Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1G 90-94] Problemy..i kilka pytan
Autor Wiadomość
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 20:56   [1G 90-94] Problemy..i kilka pytan

Witam

Kilka dni temu kupiłem Eclipse 93r 2.0+LPG. Znajomy mechanik po osluchaniu stwierdzil ze slyszy wyrazne stuki w silniku i silnik nie pracuje rowno. Szczerze mowiac myslalem ze to dosyc normalne jak na 15letnie auto, nie jestem specjalista wiec prosze Was o pomoc. Co to moze byc? popychacze? zawory? ... ???
Dzisiaj kiedy odpalałem samochod, na asfalcie zostały czarne slady. Czy to przepalony tłumik? Olej ? ..

Chciałem sie tez dowiedziec co trzeba wymienic zaraz po kupnie samochodu? wszystkie plyny? oleje? .. powiedzcie co jest koniecznoscia a co mozna sobie odpuscic.

Mam zamontowany stozek, jednak troche namieszne jest z fdolotem, bo w puszcze okrywajacej jest dziura ale nie ma poprowadzonej rury. Czy lepsze bedzie przyloczenie rury ro zderzaka (dolot) czy lepiej pozbyc sie calkowicie tej pokrywy?

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 22-10-2007, 13:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 22:01   

po pierwsze... stozek wywal zamontuj seryjna puszke... odzyskasz moc... po drugie... wymien wszystkie plyny... lacznie z plynem hamulcowym i plen w silowniku sprzegla... sprawdz stan tarcz i klockow... wszelkiego typu plyny sie wymienia!!

kolejna sprawa wymien rozrzad!!

wszelkie filtry paliwa, powietrza, oleju(przy okazji zmiany oleju) to co slyszysz to sa popychacze zaworowe ... czyli hydroregulatory...
 
 
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 22:07   

Jaki jest koszt wymiany popychaczy?

Stozek zabiera moc? Myslalem ze stosuje sie go wlasnie po to zeby otrzymac lepsza mieszanke. ( ?)

Rozrząd był niedawno wymieniany, wiec o to sie nie martwie. Chcialem ednak wiedziec co nalezy wymienic. Zdecyduje sie prawdopodobnie na wymiane wszystkiego ze wzgledu na to ze niewiem jakie oleje i plyny stosowal poprzedni wlasciciel.

Co sadzisz o tej czarnej sadzy na asfalcie?
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 23:00   

Ostatnio widzialem komplet nowych popychaczy za 300 na allegro ale podobno nie trzeba ich wymieniac tylko da sie wyczyscic (zbieram sie do tego powoli)Jakby ktos mógl potwierdzic te pogloski bylo by git.
Jaka masz pewnosc tego ze rozrzad byl wymieniony?
Faktycznie ten stozek to tylko halas robi,jesli ktos niewprawiony to robil to mogl jakies szpary zostawic a nieszczelnosc dolotu zawsze konczy sie problemami.
Gdzie sie ta Twoja plama pojawila, za samochodem czy pod silnikiem czy gdzies posrodku?? I czy przypadkiem nie kopci Ci na czarno lub broń boże niebiesko??
Znowu pewnie pojawi sie problem "jaki olej do silnika zalewal poprzedni wlasciciel??" jak masz kontakt z poprzednim wlascicielem to sprobuj to ustallic
Pali Ci sie Check Engine? I czy wogóle widziales kiedyś te kontrolke na oczy przy odpalaniu powinna na chwile sie zapalac? Ja swojego kupilem bez zarowki w CE wiec zerknij.
Jaki masz gaz zalozony, chodzi mi o generację, mozesz rowniez filtr gazu wymienic,kosztuje grosze ale wymiana nie jest banalna.
Silnik pracuje nierówno na Pb, na gazie czy na obu paliwach? Jaki to jest typ nierownomiernej pracy, chodzi plynnie ale sam sobie dodaje i ujmuje gazu czy np, przerywa co jakis czas??
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 23:07   

jonasz666, koszt samych regulatorów luzu zwanych popularnie popychaczami waha się w granicach 40-60 zł za sztukę. Można dokonać sprawdzenia oraz próby czyszczenia. Tutaj http://www.vfaq.com/mods/lifters.html masz opisane co i jak.
Co do stożka to musi być przerobiona czerpnia powietrza ponieważ często się zdarza, że przerobione układy na stożki nie uwzględniają temperatury zasysanego powietrza. Ciepłe powietrze zmienia parametry składu mieszanki - na pewno nie na lepszą.
 
