 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czujnik obrotów silnika - problem galant E88 |
Autor |
Wiadomość |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 04-10-2007, 08:24 Czujnik obrotów silnika - problem galant E88
|
|
|
Witam czy posiada ktoś wiedzę na temat istnienia czujnika podającego dane o prędkości obrotowej silnika do obrotomierza bo wprawdzie temat ponawiam ale nadal nie mogę znaleźć przyczyny w dziwnym zachowaniu mojego obrotomierza który wizualnie pokazuje dziwne odczyty (wariuje - wskazówka lata jak szalona po całym zakresie obrotów) a mechanicznie silnik ma normalne obroty i wszystko jest ok.... ? Nie wiem gdzie szukać przyczyny natomiast w amerykańcach konkretnie w Chryslerach taki czujnik istnieje a tam jak wiadomo podobnie jak w Galach też jest wszystko elektronicznie bez linek |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 04-10-2007, 18:51
|
|
|
obrotomierz jest sterowany przez ECU na podstawie oczytow z czujnika polozenia walu
w 6G73 powinien byc pod kolem zebatym walu przy rozrzadzie
tyle, ze gdy ten czujnik szwankuje, to auto nie odpali, wiec skoro dziala normalnie, to albo ECU (watpie, chociaz mialem przypadek uszkodzonego ECU, gdzie wskazowka obrotomierza chodzila od min. do max.) albo sam obrotomierz (predzej) |
|
|
|
 |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 06-10-2007, 12:25 Obrotomierz Gal E88
|
|
|
Kolega miał przypadek w Civicu 1.6 że jak obrotomierz wariował a wszystko z pozoru było normalnie to za jakiś czas padał moduł. Jak myślisz Krzyżak szukać sprawnego modułu ?? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 08-10-2007, 16:29
|
|
|
co masz na mysli piszac modul? |
|
|
|
 |
MadMax [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2007, 21:00
|
|
|
Pisząc o module mam na myśli ten przy cewce zapłonowej. Dla wszystkich zainteresowanych tym tematem bo odkryłem jego rozwiązanie całkiem przypadkiem. Duże podziękowania dla Mitsumaniaka t0masza za naprowadzenie i wkoncu rozwiązanie doskwierającego problemu wariującego obrotomierza. Mianowicie moduł przy cewce zapłonowej odpowiada za obroty silnika. Wyczyszczenie go benzynką i prawidłowe podpięcie a także dokręcenie całkowicie usunęło ten doskwierający problem. Jeszcze raz wielkie podziękowania dla t0masza |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 22-10-2007, 20:54
|
|
|
no ale wlasnie to Ci napisalem - w tym 'module' masz wlasnie optoelektroniczny czujnik polozenia walu
i to on daje impulsy do ECU, ktore potem 'ustawia' obrotomierz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-10-2007, 21:08
|
|
|
Nie Panowie Krzyzak i MadMax,....
Sprawa sterowania obrotomierzem jest nieco inna.
Kolejność zdarzeń:
-> czujnik położenia wału -> ECU -> Powertransistor -> obrotomierz.....(przy okazji iskra na wlaściwej parze cylindrów i obrót wału) ->
Winny zamieszania - powertransistor - dość typowa usterka tych silników - rzadko ustępuje po wyczyszczeniu styków..... ale może.... nie należy wierzyć w cuda....należy na nich polegać |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24318 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk

|
Wysłany: 22-10-2007, 21:31
|
|
|
ale gdzie jest blad Bartku? - przeciez pisalem w sporym skrocie
mniej wiecej sterowanie obrotomierzem sprowadza sie do drogi:
odczyt z TDC, ECU, obrotomierz
rownie dobrze mozna bylo doprecyzowac wpinajac do tego wszystkiego przetwornik CA obrotomierza itd. |
|
|
|
 |
|
|