Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C58A 1,8] PROBLEM - okrutny...
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-10-2007, 20:46   

Ciągle czekamy na obiecane wyniki z pomiarów analizatorem spalin - było mierzone czy nie było a jak było to co tam wypadło?
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 01-10-2007, 21:22   

szybkie pytanie: Czy podczas ustawiania zapłonu palm był podłączony? Gdzieś czytałem że nawet sam kabel nie powinien być podłączony!!
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 01-10-2007, 21:28   

Sprawa oczywista...

Zapłonu nie wolno ustawiać na podłączonym kablu do palmy (dataloger)

Ponieważ ECU nie reaguje na zmasowanie... i pojawia sie fałszywe 5v za sprawą mostka między 10 a 12 pinem...

Ustawiany bez kabla do palmy, sprawdzany na dwóch lampach stroboskopowych...


PZDR

Żal pozbyć sie MISIA....
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
cy_cek
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2007, 22:27   

ROMEL napisał/a:
Żal pozbyć sie MISIA....


nie przeszadzaj. Najlepszego auta i marki na świecie się nie pozbywa i nie sprzedaje. Jeszcze tak wylizanego jak Twój colt ... ;)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-10-2007, 00:19   

ROMEL, dojrzałeś do wymiany na 4G63?


http://moto.allegro.pl/it...ohc_silnik.html
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 02-10-2007, 00:21   

ROMEL napisał/a:
Nagle nie zmieniając pozycji niczego - nic a nic.... gazu no niczego - momentalnie nie wiadomo skąd 36knocków


A jak w tym momencie zareagowały inne czujniki - sonda spadła w dół? ECU wydłużyło czas wtrysku żeby dodać benzyny?
Jak na małej ilości benzyny jest lepiej to może jeszcze się skupić na układzie paliwowym. Pochłaniacz par paliwa, purge valve, niebieski zaworek na wężyku w okolicach baku.
Hmm... A może jest tak - uwalił się jakiś wężyk od pochłaniacza par paliwa - jak rypłeś podłogą i teraz przy pewnych obrotach zaworek się otwiera i zamiast par paliwa powietrze zasysa. Ale to jakaś karkołomna chyba teoria... :roll:
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 02-10-2007, 07:08   

Układ paliwowy...

Jak pewnie przeczytaliście z ukł. paliwowym zrobiłem wszystko co możliwe...

Nie dalej jak wczoraj zrobiłem 120km na odkręconym zbiorniku (korek) i na zdjętym przewodzie z pochłaniacza par paliwa...

Jeśli chodzi o podciśnienia... zauważcie że jakby był problem z podciśnieniami lub lewym powietrzem w dolocie to silnik kulałby na wolnych obrotach - a na wysokich by wyrównywał pracę...

Poza tym od dawna mam wyeliminowane wodotryski typu cykliczne otwierania zaworka i wysysanie par paliwa z węglówki (zaślepione) - EGR i podciśnienie do EGR zaślepione, reszta wężyków wymieniona.... - reszta wężyków to regulator ciśnienia, i ten dynks od temperatury nawet nie wiem jak to nazwać...

Chyba będę rozbierał silnik, choć do końca nie jestem przekonany co do sensu rozbierania... no ale cóż...


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 02-10-2007, 21:54   

Hubeeert napisał/a:
ROMEL, dojrzałeś do wymiany na 4G63?


http://moto.allegro.pl/it...ohc_silnik.html


szczujesz Hubert, szczujesz :biggrin:
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
leon79 
Forumowicz

Auto: COLT 90'GLXi CARISMA 96'GLS
Dołączył: 02 Sie 2006
Posty: 50
Skąd: okolice Częstochowy
Wysłany: 11-10-2007, 21:58   

Pewnie nie mam racji ale dla zasady proponuję wymianę kopółki i palca bo to nie było zrobione a w każdym razie nie wyczytałem żeby było. Miałem problem ze spadającą mocą właśnie z ich powodu. Węglik się starł i kapota. Koszt nieduży.
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 12-10-2007, 06:56   

No widać że nie doczytałeś...

