 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
NA JAKIEJ ZASADZIE DZIAŁ WSKAŹNIK TURBO W 3000GT TT -93 |
Autor |
Wiadomość |
BONUM [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 23:45 NA JAKIEJ ZASADZIE DZIAŁ WSKAŹNIK TURBO W 3000GT TT -93
|
|
|
Witam
szukam tajemnej wiedzy:
z jakiego czujnika komputer czyta ciśnienie w kolektorze ssącym?
brak mapsensora w kolektorze (pojawi się dopiero w 1994r)
więc jak on to liczy?
a musi liczyć bo na tej podstawie steruje: ciśnieniem doładowania, ciśnieniem paliwa, i EGR.
Dlaczego jestem aż tak wścibski?
Moje cudeńko ma problem, przy puszczonym pedale gzau jest podciśnienie( -0,6) wskaźnik leży ok, podczas jazdy wciskam gwałtownie gaz wskaźnik leży, po 2 sekundach rusza poczytm leci do końca skali( odczyt z komputera pokazyje 1,5 bara wskaźnik oczywiście kończy się na 1 bar), ale to nie wszystko, manometr podpięnty do kolektora pokazuje maksymalne ciśnienie 0,5 bara.
poza tym że komputer czeka na sygnał na począdku dodawania gazu to wartości od -0,6 do 0 można przyjąć że się pokrywają natomiast na + są rozbierzne.
wynikają z tego dwa problemy: przy gwałtownym dodaniu gazu ine wzrasta ciśnienie paliwa co daje efekt jakby auto na chwile się zatkało, natomiast podczs doładowania się zalewa co skutkuje strzałami z wydechu po puszczeniu gazu.
więc jeżeli ktoś posiada tajemną wiedze i zechce się nią podzielić będę bardzo wdzięczny bo sam nie daję już rady.
pozdrawiam. |
|
|
|
 |
LordWolf
Mitsumaniak

Auto: 3000 GT VR-4 Europa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lut 2007 Posty: 41 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-10-2007, 17:29
|
|
|
Witaj!
BONUM napisał/a: | z jakiego czujnika komputer czyta ciśnienie w kolektorze ssącym |
Ciśnienie pokazywane na wskaźniku jest teoretycznie wyliczane przez komputer na podstawie pobranego powietrza - nie ma czujnika
Fabryczny wskaźnik nie jest zbyt dokładny
BONUM napisał/a: | więc jak on to liczy?
a musi liczyć bo na tej podstawie steruje: ciśnieniem doładowania, ciśnieniem paliwa, i EGR |
Co do sterowania to są odpowiednie cewki sterujące turbo, paliwem i EGR podłączone do ECU
BONUM napisał/a: | Moje cudeńko ma problem, przy puszczonym pedale gzau jest podciśnienie( -0,6) wskaźnik leży ok, podczas jazdy wciskam gwałtownie gaz wskaźnik leży, po 2 sekundach rusza poczytm leci do końca skali( odczyt z komputera pokazyje 1,5 bara wskaźnik oczywiście kończy się na 1 bar), ale to nie wszystko, manometr podpięnty do kolektora pokazuje maksymalne ciśnienie 0,5 bara |
Myślę, że fabryczny wskaźnik przekłamuje. Jeżeli manometr pokazuje 0,5 bara to jest wszystko ok - Rocznik 93 ma max doładowanie 8PSI (0,55 bara).
BONUM napisał/a: | przy gwałtownym dodaniu gazu ine wzrasta ciśnienie paliwa co daje efekt jakby auto na chwile się zatkało, natomiast podczs doładowania się zalewa co skutkuje strzałami z wydechu po puszczeniu gazu |
w tej sprawie myślę , że jest problem ze składem mieszanki (sterowanie nawala)
1- zresetować komputer
2- jechać na pomiar AFR
Pozdro |
|
|
|
 |
BONUM [Usunięty]
|
Wysłany: 05-10-2007, 21:35
|
|
|
witam
dzięki za rade
LordWolf napisał/a: | Ciśnienie pokazywane na wskaźniku jest teoretycznie wyliczane
przez komputer na podstawie pobranego powietrza - nie ma czujnika |
rozumiem żę za wskazania odpowiada przepływomierz
Jednak ciśnienie paliwa zmienia się zgodnie ze wskazaniami wskaźnika fabrycznego a nie analogowego. To mogę zmierzyć bez komputera. Jednak oddałem auto do mitsubishi aby zbadali odczyty z komputera i on widzi 1,5 bara. ponadto AFR wskazuje iż silnik się zalewa podczas doładowania (skutkiem tego są strzały w wydech po odjęciu gazu) a podczas nagłego dodania gazu jest ubogo do momentu kiedy zegar od turbo fabryczny nie zacznie wskazywać (czyli jeżeli wskazówka zacznie się podnosić wszystko wraca do normy a po przekroczeniu 0 zaczyna się zalewać)
wnioskuję iż trzeba sprawdzić szczelność dolotu od przepływomierza do kolektora.
pozdrawiam
postaram się to sprawdzić w weekend i napisze czy była nieszczelność
przepływomierz wykluczyłem wcześniej. |
|
|
|
 |
LordWolf
Mitsumaniak

Auto: 3000 GT VR-4 Europa
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lut 2007 Posty: 41 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 08-10-2007, 12:44
|
|
|
Witam,
BONUM napisał/a: | Jednak ciśnienie paliwa zmienia się zgodnie ze wskazaniami wskaźnika fabrycznego a nie analogowego |
Dokładnie tak. Do kolektora ssącego są podpiete cewki sterujące od regulatora ciśnienia paliwa, recylkulacji spalin oraz odpowiedzialne za wlasciwe doladowanie.
Może faktycznie trzeba sprawdzić czy nie dostaje lewego powietrza
Pozdro |
|
|
|
 |
|
|