 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2G 95-99] obroty |
Autor |
Wiadomość |
danuś [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2007, 18:00 [2G 95-99] obroty
|
|
|
witam mam dziwny problem od jakiegos czasu jak wrzuce na luz lub na postoju wzrastaja obroty do 2 tyś jednoczesnie słychac wtedy stukanie zaworów co moze to powodowac a po jakims czasie wszystko wraca do normy nie wiem czy ma to jakis wpływ ale dzieje sie tak od kad jest zimno jest to eclipse 2g 99 rok wersja euro prosze o rade z góry dzieki |
|
|
|
 |
mitutoyo [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 01:07
|
|
|
Zawory slychac od zbyt malej ilosci oleju lub jesli takowa nie wystepuje, popychacze olejowe sa juz zabrudzone/zuzyte.Popychacze mozna wymienic lub wyczyscic w nafcie. Tego sie nie obawiaj poniewaz to jest bardzo czesta dolegliwosc kliperkow.
Powiedz konkretniej kiedy te obroty wchodza na 2000, na zimnym silniku powinno byc ssanie na 1500,chwila, spadek do 1000, cieply i 850obr/min.Jakie masz wolne obroty na cieplym silniku w normalnych warunkach? |
|
|
|
 |
danuś [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 03:55
|
|
|
jak odpale auto to chwile jest ok i zaraz zaczyna sie problem cos mi sie wydaje ze jak sie juz dobrze zagrzeje to jest wszystko w porzadku strasznie wkurza mnie stukanie zaworów ale ono tez wystepuje przewaznie jak jest zimny silnik (nieraz podczas jazdy słychac) a pózniej chodzi jak gdy nic olej jest wymieniony miesiac temu elf evolution 5w30 stan jak sie nalezy |
|
|
|
 |
kiepuczi
Forumowicz
Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 203 Skąd: Pulawy
|
Wysłany: 12-10-2007, 12:34
|
|
|
masz nieszczelnosc w dolocie, to zjawisko okreslone jest mianem falujacych obrotow, w zimie bedzie sie nasilalo. Z czasem mozesz miec problemy z odpaleniem . Wiem co czujesz, na swiatlach prawie jest nie do zniesienia i niewiemy co zrobic kiedy wszyscy sie patrza na samochod ktory podkrecone obroty ma jakby mial startowac w wyscigu.
Musisz wykryc przyczyne gdzie dostaje sie powietrze. Podpowiem ci ze najczesciej jest to wypalona uszcelka kolektora dolotowego, uszczelki pod wtryskami, pekniety albo zsuniety waz podcisnienia ( najczescie ten idacy do regulatora cisnienia paliwa), dalej uszczelki przepustnicy a na koncu zsunieta opaska na przewodach od dolotu, etc.
Co do stukajacych popychaczy. Zalej olej 10w30 albo 10w40. 5w30 jest zdecydowanie zazadki zwlaszcza na ta pore roku. Twojemu silnikowi nalezy sie 10w30. Nie mowie ze pomoze ale sprobowac warto. Przynajmniej wiedziala bedziesz ze zrobilas co mozna byloi z olejem.
dalej chcialbym poruszyc inna kwestie. Stukanie moze nie pochodzic wcale od zaworow/ popychaczy ale przyczyna moze byc zuzytu i luzny pasek rozrzadu. sam przerabialem ta kwestie, rozrzad potrafi tak klepac i przenosic dzwiek po calym silniku ze ciezko rozroznic co jest przyczyna tych dzwiekow. Dodam ze rozrzad w tym samochdzie powinno sie wymieniac bez wyjatkow co 90 tys km. Nie wiem nie slyszalem twojego silnika wiec nie moge w 100% zdiagnozowac usterki. Sugeruje przyczyny i jak znalezc rozwiazania. |
|
|
|
 |
danuś [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2007, 07:29
|
|
|
rozrząd jest nowy zrobiłem na nim dopiero 6 tyś datego wydaje mi sie bardziej ze sa to zawory co do obrotów mam pytanie czy na ich falowanie moze miec wpływ nieszczelny układ wydechowy czy tylko dolotowy i czy jest to normalne ze jak wrzuce luz i auto sie toczy to obroty sa na 1.5 tys a dopiero jak stane całkiem obroty sa na poziomie 850 i zastanawia mnie czy w eclipsie da sie samemu ustawic obroty czy sa one regulowane przez komputer? |
|
|
|
 |
kiepuczi
Forumowicz
Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 30 Lip 2005 Posty: 203 Skąd: Pulawy
|
Wysłany: 13-10-2007, 12:09
|
|
|
jw.
problemem moze byc nieszczelny ukl. wydechowy o czym nie napisalem wczesniej, jesli masz np pekniety kolektor albo walnieta uszczelke kolektora to powietrze dostajace sie do spalin moze powodowac zle opdczyty sondy lambda o zbyt ubogiej mieszance. nalezal by rownie sprawdzic sonde czy dziala prawidlowo. jednak przyczyn bym szukal w dolocie tak jak pisalem wczesniej. |
|
|
|
 |
|
|