 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:05 |
olej do Outlandera 2.0 turbo |
Autor |
Wiadomość |
misiak2.0turbo [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 21:13 olej do Outlandera 2.0 turbo
|
|
|
Witam
mam kilka pytań odnośnie oleju syntetycznego Castrol 10W60TWS.
W sumie nie wiem czy się powinienem niepokoić ale....
Nie podoba mi się jego barwa jest ciemny(nie mylić z czarnym)
Przejechałem na nim 3000km ,silnik działa bez zarzutu,choć od kilku dni przydusza mi przy uruchamianiu ,ale tylko rano.
Może to wina paliwa ,choć to VPower100,ale różnie bywa. z tym naszym paliwem
Silnik wkręca się na obroty jak szalony to jest ok
Serwis twierdzi,że olej przy turbo staje się dużo ciemniejszy
Czy to prawda?
No nie wiem....
Ustosunkujcie się do tego proszę!
Wiem ,autko na gwarancji to co się przejmuję,ale ja lubię wiedzieć co w trawie piszczy,żeby mnie moje mitsu nie zaskoczyło po zakończeniu gwarancji. |
|
|
|
 |
alvent [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 21:32
|
|
|
Witam.
U mnie przy dieslu też jest czarny. Ponoć tak jest przy kaszlakach;).
Poprzednio miałem Lagunę - benzyna turbodoładowana - olej przy początkowych wymianach co 30 tyś.( ja głupi uwierzyłem, że tak powinno być skoro Renault tak zaleca, co kosztowało mnie wymianę turbiny) nie ciemniał zbytnio. Co prawda jeździłem na Elfie, 0W30 ( a może 0W40). Być może to właśnie kwestia lepkości oleju wpływa na jego szybsze ciemnienie. |
|
|
|
 |
misiak2.0turbo [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2007, 22:05
|
|
|
Sorki,że nie pisałem-praca praca praca
Poranne zacięcia to jednak wina paliwa (Szok 100 oktanowa benzyna i zonk)
Zalałem zwykłe orlenowskie 98 i jest OK)
Jeśli chodzi o Castrol 10w60TWS jest ok,ale jednak moje pytanie pozostaje bez odpowiedzi.
Czy olej w silnikach z turbo rzeczywiście ciemnieje ?
To przecież 100% syntetyk i to nie jest diesel?
czy na forum jest może jakiś ekspert od olejów? |
|
|
|
 |
Misiek_Haribo [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2007, 12:44
|
|
|
Na stronie WWW Shella znalazłem coś takiego o kolorze oleju:
"Czy kolor oleju ma jakieś znaczenie?
Kolor świeżego oleju silnikowego jest parametrem nieistotnym dla użytkownika. Jego zabarwienie zależy od rodzaju zastosowanego oleju bazowego i ilości oraz rodzaju dodatków uszlachetniających. Barwa oleju pracującego w silniku jest zależna od jego typu (benzyna, Diesel), od rodzaju stosowanego paliwa i jakości użytego oleju.
1. Olej w silniku Diesla musi być czarny, gdyż w procesie spalania oleju napędowego zawsze powstaje sadza. Dobry olej szybko dysperguje sadzę i oczywiście zabarwia się na czarno.
2. Olej w silniku z bezpośrednim wtryskiem benzyny (GDI) również szybko zabarwia się na czarno, gdyż spalanie uwarstwionej mieszanki benzyny z powietrzem (bardzo bogatej przy świecach zapłonowych) jest źródłem dużej ilości czarnych produktów rozkładu benzyny.
3. W silniku benzynowym olej przyjmuje ciemne zabarwienie wskutek zwiększajacej się z przebiegiem zawartości produktów rozkładu benzyny i olejów silnikowych gorszej jakości.
4. W przypadku stosowania gazu LPG olej może być zupełnie jasny (gdyż gaz nie rozkłada się w czasie zapłonu mieszanki na czarne produkty). " |
|
|
|
 |
|
|