Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czujnik obrotów silnika - problem galant E88
Autor Wiadomość
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2007, 08:24   Czujnik obrotów silnika - problem galant E88

Witam czy posiada ktoś wiedzę na temat istnienia czujnika podającego dane o prędkości obrotowej silnika do obrotomierza bo wprawdzie temat ponawiam ale nadal nie mogę znaleźć przyczyny w dziwnym zachowaniu mojego obrotomierza który wizualnie pokazuje dziwne odczyty (wariuje - wskazówka lata jak szalona po całym zakresie obrotów) a mechanicznie silnik ma normalne obroty i wszystko jest ok.... ? Nie wiem gdzie szukać przyczyny natomiast w amerykańcach konkretnie w Chryslerach taki czujnik istnieje a tam jak wiadomo podobnie jak w Galach też jest wszystko elektronicznie bez linek
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 04-10-2007, 18:51   

obrotomierz jest sterowany przez ECU na podstawie oczytow z czujnika polozenia walu
w 6G73 powinien byc pod kolem zebatym walu przy rozrzadzie
tyle, ze gdy ten czujnik szwankuje, to auto nie odpali, wiec skoro dziala normalnie, to albo ECU (watpie, chociaz mialem przypadek uszkodzonego ECU, gdzie wskazowka obrotomierza chodzila od min. do max.) albo sam obrotomierz (predzej)
 
 
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2007, 12:25   Obrotomierz Gal E88

Kolega miał przypadek w Civicu 1.6 że jak obrotomierz wariował a wszystko z pozoru było normalnie to za jakiś czas padał moduł. Jak myślisz Krzyżak szukać sprawnego modułu ??
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 08-10-2007, 16:29   

co masz na mysli piszac modul?
 
 
MadMax
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2007, 21:00   

Pisząc o module mam na myśli ten przy cewce zapłonowej. Dla wszystkich zainteresowanych tym tematem bo odkryłem jego rozwiązanie całkiem przypadkiem. Duże podziękowania dla Mitsumaniaka t0masza za naprowadzenie i wkoncu rozwiązanie doskwierającego problemu wariującego obrotomierza. Mianowicie moduł przy cewce zapłonowej odpowiada za obroty silnika. Wyczyszczenie go benzynką i prawidłowe podpięcie a także dokręcenie całkowicie usunęło ten doskwierający problem. Jeszcze raz wielkie podziękowania dla t0masza
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 22-10-2007, 20:54   

no ale wlasnie to Ci napisalem - w tym 'module' masz wlasnie optoelektroniczny czujnik polozenia walu
i to on daje impulsy do ECU, ktore potem 'ustawia' obrotomierz
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-10-2007, 21:08   

Nie Panowie Krzyzak i MadMax,....

Sprawa sterowania obrotomierzem jest nieco inna.

Kolejność zdarzeń:
-> czujnik położenia wału -> ECU -> Powertransistor -> obrotomierz.....(przy okazji iskra na wlaściwej parze cylindrów i obrót wału) ->

Winny zamieszania - powertransistor - dość typowa usterka tych silników - rzadko ustępuje po wyczyszczeniu styków..... ale może.... nie należy wierzyć w cuda....należy na nich polegać :)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24318
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

Wysłany: 22-10-2007, 21:31   

ale gdzie jest blad Bartku? - przeciez pisalem w sporym skrocie
mniej wiecej sterowanie obrotomierzem sprowadza sie do drogi:
odczyt z TDC, ECU, obrotomierz
rownie dobrze mozna bylo doprecyzowac wpinajac do tego wszystkiego przetwornik CA obrotomierza itd.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.