 
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 08:42   

Dzieki za rady.

wytlumacz mi, jesli mozesz, troche dokladniej sprawe ze stozkiem. W orginalnej puszcze jest wlot z prawej strony (kilkucentymetrowy), z lewej strony mam dziure o srednicy 8-10 cm, byla tutaj chyba rura, ktora jest zainstalowana (prowadzi do siatki w zderzaku), ale nie jest [polaczona z filtrem. Czy lepiej polaczyc to z ta rura i dobrze uszczelnic, czy zdjac pokrywe, czy etz jak radzi kolega, zalozyc normalny filtr i "zostawic" oryginalny wlot powietrza. ?

Z gory dzieki
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 09:34   

jonasz666, prawie sam sobie odpowiedziałeś na pytanie - lepiej założyć normalny filtr czyli powrócić do oryginału. ;)
Zauważ, że w filtrze masz urządzenie pomiarowe które mierzy ilość przepływanego powietrza i jego temperaturę.
Pozdrawiam
 
 
aurii
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 09:39   

pioszukaj na forum byla sprawa storzka w aucie dosyc doglebnie wytlumaczona włącznie z pokazaniem wykresow z hamowni!!! Generalnie z tego co zauwazylem w 1g stozkom mowimy stanowcze nie!!!! Totalnie nic nie daja wrecz zamulaja w dodatku moga spowodowac dostawanie sie drobin kurzu do silnika!!!! Jak chcesz Kombinowac z filtrem to kup wkladke do orginalnej puszki K&N koszt ok 130 zł


A co do popychaczy to ja czyscilem popychacze w oplu za dawnych czasow tez byly hydrauliczne i strasznie halasowaly polezaly dwa dni w nafcie nafta zrobila sie czarna a ja dodatkowo je wycisnelem w imadle i po zalozeniu spowrotem bylo cichutko;)))))
 
 
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 12:22   

Dzieki.

Mechanikiem nie jestem wiec chyba jednak sam sie za to nei bede bral, bo nie mam o tym pojecia:/ Byłem dzisiaj u mechanika .. sprawdził cisnienie i okazalo sie ze na czwartym jest tylko 8, na poprzednich 12-13. Powedzial ze najlepiej wymienic pierscienie i uszczelke pod glowica i zobaczy sie co dalej .. jesli popychacze to pewnie czesc trzeba bedzie wymienic.. Strasza mnie tez wypalonym zaworem ...
Niewiem co teraz zrobic, bo przy dobrym wietrze zaplace 1200-1500 zl :/

A samochod mam od kilku dni ;/
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-10-2007, 13:37   

jonasz666 napisał/a:
Powedzial ze najlepiej wymienic pierscienie i uszczelke pod glowica i


Jeśli masz zamiar wymieniać pierścienie, to tylko oryginał. W polsce niedostępny, ale nasz kolega Kiepuczi sprowadzi z USA w przyzwoitej cenie. Uszczelkę pod głowicę też tylko oryginał. Kupując podróbki, niewiele poprawisz, a w moim przypadku, przy założeniu pierścieni CTI, stan silnika uległ gwałtownemu pogorszeniu, dopiero ori pierścienie dały rady.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 13:48   

Ile kosztuja takie pierscienie?

