[EA6A/W 2.0TD] Brak sprzęgła na zimnym silniku |
Autor |
Wiadomość |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 20-10-2007, 16:55 [EA6A/W 2.0TD] Brak sprzęgła na zimnym silniku
|
|
|
Od paru dni tempreratury nocą i nad ranem są dość niske, co pewnie wszyscy zdąrzyli zauważyć. Ja przy tej okazji zauważyłem zmiany w pracy sprzęgła w moim Galu. Gdy przychodzę rano i chcę odpalić samochód pedał sprzęgła bierze znacznie niżej niż w przypadku gdy samochód jest rozgrzany lub gdy temteratura na zewnątrz była wyższa. Dzisiaj w nocy było jeszcze zimniej niż ostatnio a dodatkowo spadł śnieg i sprawa była jeszcze gorsza. Odpaliłem auto po czym okazało się, że nie potrafię wbić biegu a pedał sprzęgła jest jakby go w ogóle nie było. Mimo iż był wciśnięty do oporu przy próbie wrzucenia biegu czułem, że auto już zaczyna lekko ciągnąć czyli tak jakby sprzęgło nie wysprzęglało do końca. O czym to może świadczyć i czy to normalne, aby były aż tak odczuwalne zmiany w pracy sprzęgła przy zimnym samochodzie i rozgrzanym?? Dodam, że gdy auto jest ciepłe sprzęgło wyraźnie bierze wyżej, jest to doskonale odczuwalne szczególnie w momencie pierwszego ruszania po porannym rozruchu. Pierwszy raz się z czymś takim spotykam w samochodzie... |
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 15:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 20-10-2007, 20:58
|
|
|
Zacznij od wymiany plynu w ukladzie sprzegla. Jak nie pomoze to czeka Cie regeneracja. Temat walkowany poszukaj w archiwum. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 21-10-2007, 22:15
|
|
|
Dzięki za odzew ale mam w związku z tym pytanie. Gdzie szukać wlewu tego płynu, jak spawdzić np poziom i jaki płyn wlać... ?? |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-10-2007, 22:21
|
|
|
Zbiorniczek jest na pompce sprzeglowej. Poszukaj w komorze silnika na wysokosci sprzegla. Plyn jaki tam wchodzi to plyn hamulcowy. Pewnie DOT-4. Jak odpowietrzac znajdz w wyszukiwarce. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
dziobass [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2007, 23:06
|
|
|
Dokładnie. Spróbuj odpowietrzyć sprzęgło. Jeśli w układzie znajduje się powietrze, jego własności fizyczne są inne od płynu, np. ściśliwość. Powietrze spręża się znacznie lepiej niż płyn hydrauliczny sprzęgła, w takim przypadku kilkukrotne podpompowanie powinno pomóc wbić bieg. Spróbuj odpowietrzyć, a najlepiej wymienić płyn.
Tak jak sampler napisal, zbiorniczek uzupełniający płynu znajduje się na pompce sprzęgła, najbardziej w górnym prawym rogu komory silnika (od strony kierowcy i najbliżej kierowcy ).
Powodzenia |
|
|
|
 |
nescik [Usunięty]
|
Wysłany: 22-10-2007, 18:21
|
|
|
mysle ze tu kolega juz wszytsko powiedzial
mialem podobny przypadek , sprzeglo bralo bardzo nisko przy samej podlodze a biego wchodzily nie zwykle ciezko
dopiero po rozgarzonym silniku bylo lepiej
jednak to nie dawalo mi statysfakcji i
odpowietrzylem sprzeglo i jak reka odjal ... mysle ze to pomoze
sprawdz tez plyny |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 22-10-2007, 20:48
|
|
|
Czy ja jednak mogę prosić o jakieś podpowiedzi jak odpwietrzyć sprzęgło?? Czy jest to taka sama zasada jak przy odpowietrzaniu hamulców i czy są jakies istotne kwiestie przy odpowietrzaniu sprzęgła??
