Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
NA JAKIEJ ZASADZIE DZIAŁ WSKAŹNIK TURBO W 3000GT TT -93
Autor Wiadomość
BONUM
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2007, 23:45   NA JAKIEJ ZASADZIE DZIAŁ WSKAŹNIK TURBO W 3000GT TT -93

Witam
szukam tajemnej wiedzy: :?
z jakiego czujnika komputer czyta ciśnienie w kolektorze ssącym?
brak mapsensora w kolektorze (pojawi się dopiero w 1994r)
więc jak on to liczy?
a musi liczyć bo na tej podstawie steruje: ciśnieniem doładowania, ciśnieniem paliwa, i EGR.
Dlaczego jestem aż tak wścibski?
Moje cudeńko ma problem, przy puszczonym pedale gzau jest podciśnienie( -0,6) wskaźnik leży ok, podczas jazdy wciskam gwałtownie gaz wskaźnik leży, po 2 sekundach rusza poczytm leci do końca skali( odczyt z komputera pokazyje 1,5 bara wskaźnik oczywiście kończy się na 1 bar), ale to nie wszystko, manometr podpięnty do kolektora pokazuje maksymalne ciśnienie 0,5 bara.
poza tym że komputer czeka na sygnał na począdku dodawania gazu to wartości od -0,6 do 0 można przyjąć że się pokrywają natomiast na + są rozbierzne.
wynikają z tego dwa problemy: przy gwałtownym dodaniu gazu ine wzrasta ciśnienie paliwa co daje efekt jakby auto na chwile się zatkało, natomiast podczs doładowania się zalewa co skutkuje strzałami z wydechu po puszczeniu gazu.
więc jeżeli ktoś posiada tajemną wiedze i zechce się nią podzielić będę bardzo wdzięczny bo sam nie daję już rady.
pozdrawiam.
 
 
LordWolf 
Mitsumaniak


Auto: 3000 GT VR-4 Europa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 41
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-10-2007, 17:29   

Witaj!
BONUM napisał/a:
z jakiego czujnika komputer czyta ciśnienie w kolektorze ssącym

Ciśnienie pokazywane na wskaźniku jest teoretycznie wyliczane przez komputer na podstawie pobranego powietrza - nie ma czujnika
Fabryczny wskaźnik nie jest zbyt dokładny
BONUM napisał/a:
więc jak on to liczy?
a musi liczyć bo na tej podstawie steruje: ciśnieniem doładowania, ciśnieniem paliwa, i EGR

Co do sterowania to są odpowiednie cewki sterujące turbo, paliwem i EGR podłączone do ECU
BONUM napisał/a:
Moje cudeńko ma problem, przy puszczonym pedale gzau jest podciśnienie( -0,6) wskaźnik leży ok, podczas jazdy wciskam gwałtownie gaz wskaźnik leży, po 2 sekundach rusza poczytm leci do końca skali( odczyt z komputera pokazyje 1,5 bara wskaźnik oczywiście kończy się na 1 bar), ale to nie wszystko, manometr podpięnty do kolektora pokazuje maksymalne ciśnienie 0,5 bara

Myślę, że fabryczny wskaźnik przekłamuje. Jeżeli manometr pokazuje 0,5 bara to jest wszystko ok - Rocznik 93 ma max doładowanie 8PSI (0,55 bara). :lol:
BONUM napisał/a:
przy gwałtownym dodaniu gazu ine wzrasta ciśnienie paliwa co daje efekt jakby auto na chwile się zatkało, natomiast podczs doładowania się zalewa co skutkuje strzałami z wydechu po puszczeniu gazu

w tej sprawie myślę :doubt: , że jest problem ze składem mieszanki (sterowanie nawala)
1- zresetować komputer
2- jechać na pomiar AFR

Pozdro
 
 
BONUM
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2007, 21:35   

witam
dzięki za rade

LordWolf napisał/a:
Ciśnienie pokazywane na wskaźniku jest teoretycznie wyliczane
przez komputer na podstawie pobranego powietrza - nie ma czujnika


rozumiem żę za wskazania odpowiada przepływomierz

Jednak ciśnienie paliwa zmienia się zgodnie ze wskazaniami wskaźnika fabrycznego a nie analogowego. To mogę zmierzyć bez komputera. Jednak oddałem auto do mitsubishi aby zbadali odczyty z komputera i on widzi 1,5 bara. ponadto AFR wskazuje iż silnik się zalewa podczas doładowania (skutkiem tego są strzały w wydech po odjęciu gazu) a podczas nagłego dodania gazu jest ubogo do momentu kiedy zegar od turbo fabryczny nie zacznie wskazywać (czyli jeżeli wskazówka zacznie się podnosić wszystko wraca do normy a po przekroczeniu 0 zaczyna się zalewać)
wnioskuję iż trzeba sprawdzić szczelność dolotu od przepływomierza do kolektora.
pozdrawiam
postaram się to sprawdzić w weekend i napisze czy była nieszczelność
przepływomierz wykluczyłem wcześniej.
 
 
LordWolf 
Mitsumaniak


Auto: 3000 GT VR-4 Europa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 41
Skąd: Kraków
Wysłany: 08-10-2007, 12:44   

Witam,
BONUM napisał/a:
Jednak ciśnienie paliwa zmienia się zgodnie ze wskazaniami wskaźnika fabrycznego a nie analogowego

Dokładnie tak. Do kolektora ssącego są podpiete cewki sterujące od regulatora ciśnienia paliwa, recylkulacji spalin oraz odpowiedzialne za wlasciwe doladowanie.
Może faktycznie trzeba sprawdzić czy nie dostaje lewego powietrza :doubt:

Pozdro
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.