Jak myslicie czy trzeba to robic na gwalt czy mozna z tym jezdzic? Uszczelki u mnie w miescie to koszto 55-75 zl. Za pierscienie trzeba dac 170-320 (czemu taka rozpietosc?), do tego popychacze 45 za sztuke (niewiadomo czy wymienie 4, 5 .. a moze 16?:( ..

troche zly jestem na siebie ze przy kupnie nie wzialem kogos kto znalby sie na rzeczy:/ no coz.. za bledy sie placi ;/ pomimo ze mam takiego pieknego eclipsa to nie potrafie sie nim do konca cieszyc

[ Dodano: 16-10-2007, 16:31 ]
Aha, swieci mi sie tez CHECK ENGINE. Gosc od ktorego kupowalem auto mowil ze to przez instalacje gazowa i ze swiecil mu sie zawsze. Czy ktos tez tak ma? ..
 
 
aurii
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 18:10   

pewnie ze ine powinna sie swiecic!!! zczytaj bledy i zobaczysz co jest nie tak No chyba ze instalacja jest zle zalozona to moze sie swiecic;)

Popychacze sie regeneruje czytaj czysci wsadzasz w nafte na noc i jest gitara!!!

Ceny pierscieni sa rozne daltego ze sa rozne firmy;))) Ale z tego co czytalem w innych tematach na temat pierscieni to tylko i wylacznie wsadzaj orginalne nie polaszcz sie na cene czesci bo potem bedziesz musial wszystko robic jeszcze raz!!!!

Ps bierze ci olej????

Jakiego kupiles tego eclipse z allegro ????? Jak mozna wiedziec to ile dales;?????
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-10-2007, 19:45   

jonasz666 napisał/a:
Aha, swieci mi sie tez CHECK ENGINE. Gosc od ktorego kupowalem auto mowil ze to przez instalacje gazowa i ze swiecil mu sie zawsze. Czy ktos tez tak ma? ..


Jasne, że powinna się świecić. Przy instalacji LPG 2 gen. to normalka. Natomiast źle jeśli sie świeci przy pracy silnika na PB. Zczytać błędy można zawsze, jeśli przy instalacji LPG występuje błąd 41, to jest błąd wtrysków, które są odłączane przez sterownik LPG 2 gen. Inne błędy są niedopuszczalne.

jonasz666 napisał/a:
Ile kosztuja takie pierscienie?


Kpl. pierścieni do 4G63 7 bolt, w ASO kosztuje 1360 zł i czas oczekiwania około 3 mc. U Kiepucziego to samo kosztuje w okolicach 500 zł, (w zależności od źródła z którego ściąga i w/w koszt jest razem z przesyłką do domu :) ) czas oczekiwania około 3 tyg.

jonasz666 napisał/a:
Jak myslicie czy trzeba to robic na gwalt czy mozna z tym jezdzic?


Jeśli jest tak znaczna różnica w kompresji pomiędzy cylindrami
jonasz666 napisał/a:
sprawdził cisnienie i okazalo sie ze na czwartym jest tylko 8, na poprzednich 12-13
to myśle, że trzeba się pomały przygotowywać na remoncik, z dnia na dzień bedzie coraz gorzej.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
conti64
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 22:13   

Adaho_krak, jeżeli jonasz'a666, mechanik sprawdził ciśnienie jak to czynili starożytni samuraje to z wyniku pomiaru ciśnienia stawiałbym na któryś z zaworów na czwartym cylindrze. Tylko że nie wiemy czy sprawdzanie ciśnienia obyło sie jak już wcześniej pisałem przy próbie olejowej? Bo najlepiej zwalić wszystko na pierścienie. ;) Tak czy siak głowicę trzeba zrzucić.
 
 
jonasz666
[Usunięty]

Wysłany: 16-10-2007, 22:30   

Dzieki za pomoc!

rozwiazanie z tymi pierscieniami to chyba jednak nie na moja kieszen. nie bede tym autem jezdzil dluzej niz kilka miesiecy (moze rok), wiec nie chce wpakowac mnostwa kasy, ale jednoczesnie chce na ten czas o tym zapomniec. Jutro zamawiam uszczelke i pierscienie i pojutrze oddaje samochod do mechanika.

Dzisiaj z kolei wydaje mi sie ze galka zmiany biegów robi sporo hałasu. biegi wchodza normalnie, ale czuc zgrzyt- nie w skrzyni, tylko tuz przy drazku. przejmowac sie tym?

Chyba trafiłem na "zuzyty" egzemplarz ... :(
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.