Próbowałem coś znaleźć w przeglądarce na ten temat ale nieskutecznie. Niestety mam problemy z łączem i mój net ledwo chodzi przez co znalezienie czegokolwiem zajmuje mi szmat czasu. Niestety nie mam go zbyt wiele a samochód użytkuję na bieżąco więc chciałbym jak najszybciej rozwiązać problem... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-10-2007, 20:52
|
|
|
tak jak w przypadku hamulcow - potrzebne 2 osoby, jedna pompuje, druga popuszcza przez odpowietrznik przy skrzyni |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 22-10-2007, 21:05
|
|
|
A o jeszcze jedno chciałem zapytać, czy jeżeli zdecyduję się na wymianę płynu w układnie sterowania sprzęgła to którędy go spuszczać aby pozbyć się go w całości i czy zalewanie świeżego płynu wiąże się jakimiś specjalnymi zabiegami, czy po prostu zalewam go poprzez zbiorniczek i zaczynam odpowietrzać?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 22-10-2007, 21:23
|
|
|
ze zbiorniczka wyciagasz strzykawka, potem zalewasz nowy i popuszczasz odpowietrznikiem, az zacznie czysty (nowy) plyn cieknac
ja lalem DOT 5.1 - jest wyraznie jasniejszy i od razu widac, ze to ten swiezy |
|
|
|
 |
Ursus
Mitsumaniak Zbieram na Gala
Auto: Galant `99 2.0TD skasowany:(
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 05 Wrz 2007 Posty: 680 Skąd: Skoczów
|
Wysłany: 24-10-2007, 16:16
|
|
|
Kurde postąpiłem zgodnie z poradami i chyba robię coś źle, jest jeszcze gorzej...:(
Zabrałem się do tego tak jak do odpowietrzania hamulców. Jedna osoba pompuję parę razy pedła sprzęgła a następnie go trzyma. Ja w tym czasie popuszczam odpowietrznik, który znalazłem zaraz przy siłowniku hydrulicznym. Nie czekam aż cały siłownik zejdzie tylko dokręcam go wcześniej i tak kilkakrotnie. Wcześniej wyciągnąłem płyn i zalałem świeży. Przez pierwsze parę razy faktycznie poszło powietrze. Robiłem to tak długo aż praktycznie przeciągnąłem prawie półtorej pełnego zbiorniczka. Ciągle bowiem płyn był spieniony a gdy już zakończyłem odpowietrzanie wciąż miałem wątpliwości, czy nie jest on lekko spieniony. Nie byłem tego do końca pewien, bo ciężko to było jednoznacznie stwierdzić. Przestałem jednak, bo po pierwsze nic się już nie zmieniało z po drugie wydawało mi się że już chyba dość tego płynu przepuściłem. Sprzęgło oczywiście było eleganckie ale tylko do rana.
Rano nie było w ogóle pedału sprzęgła, czyli gorzej niż przed odpowietrzaniem. Musiałem go podpompować i dopiero wtedy się pojawił ale co gorsza wystarczy że auto chwilę postoi i się traci albo przejadę jakieś 7min bez używania sprzęgła i też ono znika.
Co jest nie tak, czy coś źle zrobiłem czy może wyskoczyła jakaś inna usterka?? |
|
|
|
 |
dziobass [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2007, 17:06
|
|
|
Prawdopodobnie pompka albo rurki między pompką a wysprzęglikiem utraciły szczelność. U mnie sprzęgło się zapowietrza, ale mniej więcej równomiernie. Wymieniłem uszczelnienie pompki sprzęgła (nie cale, nie mogłem znaleźć kompletu uszczelniaczy, więc dobraliśmy dwie główne uszczelki), ale za bardzo nie pomogło.
Na schematach sprzęgła tego urządzonka nie widziałem, więc nie wiem czy występuje również u Ciebie, ale wydaje mi się, ze nieszczelność u mnie występuje gdzieś na rurce-kolanku, pomiędzy pompką a jakimś tym własnie urządzeniem, przymocowanym do karoserii (wydaje mi się, ze urządzonko to ma hamować cofanie się płyny do pompki, jesli sie myle, niech mnie ktoś poprawi).
U siebie popatrz jeszcze na zawnętrznej stronie tłoczka pompki, czy nie widać tam wilgoci - to ta część którą mozesz obejrzeć w kabinie kierowcy, przymocowana do pedału sprzęgła. Jeśli zauważysz ślady płynu, znaczy ze ucieka z pompki. Wtedy masz uszczelniacze do wymiany. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 24-10-2007, 19:04
|
|
|
no mojej www jest opisana reanimacja pompki sprzegla - niestety w EA jest ciut inaczej, ale zasada ta sama
moze juz uszczelnie w niej puszcza i stad zapowietrzanie
fakt - zapomnialem napisac, ze przy sprzegle odpowietrzanie jest jakby bardziej agresywne (tzn. trzeba popuszczac na krotka i zaraz zamykac) |
|
|
|
 |
Jambroży [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2008, 11:42
|
|
|
Ja mam ten sam problem a z mechaniki to jestem k**wa zielony. MOzecie mi napisac gdzie dokladnie znajede ten odpowietrznik??? |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 04-03-2008, 11:50
|
|
|
Jambroży napisał/a: | gdzie dokladnie znajede ten odpowietrznik |
Poszukaj odpowietrznik przy skrzyni na wysprzegliku , taka ala kalamitka. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
|