Pytanie o olej |
Autor |
Wiadomość |
Lighthammer [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2007, 21:15 Pytanie o olej
|
|
|
Witam,
Tak jak pisałem już wcześniej: Carisma trafia na warsztat, będą jej wymieniali popychacze i uszczelniacze zaworów bo oprócz klekotania misiek bierze delikatnie olej (na ok. 500km wziął ok. 3mm według wskazań bagnetu). Przy okazji wymienię olej (to już 3-cia wymiana w ostatnich trzech miesiącach ). W tej chwili mam Castrola 10W40, mam zamiar dolać do niego "LIQUI MOLY - OCZYSZCZACZ DO PŁUKANIA SILNIKA": LINK , a następnie zmienić go na jeden z tych olei syntetycznych:
1. LINK I
2. LINK II
3. LINK III
Rozmawiałem na ten temat z mechanikiem i podobno po przeczyszczeniu silnika (z względnie małym przebiegiem - mój ma 90tkm) można bez problemu zejść o jedną klasę niżej (czyli np. z pół- na syntetyk). Problem tkwi w brudach które syntetyk w takim wypadku mógłby wypukać (nagar itd.) i spowodować rozszczelnienie lub zatkanie kanałów olejowych, wcześniejsze pukanie i późniejsza wymiana filtra ma zapobiec tym problemom.
Który z tych olei kupić? Jeśli moglibyście dać mi namiar na odpowiedni filtr olejowy Knechta do mojej Cari (2001/02) byłbym wdzięczy.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 14-10-2007, 21:40
|
|
|
ad.1. po co przepłacać skoro nie widać różnicy
ad.2. w sumie mógł by być
ad.3. a czemu tylko 5w30? czyżbyś nie jeździł w temperaturach ponad 20'C ? w Grecji bywało pod 50'C... a w takich temperaturach ten 5w30 już dużo słabiej przylega.
Generalnie 5w30 do raczej chłodnych krajów, 5w40 do umiarkowanych, 5w50 do gorących i tych w których wahania temperatur są spore.
Ja mam Mobil1 5W50 |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 14-10-2007, 22:00
|
|
|
Ja zmieniłem i z pól na pełny syntetyk i czekam na to, jak to napisałeś....?
Cytat: | Problem tkwi w brudach które syntetyk w takim wypadku mógłby wypukać (nagar itd.) i spowodować rozszczelnienie lub zatkanie kanałów olejowych, |
Jeżeli chcesz być do końca taki akuratny to powinieneś wymienić na Shell Helix Plus AH 10W30 bo to on jest przez producenta zalecany do GDI a kupisz go tu:
http://www.hand-all.pl/shell/
Oprócz powyższego najwięcej osób zadowolonych jest z użycia Mobila 5W50, który najwyraźniej najlepiej smakuje tym silnikom:
http://www.allegro.pl/ite..._najtaniej.html
u tego sprzedawcy kupisz też filtry.
Co do filtra to zależy.Jezeli silnik ma 90 KW (nie 92) to Knecht OC230 :
http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=15993
Zamienniki:Filtr oleju: Knecht OC230 lub Union Japan C-414 lub MICRO T8307
Tu mozesz sprawdzić:
http://217.89.113.25:8080...=fahrzeugDetail |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 14-10-2007, 23:19
|
|
|
ad1. warto, ale tylko do agresywnej jazdy. Przy normalnej nie ma sensu przepłacać.
ad3. Jeśli Mobil to 5W50. 5W30 to tylko do emeryckiej jazdy lub tylko w zimę. Latem na 100% bedzie jak woda, a panewki na to niemożliwe.... |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-10-2007, 23:24
|
|
|
Ostatnio uslyszalem ciekawa wypowiedz odnosnie oleju do GDI
"Silnik GDI ma wyzsze wymagania olejowe od silnikow VW.A wazniejsze od oleju dla tego silnika jest paliwo o niskiej zawartosci siarki(ponizej 10ppm).Uzywajac paliwo o duzej zawartosci siarki spowalnia dzialanie katalizator(specjalny do GDI)Silnik ten dziala w ten sposob:pracuje na ubogiej mieszance,tworzy sie przy tym duzo tlenkow azotu,katalizator zasobnikowy te tlenki wylapuje i gromadzi,jak sie zapelni to silnik przechodzi na mieszanke stechiometryczna i w tenczas katalizator sie regeneruje.Praca silnika przebiega w ten sposob:60 sekund mieszanka uboga,2 sekundy mieszanika stechiometryczna.Jak szybkosc regeneracji katalizatora sie zmniejszy,to czas pracy na mieszance stechiometrycznej sie wydluza.Z 2 sekund robi sie 15,potem 30 sekund,a jak calkiem katalizator przestanie sie regenerowac to silnik pracuje caly czas na mieszance stechiometrycznej i na uboga sie juz nie przelacza.I z malospalajacego silnika robi sie silnik co wiecej spala od normalnego silnika.Do tego olej spalajac sie tworzy popiul/nagar w komorze spalania i dodatkowo zakluca powstawanie mieszanki uwarstwionej.Olej o niskiej zawartosci popiolow(nie wazne jakiego producenta) po spaleniu tworzy mniej nagarow i silnik ten w tenczas lepiej pracuje"
Jeden z polecanych typow
PLATINUM MAXENERGY EURO4 5W/30
Charakterystyka ogólna:
PLATINUM MaxEnergy “Euro4” 5W/30 to odpowiedź ORLEN OIL na zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie w przemyśle motoryzacyjnym.