U mnie jest w pełni elektroniczny zapłon...
Nie mam takich fantów jak kopułka czy tez palec....
Dla ścisłości - w 4G67 - układ zapłonowy składa sie z czujnika położenia wałka rozrządu, cewki, modułu - do tego współpracuje ściśle z ECU i wspomagane to jest odczytami w czujnika spalania stukowego i temperatur... to tak wieeeelkim uproszczeniu...
Uprzedzając niejako Twoją następną wypowiedź - wszystko co wyżej wypisałem było podmieniane/wymieniane i nie przyniosło rezultatów...


PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-10-2007, 07:58   

ROMEL a my tu ciągle czekamy na obiecane pomiary spalin :lol:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 12-10-2007, 08:25   

Już nie długo...

Miałem małą przerwę..

Dzisiaj jak dobrze pójdzie będę miał auto już po szczegółowym pomiarach, spaliny itd..., do tego sprawdzona będzie komunikacja- czujniki a ECU itd... czyli sprawdzana jest cała instalacja...

Ale powtarzam że jak dobrze pójdzie... najpóźniej w przyszłym tygodniu...

PZDR

[ Dodano: 16-10-2007, 07:07 ]
OK...

Piszę co i jak... bo przez weekend nie było kiedy do klawiatury ten tego...

po kolei...

Silnik rozgrzany itd...

Wolne obroty...
-sonda pracuje jak trzeba - "sinusoidalne"
- CO w granicach 0,02 - około
- przebiegi na świecach zapłonowych OK
- pierwotne oK
- wtórne OK

dalej...

2000 obrotów - const
- sonda pracuje sinusoildalnie
- CO ok

3000 obrotów - const
- sonda pracuje sinusoildalnie
- CO ok

4000 obrotów - const
- sonda pracuje sinusoildalnie
- CO ok

4500 obrotów - const
- sanda pokazuje wartość około 0,85 const
- CO rośnie - nawet do wartości 2,5
- a wtryski są na wartości 2,6 ms

Nie będę pisał swoich wniosków bo będą sugerowały pewny tok myślenia...
Jedyne co to widać że jest źle i to "grubo"... tylko czego sie czepić


Co wy na to...??

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-10-2007, 11:26   

Skoro to się robi przy wysokich obrotach i wtedy zaczyna brakować tlenu to albo wydech nie wyrabia (przytkany) albo przepustnica nie otwiera się na maxa dolot ,,nie nastarcza'' lub wtryski zaczynają lać i pomimo otwarcia przepustnicy na max i tak brakuje powietrza by spalić całe to paliwo. Chyba że lambda drętwa i głupoty pokazuje i ECU głupieje przy tych obrotach.

PS. tu jest przy tych wysokich obrotach taki efekt jest jak z założonym rezystorem pod czujnik temperatury powietrza na wlocie by oszukać ECU że jest zimniej niż w rzeczywistości by więcej paliwa lało
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 16-10-2007, 12:45   

OK...

- Jeździłem bez doloty... tylko przepływka i filtr umocowany (przepływkę zmieniałem)

- Wydech... no ok.. tylko dlaczego przez 10km ostrej jazdy jest OK.... a nagle z niewiadomych powodów obcinka mocy np: przy 5500obr...

- Sonda... odpinałem sondę - bez zmian - sonda sprawdzana i wskazania ma idealne

- wtryskiwacze podmieniałem - więc lanie wtryskiwaczy wyeliminowane

Teraz na koniec jeszcze raz spytam.... jeśli jest bardzo bogata mieszanka to skąd spalanie stukowe, słyszalne "gołym" uchem o czujniku nie wspominam...

????????????????

PZDR
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-10-2007, 16:07   

Pogdybam sobie tak:

Mamy za bogatą mieszankę czy wręcz przelaną bo brakuje powietrza - jeśli coś przytyka wydech to część spalania może dokańczać się już w wydechu poza cylindrami i albo dopala się w kolektorze albo w katalizatorze więc mogą występować strzały w wydechu lub śmierć kata.

Jeśli spalanie może przeciągnąć się nawet na suw wylotu a ciągle podawana w nadmiarze bogata i świeża mieszanka wchodząca do cylindra zapala się dopalających się spalin w wydechu to mogło by powodować przedwczesny zapłon i spalanie stukowe lub w rurze dolotowej.

Wytnij kata i zastąp rurą przynajmniej do potestowania jak będzie z mocą auta przy wysokich obrotach no i pomierz wtedy ponownie spaliny. Oprócz CO niech pomierzą też węglowodory jak mają sprzęt.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.