Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
23-04-2007, 01:42
[C52A 1.5] Brak mocy?
Autor Wiadomość
Zacny
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2005, 18:12   [C52A 1.5] Brak mocy?

Mam Colta 1,5l 12v 4g15 który po nagrzaniu ma efekt braku przyspieszenia na wyższych obrotach, mogę go popędzić gazem do "dechy" ale wyprzedzać strach, check nie świeci a ECU pokazuje błąd 21, wymieniłem czujnik temperatury zresetowałem i teraz nie ma błędu tylko szereg krótkich impulsów ale defekt pozostał, przy czujniku włożonym we wtyczkę ale wiszącym w powietrzu auto fruwa no ale jest oczywiście wzbogacony bo warunki jak dla zimnego...temperatura płynu normalna nic podejrzanego i może ktos zna wartość rezystancji czujnika dla ciepłego silnika spróbuję opornik zapiąć co się będzie działo.Przeglądając forum defekt cykliczny jak widzę ale rozwiązań się nie doczytałem.Pozdro...
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 01:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2005, 22:01   

Witam!!!
Podjąłeś temat rzekę. Przyczyn może być wiele wypiszę kilka z nich:
-czyszczenie przepustnicy, a póżnej regulacja obrotów,
-czyszczenie lub wymiana zaworu PCV,
-wymiana kondensatorów w ECU,
-wymiana filtra powietrza,
-wymiana filtra paliwa,
-oczyszczenie lub wymiana świec,
Na zimnym jest mocniejszy, gdyż jest na ssaniu.
Oczywiście jest mowa o benzynie ;-)
Pozdrawiam i mam nadzieje, że choć troszke pomogłem
Pozdrawiam
 
 
chwalow
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2005, 22:15   kondensatory....?

Witaj
miałem ten sam problem z moim lancernikiem....taka "dziura w gazie"
u mnie okazało się że to pęknięty kolektor wydechowy z jednej strony chłodził sonde lambde i z tąd miałem moje problemy.....ECU też sprawdź te kondensatory trzeba mięc "na oku".
pozdro
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 17-12-2005, 22:29   

Zgadza się zapomniałem wspomnieć o sondzie lambda, która ma duże znaczenia, oraz zawór EGR, co do pękniętego kolektora to racja, musisz sprawdzić, a przed Tobą zdjęcie osłonki, z którą ja miałem dużo problemu ;-) czego Ci nie życzę.
Pozdrawiam
 
 
westman
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2005, 15:34   

Witam
Mam podobny choc nieco inny problem z 4G15 12v umnie w Colcie czasem na ciepłym silniku mocy brak w przedziale 1000 - 2500 obr/m wtedy lubi przerywać i szarpac ale poza tym to pracuje OK, a! właściwie to jeszcze pali mase oleju (to nie jest diesel) słyszałem ze wtedy może zażucać świece olejem i z tąd ten brak kultury pracy.
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 18-12-2005, 18:00   

westman napisał/a:
Witam
Mam podobny choc nieco inny problem z 4G15 12v umnie w Colcie czasem na ciepłym silniku mocy brak w przedziale 1000 - 2500 obr/m wtedy lubi przerywać i szarpac ale poza tym to pracuje OK, a! właściwie to jeszcze pali mase oleju (to nie jest diesel) słyszałem ze wtedy może zażucać świece olejem i z tąd ten brak kultury pracy.


Sprawdz przewody wn. kopulke, palec rozdzielacza.
Jesli chodzi o znikanie oleju to pewnie uszczelniacze zaworowe, lub uszczelka.
Jaki masz rzeczywisty przebieg i ile Ci ubywa oleju?
Plynu chlodniczego nie ubywa?
 