Nowatorska, unikalna formuła „Complex Protection Formula – Euro 4” bazująca na niskopopiołowej technologii „Mid SAPS”, czyli o niskich poziomach zawartości siarki, fosforu i popiołu siarczanowego, zapewnia najlepszą i kompleksową ochronę oraz czystość nie tylko silnika, ale również układu wydechowego, skutecznie wpływając przy tym na zmniejszenie emisji składników toksycznych w spalinach.
Innowacyjna formuła oleju gwarantuje:
•Wydłużenie żywotności filtrów cząstek stałych
• Wydłużenie żywotności katalizatorów
• Maksymalną ochronę silnika
• Idealną czystość silnika
• Bardzo łatwy rozruch zimą
• Obniżenie zużycia paliwa
• Znaczące wydłużenie okresu eksploatacji
• Zmniejszenie emisji toksycznych składników w spalinach
Zastosowanie:
Dzięki specjalnej niskopopiołowej formule otrzymanej przez połączenie dodatków uszlachetniających nowej generacji oraz syntetycznych baz olejowych Platinum Max Energy „Euro4” 5W/30 przeznaczony jest do samochodów osobowych i lekkich dostawczych z silnikami spełniającymi wymagania Euro4 doskonale chroniąc filtry cząstek stałych w silnikach Diesla i katalizatory w silnikach benzynowych, zwiększając wydajność pracy i żywotność zarówno silników benzynowych jak i Diesla.
Z powodzeniem można go stosować także w silnikach samochodów osobowych i dostawczych starszych typów.
Ciekawa sprawa...(Mitsubishi Motors tez polecalo wowczas (gdy produkowali Cari) XW30 czyli nie moze byc az tak zle)
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 14-10-2007, 23:34
|
|
|
Możesz też zalać TWS-a i też będzie dobrze . Pomimo 10w60 to jest syntetyk i jest bardzo OK I ma mniejszą lepkość niż Mobil 1 5w50 . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 14-10-2007, 23:53
|
|
|
He...he... i znowu to samo.A niech Was z tymi olejami |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 15-10-2007, 00:01
|
|
|
Poczytajcie o TWS-ie warto . Może i Mobil 1 ??? |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
|
|
|
 |
Lighthammer [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2007, 20:42
|
|
|
Cytat: | A mi klepał jeden zawór(szwankował popychacz) i po zalaniu Elf-em LDX 5W40 - spokój |
Aż zacząłem się zastanawiać czy dobrze robie oddając samochód na warsztat. Może najpierw powinienem zalać silnik tym Elfem (tym bardziej, że poprzedni włściciel dolał czegoś do oleju i nie klepał / nie brał oleju), także kwestia oleju w moim przypadku zapewne jest kluczowa. Ale trudno, wymienie te części i mam nadzieje, że nie będę miał ponad 1000pln w plecy (tzn, że silnik przestanie "klekotać" po tej naprawie) i będę miał pewność, że wszystko w bebechach gra |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 15-10-2007, 22:04
|
|
|
No to może niech ktoś pojeździ ze dwa baki na bezsiarkowej Statoil'owej Supremie i zezna jak jest. Ja aktualnie testuję Lotosa z którego jestem bardzo zadowolony bo auto znacząco mniej zaczyna palić a i sporo żwawsze i chętne do jazdy się zrobiło aczkolwiek jedyny efekt uboczny to dużo mocniejszy nitro-smrodek z rury
[ Dodano: 15-10-2007, 22:12 ]
PS. Japońcy jeżdżą wyłącznie na bezsiarkowej i mają w GDI ECO skład ubogiej 1:40 a nie jak my 1:25 w GDI więc na pewno w kwestii bezsiarkowego paliwa coś na pewno jest na rzeczy. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 16-10-2007, 07:38
|
|
|
saphire napisał/a: | No to może niech ktoś pojeździ ze dwa baki na bezsiarkowej Statoil'owej Supremie |
w jakiej cenie jest mniej wiecej suprema 95
Robson86 napisał/a: | PLATINUM MAXENERGY EURO4 5W/30 |
a co sadzicie o tym nisko popiolowym PLATINUM MAXENERGY EURO4 5W/30
Czy Edge 5W30 tez jest olejem nisko popiolowym
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 16-10-2007, 12:13
|
|
|
Uważam, ze na forum zbyt wiele postów jest niepotrzebnie dublowanych.Lighthammer, powinieneś podpiąć sie pod juz istniejacy wątek i tam zadać pytanie.
A czy zaglądaliście tu bo jakos odzewu nie widzę:
http://www.mitsubishi-gra...p=217592#217592
Poszlo równiez zapytanie do Mobila i Shella |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-10-2007, 16:18
|
|
|
Robson86 napisał/a: | saphire napisał/a: | No to może niech ktoś pojeździ ze dwa baki na bezsiarkowej Statoil'owej Supremie |
w jakiej cenie jest mniej wiecej suprema 95 |
Kumpel zeznał że w Jarosławiu (40km od Przemyśla) Suprema 95 jest na Statoil koło dawnego Jarlanu po 4.61 a ponoć w Przemyślu drożej. Dla porównania zwykła 95 na markowych stacjach u nas jest po mniej więcej 4.45-4.50 |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
kris471
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Gru 2006 Posty: 25 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 16-10-2007, 18:51
|
|
|
Od kilku miesięcy zalewam tylko supreme 95 lub 98
95 w Zielonej G stoi po 4,55 |
_________________ kris |
|
|
|
 |
|