka".
a jak sie myle to juz moge zwijac manatki...

Przecież nie twierdzę, że mam SuperSelect, a kolega eskapada powinien to wiedzieć po moim avatarze i roczniku samochodu :wink: . Poza tym nie wiem, do czego miało się odnosić Jego pytanie, stąd również odpowiedziałem pytająco :D
Natomiast nie zamieżam polemizować z kimś bardziej doświadczonym. Może i można bez sprzęgła (dobrze wiedzieć :) ) Ja jestem tylko biednym amatorem i chętnie dowiem się czegoś nowego, bo nauki nigdy za wiele :mrgreen:
P.S. 1. eskapada, dzięki za zaproszenie na rajdy, niestety chyba nie uda mi się przyjechać :( . Praca... Może innym razem skożystam z Twego doświadczenia.
P.S.2. Jeździłem sporo samochodami z centralną różnicówką (Jeep GrandCheeroke, Comander, Chrysler Pacyfica- ta akurat ma stały 4x4) i wiem co nieco, jak to robi na twardym :wink:
_________________

 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2007, 09:52   

:thumbleft:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
eskapada
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 10:13   

OK Gitara - mnie tylko w kilku posatch wyżej w pytaniu czym kto jedził pomylił SS z ES :oops: Tak czy owak ES i SS nie potrzebuje używania sprzęgła do zmiany z 2H na 4H. Starsze L200 do 2001 takiej możliwości nie maja - jeśli chodzi o kontrolki to jest pięta achillesowa wszystkich kilkulatków i to zawsze ale to zawsze sie pier...niczą i nie sygnalizują stanu faktycznego :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.