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2005, 18:52   

Witam:)
skoro pali olej to musi byc cos wiecej! Zgadza sie co do swiec, wiec musisz sprawdzic czy wsytkie maja na sobie okropny nagar, moze nie na wszystkich sie to dzieje. Jesli tak jest to zwykle oczyszczenie nie wystarczy. Musisz usunac skutek przedostwania sie oleju do komory spalania.
Jaki jest przebieg?
Czy napewno nie masz wycieku oleju? np. spod misy olejowej, uszczelniaczy na walkach, moze tak jak wyzej wspomniano uszczelka na zawory, pod pokrywe klawiatury.
Zbadaj dokladnie problem:)
pozdrawiam
 
 
westman
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2005, 23:42   

Mój Colt na liczniku to ma 200000 ale podejrzewam że więcej, olej coprawda trochę wycieka na uszczelniaczu wałka roz. ale generalnie przepala ten olej ( jak sobie pochodzi troszke na wlolnych a następnie mu przegazuje to smród i zadyma). Wyszystko czyli wymiane pierscieni tłokowych, regeneracje głowicy oraz wymiane rozrządu z nieszczęsnym uszczelniaczem przewidziałem na wiosne. Bo generalnie da się z tym żyć (uszczelka jeszcze mi nie siadła) tylko to głupie szarpanie od czasu do czasu spędza mi sen z powiek. Jeszcze jeden trop dla wytrwałych tropicieli usterek w moim 4G15: mianowicie czujnik położenia przepustnicy kiedyś gdy bawiłem sie wolnymi obrotami zmierzyłem mu napięcie i jak bym nim nie kręcił to nigdy nie udało mi się ustawić znamionowej wartości ( chyba 5v o ile pamiętam) a gdy byłem bliski temu napięciu to check-engine się zapalało. Wruciłem do punktu wyjścia lampka sie nie pali a silnik jak miewał napady tak ma je do dziś. Znaczy nie zawsze tylko wtedy kiedy ma ochotę :)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 20-12-2005, 07:23   

westman napisał/a:
jak bym nim nie kręcił to nigdy nie udało mi się ustawić znamionowej wartości ( chyba 5v o ile pamiętam)



0,5 V !!
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Artii 
moderator mitsumaniak


Auto: LancerCS0 2003 LancerC62 1990
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 892
Skąd: Zawiercie/Zabrze
Wysłany: 20-12-2005, 08:36   

A sprawdziles jaki blad Ci wyswietlal jak ustawiles na TPS 0,5V?
Moze to byla odpowiedz :) !
_________________

 
 
 
marqs_b
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2005, 18:13   

...nieszczęsnym uszczelniaczem ...
dobrze powiedziane! wg. mnie jest to robota na wczoraj po co czekac, wymien pasek, napinacz i dwa uszczelniacze, nie powienienes zaplacic wiecej niz 200zl, a jazda taka nie jest zbyt bezpieczna ;(
Pozdrawiam
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2005, 20:24   

Skoro przepala olej, to należałoby zwrócić raczej uwagę na uszczelniacze zaworowe. Najprawdopodobniej tu leży problem...
Co się tyczy przerywania - raczej obstawiałbym elektrykę...
 
 
westman
[Usunięty]

Wysłany: 22-12-2005, 22:39   

Sprostowanie: oczywiście chodziło o 0,5V i wielkie podziękowania dla tomusn'a za manuala bo dzisiaj doszedł.
Nie nie panowie remoncik dopiero wiosną na pasku nakręciłem dopiero 50000 więc powinien przezyc.
No i jeszcze o tym czujniku położenia przepustnicy - aktualnie nie mam żadnego błędu ale napięcie mam w granicach 0,4V i tylko wtegy gdy udaje ustawic mi się na 0,5V to lampka zapala się i to bynajmiej nie na choince :) .
Poprostu muszę dopisać sobie do listy ten czujnik, ale do przyszłego roku nic nie ruszam.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 23-12-2005, 07:44   

nie ma problemu, jakby ktoś jeszcze chciał manual to sygnał na PW
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.